silnik przerywa |
Autor |
Wiadomość |
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Wto 11 Mar, 2014 silnik przerywa
|
|
|
Witam mój rowerek silnik poza kołem napęd przez łańcuch silnik 350W 24V zasilany dwa akumulatory Grensaver 20 Ah przejechane może 500 km Pojawił się taki problem jak trochę pojeżdżę to znaczy jakieś 15 km silnik zaczyna przerywać szarpie potem staje jak trochę postoi rowerek znowu jeździ co to może być? Czy szczotki ? chyba po 500km nie powinno nim nic być ?
Silnik się nie grzeje sterownik też nie. a i jeszcze jedno pytanko czy są jakieś lepsze połączenia od tych nieszczęsnych wsuwek które się rozginają ? |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 11 Mar, 2014
|
|
|
Ja to po prostu lutuję. Spróbuj, może pomoże |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
|
|
|
|
Dobraku
stażysta elektronik
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: Wto 11 Mar, 2014
|
|
|
Te siliniki mają problem ze sprężynkami, które posuwają szczotki. Sprawdz to. Ja miałem z tym problem. Od temperatury potrafią stracić właściwości sprężynująca co pogarsza styk.
Z tego co pamiętam zastąpiłem je sprężynkami z długopisów potem już problemów nie było. |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Wto 11 Mar, 2014
|
|
|
A czy obserwujesz napięcie na akumulatorach? |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Wto 11 Mar, 2014
|
|
|
Napięcie na akumulatorach obserwuje jest w porządku. Chyba to będą te sprężynki bo jak podniosę koło i puszczę o ziemie to nieraz zaskoczy. |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
Dobraku
stażysta elektronik
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: Wto 11 Mar, 2014
|
|
|
Moja podpowiedz. Ja jak składałem silnik i nie miałem zabardzo jak zablokować szczotek by wsunąć wirnik to zauwazyłem, że przy końcu metalowych prowadnic w których chodzą szczotki sa otworki. Zablokowałem szczotki wsuwając je do końca i blokując poprzez w/w otwory za pomocą 4 szpliek i nitek, potem łatwo złożyłem cały silnik zostawiając 1mm szczelinę ( tyle by za nitki wyciągnąć szpilki-blokady) komutator był juz wtedy na miejscu. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Śro 12 Mar, 2014
|
|
|
Walczyłem dzisiaj z tym cały dzień rozebrałem silnik podgiąłem sprężynki w szczotkach i nic, rozebrałem manetkę i nic, myślę myślę podłączam silnik na krótko silnik chodzi i kolega kopnął w wtyczkę manetki eureka. Wtyczka manetki była problemem wkurzyłem się i spiąłem zwykła kostką na razie a te złączki co kolega dał linki widzę porządne na pewno zakupie. |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
andrzejIskierka
stażysta Młody Konstruktor
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 184 Skąd: Zagłębie Sosnowiec
|
Wysłany: Wto 18 Mar, 2014
|
|
|
miałem to samo i do tego stopnia doszło, że mi z cięło klina-zawleczkę przechodzącą przez wałek wirnika i zębatkę 11z na nim. musiałem to na szybko zastąpić jakimś nitem z miękkiego żelaza i zaklepać z drugiej strony ale problem się dalej pojawiał, i dopiero po paru dniach zwróciłem uwagę na to, że wysunął się jeden konektor męski z wielozłącza manetki z modułem. poprawiłem i problem zniknął i nie mam na razie potrzeby nic zmieniać. jakiś czas temu zmieniłem niesety z mojej winy sterownik silnika 24V 350W który w efekcie zabaw nad bocznikiem usmarzył mi się i mimo wstawienia nowego triaka i diody po przejechaniu kilkunastu metrów siwy dym i gęste sadze! teraz mój 300 watowy motorek jest obsługiwany przez sterownik 500W i jest chłodny ale za to silnik jakby cieplejszy i zasięg mniejszy. |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 18 Mar, 2014
|
|
|
Do sterownika silnika DC wlozyles triaka? To sie nie dziwie ze siwy dym miales |
|
|
|
|
andrzejIskierka
stażysta Młody Konstruktor
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 184 Skąd: Zagłębie Sosnowiec
|
Wysłany: Czw 20 Mar, 2014
|
|
|
podmieniłem to co poleciało w module na coś podobnego co w sklepie z elektroniką mieli i tak wyszło. |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Czw 20 Mar, 2014
|
|
|
andrzejIskierka napisał/a: | podmieniłem to co poleciało w module na coś podobnego co w sklepie z elektroniką mieli i tak wyszło. | Do Admina: Może by założyć na forum rozdział "Humor, satyra..." |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Czw 20 Mar, 2014
|
|
|
JerzyZ napisał/a: | andrzejIskierka napisał/a: | podmieniłem to co poleciało w module na coś podobnego co w sklepie z elektroniką mieli i tak wyszło. | Do Admina: Może by założyć na forum rozdział "Humor, satyra..." |
Przecież jest jest kawiarenka... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
|