Giant HUSSARion :) |
Autor |
Wiadomość |
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014
|
|
|
Na końcu rozładowania, do ponad 80% (ponad 4Ah) napięcie ponad 3.6v/ogniwo, ale potem leci ostro, li-jon (laptopowe są bardziej płaskie w tym wycinku). |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014
|
|
|
12S4P dałoby ci 12 baterii turnigy a nie 6 |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014
|
|
|
Alternatywa to 18650 wysokoprądowe. Tam nie ma problemu kłopotów przy 2A na ogniwo. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014
|
|
|
Gienek, bo 95% pojemności ogniwa LiPo przypada na napięcie powyżej 3.5V i taki spadek jest oczywistością |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
MaroX
początkujący
Dołączył: 13 Lip 2012 Posty: 44 Skąd: Krakow
|
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014
|
|
|
Masz racje Gaz33, to będzie 12S 2P sorki, Będzie około 48V i 10AH.
Układ hybrydowy -hmmm, raczej na razie przerasta moje możliwości i tak już muszę dzielić ładowanie na 8 +4, a przy takim układzie to nie wiem jak by się ładowarka zachowywała. |
|
|
|
|
MaroX
początkujący
Dołączył: 13 Lip 2012 Posty: 44 Skąd: Krakow
|
Wysłany: Wto 07 Paź, 2014
|
|
|
Kilka nowych zdjęć.
Rower już jeździ na nowych bateriach, spadek napięcia przy maksymalnym odkręceniu pod górkę bez wspomagania - tylko 2V - i o to mi chodziło.
LiPo Turnigy w porównaniu do 18650 laptopowych to przepaść.
|
Ostatnio zmieniony przez MaroX Wto 12 Maj, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 07 Paź, 2014
|
|
|
MaroX napisał/a: |
Rower już jeździ na nowych bateriach, spadek napięcia przy maksymalnym odkręceniu pod górkę bez wspomagania - tylko 2V - i o to mi chodziło.
LiPo Turnigy w porównaniu do 18650 laptopowych to przepaść.
|
Nie możesz porównywać Lipo Turnigy 10Ah do 'jakiś' ogniw 8P-18650 które obciążone 15 A,
dawały Ci spadek dla pakietu 12S az o 6-7V. Jeśli byłyby to ogniwa 18650 wysokoprądowe, to za ok połowę ceny, miałbyś prawdopodobnie podobny efekt.
W kazdym razie teraz masz rowerek - rakieta |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
MaroX
początkujący
Dołączył: 13 Lip 2012 Posty: 44 Skąd: Krakow
|
Wysłany: Pon 13 Paź, 2014
|
|
|
Gotowa nowa bateria z zainstalowanym czujnikiem temperatury.
|
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 13 Paź, 2014
|
|
|
Akumulator w konfiguracji 12s 2p, tak? |
|
|
|
|
MaroX
początkujący
Dołączył: 13 Lip 2012 Posty: 44 Skąd: Krakow
|
Wysłany: Pon 13 Paź, 2014
|
|
|
Zgadza się. Max to 50,4V oraz 10Ah czyli około 0,5 KWh. Ładuję do 4,2V. Na "dole" alarmy ustawione na 3,5V. |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 13 Paź, 2014
|
|
|
Jeszcze jedno pytanko gdzie kupiles tak duze kawalki plexi? |
|
|
|
|
MaroX
początkujący
Dołączył: 13 Lip 2012 Posty: 44 Skąd: Krakow
|
Wysłany: Pon 13 Paź, 2014
|
|
|
Obudowa jest zrobiona z jednego wyciętego i wygiętego kawałka, dokładnie Poliwęglanu(PC). Każda większa firma zajmująca się wykonywaniem banerów reklamowych oferuje takie usługi. Najczęściej opłaca się bardziej kupić u nich materiał i usługę. Na co dzień pracuje w CAD - zie więc projekt i rysunek zrobiłem sam. |
|
|
|
|
MaroX
początkujący
Dołączył: 13 Lip 2012 Posty: 44 Skąd: Krakow
|
Wysłany: Wto 12 Maj, 2015
|
|
|
Witam,
Po zimowej przerwie kilka zmian w rowerku:
1. Zamiana sztywnego widelca przedniego na amortyzowany.
Komfort jazdy lekko się poprawił ale głównie chodziło mi o możliwość zamontowania lepszych hamulców.
2. Hamulec hydrauliczny Hayes Nine w miejsce V-brake.
Zdecydowana poprawa hamowania nie lekkiego już roweru(ok 28kg) co najważniejsze dla mnie niewielki (w porównaniu do chińskich klamek z czujnikami) ruch klamki powoduje przyzwoite hamowanie. Tył zostaje na V-brake bo nie mam zaczepów na nic lepszego.
3. Nowy moduł zespolony cellogów wraz z termometrami.
Zaprojektowałem a kolega wydrukował na drukarce domowej roboty z ABS-u. Jakość drukarki średnia ale po kilku poprawkach wygląda to nie najgorzej i spełnia swoją rolę.
Sterownik - jeżeli się wogóle grzeje to nieodczuwalnie(27Amperowy). Silnik nieznacznie - ja na termometrze monitoruje złącze przewodów fazowych silnik sterownik które grzeje się najbardziej nawet do około 58 stopni.
Bateria zimniuteńka około dwudziestu kilku stopni.
4. Dodałem napis na obudowie:
5. Dodałem etui na telefon z odpowiednim programem( Ulysse |Speedometer).
Prędkość na nowej baterii po testach do 47km/h oczywiście bez pedałowania na równej czystej pod lekki wietrzyk. Maksymalny spadek napięcia na baterii (ruszanie, duże górki) 2 volty.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Wto 12 Maj, 2015
|
|
|
Grunt że jest progres w projekcie ale...
MaroX napisał/a: | ja na termometrze monitoruje złącze przewodów fazowych silnik sterownik które grzeje się najbardziej nawet do około 58 stopni.
|
Grzanie na złączach = straty mocy na ciepło to nic dobrego, a śmieszne w kosztach do poprawienia. Jakie masz aktualnie złączki? Choć do prądów które uzyskujesz spokojnie w ciemno mogę polecić Ci zmianę na np MT60 za kilka złotych i będzie spokój |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
MaroX
początkujący
Dołączył: 13 Lip 2012 Posty: 44 Skąd: Krakow
|
Wysłany: Śro 13 Maj, 2015
|
|
|
Mam klasyczne fabryczne"bolce" fazowe zarówno w sterowniku jak i w instalacji od silnika. Jeśli chodzi o optymalizację to znalazło by się u mnie pewnie z kilka metrów zbędnego kabla i kilka wtyczek które chciałbym wymienić na moje ulubione XT60 ale....
W pierwszej kolejności muszę sprawdzić zasięg na mojej głównej trasie, jeśli wyjdzie 35 km lub więcej to nic nie zmieniam a jeśli mniej to się zobaczy.
Jak widzisz mam wszystko fabryczne, dostosowane do moich skromnych jak na razie wymagań, główne droższe elementy mimo że chińskie to kupione od polskich solidnych dystrybutorów z gwarancją, mógłbym wymienić kable w silniku, podkręcić sterownik, zoptymalizować i uzyskać spokojnie jakieś 2KW zamiast 1,25 i to bardzo małym kosztem. Jestem jednak ostrożny co do samodzielnych modyfikacji sprzętu na gwarancji pomimo iż każdy zdaje sobie sprawę że wymiana wtyczek nie będzie powodem awarii.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|