ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Giant HUSSARion :)
Autor Wiadomość
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014   

Na końcu rozładowania, do ponad 80% (ponad 4Ah) napięcie ponad 3.6v/ogniwo, ale potem leci ostro, li-jon (laptopowe są bardziej płaskie w tym wycinku).
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014   

12S4P dałoby ci 12 baterii turnigy a nie 6 ;)
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014   

Alternatywa to 18650 wysokoprądowe. Tam nie ma problemu kłopotów przy 2A na ogniwo.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014   

Gienek, bo 95% pojemności ogniwa LiPo przypada na napięcie powyżej 3.5V i taki spadek jest oczywistością :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
MaroX 
początkujący


Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 44
Skąd: Krakow
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014   

Masz racje Gaz33, to będzie 12S 2P :) sorki, Będzie około 48V i 10AH.

Układ hybrydowy -hmmm, raczej na razie przerasta moje możliwości i tak już muszę dzielić ładowanie na 8 +4, a przy takim układzie to nie wiem jak by się ładowarka zachowywała.
 
 
MaroX 
początkujący


Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 44
Skąd: Krakow
Wysłany: Wto 07 Paź, 2014   

Kilka nowych zdjęć.
Rower już jeździ na nowych bateriach, spadek napięcia przy maksymalnym odkręceniu pod górkę bez wspomagania - tylko 2V - i o to mi chodziło.
LiPo Turnigy w porównaniu do 18650 laptopowych to przepaść.





Ostatnio zmieniony przez MaroX Wto 12 Maj, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 07 Paź, 2014   

MaroX napisał/a:

Rower już jeździ na nowych bateriach, spadek napięcia przy maksymalnym odkręceniu pod górkę bez wspomagania - tylko 2V - i o to mi chodziło.
LiPo Turnigy w porównaniu do 18650 laptopowych to przepaść.

Nie możesz porównywać Lipo Turnigy 10Ah do 'jakiś' ogniw 8P-18650 które obciążone 15 A,
dawały Ci spadek dla pakietu 12S az o 6-7V. Jeśli byłyby to ogniwa 18650 wysokoprądowe, to za ok połowę ceny, miałbyś prawdopodobnie podobny efekt.
W kazdym razie teraz masz rowerek - rakieta :-)
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
MaroX 
początkujący


Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 44
Skąd: Krakow
Wysłany: Pon 13 Paź, 2014   

Gotowa nowa bateria z zainstalowanym czujnikiem temperatury.

 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 13 Paź, 2014   

Akumulator w konfiguracji 12s 2p, tak?
 
 
MaroX 
początkujący


Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 44
Skąd: Krakow
Wysłany: Pon 13 Paź, 2014   

Zgadza się. Max to 50,4V oraz 10Ah czyli około 0,5 KWh. Ładuję do 4,2V. Na "dole" alarmy ustawione na 3,5V.
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 13 Paź, 2014   

Jeszcze jedno pytanko gdzie kupiles tak duze kawalki plexi?
 
 
MaroX 
początkujący


Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 44
Skąd: Krakow
Wysłany: Pon 13 Paź, 2014   

Obudowa jest zrobiona z jednego wyciętego i wygiętego kawałka, dokładnie Poliwęglanu(PC). Każda większa firma zajmująca się wykonywaniem banerów reklamowych oferuje takie usługi. Najczęściej opłaca się bardziej kupić u nich materiał i usługę. Na co dzień pracuje w CAD - zie więc projekt i rysunek zrobiłem sam.
 
 
MaroX 
początkujący


Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 44
Skąd: Krakow
Wysłany: Wto 12 Maj, 2015   

Witam,
Po zimowej przerwie kilka zmian w rowerku:
1. Zamiana sztywnego widelca przedniego na amortyzowany.
Komfort jazdy lekko się poprawił ale głównie chodziło mi o możliwość zamontowania lepszych hamulców.
2. Hamulec hydrauliczny Hayes Nine w miejsce V-brake.
Zdecydowana poprawa hamowania nie lekkiego już roweru(ok 28kg) co najważniejsze dla mnie niewielki (w porównaniu do chińskich klamek z czujnikami) ruch klamki powoduje przyzwoite hamowanie. Tył zostaje na V-brake bo nie mam zaczepów na nic lepszego.




3. Nowy moduł zespolony cellogów wraz z termometrami.
Zaprojektowałem a kolega wydrukował na drukarce domowej roboty z ABS-u. Jakość drukarki średnia ale po kilku poprawkach wygląda to nie najgorzej i spełnia swoją rolę.





Sterownik - jeżeli się wogóle grzeje to nieodczuwalnie(27Amperowy). Silnik nieznacznie - ja na termometrze monitoruje złącze przewodów fazowych silnik sterownik które grzeje się najbardziej nawet do około 58 stopni.

Bateria zimniuteńka około dwudziestu kilku stopni.

4. Dodałem napis na obudowie:



5. Dodałem etui na telefon z odpowiednim programem( Ulysse |Speedometer).

Prędkość na nowej baterii po testach do 47km/h oczywiście bez pedałowania na równej czystej pod lekki wietrzyk. Maksymalny spadek napięcia na baterii (ruszanie, duże górki) 2 volty.

Pozdrawiam
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Wto 12 Maj, 2015   

Grunt że jest progres w projekcie ;) ale...
MaroX napisał/a:
ja na termometrze monitoruje złącze przewodów fazowych silnik sterownik które grzeje się najbardziej nawet do około 58 stopni.


Grzanie na złączach = straty mocy na ciepło to nic dobrego, a śmieszne w kosztach do poprawienia. Jakie masz aktualnie złączki? Choć do prądów które uzyskujesz spokojnie w ciemno mogę polecić Ci zmianę na np MT60 za kilka złotych i będzie spokój ;)
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
MaroX 
początkujący


Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 44
Skąd: Krakow
Wysłany: Śro 13 Maj, 2015   

Mam klasyczne fabryczne"bolce" fazowe zarówno w sterowniku jak i w instalacji od silnika. Jeśli chodzi o optymalizację to znalazło by się u mnie pewnie z kilka metrów zbędnego kabla i kilka wtyczek które chciałbym wymienić na moje ulubione XT60 ale....
W pierwszej kolejności muszę sprawdzić zasięg na mojej głównej trasie, jeśli wyjdzie 35 km lub więcej to nic nie zmieniam a jeśli mniej to się zobaczy.
Jak widzisz mam wszystko fabryczne, dostosowane do moich skromnych jak na razie wymagań, główne droższe elementy mimo że chińskie to kupione od polskich solidnych dystrybutorów z gwarancją, mógłbym wymienić kable w silniku, podkręcić sterownik, zoptymalizować i uzyskać spokojnie jakieś 2KW zamiast 1,25 i to bardzo małym kosztem. Jestem jednak ostrożny co do samodzielnych modyfikacji sprzętu na gwarancji pomimo iż każdy zdaje sobie sprawę że wymiana wtyczek nie będzie powodem awarii.

Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group