Pierwsza konstrukcja - nauka |
Autor |
Wiadomość |
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 15 Gru, 2013
|
|
|
lkuc18 napisał/a: | Mogę działać metodą prób i błędów....
Z kolei ten drugi sterownik w ogóle nie daje prądu, też przy różnych kombinacjach.
.. |
Bez miernika i minimalnej wiedzy, taka metoda się skończy uszkodzeniem ... |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 15 Gru, 2013
|
|
|
Nie masz pod ręką jakiegoś znajomego? 100x efektywniej jest rozgryzać coś we 2 niż samemu łączyć losowo kabelki, aż w końcu się doprowadzi do uszkodzenia. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 15 Gru, 2013
|
|
|
Adam Wysokiński napisał/a: | Wygląda na to, że źle popodłączane, Silnik rusza od razu, manetka reguluje oświetlenie... Uszkodzony ten sterownik albo ktoś pozamieniał kable. |
Nie, źle mnie zrozumiałeś. Silnik rusza od razu po podpięciu do sterownika a sterownik do baterii, tylko to jest podłączone i też wydaje mi się że nie powinien od razu działać.
Co do oświetlenia to w ogóle w tym czasie nie miałem podpiętej żadnej lampki. Dla testów manetki podłączałem się z nią w obwód latarki i wtedy sobie regulowałem jej jasność świecenia. Chciałem sprawdzić czy manetka działa i które kabelki za to odpowiadają i dowiodłem tego.
Miernik już zamówiłem na allegro więc na razie poczekam aż przyjdzie i potestuję trochę,
tylko powiedzcie mi co mam mierzyć? Przecież podpinając go do samej manetki nic nie pokaże bo skąd napięcie?
Tas: niestety w moim przypadku wygląda to tak że robię to potajemnie w pokoju (wynajmuję), myślę że jakby właściciele się dowiedzieli co tu cuduję to wyleciałbym stąd, a nie chcę bo mam bardzo blisko do pracy . |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 27 Sty, 2014
|
|
|
Ostatnio cisza z braku czasu. Mam pytanie odnośnie tego silnika, mianowicie ma on oznaczenie:
M max = 33 Nm
I max = 20 A
I n = 10 A
czy przekraczając te parametry będzie nadal latał czy się zjara?
Ogólnie to zmieniłem trochę koncepcję i zamiast roweru do zwykłego poruszania się z punktu A do punktu B chcę żeby był to sporting w ramie a'la BMX, ostatnio taką zdobyłem. Zamówiłem już aku li-pol z hobbyking ale zastanawiam się czy ten zestaw który posiadam będzie się nadawał do takiego bajka.
Co o tym sądzicie? Jest sens przewoltowywać ten silnik czy lepiej go zmienić po prostu?
PS.
Przypominam że to silnik szczotkowy. |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 10 Mar, 2014
|
|
|
W oczekiwaniu na nowy sterownik do nowej machiny postanowiłem wrócić do tej konstrukcji no i rozwiązałem zagadkę. Steruje się napięciem wyjściowym (do silnika) z wtyki SENSOR a nie THROTTLE, nie wiem czemu tak ale spoko.
Postanowiłem zrobić na tym zestawie mały rower o małym zasięgu. Zakupiłem więc 13 sztuk (bo tyle akurat miał Pan od którego brałem) litowo jonowych akumulatorków 18650 LG 2200mAh. Po podłączeniu (9 sztuk szeregowo) dopiero pomyślałem o tym że przecież maksymalny prąd jaki mogę pociągnąć to zapewne 2C... Czyli jakieś 4,4A, co przy napięciu 36V daje 158,4W.
Stąd moje pytanie - czy jeśli do tych 9 szt. połączonych szeregowo dołączę równolegle 9 szt. też połączonych szeregowo to czy to będzie spoko i bezpieczne? Wiem że nie powinno się łączyć różnych rodzajów ale nie wiem czy również równolegle czy tylko szeregowo? |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pon 10 Mar, 2014
|
|
|
Jak to mówią najsamwpierw równolegle a te zestawiki o napięciu 3,7V w szereg. Było to już wałkowane nie raz. |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 10 Mar, 2014
|
|
|
Hmm, nie rozumiem... Może inaczej. Chcę robić np. 9s3p, z tym że nie mam aż tylu identycznych ogniw. Przypuśćmy że mam 9 ogniw 3 różnych firm. Czy mogę ogniwa każdej firmy połączyć szeregowo i te 3 szeregi połączyć ze sobą równolegle?
I jeszcze: jak mogę ograniczyć prąd np. do 4A? |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pon 10 Mar, 2014
|
|
|
Ojej, no przecież piszę, że najpierw równolegle. Łączysz 3 szt równolegle a dopiero w szereg. Łączenie szeregów równolegle jest błędem bo trzeba by dać tyle balanserów co szeregów. Przy pakietowaniu ogniw ważne są parametry elektryczne a nie firma. masz ładowarkę to posprawdzaj sobie te akumulatorki.
Cytat: | I jeszcze: jak mogę ograniczyć prąd np. do 4A? |
Prąd czego? |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 10 Mar, 2014
|
|
|
Chodzi mi o prad plynacy do silnika. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 10 Mar, 2014
|
|
|
Jesli będziesz budował pakiet z różnych, przypadkowo kupowanych akumulatorów to musisz mieć nie tylko miernik ale i zasilacz z balancerem, ktory ma funkcje mierzenia pojemności akumulatora -podczas rozladowywania go stalym prądem
. Pamiętaj by tylko takie pomierzone, b.podobne łączyć ze sobą równolegle. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 10 Mar, 2014
|
|
|
lkuc18 napisał/a: | ...Steruje się napięciem wyjściowym (do silnika) z wtyki SENSOR a nie THROTTLE, nie wiem czemu tak ale spoko... |
Dziwne, bo sensor to bardziej mi pasuje do układu PAS, a throttle, to zawsze manetka była.
Ale są takie rzeczy na świcie, że się nawet fizjologom nie śniły |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pon 10 Mar, 2014
|
|
|
Cytat: |
Chodzi mi o prad plynacy do silnika. |
Prąd można ograniczyć przerabiając sterownik. Można to podobno zrobić programowo (koledzy od procesorów coś wspominali). Ja robiłem to zmieniając bocznik pomiarowy ( to sprawdzona wielokrotnie metoda). Prąd można zmniejszyć lub zwiększyć. W dół w zasadzie dowolnie natomiast zwiększanie prądu nie może być za duże bo dym będzie walić ze sterownika czarny i gęsty. Zmniejszanie prądu do wartości 4A to sprawa jak dla mnie mocno wątpliwa. Pojazd może nie ruszyć z miejsca. |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 11 Mar, 2014
|
|
|
No i bawiłem się i bawiłem i popsułem...
Najpierw jeździłem na tym sterowniku, później go spaliłem więc podłączyłem akumulatory bezpośrednio do silnika i jak chciałem jechać to po prostu łączyłem obwód. Wszystko było pięknie dopóki nie wpadłem na pomysł żeby z 30V przejść na 60V. No i jeździłem jeździłem, rozpęd niesamowity, prawie zrzucało mnie z roweru, aż w końcu coś podczas rozpędzania pyknęło w silniku i teraz wygląda to tak że jak łączę obwód to w silniku coś kręci bo słychać ale koło się nie kręci (tak jakby było sprzęgło). Wiecie co może być? Da się go jeszcze uratować? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 12 Mar, 2014
|
|
|
Pewnie odkleiła się oś od wirnika. |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 12 Mar, 2014
|
|
|
Moze byc... A da sie to naprawic?
Błagam powiedzcie że tak, tyle frajdy mi dawał ten sprzęt że to niesamowite . |
|
|
|
|
|