Pierwsza konwersja - Scott EV |
Autor |
Wiadomość |
Dobraku
stażysta elektronik
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: Pon 09 Cze, 2014
|
|
|
Wykorzystaj low level ( dowierany do masy) ale kontaktron musisz mieć NO (normally open) czyli on się zwiera jak naciśniesz hamulec
Można kupić u naszego kolegi z forum (maxev.pl) odpowiedni czujnik na linkę ( to samo co chcesz zrobić ty tyle że gotowe ) Mogę powiedzieć, że jest OK - sam używam, ale to odpada przy hydraulice |
|
|
|
|
johnny
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 50 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pon 09 Cze, 2014
|
|
|
radwan możesz napisać coś o obręczy (model, ERD) i jaką masz długość i grubość szprych?
Edit:
Jak możesz to zmierz długość od zagięcia tak jak na foto poniżej.
|
Ostatnio zmieniony przez johnny Wto 10 Cze, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
radwan
młodzik
Wiek: 43 Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 72 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pon 09 Cze, 2014
|
|
|
Dobraku napisał/a: | Wykorzystaj low level ( dowierany do masy) ale kontaktron musisz mieć NO (normally open) czyli on się zwiera jak naciśniesz hamulec
Można kupić u naszego kolegi z forum (maxev.pl) odpowiedni czujnik na linkę ( to samo co chcesz zrobić ty tyle że gotowe ) Mogę powiedzieć, że jest OK - sam używam, ale to odpada przy hydraulice |
Kontaktron już mam .Normalnie rozwarty - zwiera po wejściu w pole.
Planuje podkleić malutki magnes na klamkę
Masa to chyba jeden z tych dwu przewodów w low level
W high level jest tylko jeden kabel...
johnny napisał/a: | radwan możesz napisać coś o obręczy (model, ERD) i jaką masz długość i grubość szprych? |
Obrecz to Alexrims DM24 26'' Rozwiercane otwory pod nyple. Szprychy 2,9mm
Długość zdaje się ,że 164mm -domierzę jak wrócę do domu. Obie rzeczy kupowałem u kolegi z forum - toft |
|
|
|
|
radwan
młodzik
Wiek: 43 Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 72 Skąd: Polska
|
Wysłany: Wto 24 Cze, 2014
|
|
|
Mam pytanie odnośnie ładowania tylko przez zlącze balansera.
Czy nie wpływa to negatywnie na żywotność ogniw?
Zauważyłem ,że przy ładowaniu (8s) piersze i ósme ogniwo miało podniesione napięcie o około 0,10V. Ładowałem prądem 2,5A.
Pod koniec jak już ogniwa zaczęły się blalansować różnica się zmniejszała ,ale do końca minimalna była .
Ładowanie zakończyło się z różnicami pomiędzy ogniwami na pozomie do max 0,03V |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 24 Cze, 2014
|
|
|
radwan napisał/a: | Mam pytanie odnośnie ładowania tylko przez zlącze balansera.
Czy nie wpływa to negatywnie na żywotność ogniw? |
Akumulator jest ładowany "normalnie", nie ma mowy o jakiejś skróconej żywotności z tego powodu. Skąd taki pomysł? |
|
|
|
|
radwan
młodzik
Wiek: 43 Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 72 Skąd: Polska
|
Wysłany: Śro 25 Cze, 2014
|
|
|
MARCIN napisał/a: | radwan napisał/a: | Mam pytanie odnośnie ładowania tylko przez zlącze balansera.
Czy nie wpływa to negatywnie na żywotność ogniw? |
Akumulator jest ładowany "normalnie", nie ma mowy o jakiejś skróconej żywotności z tego powodu. Skąd taki pomysł? |
Tak jak pisałem podczas ładowania widać było ,że na 1 i 8 celi było wyraznie wyższe napięcie. Z tych zakończeń robiłem wyprowdzenia do głównych złącz prądowych |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 25 Cze, 2014
|
|
|
Ciężko to powiązać z ładowaniem po złączu. Czy oby ładowarka nie przeładowuje tych 2 kanałów sama z siebie? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
radwan
młodzik
Wiek: 43 Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 72 Skąd: Polska
|
Wysłany: Śro 25 Cze, 2014
|
|
|
Przy używaniu standardowych złącz na kablach 12AWG ładuje się normalnie.
Przy ładowaniu przez złącze balansera na 1 i 8 ogniwie napięcie jest wyższe o 0,1V.
Jak już kończy się ładowanie napięcia się wyrównują z innymi ogniwami (różnice do max 0.03V) |
|
|
|
|
radwan
młodzik
Wiek: 43 Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 72 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pon 29 Wrz, 2014
|
|
|
Mały update.
Doszedł pikacz, w silniku wymienione przewody, dodany monitoring temperatury. Skrzyneczka dostała karbon.
W tym miejscu podziękowania dla kolegi Marcina "Tas" za cierpliwość w odpowiadaniu na czasami głupie pewnie pytania. Bez niego i forum utknął bym pewnie na jednym z etapów budowy.
I kolejne problemy
Wymieniłem wolnobieg na MF-HG50 (11T) i mam problem bo na 2-3 najmniejszych zębatkach łańcuch przeskakuje kiedy się mocniej na pedały naciśnie . Skróciłem juz łańcuch o 4 ogniwa i za dużo nie pomogło . Jakiś pomysły ?
Wolnobieg był używany -od kolegi z forum ,ale zęby w przyzwoitym stanie. Łańcuch wymieniony na nowy. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 29 Wrz, 2014
|
|
|
Wolnobieg by działał, ale jakbyś dał ten używany łańcuch, który miała ta osoba.
Ogólnie jak się nie wymienia łańcucha co 1500km to ten się naciąga i demoluje zębatki i masz taki efekt jak jest, Nowy ma inna długość i już nie bezie działać
Pochwal się jak zrobiłeś taką ładną błyskawicę. Naklej na niej żółty carbon, będzie fajna |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
radwan
młodzik
Wiek: 43 Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 72 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pon 29 Wrz, 2014
|
|
|
hmm mam stary zużyty łańcuch może się nada. Gdyby dało się takie wolnobiegi w kraju dostać to bym nie kombinował
Błyskawica jakoś tak sama wyszła Na skrzynkę nakleiłem kawałek gumy około 2mm grubości w takim kształcie. Na to okleina.
Trochę trzeba się było babrać przy zagięciach ale jakoś poszło. Myślę ,że podobnie dało by się obkleić bardziej skomplikowane kształty. |
|
|
|
|
victor89
początkujący
Wiek: 34 Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 19 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 02 Paź, 2014
|
|
|
Radwan, jaką szerokość ma skrzynka? U siebie planuję zrobić ją na szerokość 16cm (17cm) rozstaw pedałów i zastanawiam się czy nie będzie to uciążliwe przy pedałowaniu. |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Czw 02 Paź, 2014
|
|
|
Prawie na pewno będzie przeszkadzać, ja mam 10.5 cm i trzeba się przyzwyczaić. Po czorta Ci 17 cm? |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
radwan
młodzik
Wiek: 43 Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 72 Skąd: Polska
|
Wysłany: Czw 02 Paź, 2014
|
|
|
victor89 napisał/a: | Radwan, jaką szerokość ma skrzynka? U siebie planuję zrobić ją na szerokość 16cm (17cm) rozstaw pedałów i zastanawiam się czy nie będzie to uciążliwe przy pedałowaniu. |
Moim zdaniem będzie mało ergonomicznie przy 16 cm. U mnie jest 11cm. Pedały mijają skrzynkę z 1 cm luzem. Zrób sobie makietę o szerokości 16 cm i spróbuj się przymierzyć ,ale ja tego nie widzę. |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 03 Paź, 2014
|
|
|
tas napisał/a: | Ogólnie jak się nie wymienia łańcucha co 1500km to ten się naciąga i demoluje zębatki |
Gdybym tak często wymieniał łańcuch, to obsługa techniczna roweru kosztowałaby mnie więcej niż obsługa samochodu.
Tak na poważnie: wymieniasz łańcuch co miesiąc?
Koła zębate, pomimo nowego łańcucha, i tak się zużywają. Więc jeśli pomimo wymian łańcucha zużywają się, to nie lepiej oszczędzić sobie roboty i kosztów i wymienić kompletny układ przeniesienia napędu, gdy naprawdę się zużyje? |
|
|
|
|
|