ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Oznaczenia pinów na PCB sterowników
Autor Wiadomość
Dobraku 
stażysta
elektronik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: Czw 13 Mar, 2014   Oznaczenia pinów na PCB sterowników

Cześć. Ostatnio zdarza mi się czesto zaglądać do sterowników BLDC wiec postanowiłem zrobić coś dla potomnych a przy okazji może i sam się czegoś nauczyć.

Chodzi o to, że nasi skośnoocy przyjaciele robią całkiem fajne rzeczy a wcale się tym nie chwalą. Zauważyłem, że nawet najprostrze sterowniki mają szereg pół lutowniczych do konfiguracji sterownika które wcale nie sa wyprowadzone na zewnatrz. Wg opisów na PCB

U V W - fazy silnika
u v w - czujniki halla
Vcc, D+ - zasilanie po "stacyjce"
Gnd - masa
V- - masa baterii
V+ - permanenty +
+5V - wiadomo

a teraz co ciekawsze :

XS - ogranicznik prędkości
SD, SP - sygnał z manetki
ZL - sygnał z PASu
120/60 12/6 - przełączanie odstępu czujników halla
DSP - wsteczny (silnik do tyłu)
SL,SH - hamulec (masa)/ (plusem)
Q - tempomat

Jest jeszcze wiecej np
ZF -
X -
E1-
E4-
A3 -
A2-
S+-
S--

ale nie wiem jakie daja możliwośći , dla wiekszości potencjałem aktywacji jest masa.

Jeżeli wiecei coś wiecej to zapraszam do tematu - pomagajmy sobie nawzjem:)
Ostatnio zmieniony przez tas Pon 09 Cze, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Czw 13 Mar, 2014   

Ale że jak, sterownik co ma to nie wyprowadzone to jak się podłączy to działa?
 
 
Dobraku 
stażysta
elektronik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: Pią 14 Mar, 2014   

Tak dokładnie:) Lutujesz, dowierasz do masy i masz nowe funkcje. Nie wiem jak sie to chińczykom opłaca. U nas to się robi prostsze urządzenia za mniejszą kasę, a u nich robi się full wypas - tylko kabelków nie wyprowadza.


EABS,ABS,YBS - hamowanie odzyskowe.
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Pią 14 Mar, 2014   

Kiedyś zajrzałem do polskiego taniego, prostego kalkulatorka - okazało się, że ma te same funkcje co "naukowy", tylko mniej klawiszy. Inaczej mówiąc, nie opłacało się producentowi robić dwóch układów scalonych.
Może u Chińczyków jest podobnie?
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pią 14 Mar, 2014   

Aż zajrzę jeszcze raz do sterownika. :smile:
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Pon 17 Mar, 2014   

W ten sposób jest robionych dużo urządzeń elektronicznych bo nie opłaca się robić osobnych wersji PCB i układów pod określone funkcje. Sterowniki co składam od chińczyka tam też nie są wyprowadzone na przewodach wszystkie funkcje sterownika tylko standard
_________________
pozdr
Tomek
 
 
Dobraku 
stażysta
elektronik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: Pon 17 Mar, 2014   

Ok ale znasz funkcje pozostałych pinów konfiguracyjnych ?
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Śro 19 Mar, 2014   

Dla tych sterowników co biorę od chińczyka to tak
_________________
pozdr
Tomek
 
 
Dobraku 
stażysta
elektronik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: Śro 19 Mar, 2014   

ZF -
X -
E1-
E4-
A3 -
A2-
S+-
S--

możesz uzupełnić brakujące ?
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Śro 19 Mar, 2014   

te co mam sterowniki to są tego producenta
_________________
pozdr
Tomek
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 09 Cze, 2014   

A3 - Sygnał Anti-Steal
S+, S- - 'przerywacz' na potrzeby liczników (wymaga potwierdzenia)
K1 - ogranicznik prędkości 1 (zwierane do masy)
K2 - ogranicznik prędkości 2 (zwierane do masy)


Ludkowie, wypisujcie wyprowadzenia jeszcze nie opisane w tym temacie.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Pon 09 Cze, 2014, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Dobraku 
stażysta
elektronik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: Pon 09 Cze, 2014   

A3 - Sygnał Anti-Steal - możesz coś więcej napisać ? Jak to ma działać?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 09 Cze, 2014   

To jest opcja spotykana w skuterach elektrycznych, nie wiem jak działa bo nie mam gdzie tego przetestować.
Złączka posiada 3 kabelki: A3, VCC (stacyjka) i żółty przewód od fazy 'nr 3'
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 14 Gru, 2014   

Niezywkle ciekawi mnie jeden pad lutowniczy - mianowicie ybs. Przy sprawdzaniu rezystancji pomiędzy nim a masą, +4.3v, drutami pomiarowymi, fazami oraz plusem i minusem z baterii wykazuję podobne właściwości jak sygnał z manetki oraz sygnał z pasu tyle, że wartości są odwrotne. To tak jak by było to odpowiedzialne za regulowany regen. Aczkolwiek pad DS który łączy się z padem X (uruchamia to regen po naciśnięciu klamki hamulcowej) też wykazuje takie właściwości.

Mam sterownik na testy i teraz pytanie - czy to można swobodnie podpiąć pod masę i zobaczyć czy to uruchomi jakąś funkcję, a może z innym padem połączyć

Drugie pytanie to czy takie losowe łączenie padów może uskodzić sterownik? Bo bym podpiął pod to sygnał
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
maro2383 
młodzik



Wiek: 40
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 81
Skąd: Bytom
Wysłany: Śro 14 Sty, 2015   

Sterownik Sunwin 60V 1500W:
VCC- stacyjka
EBS z GND - hamowanie silnikiem w połaczeniu z brake low
HW, HV, HU, GND, VH - halle
XX z GND - samonauka
XH z GND - tempomat
BL z GND - brake low - klamki hamulcowe
BH - brake hi
ST, GND, TH4.3V - manetka przyśpieszenia
HI, LO, GND - ograniczenie prędkości

SD+ (zielona faza silnika), FD- (niebieski) - Anti-theft Cables: Red(Positive) + Black(power) Red(E-Start) + Blue(Motor Lock Signal) + Green(Motor Lock) nie mam pojęci jak to działa...

Zostały jeszcze miejsca opisane które nie wiem do czego mogą służyć: SD1+, SD-, DC, FD+, TX, ZL, RX, XS, P1, P2, P3, RX, TX, SCK, SDA.
Ostatnio zmieniony przez maro2383 Czw 05 Lut, 2015, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group