ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
BLDC
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 09 Kwi, 2014   BLDC

.............
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Śro 05 Wrz, 2018, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Śro 09 Kwi, 2014   

Zmiana tranzystorow pewnie tez pomoze, zwlaszcza markowe modele.
 
 
konradmk 
młodzik


Wiek: 43
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 60
Skąd: WWA
Wysłany: Pią 06 Mar, 2015   

A jest opcja wlutowania potencjometru do regulacji prądu w sterowniku?
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Pią 06 Mar, 2015   

konradmk, tam są tak małe rezystancje iż wątpię że znajdziesz taki potencjometr ;)
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 06 Mar, 2015   

potencjometr ważył by więcej niż rower :razz:
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 02 Lip, 2015   

Spotkał się ktoś z sytuacją, że sterownik jest nietunigowalny?

Mam ten z serii w której w miejsce tempomatu chińczyk dawał boosta :p. Tyle, że w moim akurat się trafiło, że jest tempomat

Co do meritum problemu. Nadalanie cyną drutów pomiarowych daje minimalne zwiększenie mocy, ale sterownik przerywa jazdę co chwila i ją wznawia np po wciśnięciu regena albo samoistnie. Większe nadlanie cyną (takie jak powinno być przy powiększeniu mocy z 45A do 65A) powoduje całkowite zablokowanie sterownika
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 02 Lip, 2015   

Ja mialem w sterowniku goldenmotor taka sytuacje ze jak dalem za duzo cyny to dawal duzy prad ale gwaltowne odkrecenie manetki powodowalo przerywanie. Powolne odkrecanie i jechalo nawet z tym duzym pradem. Jakby mial algorytm zabezpieczajacy przed gwaltownym przyrostem
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Czw 02 Lip, 2015   

może sterownik jest programowalny i dlatego jest taki efekt
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Pią 03 Lip, 2015   

Chyba miałem kiedyś tego goldenmotora od Ciebie (ale nie jestem pewien czy to ten) . Wystarczyło usunąć trochę cyny tak by zszedł z prądem do poziomu niecałych 60A i na 12s nie zgłaszał żadnych problemów . Wcześniej robił dokładnie to co piszesz.
Obecnie tatko jeździ na 12s na sterowniku nieprogramowalnym z bazarku 1000W używanym w którym odniosłem prąd z 40A do 70Amax i też zero problemów z przerywaniem pracy itp. Co ciekawe sterownik w zasadzie nie jest nigdy ciepły . Pracuje na 12s z silnikiem 10x6 w kole 20cali więc ma mega lekko .
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 03 Lip, 2015   

To nie o to chodzi. Aktualnie sterownik jest całkowicie zablokowany. Nie widzi hali po nadlaniu cyną. Stwierdziłem to uruchamiając samonaukę
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 03 Lip, 2015   

No to nie pomogę Sietaz... CO do postu Pykacz... U mnie tak było przy silniku małym przekładniowym tylnym... ale max prąd był około 35A chwilowo przy pełnym, powolnym odkręceniu manetki... a napięcie z liion 10p (w realu było 21ah z tego... tak że nie siadało mocno). Mierzone miernikiem z hobby... Pzdr...
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 04 Lip, 2015   

Rozwiązanie problemu okazało się dosyć łatwe aczkolwiek dziwne. Przyczyną były częściowo naderwane kable od hali na płycie sterownika. Na oryginalnej mocy sterownik działał, przy podniesieniu prądu już nie. Do końca nie wiem co hale mają wspólnego z tym tuningiem. W każdym razie działa :wink:
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016   

Chciałem podnieść prąd w nowym sterowniku przed montażem

Druty pomiarowe prądu wyglądają dosyć nieładnie:


1. Czy możliwe że naszym mniejszym braciom po prostu brzydko się polutowało a sterownik daje standardowe 45A i mogę spokojnie nadlewać cyną?
2. O ile %% orientacyjnie został zwiększony prąd w sterowniku z postu pierwszego po modyfikacji ze zdjęcia?
_________________
some random strrrr
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016   

Patrząc na zamieszczone zdjęcie wydaje mi się,że lutowanie nie wyszło tak jak powinno ale sądzę, że lutując te "druty" pomiarowe lutuje się je (u wytwórcy) kontrolując przepływ prądu przyrządami a nie na "oko" jak w domowych warunkach. Z innych to mając cały sterownik na wierzchu powinieneś przylutować główne kable (czerwone,biały i niebieski) z góry płyty bo widać, że tam cyny poskąpili i przewody w każdej chwili mogą się oderwać czyniąc trudne do przewidzenia konsekwencje.
 
 
bartek24m 
dyrektor



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 428
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 05 Maj, 2016   

czy na mosfety trzeba nalozyc nowa paste termo-przewodzaca ?
moj sterownik byl rozkrecany duzo razy i troche pasty sie wytarlo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group