|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
EV Low-Racer |
Autor |
Wiadomość |
honda104
początkujący
Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 40 Skąd: Wenecja IT
|
Wysłany: Pią 28 Mar, 2014 EV Low-Racer
|
|
|
Witam.
Przez kolegę tas, zacząłem intensywnie myśleć o elektryczku. Do tej pory były spalinóweczki:)
A więc przedstawię Wam wstępny pomysł na e-bike w wersji Hardcore.
Podstawą będzie rowerek poziomy typu Low-Racer Velokraft NoCom, tylko w owiewce 2 członowej, tylnej stałej i przedniej doczepianej, coś takiego jak tu:
Roweru jeżeli nie uda się zakupić w najbliższym czasie, to przystępuje do awaryjnego planu, czyli samemu zakasać rękawy i sobie go zrobić. Doświadczenie już jakieś mam, robiłem modele samolotów RC z włókien kevlarowych i węglowych, dość sporych 3,6 m rozpiętości, co wymagało wykonanie tego dość dobrze
Silniczek myślę wsadzić TC100 ze sterownikiem 10kW LYEN i przewoltować do 150V, co razem da 15kW Zasilanie z ogniw Li-pol ( pozdrowienia dla kolegi SZYMKA ) max 36s4p.
Proszę sobie darować 25 km/h i 48V, rowerek będzie śmigał na torze, tyle że chce aby tam dojechał na własnych kołach
Jakieś propozycje, pomysły? Budżet w okolicy 30k zł, czas realizacji w zależności czy uda się kupić szybko rower, czy będę musiał go zrobić. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 28 Mar, 2014
|
|
|
Zrobienie ramy da tą zaletę, że uda się to zaplanować z głową. Przeznaczyć miejsce na aku w okolicy interesującego środka ciężkości, porobić odpowiednie uchwyty itp. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 28 Mar, 2014
|
|
|
Możesz podrzucić jakiś link do tego silnika? Jaka przewidywana prędkość? |
|
|
|
|
honda104
początkujący
Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 40 Skąd: Wenecja IT
|
Wysłany: Pią 28 Mar, 2014
|
|
|
Prędkości nie odgadniesz nawet z symulatorem
Silniczek:
http://shop.crystalyte-eu...load&file_id=83
Też myślałem wcześniej żeby zrobić ramę od podstaw, trochę się dygam, ktoś musiałby mi pomóc wyliczyć aby się to nie rozpadło, tu jednak błędy sporo kosztują. Chyba żeby wykonać kopię tej z poprawkami pod silnik, co w oryginale też by mnie nie minęło i aku. |
|
|
|
|
Szymek
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 296 Skąd: Klb
|
Wysłany: Nie 30 Mar, 2014
|
|
|
To ma jeździć 400km/h? |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Nie 30 Mar, 2014
|
|
|
Przy 150V powinien osiągnąć 1875 obr/min
Teraz kwestia jaka będzie średnica koła napędowego |
|
|
|
|
honda104
początkujący
Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 40 Skąd: Wenecja IT
|
Wysłany: Nie 30 Mar, 2014
|
|
|
Szymek napisał/a: | To ma jeździć 400km/h?
|
Troszeczkę wolniej Rekord na tym rowerku wynosi obecnie 84 km/h, oczywiście bez silnika na prostej drodze
tomasz_kombi napisał/a: | Teraz kwestia jaka będzie średnica koła napędowego |
650 albo 700c, czekam co mi odpisze Pan Kamil, właściciel Velokraft i projektant tego roweru. |
|
|
|
|
Szymek
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 296 Skąd: Klb
|
Wysłany: Pon 31 Mar, 2014
|
|
|
Na forum jest filmik, jak czymś podobnym przekroczono 100km/h siłą mięśni, dlatego pytam do czego te 15kW?
Chodzi o przyśpieszenia? |
|
|
|
|
honda104
początkujący
Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 40 Skąd: Wenecja IT
|
Wysłany: Pon 31 Mar, 2014
|
|
|
Rekord świata na poziomce wynosi 133,7 km/h.
Gdyby chodziło tylko o przyspieszenie wybrałbym inny silnik np. TC60 albo TC80.
Z tymi kW to niema tak kolorowo, to tylko ilość energi pobrana z aku, na tylnim kole już nie wiele tego zostanie, czym bardziej, że drastycznie momęt obrotowy spada i niema mowy o obrotach rzędu 1800 pod obciążeniem. |
|
|
|
|
Jarek-LT
stażysta www.luxtech.com.pl
Pomógł: 2 razy Wiek: 57 Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 137 Skąd: KOLBERG
|
Wysłany: Wto 01 Kwi, 2014
|
|
|
Hej honda 104 - grzebałeś w mojej głowie , że chcesz mi ukraść pomysł.....
Mam od dawna ochotę na zbudowanie dokładnie tego typu EV - low racer'a.
Wszystko mam już w głowie zaplanowane i z góry mogę Ci powiedzieć, że konstrukcja standardowa się nie sprawdzi, trzeba dużo zaplanować i pozmieniać pozostawiając ogólną formę velokrafta a najważniejsze dodać DUŻO materiału aby konstrukcją wytrzymała te 150km/h z przesuniętą granicą bezpieczeństwa do około 200km/h.- to moje plany.
Ja chcę wykorzystać silnik DC ETEK o mocy szczyt 12KW lub może 15kw są i mocniejsze lecz przy takiej sile dodanie gazu i zbyt mała masa materiału złamie ramę jak zapałką.
Wiem coś na ten temat . Zamontowałem kilka silników w kilku ramach i mimo wcześniejszego wzmocnienia przy silniczku mniej niż 2kw ramy trzasnęły.
Są projekty na tym forum.
Będę budował taki pojazd/ramę kompletną z widelcem kołami / wzmocnieniami i miejscem na baterię z silnikiem..Ewentualnie możemy się dogadać co do budowy dodatkowej sztuki.
http://www.luxtech.com.pl...e&id=3&Itemid=5
http://www.luxtech.com.pl...e&id=4&Itemid=6
http://forum.arbiter.pl/v...evo+900+luxtech
http://forum.arbiter.pl/v...ght=evo+luxtech
pozdrower
Jarek-LT |
|
|
|
|
honda104
początkujący
Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 40 Skąd: Wenecja IT
|
Wysłany: Wto 01 Kwi, 2014
|
|
|
Projekty kolego Jarku bardzo fajne
Czekam na odpowiedz od Pana Kamila, jemu już złożyłem propozycję dostosowania NoCom-a do takiego silnika i nie chciałbym prowadzić rozmów na 2 fronty
Bardziej chodzi mi o projekt, chociaż wykonanie gotowej ramy też biorę pod uwagę. Jestem sam wstanie wykonać ją w technologii monocoque, metodą laminowania Vacuum Infusion i wygrzewania, oczywiście z węgla i kevlaru. Jednak brakuje mi wiedzy i doświadczenia w projektowaniu rowerów poziomych i nie chciałbym popełnić żadnego błędu, obciążenia dynamiczne w takim rowerku są dość spore... |
|
|
|
|
Szymek
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 296 Skąd: Klb
|
Wysłany: Pią 04 Kwi, 2014
|
|
|
Witaj.
Skoro już jesteś na poziomym, to może czytałeś co nieco.
Dużo technicznych wskazówek znalazłem w tym temacie http://forum.poziome.pl/index.php?topic=2099.0 polecam lekturę. A tu sporo fotek z lepienia żywicą http://forum.poziome.pl/index.php?topic=1940.0
I ja nadal nie mam pojęcia do czego tak duża moc Będzie ekstremalnie szybko, a to tylko rower, więc skupiłbym się bardzo na bezpieczeństwie podczas konstruowania. Tu nie ma miejsca na błędy.
Z zaciekawieniem będę śledził postępy |
|
|
|
|
honda104
początkujący
Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 40 Skąd: Wenecja IT
|
Wysłany: Nie 06 Kwi, 2014
|
|
|
Dziękuje za zainteresowanie Chyba trochę przesadziłem z tymi kW, ograniczę sie do 12kW Te lektury już przerobione dawno, jak pisałem z laminowaniem nie ma problemu, tylko techniczna strona leży, wsio do nadrobienia, tyle że czasu trochę potrzebuje, raczej sam zabiorę się do tego od podstaw, chyba że z kolegą Jarkiem się dogadam ze wspólnym projektem. Na razie myślę nad zakupem gratów i przetestowania na moim rowerku "fullu" Specialized Stumpjumper FSR 120 Expert, jak egzamin wszystko zda, to lecę dalej z projektem. |
|
|
|
|
Szymek
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 296 Skąd: Klb
|
Wysłany: Nie 06 Kwi, 2014
|
|
|
honda104 napisał/a: | Na razie myślę nad zakupem gratów i przetestowania na moim rowerku "fullu" Specialized Stumpjumper FSR 120 Expert |
To może być coś takiego: http://www.youtube.com/watch?v=JxFhQ45t0LU i jeszcze trochę |
|
|
|
|
honda104
początkujący
Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 40 Skąd: Wenecja IT
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|