ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Akumulatory
Autor Wiadomość
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 936
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 29 Sty, 2007   

GlowaSkrzydlowa napisał/a:
Już je kupiłem przed chwilą. Nie będę się zmagał z zarzynaniem tych co mam.


Widze ze szybka decyzja - 3 sztuki:)
Mysle ze nie bedziesz żałował.
 
 
GlowaSkrzydlowa
[Usunięty]

Wysłany: Pon 29 Sty, 2007   

Szybka decyzja, bo cena dobra. Właśnie sam zdecydowałem o zakupie tych cięzszych 4.2kg 14Ah. Potem w poście przeczytałem, że tak lepiej. Sam wiem, że większy to lepszy, bo mniej dogłębnie jest wyładowywany a to służy dla aku pozytywnie.
Wolę żeby było na tej kasecie, niż na jakiejś innej obudowie z tymi 20Ah klasycznymi z Centry do motocykli. Kaseta by sobie sporo ważyła chyba blisko 20kg. To już się niewygodnie nosi.
 
 
Użytkownik
[Usunięty]

Wysłany: Pon 29 Sty, 2007   

http://allegro.pl/item158...7ah_15lat_.html to dobre :)

GłowaSkrzydłowa: jakie dokladnie masz akumulatory i jaki numer wypalony na obudowie ?
 
 
GlowaSkrzydlowa
[Usunięty]

Wysłany: Pon 29 Sty, 2007   Numery wypalone

Aku to Europower EC-12-12 Numery GH 060309
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 936
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 29 Sty, 2007   Re: Numery wypalone

Te Europower to widzę drozsze

120PLN za 12Ah...
http://allegro.pl/item161..._gwarancja.html
 
 
GlowaSkrzydlowa
[Usunięty]

Wysłany: Pon 29 Sty, 2007   

Droższe stały się aku przez tzw powiedzmy sobie "akcyzę śmieciową" Nie zdasz starego w sklepie to płacisz śmieciowe. Na allegr różnie z tym bywa.
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Pon 29 Sty, 2007   

Ja też używam Haze, ale trochę zbyt krótko, żeby się wypowiadać o ich trwałości. Jedyne czego jestem pewien to nowości tych aku. W Szczecinku jest jeszcze bezpośredni importer http://www.bateriehaze.pl/kontakt.htm# , może przy wiekszych zamówieniach, np. dla kilku osób warto byłoby pogadać z nimi?
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Pon 29 Sty, 2007   

A tu na niezastąpionej elektrodzie jest trochę o reanimacji starych aku żelowych http://www.elektroda.pl/r...2286e5459146437
Wiadomo, cudów nie będzie, ale zawsze odrobinę da się odsunąć złomowanie aku.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 29 Sty, 2007   

Czy myślicie, że ktoś dopłaca do akumulatorów, żeby sprzedawać setki sztuk. To nie jest hurtownia, ani firma.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Pon 29 Sty, 2007   

Jeśli chodzi o condora to jest to jak najbardziej firma i to działająca już jakiś czas. Wiem, bo pofatygowałem sie do nich osobiście rok temu. Normalne biuro, pieczątki, gwarancje i zapewnienie o możliwości dostawy każdego typu i ilości Haze - to nie są ściemniacze z używkami, nie wiem dlaczego tak trudno to zrozumieć. Pod nosem mają tę drugą firmę, która sprowadza Haze tonami i pewnie stąd taka cena. A że nie jest to jakości Yuasy, to chyba każdy się domyśla
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 29 Sty, 2007   

Bo współpraca nie zna granic, a jak obok siebie to udawana konkurencja.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Użytkownik
[Usunięty]

Wysłany: Pon 29 Sty, 2007   

Ja jak mialem nowe Haze to odnioslem wrazenie że jest to stary akumulator ale "zalany" żelem dopiero nie dawno, wyniklo mi to z tego że zachowwyal sie jak 9 Ah a nie 12 Ah, a jak dobrze pamietacie jakies 5 lat temu jeszcze popularne były żelówki 9 Ah w rozmiarze 12 Ah i takie 9tki byly sprzedawane masowo a mialy rozmiar dzisiejszych 12Ah i wlasnie sobie pomyslalem że to mogą byc stare końcówki magazynowe nie sprzedane jako 9 Ah np 5 lat temu to nakleili na nich 12 Ah i obok druczkiem C20 i na handel .... szkoda tylko ze nie C50 ;) bo wtedy okazalo by sie ze mają 25 Ah i zywotnosc 8 lat a nie 5. Znając naszą ekonomie to moze za pare lat sie takie poijawią ;)
 
 
Użytkownik
[Usunięty]

Wysłany: Pon 29 Sty, 2007   Re: Numery wypalone

GlowaSkrzydlowa napisał/a:
Aku to Europower EC-12-12 Numery GH 060309


sprawdz na ich stronie internetowej lub w nocie katalogowej akumulatora tej po angielsku pełnej...
 
 
GlowaSkrzydlowa
[Usunięty]

Wysłany: Pon 29 Sty, 2007   Renowacja aku

Przeglądałem na elektrodzie o tej regeneracji aku i stwierdzam, że ten gościu RSP ma najlepszą wiedzę i jest więc kompetentny do dyskusji i porad w tych sprawach.
Z tego co poczytałem, to tylko potwierdziły się moje przypuszczenia do których sam doszedłem, a dowiedziałem się dodatkowo jeszcze, że te akumy mają konstrukcyjnie wyższe stężenie niż zwykłe aku, bo maja ograniczoną przestrzeń, którą zajmuje wypełniacz żelowy lub waciany, a SO4 w kwasie musi być go tyle, aby współpracowało z zasobami ołowiu na płytach.
Ta rekombinacja z tego co się wstępnie dowiedziałem przez czytanie tamtego forum, zachodzi w separatorach i więc tylko w stosunko do części gazów, które mają okazję zetknąć się z sobą po drodze w momencie uwalniania z elektrolitu. Katalizator musi więc być w separatorze, aby je tam łapać i zamieniać w wodę.
Konkluzja ostateczna z tego jest taka, że na te żele nie ma rady. Są bezobsługowe i tyle. Wszelkie kombinowanie z nimi jest uciążliwe bo dość pracochłonne. Opłaca się tylko gdy są drogie. Jak się ma okazję je tanio kupować to tylko je zmieniać i jeździć. Jak się chce "pieścić" akumy i jeździć dłużej na tych samych to lepiej używać tradycyjnych i pilnować ich prawidłowej eksploatacji, a zapewnią stabilne warunki na dłużej odwzajemniajac się za opiekę.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 29 Sty, 2007   

Rzeczy bezobsługowe nie istnieją.
Do aku. VRLA nie dolewa się wody i nie zagląda do środka, czyli są bezobsługowe tylko w zakresie uzupełniania wody.
Wymagają jednak pełnej pozostałej obsługi: kontrolne pomiary bloków, pomiary pod obciążeniem, pomiary mostków, oględziny zgodne z SEP, kontrola parametrów prostownika i ich korekta itp..
Czyli prawidłowa eksploatacja.
To tak jak samochód, sam nie chodzi; musi być kierowca, mechanik i przeglądy.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group