|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Trójkolowiec 150kg |
Autor |
Wiadomość |
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014
|
|
|
jesli chodzi o budzet to mozna zawsze cos dorzucic jesli zestaw bedzie wymagal zmian , czy jesli beteria mialaby 60V to czy w tym wypadku nie dzialalo by to sprawniej niz 48 ? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014
|
|
|
Ale to nie bateria jest problemem, ale silnik. Trzeba naprawdę porządny i mocny sprzęt, żeby go nie zgrzać przy codziennym użytkowaniu bo jak to pojeździ miesiąc i się zdymi to do życi z taką przeróbką
Trudno tu coś polecić sprawdzonego bo ja nawet nie słyszałem aby ktoś budował podobny wehikuł podchodzący pod pół tony.
Sterownik i baterie to mały pikuś |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 09 Kwi, 2014
|
|
|
Mój pojazd waży ze mną około 250 kg i przy 50V podczas ruszania szarpie 30A, bo na tyle pozwala mu kontroler. Czyli idzie w niego 1,5 kW i rewelacji nie ma. W czasie szybkiej jazdy, po rozpędzeniu pobiera 10A. Dla dwa razy cięższego pojazdu, moc silnika musiała by mieć z 1,5 kW najmarniej. I to wcale nie był by jakiś sprinter. Musisz wybrać: albo moment obrotowy i wolna jazda, albo szybkość i rozpędzanie godzinami. Oczywiście można zrobić i szybko i zrywnie, ale to już będzie samochód, a nie lekka ryksza. |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Śro 09 Kwi, 2014
|
|
|
Z najmocniejszych silników elektrycznych dostępnych w Polsce masz crystalyte, najlepie. HT3525, do tego bateria lifepo4 i sterownik to powrotem ze 6k to trochę mały budżet.
Bateria najlepiej jakby miała co najmniej 2.5kW. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
Szymek
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 296 Skąd: Klb
|
Wysłany: Śro 09 Kwi, 2014
|
|
|
Jeśli obniżymy założoną prędkość do realnych 20-max 25km/h, to diametralnie spadną nam opory powietrza, więc pozostanie tylko pokonanie oporów toczenia i rozpędzenie pojazdu, Jeśli dodamy do tego wspomaganie to w sumie nie będzie już tak tragicznie i te 700-1000W do utrzymania prędkości powinien starczyć i analogicznie 2000-3000W dla rozpędu.
Silnik Nine Continent RH2807 ma 0,75km/h dla 1V i 90Nm.
Dla koła 28" przy zasilaniu 16S(lipo) da prędkość: 60V(nominalnie) x 0,75 = 44km/h.
Dla koła 20" da prędkość x 0,7 = 31km/h(nominalnie) + jeszcze większy moment.
Dla life będzie to jakieś 27km/h(nominalnie)
Teoretycznie mogłoby to zdać egzamin, ale niech to jeszcze ktoś oceni.
Jeśli by się to przełożyło na realia, To potrzeba ok 1kWh na godzinę jazdy, więc łatwo teraz policzyć ile kWh potrzeba na jak długi czas jazdy.
Jak długo miałoby to jeździć i czy jest możliwość podładowania w trakcie używania??? |
|
|
|
|
beazee
młodzik ev bullitt
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lut 2014 Posty: 95 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: Śro 09 Kwi, 2014
|
|
|
Prowadziłem taką rikszę wożąc pijaków od pubu do pubu. 15-18 km/h to jest maks na jaki można sobie pozwolić z pasażerami, na deptaku. Weź pod uwagę, że trzeba się jeszcze zatrzymać jak nagle postanowią wysiąść.
35 km/h to dawałem na pusto mając tylko 7 przełożeń Alivio |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 09 Kwi, 2014
|
|
|
Hmmm... a ile da się zarobić na wożeniu pijaków? Może by trzeba coś pomyśleć... |
|
|
|
|
beazee
młodzik ev bullitt
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lut 2014 Posty: 95 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: Śro 09 Kwi, 2014
|
|
|
Dawno temu, 2009, tuż przed urodzeniem mojego syna, wpadało nawet €5 za kurs (500 m). Robota głównie 22:00 - 2:00, czw - niedz.
Ale ostatecznie było to więcej czekania i moknięcia na deszczu. Taksówkarze też nie ułatwiali mi roboty. Gdyby chociaż oni dali sobie spokój to może by z tego co wyszło.
No i wtedy nie miałem jeszcze e-napędu. |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 09 Kwi, 2014
|
|
|
Mixhal
- Crystalyte wlasnie ten silnik jest w kiklu rykszach 1200W , na 48V i fakt sprawuje sie dobrze przy bateri 60ah , kolo 20'. Ten uklad wyciska okolo 26-29km/h
Zdaje mi sie byc troszke za mocny tz. jest podjaz pod most i ten silnik bierze go bez pedalowania z 3 osobami z stala predkoscia , ale kosztem tych maks 26-29. Niestety nie wiem jaki dokldanie to model ...
Szymek , dzieki za konkretny zestaw jak i obliczenia.
Interesuje mnie "coś" mocniejszego a raczej szybszego od tego przykldaowego ukladu ,z nog wycisne te braki na rozpedzaniu. |
|
|
|
|
Szymek
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 296 Skąd: Klb
|
Wysłany: Śro 09 Kwi, 2014
|
|
|
Z nóg wyciśniesz 500W, ale chwilowo. Z tych propozycji co padły możesz wycisnąć nawet 5000W, ale chwilowo (Twój przykład podjazdu pod górkę)
Powiem tak. Założeń, które podałeś, nie da się spełnić w Twoim budżecie.
Albo wolniej i z mniejszymi przyśpieszeniami, albo większy budżet na akusy.
Myślę, że w Twoim przypadku też będzie lepszy, mocny silnik z przełożeniami, mid-drive, ale to trochę komplikuje i bardziej hałasuje.
Jeszcze raz zapytam: Jak długo miałoby to jeździć i czy jest możliwość podładowania w trakcie używania???
zeeltom napisał/a: | Hmmm... a ile da się zarobić na wożeniu pijaków? Może by trzeba coś pomyśleć... |
No. U Ciebie zmieści się nawet stolik, krzesełka, keg i kranik
Po zlocie zmień tylko naklejki na:
"JEŻDŻĄCY BAR
U ZEELTOMA" |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 09 Kwi, 2014
|
|
|
jezdzic mialoby okolo 12h na jednym ladowaniu tylko ze tutaj wliczam fakt ze nie na pelno ale na pusto czyli jakies 20km/h z waga 180kg z czego na "pelno" byloby okolo 25-35km przy maks. eksploatacji 50km na "pelno". Tak jest mozliwosc pedalowania , sam wycisne stale okolo 250W-320W z tego co policzylem na kalkulatorze
Tak jak juz wspomniala jesli trzeba to cos sie dorzuci zawsze na akusy. Mówiac w prost ona potrzebuje isc do 35 na pusto lub jakies 27 na pelno bo inaczej srednio mi sie oplaca konwersja kiedy lekkiem modelem idzie 26 na pusto i 11-15 na pelno |
|
|
|
|
Szymek
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 296 Skąd: Klb
|
Wysłany: Śro 09 Kwi, 2014
|
|
|
Pytałem o podładowanie, a nie pedałowanie.
I nie zabardzo rozumiem Teraz Twojego posta.
Możesz napisać wyraźniej? |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 09 Kwi, 2014
|
|
|
Mam na mysli ze obciazenie nie jest stal tz. te 320kg bo to z pasazerami , bez jest to 180 czyli na pusto.
jeden cykl tz. bez ladowania to te 12h czasu jaki ryksza ma stale jezdzic na jednym ladowaniu
gdzie przejedzie okolo
25-35km z masa 320kg , okoo 50-70km na pusto czyli 180kg masy calkowitej pojazdu |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 09 Kwi, 2014
|
|
|
No to szykuj się na duży wydatek na akumulatory. 12 godzin jazdy? 100 km, to wychodzi 8 km/h. Czegoś nie rozumiem.
Ale, jakby nie patrzeć, to akumulatory muszą mieć ze 100 Ah
Ja, przy masie mojego pojazdu, przejadę mniej więcej 30-40 km na 20Ah,
Ty chcesz 3 razy więcej i 2 razy większa masa.
100 Ah, jak w banku |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|