ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Trójkolowiec 150kg
Autor Wiadomość
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014   Trójkolowiec 150kg

Witam to moj pierwszy post i pragne si przywitać.


Przebijam sie przez forum i wciąż nie moge znalesc konstrucji o podbnych wymaganiach do mojej. A mianowicie chce wyposazyc ryksze w naped elektryczny. Ten model ma 2 kola z przodu z kanapa i tylnie z kierowca gdzie chcialbym miec silnik zas pod kanapa zestaw akumulatorow.

Co do obciazen jakie mialaby ten pojazd , to teren glownie płaski , zas obciazenie calkowite to okolo 400kg przy uwzgledniu 3 pasazerow rykszy jak i bateri. na "pusto" 180kg

Z rodzaju bateri chce zamontowac LiFePo4 , co do zasiegu bateria powinna miec zasieg 100-130km zas predkosc jaka mnie interesuje do 35km/h , rozmiar kola to 20.

Bardzo prosze o sugestie
Ostatnio zmieniony przez sunman Pon 03 Lis, 2014, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014   

100-130 km przy 35km/h i 300 kg wagi to wychodzi bateria ponad 2 KWh. ( http://www.electricbikesi...=300&voltage=48 ) Przy instalacji na 48V to jakieś 46Ah - Dużo.

Ja bym się zastanowił nad dobrymi AGM-ami ( ołowiowymi ) bo w takiej rykszy to spokojnie można by je gdzieś upchnąć. Różnica w wadze wyjdzie Ci:
- AGM ok. 50-60 kg
- LiFePO4 ok. 20-25 kg
co przy normalnej wadze pojazdu 200-400 kg to żadna różnica.
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014   

Ruszyć z miejsca 400kg hubem... to będzie dla niego męczarnia. Jakiś nieduży i dyskretny napęd typu mid bezpośrednio na jedno z kół byłby chyba najsensowniejszy.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez Wto 08 Kwi, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014   

Chcesz wozić rykszą pasażerów z prędkością 35 km/h? Ja bym nie wsiadł ;) Bez pasów bezpieczeństwa? ;)
Silnik przynajmniej z 1000W, baterie 48V i przynajmniej ze 40Ah, jak nie więcej.
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014   

tas napisał/a:
Ruszyć z miejsca 400km hubem... to będzie dla niego męczarnia.

Jak da huba w konfiguracji ( wolniejszy ale mocniejszy ) na obręczy 20" to nie będzie aż tak źle. Gorzej będzie pod górkę.
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
Szymek 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 296
Skąd: Klb
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014   

bartek napisał/a:
100-130 km przy 35km/h i 300 kg wagi to wychodzi bateria ponad 2 KWh

Mi z twojego kalkulatora wyszło jakieś 7 kWh dla 100 km.
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014   

Szymek napisał/a:
Mi z twojego kalkulatora wyszło jakieś 7 kWh dla 100 km.

Może spojrzałeś na "Engine power:" a nie "Energy accumulated in battery:"
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
Szymek 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 296
Skąd: Klb
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014   

Użyłem kalkulatora zasięgu. Założyłem większą powierzhnię czołową i większy współczynnik aerodynamiki (w końcu z przodu będzie kanapa) i większe opory toczenia ze względu na masę.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014   

Otóż to, jak z przodu siedzą obok siebie 3 osoby i taka masa to mozna by przyjąć, ze 3 razy większe opory.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014   

Chyba 2 osoby, trzeci, to kierowca.
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014   

Szymek napisał/a:
Użyłem kalkulatora zasięgu. Założyłem większą powierzhnię czołową i większy współczynnik aerodynamiki (w końcu z przodu będzie kanapa) i większe opory toczenia ze względu na masę.

W sumie to masz racje. 2 osoby z przodu to 2x większa powierzchnia czołowa, i do tego jeden ludek z tyłu to współczynnik aerodynamiki podejrzewam że będzie większy niż 1.

No... na duże prędkości taki pojazd się nie nadaje :) 35km/h to raczej dużo na taką rykszę.
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014   

zeeltom , 40ah , 48v , silnik 1000w to klasyczne rozwiazanie jakie jest stosowane w tych modelach i fakt takie montuja ale one ida do 26km/h mniej wiecej i zasieg jest mniejszy niz te 100- 130km ,

bartek , olow stosuja ale wytrzymuja jeden sezon a po 3 miesiacac zostaje wydajnosc bateri na 50% wiec wiekszosc ludzi przerzuca sie na Lifepo4 i one puki co najlepiej sie sprawdzaja,``

tas , ;) bo ruszyc to trzeba z buta ;) fakt dusza sie do 5km/h choc sa tacy ktorzy nie uzywaja nic z wlasnej sily ... ale czuc jak silnik krzyczy o pomste


Ludzi do 3 z przodu , opory toczenia paradoksalnie nie sa tragiczne jesli opony maja po 3.5-4.5 bara gorzej z aerodynamika bo wiatr robi spora roznice , sam bez ludzi rozpedze to do mniej wiecej 20-25km/h bez wiatru
 
 
Szymek 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 296
Skąd: Klb
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014   

bartek napisał/a:
Szymek napisał/a:
Użyłem kalkulatora zasięgu. Założyłem większą powierzhnię czołową i większy współczynnik aerodynamiki (w końcu z przodu będzie kanapa) i większe opory toczenia ze względu na masę.

W sumie to masz racje. 2 osoby z przodu to 2x większa powierzchnia czołowa, i do tego jeden ludek z tyłu to współczynnik aerodynamiki podejrzewam że będzie większy niż 1.

Dokładnie tak. Pobawiłem się trochę kalkulatorem i przy współczynniku 1.5 to by było jakieś 10kWh może 15kWh na 100km. Ten współczynnik w rikszy będzie gorszy niż w samochodzie.
No, ale po co aż 35km/h???
Pytanie zasadnicze. JAKI BUDŻET NA TO???
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014   

35 nie jest duzo , ale rower nie utrzyma sie na scierzce i musi jechac ulica , wiecej nie ma sensu bo faktycznie zaczyna byc trudny w kotroli i ta predkosc to tylko na pustych prostych odcinkach , standardowa predkosc uzytkowa to bedzie 25 , i 35 na "pusto".


budzet 6k pln
 
 
Szymek 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 296
Skąd: Klb
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014   

Silnik, sterownik-1k
Ładowarki, zasilacze 0,5k (czas ładowania 11h turnigy, 5-7h lifepo, patrz niżej)
Zostaje 4,5k na aku czyli jakies 3,3kWh słynnych Turnigy, albo 1,5-2kWh dobrych lifepo.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group