ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Giant HUSSARion :)
Autor Wiadomość
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 07 Cze, 2014   

MaroX napisał/a:
Dzięki WojtekErnest, zobaczymy jak to będzie funkcjonować.

Ogniwa zakupiłem na allegro od użytkownika agnieszkak505.
W sumie z gratisami około 120-130 sztuk. Rozładowywałem 1C, ładowałem 0,5C..

Trzy pytania :
Aku były z blaszkami ?
Czy po zmontowaniu obciąząłes calość ok 15 A, rowerem albo sztucznym obciazeniem ?
Sprawdzaleś pod obciązeniem równomiernosć spadku napięć na segmentach ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
MaroX 
początkujący


Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 44
Skąd: Krakow
Wysłany: Wto 24 Cze, 2014   

Witam po przerwie spowodowanej brakiem czasu.

Co do pytań to:
1. Ogniwa były z blaszkami.
2-3. Każde ogniwo było obciążane prądem 1C w czasie sprawdzania pojemności (dokładnie to każda 2-ka ogniw - nie rozdzielałem fabrycznych połączeń). Gotowa bateria nie została jeszcze przetestowana (obciążąna) nie licząc odpalenia koła "w powietrzu".

A teraz stan prac:
1. Znalezione miejsce "pod maską" dla wszystkich elementów systemu.
2. Montaż wcześniej wykonanych modułów funkcyjnych (ładowanie, bezpieczniki) oraz sterownika zakończony.
3. Podmontaż przetwornicy gotowy
4. Wykonana obudowa z przeźroczystego PC(do dalszego wykończenia folią Kevlaropodobną.



Panel górny w trakcie pasowania (okleina będzie wycięta odpowiednio aby umożliwić obserwację wyświetlaczy.

 
 
MaroX 
początkujący


Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 44
Skąd: Krakow
Wysłany: Pią 27 Cze, 2014   

Dzisiaj:

Panel kontrolny zamocowany w obudowie i częściowo uruchomiony:
 
 
MaroX 
początkujący


Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 44
Skąd: Krakow
Wysłany: Pon 21 Lip, 2014   

Witam,

Rowerek uzyskał częściową funkcjonalność. Jeszcze bez obudowy ale już uruchomiony i sprawny. Po pierwszych testach prędkości maksymalnej.
Przy baterii naładowanej w 80-85% uzyskał prędkość na prostej pod lekki wiatr 44 km/h.
Jest to zdecydowanie dla mnie wystarczająca prędkość dla roweru bez amortyzacji. Na razie moc maksymalna poniżej 1200 W ale mam nadzieje na ciut więcej.
Następne testy będą dotyczyć podjazdów pod górkę.
Nie wiem czy to dobrze ale przy silnym obciążeniu bez rozpędu pod górkę napięcie spada z 48 nawet do 42V. Po zmniejszeniu obciążenia wraca.
Kilka zdjęć:





 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 21 Lip, 2014   

Napięcie nie powinno spadać aż tak - trzeba by to zdiagnozować, bo to niepokojący objaw,
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 21 Lip, 2014   

1200W/48V daje 25A. Jeżeli każde z ogniw ma 2Ah*8 daje 16A czyli każde ogniwo daje ok 1.5C. Dla używanych ogniw to raczej jest zabójcze. Dorzuciłbym jeszcze po 2 ogniwa równolegle co najmniej dla spokoju.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 21 Lip, 2014   

Sądzę, że prąd przy tej mocy jest w okolicach 30A i to dla 8P jest w praktyce max nie niszczace obciazenie. Warto w takich warunkach obserwować buzerki na celach i sprawdzic czy ktoras nie jest wyraźne slabsza. Lub zrób sztuczne obciążenie i sprawdz co najmniej 10 A na segment, ktory jest slabszy.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 21 Lip, 2014   

To są ogniwa "normalnooporowe", a nie li-po 20C, a taki spadek jest normalny i część energii wydziela się w aku powodując wzrost temperatury. Można dołożyć do tego coś z "dużym" C.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
MaroX 
początkujący


Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 44
Skąd: Krakow
Wysłany: Pon 21 Lip, 2014   

Był plan zrobienia baterii 10P ale wtedy szerokość modułu byłaby za duża.
Testy robiłem jeszcze bez podłączonego panelu "diagnostycznego" z cellogami i termometrem - powinienem się z tym wyrobić do przyszłego tygodnia - to będziemy wszystko wiedzieć. Woltomierz w Pikaczu też nie jest jeszcze dobrze wyskalowany(tzn jest ale w oparciu o tani chiński miernik). Generalnie pewnie ogniwa leżakowały zbyt długo - mam jeszcze dwa moduły na ławce rezerwowych - jak się okaże że któryś jest wyraźnie słabszy to wymienię.

Pozdrawiam
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 22 Lip, 2014   

Przy tej próbie warto sprawdzić jaki jest I max jak 'przycisniesz' bo się można zdziwić ile te baterie muszą wytrzymać :-) . Poza tym piszesz o próbie że baterie byly naladowane w 80 % , to jednak dla tych baterii wartość przy ktorej tak silne obciążenie już ma wplyw.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
MaroX 
początkujący


Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 44
Skąd: Krakow
Wysłany: Wto 22 Lip, 2014   

I max jest określone przez sterownik - pokazana na 2-gim zdjęciu Pikacza(ekran statystyk) i wynosi 27A. Takie spadki napięcia (do 42V) wystepuja tylko podczas ruszania pod górkę bez rozpędzania. Jeśli rozpędze rower do prędkości maksymalnej na w miarę prostej jezdni to mam maksymalnie 20A poboru. Jeśli podjeżdżam pod krótką górkę po rozpędzeniu się to też jest zupełnie inna historia - rower ją " przeskakuje". Następne testy pokażą jak się sprawuje na górkach na trasie.

Pozdrawiam
 
 
MaroX 
początkujący


Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 44
Skąd: Krakow
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014   

Witam po przerwie wakacyjnej :)

Niestety bateria na ogniwach laptopowych nie spełniła oczekiwań. Bardzo duże spadki napięcia przy obciążeniu dochodzące nawet do 7 Volt ! :(
Bateria nie wytrzymuje prądów powyżej 1C(około 15A), mechnicznie jest OK więc pewnie wyląduje w innym projekcie o mniejszych wymaganiach.

Przechodzę na Lipo Turnigy (klasyka). Nowa bateria to 12S4P czyli 6 klocuszków 5000mAh. Prędkość w okolicy 45 km/h przy podobnym napięciu na opisywanej wyżej baterii, jak najbardziej mnie zadawalała - teraz liczę także na moc bez tak drastycznych spadków napięcia.

Ogólnie została przebudowana mechanika i nowe mocowania, pod maską znalazło się więcej miejsca. Bateria będzie miała w okolicach 0,5 KWh, mam nadzieje na przebiegi rzędu 35-40 km.


Pozdrowienia
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014   

Ciekawie to wygląda na pleksie :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014   

Dzisiaj robiłem pierwsze testy z aku li-po 20C i jestem pod wrażeniem. Może układ połowa pojemności li-po, druga li-jon (ja badam takie układy "hybrydowe"). Pierwsze spostrzeżenie li-po mają bardzo stromą charakterystykę na końcu rozładowania, a li-ion bardziej płaską.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
Ostatnio zmieniony przez gienek333 Pon 01 Wrz, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014   

Hemm, a nie raczej bardzo płaską? Jak stół? :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group