ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie o sterownik z magmy 24V 250W
Autor Wiadomość
seba870 
początkujący


Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 9
Skąd: Marki
Wysłany: Czw 29 Maj, 2014   Pytanie o sterownik z magmy 24V 250W

Na początku chciałbym się przywitać ze wszystkimi i pogratulować wielu konstruktywnych dyskusji na tym forum, długo zwlekałem z rejestracją, ale to przez to, że większość tematów była już poruszana.

Mam pytanie odnośnie sterownika z magmy do silników szczotkowych 24V 250W, czy mają one w sobie zabezpieczenie przed zbytnim rozładowaniem akumulatorów?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 29 Maj, 2014   

Jeśli są chińskie, to zazwyczaj mają. Nie mają, te ręcznie robione.
 
 
seba870 
początkujący


Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 9
Skąd: Marki
Wysłany: Czw 29 Maj, 2014   

W "instrukcji" (kartka A4 z info o podłączeniu) jest wzmianka, że sterownik pracuje na napięciu do -4V od nominalnego, czy mam to rozumieć jako odcięcie napięcia przy rozładowanych akumulatorach? Akumulatory żelowe, chwilowo nie mam kasy na nic lżejszego.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 29 Maj, 2014   

Na to wygląda. Prawidłowo powinien odcinać przy 21V (10,5V na akumulator).
Jeśli chodzi o Magmę, to nie bardzo wiedzą, co sprzedają. Już to przerabiałem.
 
 
seba870 
początkujący


Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 9
Skąd: Marki
Wysłany: Pią 30 Maj, 2014   

Dzięki za odpowiedź, pojeżdżę trochę z woltomierzem i sprawdzę. Zastanawiam się tylko ile będę musiał jeździć na aku 18Ah żeby go rozładować?

Jeszcze jedno pytanie, czy watomierz można dostać tylko na hobbyking.com, czy jest może jakiś sklep w polsce co oferuje takie urządzenie? Może trochę droższe, ale szybciej dostarczone?
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pią 30 Maj, 2014   

Nie tak wcale długo - mnie 18Ah wystarcza przy jeździe pełnym ogniem na jakieś 15-18 km... Druga sprawa że nigdy nie zjechałem aku do tego momentu by go sterownik odciął.. Jeśli masz dostęp do zasilacza laboratoryjnego z regulacją napięcia i prądzie ok. 5A. To prosta moja rada - podłącz pod zasilacz sterownik zamiast baterii, rozkręć silnik do jego max obrotów i zacznij zmniejszać na zasilaczu napięcie - w pewnym momencie powinien się sterownik odłączyć - wtedy się dowiesz przy jakim napięciu sterownik się wyłącza...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
JeromeBaldino 
młodzik
JeromeBaldino



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2014
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 30 Maj, 2014   

Cytat:
Jeszcze jedno pytanie, czy watomierz można dostać tylko na hobbyking.com, czy jest może jakiś sklep w polsce co oferuje takie urządzenie? Może trochę droższe, ale szybciej dostarczone?


Na allegro jest tego sporo. Np. Turnigy Watt Meter ~100zł. 0-60V do 130A.
 
 
seba870 
początkujący


Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 9
Skąd: Marki
Wysłany: Pią 30 Maj, 2014   

Niestety nie mam zasilacza laboratoryjnego o tej mocy, mam tylko 4A, więc będzie mi wywalało bezpiecznik w nim wcześniej. Właśnie wróciłem z przejażdżki 16km i nie widać oznak zużycia aku. Czy akumulatory żelowe trzeba ładować do końca, czy można np. doładować przez godzinę i znowu używać? Pytam, bo nie wiem co gorsze dla nich, jeśli wiem że zaraz będę znowu jechał to niech czekają częściowo rozładowane, czy nie doładować i znowu katować?
JeromeBaldino- dzięki, nie wiedziałem co wpisać na alledrogo;)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 30 Maj, 2014   

Ładuj po każdej jeździe. Ile się da. Najlepiej do pełnego naładowania, ale nie zepsujesz, jak podładujesz trochę i pojedziesz dalej. Na koniec jazdy ładuj do oporu.
 
 
seba870 
początkujący


Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 9
Skąd: Marki
Wysłany: Pią 30 Maj, 2014   

Ok, dzięki. Jeszcze jestem trochę zielony :smile:
 
 
seba870 
początkujący


Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 9
Skąd: Marki
Wysłany: Wto 03 Cze, 2014   

Czy ktoś się może orientuje jaką tolerancję ma sterownik 24V z Magmy? Czy można mu podać wyższe napięcie? Zastanawiam się nad 36V bo kumpel podrzucił mi 3 akumulator żelowy. Czy lepiej dokupić jeszcze jeden i mieć 36Ah 24v, czy 36V i 18Ah? Pytanie czy silniki sterownik na 24V wytrzyma 36V. Proszę o rady. :smile:
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Wto 03 Cze, 2014   

Niektóre wytrzymują - niektóre nie... Zależy od tego co nasi "żółci bracia" wepchnęli do wewnątrz. Taniej kupić dedykowany....
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
seba870 
początkujący


Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 9
Skąd: Marki
Wysłany: Wto 03 Cze, 2014   

ok, a czy nie będzie to źle wpływało na żywotność żeli jeżeli jeden aku podłączę równolegle a dwa szeregowo, tak żeby zwiększyć pojemność układu? Po prostu chciałbym wykorzystać ten akumulator, jak zda egzamin to dokupię czwarty i będzie 36Ah 24V:)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 03 Cze, 2014   

Musisz łączyć parami. Nie łącz dwóch równolegle i trzeciego szeregowo.
Poczekaj na czwartą sztukę i dopiero podłącz.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Wto 03 Cze, 2014   

Na krótką próbę (kilka minut) można ale na dłużej już nie..
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group