ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Bafang BBS01 nowy napęd korbowy (mid drive)
Autor Wiadomość
beazee 
młodzik
ev bullitt


Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 95
Skąd: Irlandia
Wysłany: Czw 27 Mar, 2014   

Znalazłem, silniki różnią się uzwojeniem i szerokością statora. Stator wersji 36V (BBS-01) jest 5mm węższy, 24.7 mm gdy wersja 48V (BBS-02) ma 29.7 mm
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Czw 27 Mar, 2014   

Masz jakieś fotki do wglądu.
_________________
pozdr
Tomek
 
 
beazee 
młodzik
ev bullitt


Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 95
Skąd: Irlandia
Wysłany: Czw 27 Mar, 2014   

Będę miał jak rower umyję i prowizorkę (do testów) zastąpię rozwiązaniem na dłużej :)
Mam nadzieję, że stanie się to w ten weekend.
 
 
beazee 
młodzik
ev bullitt


Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 95
Skąd: Irlandia
Wysłany: Pon 31 Mar, 2014   

Dla tych żądnych wrażeń słuchowych:
https://www.youtube.com/watch?v=OklbEnsvjQU

Dla wzrokowców:


Ostatnio zmieniony przez beazee Pon 31 Mar, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
michalg 
początkujący


Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 07 Maj, 2014   

Jak jest z oporami przy jeździe bez wspomagania tj. na samych pedałach? Tak samo, jak w normalnym rowerze, czy jednak jest wyczuwalna różnica?
 
 
beazee 
młodzik
ev bullitt


Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 95
Skąd: Irlandia
Wysłany: Śro 07 Maj, 2014   

Nie odczuwam jakiegoś zauważalnego oporu przy braku zasilania czy ustawieniu poziomu PAS na 0. Jest trochę ciężej z racji dodatkowych 8kg w postaci silnika i baterii.

Z racji, że nadal rozpracowuję styl jazdy ze wspomaganiem już kilkukrotnie zdarzyło się, że ostatnie 5-10 km musiałem wracać bez zasilania. Dało się :)
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Śro 07 Maj, 2014   

beazee napisał/a:
Nie odczuwam jakiegoś zauważalnego oporu przy braku zasilania czy ustawieniu poziomu PAS na 0.

Potwierdzam, nie czuję żadnej różnicy. Zazwyczaj przynajmniej połowę trasy jadę bez wspomagania.

W moim opisie tu tabelkę z wynikami (prąd, moc itp.) uzupełniłem o jazdę na samym wspomaganiu, bez użycia manetki (trasa 3). Wygląda na to, że oprogramowanie ogranicza wtedy moc do wartości nominalnej 350W.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
gulipin 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Mar 2012
Posty: 108
Skąd: Stare Babice
Wysłany: Wto 27 Maj, 2014   

koledzy, napiszcie jak działa pas, chodzi mi o to czy wspomaganie jest proporcjonalne do siły nacisku na pedały, czy raczej prędkości obrotowej korby? Czy wspomaganie utrzymuje się jeszcze przez chwilę po zaprzestaniu pedałowania? Czy od razu przestaje wspomagać?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 27 Maj, 2014   

To zależy od kontrolera. Najczęściej od szybkości obrotowej korby i utrzymuje się parę sekund po zaprzestaniu pedałowania. Moc wspomagania jest najczęściej regulowana w 3 poziomach.
 
 
gulipin 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Mar 2012
Posty: 108
Skąd: Stare Babice
Wysłany: Wto 27 Maj, 2014   

Wiem jak działa pas w takich zwykłych chińskich sterownikach - porażka, wiem też jak działa w lepszych, firmowych konstrukcjach, wspomaganie jest proporcjonalne do siły nacisku na pedały - bardzo fajnie. Pytanie jest jak działa w przypadku tych mid-drive bbs01 i bbs02???
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Wto 27 Maj, 2014   

gulipin napisał/a:
Wiem jak działa pas w takich zwykłych chińskich sterownikach - porażka, wiem też jak działa w lepszych, firmowych konstrukcjach, wspomaganie jest proporcjonalne do siły nacisku na pedały - bardzo fajnie. Pytanie jest jak działa w przypadku tych mid-drive bbs01 i bbs02???

BBS nie ma czujnika momentu obrotowego, natomiast ma dość rozbudowane sterowanie wspomaganiem z uwzględnieniem kadencji i szybkości.
Można go przeprogramować w szerokim zakresie po złączu szeregowym.



Jak dla mnie działa dobrze, lepiej od zwykłego PAS.
Niestety nie mogę go porównać z systemem Boscha (który ma czujnik momentu), ponieważ nigdy na nim nie jeździłem.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
gulipin 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Mar 2012
Posty: 108
Skąd: Stare Babice
Wysłany: Wto 27 Maj, 2014   

Nie ma takiego efektu że nie pedałujesz a on jeszcze przez chwilę napędza koło???
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Wto 27 Maj, 2014   

gulipin napisał/a:
Nie ma takiego efektu że nie pedałujesz a on jeszcze przez chwilę napędza koło???

Ten czas jest wyraźnie krótszy, niż w typowym PASie (ale jest :) )
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
smdrwf12300
[Usunięty]

Wysłany: Wto 27 Maj, 2014   

Ja do chinskiego kontrolera dorobiłem przystawkę ( ala Pikacz & Cycle Analist ) i teraz mogę dowolnie regulować czas włączenia PAS ( po zaprzestaniu pedałowania od 0.5s do 9s ) i poziom wspomagania ( 6 poziomow).Algorytm z kodem w Bascomie był zamieszczony na forum.Z pudełeczkiem śmigam już prawie 2 sezon i sprawuje się OK.
 
 
beazee 
młodzik
ev bullitt


Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 95
Skąd: Irlandia
Wysłany: Czw 29 Maj, 2014   

gulipin napisał/a:
Nie ma takiego efektu że nie pedałujesz a on jeszcze przez chwilę napędza koło???

Jest taki moment, że przeciskając się między ciasno spakowanymi samochodami w korku lepiej jest nie obracać korbami, bo może porwać :)

Określiłbym ten moment na coś poniżej sekundy, może jedną całą sekundę.

Patrz 18-20 sekunda filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=OklbEnsvjQU
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group