ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Takie niby enduro:)
Autor Wiadomość
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 31 Maj, 2015   

Włożyłem wstępnie zaplecione koło w ramę. I tu zgrzyt... Oś nie chciała wejść ładnie... Walnałem młotkiem przez drewienko trochę pomogło ale dalej nie dokońca doszło osie do końca uch. Myślę sobie co jest???
Suwmiarka w łapkę i okazuje się że golden ma oś (cześć zeszlifowana) około 98mm a 9c jakieś 104mm.... Powoli zaczymam rozumieć te docinania i pilnikowania ram userów 9c...:(. A ja myślałem że poprostu mam taką lepsiejszą lepiej pasujaca ramę...:(.
Tak to wygląda...

_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 31 Maj, 2015   

No to pilnikujesz :mrgreen: .
_________________
"Nikt nie jest zniewolony w bardziej beznadziejny sposób niż ci, którzy fałszywie wierzą, że są wolni" - Goethe
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 31 Maj, 2015   

Jeszcze zobaczę. Najpierw włożę tak jak jest. Zobaczymy. No bo jak rozpilnikuję a okaze się że bedę chciał wrocić do potrzedniego setupu to się może okazać że bedzie nifajny luz...

Padło jednak na poprzednią felę. No zobaczymy może pojeżdzi. Celelm lepszego samopoczucia prysłem ja na czarno.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
Ostatnio zmieniony przez toft Nie 31 Maj, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 31 Maj, 2015   

Pilnikuj, a luzy będą Ci odpuszczone :D

_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 31 Maj, 2015   

Chłopaki, już mi się nie chce:). Zaryzykuję. Dop... le śruby na maxa może nie bedzie źle... Ze względu na kable spróbuję przeprogramować sterownik na mniejszą moc (puki co). Do tego to jest chyba szybszy silnik niż miałem więc mniejszy moment... Zobaczymy:).
Zmieniłem też laćka na promocyjnie zakupione kendy flame (ktoś zdjął z biczkruzera).
Tak to wygląda obecnie. Niestety fela ma jednego powąznego minusa. Bez zestawu łyżek do dużego fiata opony nie wsadzisz. Porysowałem sobie lakierek:(.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Patriko 
brygadzista


Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 242
Skąd: Słupca
Wysłany: Nie 31 Maj, 2015   

Zawsze mnie martwiły te płytkie haki w alu ramach;/ toft, ja na Twoim miejscu bym nie ryzykował i podpiłował ;]
_________________
Jeżdżę na: Coma 3000
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 31 Maj, 2015   

:) drogie dziatki o to koniec tej historii...
A więc jeździ...
Niestety Kendy okazały się za szerokie i musiałem wrócić do starych 8 letnich Continentali. Jak jeździ to wypowiem się jutro. Jak podładuję batkę do maxa i karnę się znów. Jednak pierwsze wrażenia - rozpędza się powoli (w stosunku do goldena). Jest chyba 5km szybszy. Jest nieco cichszy zwłaszcza przy starcie z zera. W goldenie aż trzęsło ramą (może kwestia przebiegu ale wątpię - myślę, że w tej konfiguracji z tą ramą wpadał trochę w rezonans na niskich obrotach - do 10 kmh).
Co do samego wykonania 9c. Kupiłem okazyjnie... Nie wiem jak to jest na co dzień z jakością ale mój jest jajowaty. Gwint na wolnobiegu krzywy. Wolnobieg lata prawo lewo jak w najtańszych piastach montowanych w makrokeszach. Tu Goldenmotor, którego mam ma plusa za wykonanie. Jednak jak mówię to przypadki a nie statystyka...
Plus dla 9c za mocowanie tarczy... Niestety nie pasują wszystkie zaciski. Mechanik schimano nie wejdzie za nic. Pasuje stary zacisk z black boxa (kto pamięta takie hample:)? hit cenowy 10 lat temu:)).
Co do piłowania. Puki co obleciałem ostrożnie i po asfalcie. Ale wygląda że trzyma. Natomiast nad piłowaniem zastanowię się mocno gdyż... zmieniła mi się geometria... Tył jest wyżej i jest to niemile odczuwalne. A ostatnio robię wszystko aby mieć taki trochę crank forward czyli korby w przód (no tego się nie da:)) kanapa do tyłu... Tu niestety tył podniosło. Nie wiem jak ale na błotniku mam jakies 1.5 cm różnicy...
Koło będzie wymagało ułożenia (jak to przy motorowych szprychach i wierceniu otworów. Mam nadzieję, że mimo pęknięć trochę wytrzyma (do sierpnia). Myślę intensywnie nad kołem 24 cale i szerszym kapciem. Ale dzisiejsze testy z Kendą flame pokazały że w obecnej ramie szerszego kapcia nie da rady (kenda ma jakieś 58mm szerokości pod 4atm.)
Więc do tego musiałaby być podmiana ramy itd a to już trochę za dużo w tym obecnym setupie. Pewnych spraw nie warto ruszać. No i kwestia szprych... Pod 24 cale nie umiem znaleźć dobrej opcji 3.5 mm...
Puki co jeździ co mnie niezmiernie cieszy, bo mogę dylać tu i tam. Reasumując zamienił stryjek siekierkę na kijek (i trochę doświadczenia) tracąc 1.5 dniówki na zabawę:).
Mam nadzieję, że ktoś choć minimalnie skorzysta z postów:).

Pytania do wiedzących. W tym 9c są ori kable... W goldenie podmieniłem na grubsze ale to były jakieś chłamy z piwnicy co znalazłem... Minus całości że kable miały jakieś 1.5m długości w goldenie:). Po dodaniu dodatkowej izolacji (taka jakaś folia maskująca aby lepiej wyglądało) nie wytrzymały kilometrowego podjazdu (znaczy po prostej z zawartym hamplem) no i buumm.
W 9c kabelki są ori mają nieco mniej długości. PYTANIE DO KONESERÓW TEMATU:
Ile A to wytrzymuje przy 60V:)?
Pzr, toft:).
P.S.
A no i słitfocie w zachodzącym słońcu:)


_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 01 Cze, 2015   

Ja daję na 60v 60A na oryginalnych kablach - po 3-4 miechach jest ok. Co ciekawe ani silnik ani kable ani sterownik w skrzynce się nie grzeją. Lekko ciepłe są pakiety.
 
 
maro2383 
młodzik



Wiek: 40
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 81
Skąd: Bytom
Wysłany: Pon 01 Cze, 2015   

U mnie 60A idzie ale na podwojonych przewodach (9x7), nic się nie przegrzewa.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 01 Cze, 2015   

Dzięki za opinie o kablach. Czyli mogę z rozwaga jeżdzić bez zdejmowania mocy.

Okej dziś obleciałem z w pełni naładowaną baterią... Silnik jest może minimalnie bardziej szybko obrotowy (sądząc po Vmax - jeszcze musze podociągać szprychy i podcentrować koło).
Jednak wyraźnie słabszy - tzn. brakuje mu (w moim odczuciu) momentu w porównaniu z poprzednikiem. Przy tym samym sterowniku testowy podjazd na świeżej baterii stary silnik zaliczał z około 5 km wiekszą prędkością max. Dziwi mnie tylko obecny V - max tego silnika? 57-58 kmh z górki przy napięciu 65V? Nie powinno być nieco więcej?
Pzdr.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 01 Cze, 2015   

A jakie nawiniecie masz silnika i jaki prąd sterownika (i jaki sterownik)?
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Pon 01 Cze, 2015   

Yin napisał/a:
Ja daję na 60v 60A na oryginalnych kablach - po 3-4 miechach jest ok. Co ciekawe ani silnik ani kable ani sterownik w skrzynce się nie grzeją. Lekko ciepłe są pakiety.

To ciekawe bo u mnie standardowe kabelki na standardowych 45A ostro się grzeją. Radzę być ostrożnym
 
 
maro2383 
młodzik



Wiek: 40
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 81
Skąd: Bytom
Wysłany: Pon 01 Cze, 2015   

Silnik to 9x7 (odkupił ode mnie), taka prędkość dla tego uzwojenia to norma bo mam to samo :) Zastanawia mnie ten golden, jakie ma parametry skoro był wyraźnie mocniejszy przy podobnych prędkościach.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 01 Cze, 2015   

Powiedzmy, że był mocniejszy ale to oczywiście subiektywne porównanie. Pojechałem trasa ktorą mam codzień do pracy aby lepiej to odczuć. Poprostu golden jest chyba nieco wolniejszy względem 9c stąd może ma nieco większy moment.
Sterownik infineon 16s lipo 50A.
Moje 9c wyraźnie się grzeje po paru km z pełną parą na zewnątrz ma temperaturę gorącej herbaty. Z goldenem zresztą było podobnie.
Pierwsze wrażenia skłaniają mnie do refleksji, iż taki nawój w 9c jest okej dla masy całości tak do 130kg. Powyżej przy tym prądzie (generalnie przeca i tak wiele więcej sę nie mozna podnieść bo kto jeżdzi na 80A?) dla podjazdów i dynamiki leszy byłby większy moment...
A zaliczyłem też z córką przejazd laskiem. Jeszcze to powtórzę ale tu inna konkluzja. Duzo bardziej czuć zdjęcie (wzrost dynamiki) jej masy niż w poprzedniku...
Hmm... i to doświadczenie skłania mnie do 10x6 mxusa;)... NIestety z tego co widzę jesli chodzi o adaptto to max napięcie jakie tam dam to (praktycznie aby nei kombinować z pakietami) to 20S lipo. Tak że boosta nie będzie z prędkoscią. A mażyło mi się to adapto ze względu na bms i wyswietlacz. ewentualnie zmienić sterownik na 100+V z infineonów??? i latać na 24S??? Cieżki jest wybór:).
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 07 Cze, 2015   

No to dzisiejsza suma z wyprawy... Wypad z córą... udany... kąpiele, fontanny, frytki itd... 2 km na pieszo do celu prowadząc rower... potem atrakcje... potem wzywanie żony... najpierw zaczął pływać nieco tył... potem raz dobiło... Potem zsiadłem... było mało luftu... prowadzenie... w trakcie prowadzenia... strzeliła szprycha... :( ((( NO COMENTS... Na koniec powrót... już mi się nie chciało kombinować... zresztą nie maiłem zapasu szybkozacisków aby przypiąć kabel do ramy aby nie ocierał po wymianie gumy... Reszta w sumie była... Więc wpakowałem dziada do auta... Zona podjechała....
Heh... Pzdr...
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group