ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
HUB MID Drive- 9c800
Autor Wiadomość
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Wto 23 Cze, 2015   HUB MID Drive- 9c800

Witam


Chciał bym przedstawić moją drugą konwersje roweru na pojazd EV.

Na początek chcę bardzo podziękować kolegom Atomek1000, tas, Kondzi927, Yin za zaopatrzenie w asortyment do konwersji i zaopatrzenie w wiedzę na temat EV.
Chłopaki jeszcze raz bardzo dziękuje za wsparcie:).

Dlaczego Hubo MID?.

Po mojej pierwszej konstrukcji e-bajka chciałem zbudować coś co nie będzie już tak awaryjne i tak niedoskonałe.

Miałem dużo problemów z poprzednim pojazdem.



Opis problemów:

1. Duża waga akumulatorów żelowych
2. Słaba rama roweru
3. Słabej jakości silnik ( DC MY1020 )
4. Ciężka konstrukcja
5. Przegrzewanie się silnika i kilkukrotne jego spalenie.
6. Brak możliwości pedałowania.
7. Źle osadzony silnik i akumulatory( zbyt wysoki punkt ciężkości )
8. Szybkie zużycie przekładni Torpedo.
9. przestawianie się łapy silnika.( wykorzystano blachę 2,5)



Opis poprawek konstrukcyjnych:

1. Zmiana Akumulatorów na Li-pol.( 4x redukcja wagi)
2. Aluminiowa rama MTB ( redukcja wagi )
3. Silnik BLDC (9c800 7x9)
4. Lekka konstrukcja ( jedną ręką podniosę :) )
5. Silnik nawet po ostrej jeździe jest ledwo ciepły i sterownik także.
6. Jest możliwość pedałowania
7. Silnik jest osadzony bardzo nisko co powoduje, że bardzo dobrze pokonuje zakręty.
8. Przekładnia Shimano plus pogrubiony łańcuch na przekładni silnik-korba.
9. Łapa nie przestawia się ( wykorzystano blachę 6mm na obejmę)

Na ten typ konstrukcji z wykorzystanie Hubo-Mida natchnął mnie Adam Mercier. To poprzez jego konstrukcje na której się wzorowałem zbudowałem swój pojazd.

Same zalety.:)

Konstrukcja Hub-Mid moim zdaniem ma same zalety, no prawie:)


1. Możliwość korzystania z biegów
2. Centralnie ustawiony silnik (dobry punkt ciężkości)
3. Bycie wyjątkowym bo mało ludzi podejmuje się ich budowy bo trzeba trochę się pomęczyć;).
4. Brak zależności przy kupnie silnika moment- prędkość ( tu reguluje ją przekładnia)


Do rzeczy:

Po pierwszej jeździe szok, nie mogłem ogarnąć mocy, prędkość tak duża że wydaje się że f1 mnie nie dogoni:D... No i

ta piękna możliwość zmiany biegów... Kiedy czuje że już nie przyśpiesza zmieniam bieg na wyższy i rura:D. Silnik daje dużo mocy, skutery zostają w tyle:D.

Jeżeli chodzi o parametry później napisze, jeszcze nie mierzyłem prędkości ani przyśpieszenia. Rower do wykończenia wizualnie:P.

Foto:

[URL=]foto1[/URL]

[URL=]foto2[/URL]
Ostatnio zmieniony przez tomeczekokok Wto 23 Cze, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 23 Cze, 2015   

Nooo w końcu jakiś mido-hub :D
Dawaj filmik jak to jeździ :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Wto 23 Cze, 2015   

Rower jeździ od soboty. Jutro specjalnie dla Ciebie Tas nagram filmik:D.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 23 Cze, 2015   

Przyznam bez bicia, że poczyniłem pewne próby z mido-hubami ale mnie to zdemotywowało kilka niepowodzeń, a tu proszę, gotowe jeżdżące.
Moment na pierwszym biegu musi mieć zadowalający :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Wto 23 Cze, 2015   

Nie było lekko, Miałem kilka razy ochotę go podpalić ale wygrał rozsądek :grin: .
Moment jest naprawdę duży. Cieszy mnie bardzo to, że mogę wolno jechać a silnik pracuje w zakresie obrotów które są dla niego optymalne. To powoduje. że dużo Ah jest zaoszczędzone w akumulatorze.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Wto 23 Cze, 2015   

Sam silnik był 5 razy u tokarza i już nie da się go w koło zamocować. Miał planowany uchwyt do tarczy hamulcowej, musiałem zrobić aby był jak najwęższy, oski też są skrócone.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 23 Cze, 2015   

Gratuluję:). Filmik daj koniecznie:). Nie tylko dla Tasa, czuję sie zazdrosny;). Swoją drogą chyba się starzejesz;). Człowiek z wiekiem zaczyna dostrzegać ryzyko;). Pamiętając twoją poprzednią konstrukcję głęboko wierzę , że obecna ma lepsze osiągi, parametry itd. Ale sumarycznej adrenaliny z jazdy poprzednią raczej nie przebije;).
Reasumując. Bardzo fajny. Choć to mocowanie skoro i tak spawałeś można było zrobi zagięte i niżej nieco... Pzdr:).

PS> Filmik zrób na torze 4x w Rybniku w parku tyle że pod górę:).
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 23 Cze, 2015   

Takie mocowanie daje rade? Nie wygina się nic? Wygląda na w miarę nie inwazyjne dla roweru :razz:
Fajnie gdybyś dał więcej info to pewnie wiecej pojawiło by się takich konstrukcji :twisted:
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Wto 23 Cze, 2015   

Każdy mniej lub bardziej myśli o hubo-midzie a tu w końcu ktoś to zrobił i działa jak należy. Brawo :!:

Mnie interesują przełożenia, mianowicie ile zębów na silniku, jaka kaseta na kole, czy przy korbie są zębatki takie same czy inne ilości zębów?
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
Pavyan 
kierownik


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 383
Skąd: Mazowsze
Wysłany: Wto 23 Cze, 2015   

Fajny pomysł i efekty, teraz pewnie kosmetyką będziesz się zajmował :grin:
Też od razu pojawiła się u mnie myśl, że ten długi niepodparty wspornik może posiadać niepożądaną "elastyczność", poza tym myślę, że silnik powinien być maksymalnie wysoko, blisko ramy - czemu jest tak nisko, prześwitu nad nim jest niemało, można by go zbliżyć do ramy; bez problemu to można chyba zrobić - skrócić i wyciąć nowe widełki.
To oddali go od podłoża, a nie jest daleko od niego - przy jeździe terenowej (korzenie, kamienie) to byłoby korzystniejsze, bezpieczniejsze dla silnika, ale i dla jeźdźca.
W dodatku samo skrócenie usztywniłoby nieco wysięgnik (krótsze ramię przy tej samej długości stopy mocującej go do ramy).
Tak zupełnie "na oko" można go skrócić o 80-100mm, kąty są korzystne, bez zmiany długości łańcucha silnik powędrowałby tyle do góry (i lekko do przodu).
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 23 Cze, 2015   

Też jestem za tym żeby podnieść silnik - teraz jest spore ryzyko że zawadzi o coś w czasie latania w terenie. Jak zamontowałeś zębatkę na silniku przez adapter z wolnobiegiem na tarcze czy na oryginalny gwint? Nagraj koniecznie filmik z śmigania :)
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Śro 24 Cze, 2015   

Chłopaki, skoro jest tak mało konstrukcji hubo- midów a jest to fajna konstrukcja to może zrobię osobny temat jak zbudować hubo mida ze szczegółami budowy i wrzucicie go na wierzch do działu własne konstrukcje. Co o tym myślicie?.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Śro 24 Cze, 2015   

Wrzucaj nawet tutaj, w końcu to Twój temat a na tyle się tu znamy, że kto będzie chciał to sobie odszuka ;) a jak nie to się wydzieli w osobny podpięty temat :)
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Śro 24 Cze, 2015   

Eeeee lepiej nie wrzucaj bo po co komu taka potwora :lol:
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Śro 24 Cze, 2015   

Ładna maszyna :) Mam kilka pytań. Jakie masz akumulatory (napięcie, pojemność)? Jaką masz moc? Jak to jest głośne? Jak oceniasz trudność przeróbki na taki mid? Ile kosztowało przerobienie korby na wolnobieg?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group