ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Oznaczenia pinów na PCB sterowników
Autor Wiadomość
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 14 Sty, 2015   

To na pewno sunwin - też go mam i oznaczenia pinów są zupełnie inne
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
maro2383 
młodzik



Wiek: 40
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 81
Skąd: Bytom
Wysłany: Śro 14 Sty, 2015   

Tak, 60V 1500W. Widocznie różnie oznaczają...
 
 
Natanoj 
kierownik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 314
Skąd: Małopolskie
Wysłany: Śro 11 Lut, 2015   

W sumie wątek jest bardziej informacyjny niż służący do rozwiązywania problemów, ale myślę że podpasuje i może się jeszcze przydać.

Dzięki forum dowiedziałem się już jakie kabelki mam wyprowadzone. Teraz nadeszła kolej by zajrzeć głębiej i dowiedzieć się co jeszcze fajnego mam w sterowniku. Największym problemem jest dla mnie PAS - wystarczy jedno muśnięcie korby i silnik dostaje pełną prędkość, nie muszę chyba tłumaczyć że w mieście roweru tak używać się nie da.

Chcąc więc zachować przepisowość i przede wszystkim własne zdrowie muszę znaleźć jakieś piny od ogranicznika prędkości - niestety producent zapomniał dolutować kabelków. Nie zapomniał natomiast dolutować przewodu do hamowania silnikiem (ABS) co bardzo mi się przydaje w silniku przekładniowym. :lol:

Więc do rzeczy - sterownik Micro12Brushless Controller model G-C1236 (jak na tej stronie). Zdjęcie z moimi opisami w załączniku. Dla ułatwienia podaje rozpiskę:

A, B, C - fazy silnika
W, V, U - halle
D-, D+ - zasilanie z akumulatora
L - plus z akumulatora po włączniku
ABS - hamowanie silnikiem
HH, HL - sygnał z klamek hamulcowych (stan niski bądź wysoki)
COL - czujka sygnały z PAS
SP - czujka sygnału z manetki
US - meter wire (na zdjęciu wkradł się błąd - muszę to kiedyś podpiąć pod oscyloskop)
12/6 - pewności nie mam, ale chyba przełącznik kątów dla różnych typów silnika (120*/60*)

Oznaczenia, których wyjaśnienia których szukam:
HM -przy hallach
LD1, LD2, LD3, LD4 - może to jest to upragnione ograniczenie prędkości?
SM - ?
DSP - to pod jakiś inny rodzaj manetki?
XS+ - ?
YK - ?
Z/F - ?
MSP - przy hamulcach
HBO - ?
LBO - ?
RO1 - może miejsce na zewnętrzny bocznik?
RO2 - może miejsce na zewnętrzny bocznik?

Bardzo proszę o pomoc, mogą być zarówno o gotowe odpowiedzi jak i podpowiedzi by np. coś zmierzyć czy jak coś sprawdzić :)

Sterownik G-C1236_48.jpg
Opis pinów sterownika
Pobierz Plik ściągnięto 784 raz(y) 99,5 KB

 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 11 Lut, 2015   

U mnie 120/60 spięte z masą to samonauka. XS to ograniczenie do 25 km/h - musiałbym zajrzeć czy też do masy się spina
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 11 Lut, 2015   

DSP, to nie coś od wyświetlacza ze stopniami wspomagania?
 
 
Natanoj 
kierownik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 314
Skąd: Małopolskie
Wysłany: Pią 13 Lut, 2015   

Dziękuję bardzo za odpowiedzi. Dziś usiadłem to testów. Po bliższemu przyjrzeniu się pcb, widać miejsce na zwory do masy przy pinach: XS+. 12/6, Z/F, MSP, ABS. Po sprawdzeniu:

XS+ - faktycznie upragnione ograniczenie prędkości! Dzięki sietaz!
12/6 - samonauka - kręci sobie silnikiem - rozumiem że dopasowuje kolejność halli?
Z/F oraz MSP sprawdzałem, ale nie widzę żadnej różnicy w jakimkolwiek działaniu.

Sprawdziłem też:

US - meter wire - faktycznie licznik prędkości (nie podpinałem pod oscyloskop, ale miernik TRMS). Napięcie rośnie i przy max wychylonej manetce pokazuje połowę napięcia zasilania - obstawiam więc przebieg prostokątny z wypełnieniem 50%. Po założeniu zworki z ograniczeniem napięcie na tym pinie jest odpowiednio mniejsze :) . Chyba wykorzystam tę opcję by mieć pomiar prędkości obu kół - przód z licznika tył z tego przewodu. Przy okazji to dodatkowa opcja do komputerka rowerowego pomiar prędkości obu kół i zapobieganie poślizgom w zimie :) .

Dzięki pomiarowi prędkości zauważyłem też, że mam jakby 2 stopnie wspomagania PAS - dość szybko i na maksa, w zależności od szybkości kręcenia korbami.

HBO, LBO - cały czas ok. 5V
SM - napięcie rośnie od zera do 0,7V wraz z wychyleniem manetki, przy max wychyleniu 0,25V
DSP - napięcie rośnie od 4,7V do 7V wraz z wychyleniem manetki, przy max wychyleniu 4,8 V

R01 - jest połączony z masą

Macie jakieś pomysły co do tych wolnych pinów.

P.S. Fajnie że w sterowniku jest migająca czerwona dioda - zaraz widać czy włączony czy nie.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pią 13 Lut, 2015   

Natanoj napisał/a:
P.S. Fajnie że w sterowniku jest migająca czerwona dioda - zaraz widać czy włączony czy nie.

Ta dioda miga cyklicznie jak jest wszystko ok, a jak jest awaria to podaje błyskami jakiś kod błędu.
 
 
GORO35 
początkujący


Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 13
Skąd: Skrzyszów
Wysłany: Czw 04 Cze, 2015   

Fajny temat, ale nadal nie rozpracowałem do końca mojego sterownika. Może ktoś wie czy na płytce jest wyprowadzenie na Pas i które to regulacja mocy wspomagania. Mam wyprowadzenie z CDL i nie wiem do czego służy. Możliwe, że mój sterownik nie posiada tych funkcji.

Zdjęcie189.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 977 raz(y) 926,27 KB

 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Czw 04 Cze, 2015   

Pokaż wtyczki łatwiej będzie o odpowiedź. Jeżeli masz dwie takie same wtyczki z 3 żyłami (jak ta częściowo widoczna na zdjęciu) to prawdopodobnie jedna będzie do PAS,a a druga do manetki.
 
 
GORO35 
początkujący


Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 13
Skąd: Skrzyszów
Wysłany: Czw 04 Cze, 2015   

Właśnie, że wtyczka jest tylko jedna potrójna. Sterownik jest do skutera i nie ma przylutowanych kabelków do Pas, więc muszę rozpracować go w środku.
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Czw 04 Cze, 2015   

Teoretycznie wg schematu z załącznika powinno to bez problemu działać z LED'owym sterowaniem.

ControlleranschlussE.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 954 raz(y) 71,65 KB

 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Czw 04 Cze, 2015   

Są opisy wyprowadzeń więc wystarczy porównać z płytką. Jak nie ma wyprowadzonego potrójnego kabelka do pas ( bo faktycznie po co to w skuterze) to trzeba odszukać ten co wchodzi sygnał a pozostałe 2 to + 5V i masa. Kolega GORO35 dał zdjęcie płytki ale nie widać tam wszystkich wyprowadzeń na płytce. Poza tym raczej nie każdy producent, w każdym sterowniku, daje wszystkie funkcje.
 
 
mrgiver 
młodzik


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2012
Posty: 74
Wysłany: Pon 08 Cze, 2015   

Panowie, z ciekawości, jaki procesor (mikrokontroler znaczy się) jest wykorzystany w sterownikach, które rozpracowujecie?
Jest może jakiś popularny, żeby we własnym zakresie np. soft zmienić?
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016   

hej, może warto by w tym temacie opisać jeszcze takie bardziej zaawansowane funkcje oprócz pinów, bo to też się bardzo przydaje:
Szczególnie brake low i brake high czym to się różni, jest jeszcze coś takiego jak cruise on/off
oraz E-ABS w niektórych sterownikach i zastanawiam się do czego to służy?
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016   

Tutaj są opisane kable od sterowników greentime
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=4450
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group