Giant HUSSARion :) |
Autor |
Wiadomość |
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 07 Cze, 2014
|
|
|
MaroX napisał/a: | Dzięki WojtekErnest, zobaczymy jak to będzie funkcjonować.
Ogniwa zakupiłem na allegro od użytkownika agnieszkak505.
W sumie z gratisami około 120-130 sztuk. Rozładowywałem 1C, ładowałem 0,5C.. |
Trzy pytania :
Aku były z blaszkami ?
Czy po zmontowaniu obciąząłes calość ok 15 A, rowerem albo sztucznym obciazeniem ?
Sprawdzaleś pod obciązeniem równomiernosć spadku napięć na segmentach ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
MaroX
początkujący
Dołączył: 13 Lip 2012 Posty: 44 Skąd: Krakow
|
Wysłany: Wto 24 Cze, 2014
|
|
|
Witam po przerwie spowodowanej brakiem czasu.
Co do pytań to:
1. Ogniwa były z blaszkami.
2-3. Każde ogniwo było obciążane prądem 1C w czasie sprawdzania pojemności (dokładnie to każda 2-ka ogniw - nie rozdzielałem fabrycznych połączeń). Gotowa bateria nie została jeszcze przetestowana (obciążąna) nie licząc odpalenia koła "w powietrzu".
A teraz stan prac:
1. Znalezione miejsce "pod maską" dla wszystkich elementów systemu.
2. Montaż wcześniej wykonanych modułów funkcyjnych (ładowanie, bezpieczniki) oraz sterownika zakończony.
3. Podmontaż przetwornicy gotowy
4. Wykonana obudowa z przeźroczystego PC(do dalszego wykończenia folią Kevlaropodobną.
Panel górny w trakcie pasowania (okleina będzie wycięta odpowiednio aby umożliwić obserwację wyświetlaczy.
|
|
|
|
|
MaroX
początkujący
Dołączył: 13 Lip 2012 Posty: 44 Skąd: Krakow
|
Wysłany: Pią 27 Cze, 2014
|
|
|
Dzisiaj:
Panel kontrolny zamocowany w obudowie i częściowo uruchomiony:
|
|
|
|
|
MaroX
początkujący
Dołączył: 13 Lip 2012 Posty: 44 Skąd: Krakow
|
Wysłany: Pon 21 Lip, 2014
|
|
|
Witam,
Rowerek uzyskał częściową funkcjonalność. Jeszcze bez obudowy ale już uruchomiony i sprawny. Po pierwszych testach prędkości maksymalnej.
Przy baterii naładowanej w 80-85% uzyskał prędkość na prostej pod lekki wiatr 44 km/h.
Jest to zdecydowanie dla mnie wystarczająca prędkość dla roweru bez amortyzacji. Na razie moc maksymalna poniżej 1200 W ale mam nadzieje na ciut więcej.
Następne testy będą dotyczyć podjazdów pod górkę.
Nie wiem czy to dobrze ale przy silnym obciążeniu bez rozpędu pod górkę napięcie spada z 48 nawet do 42V. Po zmniejszeniu obciążenia wraca.
Kilka zdjęć:
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 21 Lip, 2014
|
|
|
Napięcie nie powinno spadać aż tak - trzeba by to zdiagnozować, bo to niepokojący objaw, |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 21 Lip, 2014
|
|
|
1200W/48V daje 25A. Jeżeli każde z ogniw ma 2Ah*8 daje 16A czyli każde ogniwo daje ok 1.5C. Dla używanych ogniw to raczej jest zabójcze. Dorzuciłbym jeszcze po 2 ogniwa równolegle co najmniej dla spokoju. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 21 Lip, 2014
|
|
|
Sądzę, że prąd przy tej mocy jest w okolicach 30A i to dla 8P jest w praktyce max nie niszczace obciazenie. Warto w takich warunkach obserwować buzerki na celach i sprawdzic czy ktoras nie jest wyraźne slabsza. Lub zrób sztuczne obciążenie i sprawdz co najmniej 10 A na segment, ktory jest slabszy. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 21 Lip, 2014
|
|
|
To są ogniwa "normalnooporowe", a nie li-po 20C, a taki spadek jest normalny i część energii wydziela się w aku powodując wzrost temperatury. Można dołożyć do tego coś z "dużym" C. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
MaroX
początkujący
Dołączył: 13 Lip 2012 Posty: 44 Skąd: Krakow
|
Wysłany: Pon 21 Lip, 2014
|
|
|
Był plan zrobienia baterii 10P ale wtedy szerokość modułu byłaby za duża.
Testy robiłem jeszcze bez podłączonego panelu "diagnostycznego" z cellogami i termometrem - powinienem się z tym wyrobić do przyszłego tygodnia - to będziemy wszystko wiedzieć. Woltomierz w Pikaczu też nie jest jeszcze dobrze wyskalowany(tzn jest ale w oparciu o tani chiński miernik). Generalnie pewnie ogniwa leżakowały zbyt długo - mam jeszcze dwa moduły na ławce rezerwowych - jak się okaże że któryś jest wyraźnie słabszy to wymienię.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 22 Lip, 2014
|
|
|
Przy tej próbie warto sprawdzić jaki jest I max jak 'przycisniesz' bo się można zdziwić ile te baterie muszą wytrzymać . Poza tym piszesz o próbie że baterie byly naladowane w 80 % , to jednak dla tych baterii wartość przy ktorej tak silne obciążenie już ma wplyw. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
MaroX
początkujący
Dołączył: 13 Lip 2012 Posty: 44 Skąd: Krakow
|
Wysłany: Wto 22 Lip, 2014
|
|
|
I max jest określone przez sterownik - pokazana na 2-gim zdjęciu Pikacza(ekran statystyk) i wynosi 27A. Takie spadki napięcia (do 42V) wystepuja tylko podczas ruszania pod górkę bez rozpędzania. Jeśli rozpędze rower do prędkości maksymalnej na w miarę prostej jezdni to mam maksymalnie 20A poboru. Jeśli podjeżdżam pod krótką górkę po rozpędzeniu się to też jest zupełnie inna historia - rower ją " przeskakuje". Następne testy pokażą jak się sprawuje na górkach na trasie.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
MaroX
początkujący
Dołączył: 13 Lip 2012 Posty: 44 Skąd: Krakow
|
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014
|
|
|
Witam po przerwie wakacyjnej
Niestety bateria na ogniwach laptopowych nie spełniła oczekiwań. Bardzo duże spadki napięcia przy obciążeniu dochodzące nawet do 7 Volt !
Bateria nie wytrzymuje prądów powyżej 1C(około 15A), mechnicznie jest OK więc pewnie wyląduje w innym projekcie o mniejszych wymaganiach.
Przechodzę na Lipo Turnigy (klasyka). Nowa bateria to 12S4P czyli 6 klocuszków 5000mAh. Prędkość w okolicy 45 km/h przy podobnym napięciu na opisywanej wyżej baterii, jak najbardziej mnie zadawalała - teraz liczę także na moc bez tak drastycznych spadków napięcia.
Ogólnie została przebudowana mechanika i nowe mocowania, pod maską znalazło się więcej miejsca. Bateria będzie miała w okolicach 0,5 KWh, mam nadzieje na przebiegi rzędu 35-40 km.
Pozdrowienia |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014
|
|
|
Ciekawie to wygląda na pleksie |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014
|
|
|
Dzisiaj robiłem pierwsze testy z aku li-po 20C i jestem pod wrażeniem. Może układ połowa pojemności li-po, druga li-jon (ja badam takie układy "hybrydowe"). Pierwsze spostrzeżenie li-po mają bardzo stromą charakterystykę na końcu rozładowania, a li-ion bardziej płaską. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
Ostatnio zmieniony przez gienek333 Pon 01 Wrz, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014
|
|
|
Hemm, a nie raczej bardzo płaską? Jak stół? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|