ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Pierwsza konwersja - Scott EV
Autor Wiadomość
radwan 
młodzik


Wiek: 43
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 72
Skąd: Polska
  Wysłany: Śro 21 Maj, 2014   Pierwsza konwersja - Scott EV

Składam swój pierwszy rower elektryczny.
Konwersja na bazie starego Scoota w sztywnej ramie Cro-Mo.
Rower ma służyć na dojazdy do pracy, teren prosty ,asfalt
Części :
Nine Continent 10x6 (2806)
Pakiet Turnigy HardCase 5000mAh 16s1p
Sterownik 60V 1500W 18 mosfet
Ładowarka modelarska Turnigy
Zasilacz od Xboxa 203W
Alarmy 8s , kable, złączki balanserów i cała reszta...

Większą część prac już wykonałem .
Silnik zapleciony, zasilacz do ładowarki przerobiony, skrzynka zalaminowana,
Mam nadzieję ,że teraz już będzie z górki :wink:

Chciałbym tu wrzucać pytania na które nie znalazłem odpowiedzi na forum. Mam nadzieję że pomożecie :grin:
Jak skończę pochwalę się co wyszło.

Pierwszy temat do wyjaśnienia:
Mój sterownik nie ma kabli do stacyjki, włącznika itp. Przynajmniej nie ma takiego opisu.
Jest jeden kabel (cienki czerwony) opisany jako door lock wire. Czy to może być użyte do uruchamiania sterownika - podłączenia stacyjki?
W manualu jest opis, że kabel musi być zwarty z kablem zasilającym "+" jeśli nie używam "elektrycznej blokady drzwi"
Ostatnio zmieniony przez radwan Nie 25 Maj, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Śro 21 Maj, 2014   

Na czym polegala przerobka zasilacza?
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 21 Maj, 2014   

Pojazdy elektryczne charakteryzują się tym, że nie słychać silnika, dlatego stosuje się zabezpieczenia (i powinno) np. w fotelu, drzwiach i inne łączone szeregowo, czasami przeszkadzają, ale jednak bezpieczeństwo jest ważniejsze. Nawet na zlocie były "wypadki".
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Czw 22 Maj, 2014   

Mechano napisał/a:
Na czym polegala przerobka zasilacza?


Tas chyba to opisywał.... Tniesz oryginalną wtykę, łączysz kolorami przewody a któreś dwa zwierasz razem na stałe. Te same kolory są z tego co pamiętam zdublowane poprostu a któreś dwa które się zwiera uruchamiają przetwornicę...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
radwan 
młodzik


Wiek: 43
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 72
Skąd: Polska
Wysłany: Czw 22 Maj, 2014   

Mechano napisał/a:
Na czym polegala przerobka zasilacza?



Ja poszedłem na łatwiznę. Może w przyszłości przerobię to tak że będzie to bardziej estetycznie, ale najpierw rower muszę uruchomić...

U siebie tylko obciąłem kabel za zasilaczem - gruby ekranowany . Po obcięciu łączy się wszystkie kable żółte razem (chyba 3 żyły) to samo z czarnymi . Pozostałe (u mnie niebieski z czerwonym) łączymy razem lub dajemy pomiędzy nie włącznik. Ja z lenistwa po prostu zlutowałem na stałe. Zasilacz uruchamia się włożeniu wtyczki do kontaktu. :o


tu dla ambitnych :
http://www.serwisuje.com/...ilacza_xbox.pdf

zwiększenie mocy:

http://cb39fm.blogspot.co...-135-v-19a.html

A tu cały topic o tym zasilaczu
http://rc-fpv.pl/viewtopi...der=asc&start=0

gienek333 napisał/a:
Pojazdy elektryczne charakteryzują się tym, że nie słychać silnika, dlatego stosuje się zabezpieczenia (i powinno) np. w fotelu, drzwiach i inne łączone szeregowo, czasami przeszkadzają, ale jednak bezpieczeństwo jest ważniejsze. Nawet na zlocie były "wypadki".


Sory ale ja prosty chłop :smile: i nie czytam między wierszami. Czy to oznacza że mogę dać stacyjkę, lub włącznik sterownika do kabla opisanego "door lock wire"?
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Czw 22 Maj, 2014   

Mi mój zasilacz przerobiony przez kolegę na 14V daje ponad 23A przy spadku 0,31V . Więcej nie testowałem bo nie mam czym obciążyć . Używam go do zasilania ładowarki 300W iCharger 1010B+ . I Z tych 300W (+ze 20W na samą ładowarkę) nic sobie nie robi . To znaczy jest ciepły ale działa . Drugi też przerobiony na 14V przez kolegę niestety wywala już przy 210W . Podobno inaczej jest zbudowany . Są 3 typy budowy tych 203W . Ja jestem zadowolony ze swoich a zwłaszcza z jednego . :mrgreen:
 
 
radwan 
młodzik


Wiek: 43
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 72
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 30 Maj, 2014   

Ze stacyjką sobie poradziłem. Odpisał mi sprzedawca. Można dać włącznik na "door lock wire"

Mam inne pytanie. Czy w jakiś sposób wzmacnialiście swoje sterowniki?
Chodzi mi o drgania elementów, szczególnie dużych kondensatorów.
Moj rower jest bez amortyzacji więc myślę że jest to ważny temat.
Wydaje mi się ,że ktoś kiedyś pisał o podklejaniu ,ale nie mogę tego znaleźć . Czy uniwersalny klej na ciepło (pistoletowy) będzie odpowiedni? Nie będzie przewodził?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 30 Maj, 2014   

Silikon uniwersalny i trzeba podkleić leżące kondensatory bo je wstrząsy urwą niezależnie czy jest HTczy FULL.
Mnie kiedyś odpadły kondziory od płytki to bajkiem szarpało.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
radwan 
młodzik


Wiek: 43
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 72
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 06 Cze, 2014   

Rozkręciłem sterownik ,ale nie do końca.
Nie chce się ruszyć aluminiowa listwa do której przykręcone są tranzystory.
Oczywiście sama listwa z boku odkręcona ,ale ani drgnie.



Na ile da się zajrzeć do środka - leżący kondensator jest podklejony do PCB. Mam nadzieję ,że reszta też. Takie zabezpieczenie nie wystarczy? Próbować rozebrać dalej?
Tylko jak? Nie chce do przy okazji uszkodzić. :neutral:
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pią 06 Cze, 2014   

Spróbuj lekko podważyć cienkim śrubokrętem blachę do której przykręcone są tranzystory, pewnie blacha przykleiła się do obudowy bo posmarowana jest pastą termo przewodzącą, po podważeniu powinna odejść.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 06 Cze, 2014   

Nie no, dalej go nie rozkręcaj, nie trzeba.
Kondensatory podklejone to wystarczy :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
radwan 
młodzik


Wiek: 43
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 72
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 06 Cze, 2014   

Eryk1000 napisał/a:
Spróbuj lekko podważyć cienkim śrubokrętem blachę do której przykręcone są tranzystory, pewnie blacha przykleiła się do obudowy bo posmarowana jest pastą termo przewodzącą, po podważeniu powinna odejść.


Tak już próbowałem . Nie idzie :o

tas napisał/a:
Nie no, dalej go nie rozkręcaj, nie trzeba.
Kondensatory podklejone to wystarczy


Ten leżacy z brzegu przyjnamniej wygląda na zabezpieczony. Mam nadzieję ,że reszta też.
Dalej nie rozkręcam. Mam nadzieję ,że to co kolega z Chin ulepił wystarczy. :grin:
 
 
radwan 
młodzik


Wiek: 43
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 72
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 07 Cze, 2014   

Konstrukcja na ukończeniu. Dziś odbyłem pierwszy przejazd testowy.
Co można napisać -wciska w siodło. Z jednej strony strach tak szybko rowerem jechać z drugiej , manetka kusi ,żeby odkręcić do końca. :mrgreen:
Póki co przestawiam sterownik na low dopóki nie oswoję się z rowerem.



Ale nie odbyło się bez problemów. W międzyczasie dwie wtyczki balanserów się upaliły . Z pośpiechu podłączałem na załączonym sterowniku :oops:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 07 Cze, 2014   

Skrzynka przepastna, wejdzie kiedyś masa aku.
Tylko ten brak amora boli, wpaść w dziurę przypadkiem to może ręce połamać :P

Pierwsza jazda i to wrażenie, bezcenne :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
radwan 
młodzik


Wiek: 43
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 72
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 09 Cze, 2014   

Na razie będzie tylko 5Ah ,ale apetyt rośnie w miarę jedzenia ,więc nie mówię ,że nie.
Myślę ,że sam o tym doskonale wiesz Tas. :wink:

Na razie chcę się oswoić z rowerem. Dalej się zobaczy.

Co do braku amora. Fajnie by było jakby był :smile: , ale w tą ramę nic ciekawego nie założę ,poza tym podniósł by się mocno przód co byłoby niewygodne w jeździe.
Mam na oku fajnego fulla do kupienia ,ale nie wiem czy żona zgodzi się na kolejny złom w garażu :lol:

Kolejny temat do zrobienia:
Chciałbym zainstalować do hamulców rozwierany kontaktron, zamiast instalować oddzielne ,mizernej jakości klamki.
Mam dwa przewody do hamulców Low level brake wire i High level brake wire.
Które kable mogę do tego wykorzystać??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group