|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Trójkolowiec 150kg |
Autor |
Wiadomość |
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014 Trójkolowiec 150kg
|
|
|
Witam to moj pierwszy post i pragne si przywitać.
Przebijam sie przez forum i wciąż nie moge znalesc konstrucji o podbnych wymaganiach do mojej. A mianowicie chce wyposazyc ryksze w naped elektryczny. Ten model ma 2 kola z przodu z kanapa i tylnie z kierowca gdzie chcialbym miec silnik zas pod kanapa zestaw akumulatorow.
Co do obciazen jakie mialaby ten pojazd , to teren glownie płaski , zas obciazenie calkowite to okolo 400kg przy uwzgledniu 3 pasazerow rykszy jak i bateri. na "pusto" 180kg
Z rodzaju bateri chce zamontowac LiFePo4 , co do zasiegu bateria powinna miec zasieg 100-130km zas predkosc jaka mnie interesuje do 35km/h , rozmiar kola to 20.
Bardzo prosze o sugestie |
Ostatnio zmieniony przez sunman Pon 03 Lis, 2014, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
bartek
prezes Łebmajster
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Kwi 2011 Posty: 508 Skąd: Włoszczowa
|
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014
|
|
|
100-130 km przy 35km/h i 300 kg wagi to wychodzi bateria ponad 2 KWh. ( http://www.electricbikesi...=300&voltage=48 ) Przy instalacji na 48V to jakieś 46Ah - Dużo.
Ja bym się zastanowił nad dobrymi AGM-ami ( ołowiowymi ) bo w takiej rykszy to spokojnie można by je gdzieś upchnąć. Różnica w wadze wyjdzie Ci:
- AGM ok. 50-60 kg
- LiFePO4 ok. 20-25 kg
co przy normalnej wadze pojazdu 200-400 kg to żadna różnica. |
_________________ -
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE
Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
- |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014
|
|
|
Ruszyć z miejsca 400kg hubem... to będzie dla niego męczarnia. Jakiś nieduży i dyskretny napęd typu mid bezpośrednio na jedno z kół byłby chyba najsensowniejszy. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez Wto 08 Kwi, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014
|
|
|
Chcesz wozić rykszą pasażerów z prędkością 35 km/h? Ja bym nie wsiadł Bez pasów bezpieczeństwa?
Silnik przynajmniej z 1000W, baterie 48V i przynajmniej ze 40Ah, jak nie więcej. |
|
|
|
|
bartek
prezes Łebmajster
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Kwi 2011 Posty: 508 Skąd: Włoszczowa
|
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014
|
|
|
tas napisał/a: | Ruszyć z miejsca 400km hubem... to będzie dla niego męczarnia. |
Jak da huba w konfiguracji ( wolniejszy ale mocniejszy ) na obręczy 20" to nie będzie aż tak źle. Gorzej będzie pod górkę. |
_________________ -
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE
Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
- |
|
|
|
|
Szymek
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 296 Skąd: Klb
|
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014
|
|
|
bartek napisał/a: | 100-130 km przy 35km/h i 300 kg wagi to wychodzi bateria ponad 2 KWh |
Mi z twojego kalkulatora wyszło jakieś 7 kWh dla 100 km. |
|
|
|
|
bartek
prezes Łebmajster
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Kwi 2011 Posty: 508 Skąd: Włoszczowa
|
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014
|
|
|
Szymek napisał/a: | Mi z twojego kalkulatora wyszło jakieś 7 kWh dla 100 km. |
Może spojrzałeś na "Engine power:" a nie "Energy accumulated in battery:" |
_________________ -
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE
Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
- |
|
|
|
|
Szymek
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 296 Skąd: Klb
|
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014
|
|
|
Użyłem kalkulatora zasięgu. Założyłem większą powierzhnię czołową i większy współczynnik aerodynamiki (w końcu z przodu będzie kanapa) i większe opory toczenia ze względu na masę. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014
|
|
|
Otóż to, jak z przodu siedzą obok siebie 3 osoby i taka masa to mozna by przyjąć, ze 3 razy większe opory. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014
|
|
|
Chyba 2 osoby, trzeci, to kierowca. |
|
|
|
|
bartek
prezes Łebmajster
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Kwi 2011 Posty: 508 Skąd: Włoszczowa
|
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014
|
|
|
Szymek napisał/a: | Użyłem kalkulatora zasięgu. Założyłem większą powierzhnię czołową i większy współczynnik aerodynamiki (w końcu z przodu będzie kanapa) i większe opory toczenia ze względu na masę. |
W sumie to masz racje. 2 osoby z przodu to 2x większa powierzchnia czołowa, i do tego jeden ludek z tyłu to współczynnik aerodynamiki podejrzewam że będzie większy niż 1.
No... na duże prędkości taki pojazd się nie nadaje 35km/h to raczej dużo na taką rykszę. |
_________________ -
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE
Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
- |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014
|
|
|
zeeltom , 40ah , 48v , silnik 1000w to klasyczne rozwiazanie jakie jest stosowane w tych modelach i fakt takie montuja ale one ida do 26km/h mniej wiecej i zasieg jest mniejszy niz te 100- 130km ,
bartek , olow stosuja ale wytrzymuja jeden sezon a po 3 miesiacac zostaje wydajnosc bateri na 50% wiec wiekszosc ludzi przerzuca sie na Lifepo4 i one puki co najlepiej sie sprawdzaja,``
tas , bo ruszyc to trzeba z buta fakt dusza sie do 5km/h choc sa tacy ktorzy nie uzywaja nic z wlasnej sily ... ale czuc jak silnik krzyczy o pomste
Ludzi do 3 z przodu , opory toczenia paradoksalnie nie sa tragiczne jesli opony maja po 3.5-4.5 bara gorzej z aerodynamika bo wiatr robi spora roznice , sam bez ludzi rozpedze to do mniej wiecej 20-25km/h bez wiatru |
|
|
|
|
Szymek
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 296 Skąd: Klb
|
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014
|
|
|
bartek napisał/a: | Szymek napisał/a: | Użyłem kalkulatora zasięgu. Założyłem większą powierzhnię czołową i większy współczynnik aerodynamiki (w końcu z przodu będzie kanapa) i większe opory toczenia ze względu na masę. |
W sumie to masz racje. 2 osoby z przodu to 2x większa powierzchnia czołowa, i do tego jeden ludek z tyłu to współczynnik aerodynamiki podejrzewam że będzie większy niż 1.
|
Dokładnie tak. Pobawiłem się trochę kalkulatorem i przy współczynniku 1.5 to by było jakieś 10kWh może 15kWh na 100km. Ten współczynnik w rikszy będzie gorszy niż w samochodzie.
No, ale po co aż 35km/h???
Pytanie zasadnicze. JAKI BUDŻET NA TO??? |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014
|
|
|
35 nie jest duzo , ale rower nie utrzyma sie na scierzce i musi jechac ulica , wiecej nie ma sensu bo faktycznie zaczyna byc trudny w kotroli i ta predkosc to tylko na pustych prostych odcinkach , standardowa predkosc uzytkowa to bedzie 25 , i 35 na "pusto".
budzet 6k pln |
|
|
|
|
Szymek
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 296 Skąd: Klb
|
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014
|
|
|
Silnik, sterownik-1k
Ładowarki, zasilacze 0,5k (czas ładowania 11h turnigy, 5-7h lifepo, patrz niżej)
Zostaje 4,5k na aku czyli jakies 3,3kWh słynnych Turnigy, albo 1,5-2kWh dobrych lifepo. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|