ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Ładowanie wieloładowarkowe bezobsługowe
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 28 Gru, 2013   Ładowanie wieloładowarkowe bezobsługowe

Prócz klasycznych opisywanych na forum metod ładowania pakietów (ładowanie z przepinaniem, ładowanie na złącze, ładowanie na adapter) znajduje się jeszcze jedna mniej oczywista.



Te ładowaczki są fajne, bo są malutkie i bezobsługowe. Podpięte zasilanie - ładują, odłączone - nie ładują. Można się pokusić nawet o zamontowanie ich na stałe w bajku, a na zewnątrz wyprowadzone tylko 4x12V na jakimś prostym złączu do ich ładowania.

http://www.hobbyking.com/...idProduct=21044

Po niewielkim dopracowaniu może to być niezła alternatywa dla dużych stacji ładujących lub doskonały pomysł na małą i przenośną wersję zintegrowanej ładowarki.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Sob 28 Gru, 2013   

Oczywiście są potrzebne do tego 4 osobne zasilacze 12V lub jeden z odseparowanymi 4 kanałami 12V. Ponadto prąd 1-1,5A to trochę mało jak na większe pakiety np 10A ale i tak sporo jak na takie maleństwa . Jaki prąd balansowania mają te karzełki ? Ładują te 1,5A w pakiet 4s czy tylko w mniejszy np 2s a w 4s 1A ? Kurczę jak się tak zastanowić to nie jest źle bo pakiecik 5Ah w całości naładowany w 5 godzin i to bez znaczenia czy 10s czy 15 czy 20 itd . :roll: :mrgreen: Wystarczy tylko raz zainwestować w odpowiednią ilość modułów "zasilająco-ładujących" i z głowy problemy . :grin:
A może by w trochę droższe zainwestować ale za to mocniejsze http://www.hobbyking.com/...ce_Charger.html tylko czy ładowanie po złączu balansera wytrzyma 40W ? Jak tak to rozwiązanie wręcz idealne . :grin: Oczywiście trzeba by odpowiednio spreparować ładowarki (czyli puścić główny + i - w + i - gniazda balansera) . :roll: Da się tak czy ładowarka będzie się "buntowała" lub gorzej czyli siwy dym czarne chmury ? :mrgreen:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 28 Gru, 2013   

Ja przez złącze balansera ładuję 100W i działa mi to już rok czasu :)
A co do prądu balansowania, to ta ładowarka prawdopodobnie ma około 1A :shock: Pakiety mi wybalansowały ekspresowo.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Sob 28 Gru, 2013   

tas napisał/a:
Ja przez złącze balansera ładuję 100W i działa mi to już rok czasu :)
A co do prądu balansowania, to ta ładowarka prawdopodobnie ma około 1A :shock: Pakiety mi wybalansowały ekspresowo.

W takim razie bardzo ciekawa opcja . :roll: Przy tych 100W nie grzeje Ci się to ? :mrgreen: Jakie przewody (przekrój i dł ) ? Jakieś spadki napięcia ? Ja korzystam z takich http://radio-modele.pl/pr...,424,10318.html tylko nie wiem jaki mają przekrój . :roll:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 28 Gru, 2013   

U mnie w sekcji 8s po skrajnych przewodach balancera spokojnie działa 4A 36V, spadków napięcia nie badałem, bo podczas ładowania są bez znaczenia. Przewody mają 10cm, tyle ile wystaje z pakietów :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Sob 28 Gru, 2013   

tas napisał/a:
Przewody mają 10cm, tyle ile wystaje z pakietów :)

Ale te doprowadzające z ładowarki to już dłuższe są ? Zapewne też grubsze odpowiednio ?
 
 
spj 
stażysta



Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 160
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 31 Sty, 2014   

Witam,

Ale czy mogły by być podłączone te ładowarki na stałe w rowerze w złącza balansera i jeszcze równolegle z alarmami? Mam na myśli instalacje np. z czterema li-polami połączonymi do jazdy szeregowo.
_________________
Jeżdżę na : EV4 Falcon V2

"Make everything as simple as possible, but not simpler" Albert Einstein
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Pią 31 Sty, 2014   

spj napisał/a:
Witam,

Ale czy mogły by być podłączone te ładowarki na stałe w rowerze w złącza balansera i jeszcze równolegle z alarmami? Mam na myśli instalacje np. z czterema li-polami połączonymi do jazdy szeregowo.

Zdaje się że o to właśnie chodzi że tak . :roll: Do tego jeszcze 4 małe zasilacze na stale zainstalowane i do ładowania wystarczy jeden przewodzik wetknąć do roweru i się ładuje .
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 31 Sty, 2014   

I tak i nie.
Jeśli pakiet jest wpięty w ładowarkę - to ładowarka jest zasilana z pakietu i pokazuje jego naładowanie. Jeśli podłączy się zasilanie to ładowarka z trybu monitorowania przełącza się na tryb ładowania. Więc trzeba odłączyć tylko to napięcie dochodzące od strony akusa i można by mieć wtedy tą ładowarkę wpiętą w bajku cały czas.
Moim zdaniem taki sposób ładowania, mimo, że do tej pory nieznany, ma spory potencjał praktyczny.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
spj 
stażysta



Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 160
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 31 Sty, 2014   

No tak, to jest dobry pomysł, trzeba będzie pokombinować tylko z rozłączaniem właściwie samej masy ze złącza balansera pojedynczego aku do jazdy i łączeniem do ładowania.
_________________
Jeżdżę na : EV4 Falcon V2

"Make everything as simple as possible, but not simpler" Albert Einstein
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Czw 06 Lut, 2014   

Właśnie jestem po testach ładowania przez złącze balancera i przy próbie ładowania jednego ogniwa prądem 5A po złączu (przewód 24AWG to co wystaje z pakietu +dodatkowe dwa kabelki plus i minus 22AWG o długości 15cm wpięte z jednej strony we wtyczkę (fabryczne złącza z każdej strony )) i mi się to po dwóch minutach sporo zagrzało . Przerwałem próbę bo kabelki były wyraźnie ciepłe aż się bardziej miękkie zrobiły na całej długości a to było tylko 5Ax3,7V=18,5W . Tas badałeś jak to się ma przy ładowaniu 100W ? Czy to możliwe by przy 100W było mniejsze grzanie niż przy 18,5W ?
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 06 Lut, 2014   

Grzanie ma związek tylko z prądem P=I²×R, R rezystancja złącza lub przewodu. Moc (tracona) rośnie w kwadracie prądu, więc jeżeli prąd wzrośnie 2× to moc 4×, podobnie jest w silniku (BLDC) zwiększając prąd zwiększamy straty. Generatory w elektrowniach wytwarzają ok 1000V, a potem się to podnosi (nawet do 750 kV) żeby zmniejszyć straty, albo trzeba by dać duużo grubsze linie.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Czw 06 Lut, 2014   

No tak ale kolega tas pisze że "spokojnie działa 4A 36V" . Pytanie co to oznacza . Czy ten 1 A różnicy romi aż tak dużą różnicę ? Tas badałeś grzanie się przewodów w Twoim układzie ?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 06 Lut, 2014   

Ale z opisu wynika, że masz problem nie z silikonowymi przewodami balansera tylko z tymi dodatkowymi zwyczajnymi z ładowarki. Daj grubsze przewody takie 0.75 (ja takie mam).

No i zauważ, że jak jeździsz na 2p albo 3p to te prądy zaraz za rozgałęziaczem się dzielą na pakiety i w praktyce są małe.

Kolejna sprawa, że przewody silikonowe balancera mogą mieć i 60st, przecież to nie ma wpływu na ładowanie. Dlatego są tam silikonowe o szerokim zakresie temperatury pracy by móc z tego korzystać.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Czw 06 Lut, 2014   

tas napisał/a:
Ale z opisu wynika, że masz problem nie z silikonowymi przewodami balansera tylko z tymi dodatkowymi zwyczajnymi z ładowarki. Daj grubsze przewody takie 0.75 (ja takie mam).

No i zauważ, że jak jeździsz na 2p albo 3p to te prądy zaraz za rozgałęziaczem się dzielą na pakiety i w praktyce są małe.

Kolejna sprawa, że przewody silikonowe balancera mogą mieć i 60st, przecież to nie ma wpływu na ładowanie. Dlatego są tam silikonowe o szerokim zakresie temperatury pracy by móc z tego korzystać.


Nie . Grzeje się wszystko z pakietu do złącz ładowarki . Ty masz wszystkie przewody po złączu 075mm (te którymi ładujesz i które wychodzą z ładowarki )?
W tym sęk że ja jeszcze nie jeżdżę niestety (na razie buduję ) . :lol:
Ale faktycznie potem przy samych pakietach się to rozdziela (prądy się dzielą na ilość pakietów spiętych równolegle) .
Złożę pakiet i popróbuję w całości .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group