ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Trójkolowiec 150kg
Autor Wiadomość
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014   

jesli chodzi o budzet to mozna zawsze cos dorzucic jesli zestaw bedzie wymagal zmian , czy jesli beteria mialaby 60V to czy w tym wypadku nie dzialalo by to sprawniej niz 48 ?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014   

Ale to nie bateria jest problemem, ale silnik. Trzeba naprawdę porządny i mocny sprzęt, żeby go nie zgrzać przy codziennym użytkowaniu bo jak to pojeździ miesiąc i się zdymi to do życi z taką przeróbką :P
Trudno tu coś polecić sprawdzonego bo ja nawet nie słyszałem aby ktoś budował podobny wehikuł podchodzący pod pół tony.
Sterownik i baterie to mały pikuś :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 09 Kwi, 2014   

Mój pojazd waży ze mną około 250 kg i przy 50V podczas ruszania szarpie 30A, bo na tyle pozwala mu kontroler. Czyli idzie w niego 1,5 kW i rewelacji nie ma. W czasie szybkiej jazdy, po rozpędzeniu pobiera 10A. Dla dwa razy cięższego pojazdu, moc silnika musiała by mieć z 1,5 kW najmarniej. I to wcale nie był by jakiś sprinter. Musisz wybrać: albo moment obrotowy i wolna jazda, albo szybkość i rozpędzanie godzinami. Oczywiście można zrobić i szybko i zrywnie, ale to już będzie samochód, a nie lekka ryksza.
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Śro 09 Kwi, 2014   

Z najmocniejszych silników elektrycznych dostępnych w Polsce masz crystalyte, najlepie. HT3525, do tego bateria lifepo4 i sterownik to powrotem ze 6k to trochę mały budżet.
Bateria najlepiej jakby miała co najmniej 2.5kW.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
Szymek 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 296
Skąd: Klb
Wysłany: Śro 09 Kwi, 2014   

Jeśli obniżymy założoną prędkość do realnych 20-max 25km/h, to diametralnie spadną nam opory powietrza, więc pozostanie tylko pokonanie oporów toczenia i rozpędzenie pojazdu, Jeśli dodamy do tego wspomaganie to w sumie nie będzie już tak tragicznie i te 700-1000W do utrzymania prędkości powinien starczyć i analogicznie 2000-3000W dla rozpędu.
Silnik Nine Continent RH2807 ma 0,75km/h dla 1V i 90Nm.
Dla koła 28" przy zasilaniu 16S(lipo) da prędkość: 60V(nominalnie) x 0,75 = 44km/h.
Dla koła 20" da prędkość x 0,7 = 31km/h(nominalnie) + jeszcze większy moment.
Dla life będzie to jakieś 27km/h(nominalnie)
Teoretycznie mogłoby to zdać egzamin, ale niech to jeszcze ktoś oceni.
Jeśli by się to przełożyło na realia, To potrzeba ok 1kWh na godzinę jazdy, więc łatwo teraz policzyć ile kWh potrzeba na jak długi czas jazdy.
Jak długo miałoby to jeździć i czy jest możliwość podładowania w trakcie używania???
 
 
beazee 
młodzik
ev bullitt


Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 95
Skąd: Irlandia
Wysłany: Śro 09 Kwi, 2014   

Prowadziłem taką rikszę wożąc pijaków od pubu do pubu. 15-18 km/h to jest maks na jaki można sobie pozwolić z pasażerami, na deptaku. Weź pod uwagę, że trzeba się jeszcze zatrzymać jak nagle postanowią wysiąść.

35 km/h to dawałem na pusto mając tylko 7 przełożeń Alivio :)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 09 Kwi, 2014   

Hmmm... a ile da się zarobić na wożeniu pijaków? ;) Może by trzeba coś pomyśleć... ;)
 
 
beazee 
młodzik
ev bullitt


Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 95
Skąd: Irlandia
Wysłany: Śro 09 Kwi, 2014   

Dawno temu, 2009, tuż przed urodzeniem mojego syna, wpadało nawet €5 za kurs (500 m). Robota głównie 22:00 - 2:00, czw - niedz.

Ale ostatecznie było to więcej czekania i moknięcia na deszczu. Taksówkarze też nie ułatwiali mi roboty. Gdyby chociaż oni dali sobie spokój to może by z tego co wyszło.

No i wtedy nie miałem jeszcze e-napędu.
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Śro 09 Kwi, 2014   

Mixhal
- Crystalyte wlasnie ten silnik jest w kiklu rykszach 1200W , na 48V i fakt sprawuje sie dobrze przy bateri 60ah , kolo 20'. Ten uklad wyciska okolo 26-29km/h
Zdaje mi sie byc troszke za mocny tz. jest podjaz pod most i ten silnik bierze go bez pedalowania z 3 osobami z stala predkoscia , ale kosztem tych maks 26-29. Niestety nie wiem jaki dokldanie to model ...

Szymek , dzieki za konkretny zestaw jak i obliczenia.

Interesuje mnie "coś" mocniejszego a raczej szybszego od tego przykldaowego ukladu ,z nog wycisne te braki na rozpedzaniu.
 
 
Szymek 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 296
Skąd: Klb
Wysłany: Śro 09 Kwi, 2014   

Z nóg wyciśniesz 500W, ale chwilowo. Z tych propozycji co padły możesz wycisnąć nawet 5000W, ale chwilowo (Twój przykład podjazdu pod górkę)
Powiem tak. Założeń, które podałeś, nie da się spełnić w Twoim budżecie.
Albo wolniej i z mniejszymi przyśpieszeniami, albo większy budżet na akusy.
Myślę, że w Twoim przypadku też będzie lepszy, mocny silnik z przełożeniami, mid-drive, ale to trochę komplikuje i bardziej hałasuje.
Jeszcze raz zapytam: Jak długo miałoby to jeździć i czy jest możliwość podładowania w trakcie używania???
zeeltom napisał/a:
Hmmm... a ile da się zarobić na wożeniu pijaków? ;) Może by trzeba coś pomyśleć... ;)

No. U Ciebie zmieści się nawet stolik, krzesełka, keg i kranik :D
Po zlocie zmień tylko naklejki na:
"JEŻDŻĄCY BAR
U ZEELTOMA"
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Śro 09 Kwi, 2014   

jezdzic mialoby okolo 12h na jednym ladowaniu tylko ze tutaj wliczam fakt ze nie na pelno ale na pusto czyli jakies 20km/h z waga 180kg z czego na "pelno" byloby okolo 25-35km przy maks. eksploatacji 50km na "pelno". Tak jest mozliwosc pedalowania , sam wycisne stale okolo 250W-320W z tego co policzylem na kalkulatorze
Tak jak juz wspomniala jesli trzeba to cos sie dorzuci zawsze na akusy. Mówiac w prost ona potrzebuje isc do 35 na pusto lub jakies 27 na pelno bo inaczej srednio mi sie oplaca konwersja kiedy lekkiem modelem idzie 26 na pusto i 11-15 na pelno
 
 
Szymek 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 296
Skąd: Klb
Wysłany: Śro 09 Kwi, 2014   

Pytałem o podładowanie, a nie pedałowanie.
I nie zabardzo rozumiem Teraz Twojego posta.
Możesz napisać wyraźniej? ;)
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Śro 09 Kwi, 2014   

Mam na mysli ze obciazenie nie jest stal tz. te 320kg bo to z pasazerami , bez jest to 180 czyli na pusto.
jeden cykl tz. bez ladowania to te 12h czasu jaki ryksza ma stale jezdzic na jednym ladowaniu
gdzie przejedzie okolo
25-35km z masa 320kg , okoo 50-70km na pusto czyli 180kg masy calkowitej pojazdu
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 09 Kwi, 2014   

No to szykuj się na duży wydatek na akumulatory. 12 godzin jazdy? 100 km, to wychodzi 8 km/h. Czegoś nie rozumiem.
Ale, jakby nie patrzeć, to akumulatory muszą mieć ze 100 Ah
Ja, przy masie mojego pojazdu, przejadę mniej więcej 30-40 km na 20Ah,
Ty chcesz 3 razy więcej i 2 razy większa masa.
100 Ah, jak w banku ;)
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Czw 10 Kwi, 2014   

Mysle nad wpakowaniem tego silnika
http://shop.crystalyte-eu...&cat=295&page=1
i ten kontroler
http://shop.crystalyte-eu...&cat=272&page=1
lub ten bez czujnika halla
http://shop.crystalyte-eu...&cat=296&page=1

choc nadal nie moge sie dokopac jak bardzo istony jest czujnik halla w kontrolerze.
a bateria
60ah48V jesli uda mi sie taka znalezc lub 2 x30
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group