|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Zabezpieczenie termiczne silnika. |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 28 Cze, 2014
|
|
|
Czyli co? Nastawiać się na temperaturę rzędu 110 stopni? 120 może być już za dużo? Czy może raczej 100, albo nawet 90? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 28 Cze, 2014
|
|
|
Moim zdaniem 125-130 pełni funkcję ochrony przed awarią, a jednocześnie nie przeszkadza w normalnym użytkowaniu.
To ma być system przeciwdziałający awarii, jak ustawisz 90st to się będzie aktywować wtedy, jak nie trzeba. Taki próg jest dobry, jeśli zabezpieczenie ma mieć charakter informacyjny, czyli masz ostrzeżenie, że "uwaga, podwyższona temp. silnika" i jakaś tam diodka sobie mruga. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 28 Cze, 2014
|
|
|
Również uważam, że zejście z temp. zadziałania poniżej 100 st. C nie jest potrzebne - jedynie w celach informacyjnych. Jak już pisałem, idealnie byłoby, gdyby mieć informację, że temperatura przekroczyła ok. 110 st. C i najlepiej samemu regulować moc. A zabezpieczenie odcinające zasilanie ustawić na 120-125 st. C - pamiętajmy, że uzwojenia mają nieregularny kształt i ich temp. może być nieco wyższa niż temp. czujnika z powodu rezystancji cieplnych albo nawet szybszego chłodzenia czujnika (najlepiej byłoby wstawić czujnik w środek uzwojenia - wiem, wiem, życzenia...). |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 28 Cze, 2014
|
|
|
Układ, który jest zamieszczony wcześniej taką funkcje spełnia. Albo automatycznie zmniejszy moc silnika, albo może tylko świeceniem diody sygnalizować wysoką temperaturę. Wtedy można samemu zdjąć łapę z manetki Najważniejsze, że jest to koszt kilku złotych a może uchronić silnik za kilkaset zł, tak jak mnie się to stało |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 28 Cze, 2014
|
|
|
Jeszcze nie masz zamontowanego układu?
Ja przewijam mój silnik testowy (ten co mi się zdymił z 1 strony tematu) więc chwilowo nie mam na czym robić eksperymentów |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 28 Cze, 2014
|
|
|
Nie mam, bo nie wiem jaki termik kupić. Nie będę co chwila rozbierał koła dla testów
A może przewiniesz ten mój spalony? |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Sob 28 Cze, 2014
|
|
|
No właśnie, miałem spytać. Tas, sam przewijasz czy dałeś do zakładu? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 28 Cze, 2014
|
|
|
Sam przewijam, bo mnie ciekawią takie rzeczy, No ale bez żadnej wiedzy teoretyczno-praktycznej idzie topornie. Ale mam silne postanowienie nauczenia się tej sztuki tajemnej |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 29 Cze, 2014
|
|
|
To trenuj, mój będziesz miał następny |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pon 30 Cze, 2014
|
|
|
Grunt to dobrze policzyć ilość zwojów i poskok uzwojeń... Reszta sama się nawija... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pon 30 Cze, 2014
|
|
|
Nawijałem sobie trafa i wirniki silników dc ale bldc nie miałem przyjemności. Jak jest stare uzwojenie to wystarczy powielić i gotowe. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 02 Lip, 2014
|
|
|
Znalazłem w sieci coś takiego:
"Temperatura pracy silników elektrycznych
Temperatura pracy silnika związana jest z zastosowaniem silnika w danej aplikacji, warunkując wymaganą klasę termiczną izolacji uzwojenia. Ma wpływ na jego sprawność i żywotność wywołując zjawiska degradacji izolacji uzwojenia oraz proces wytapiania smaru z łożysk.
W ostatnich latach dokonał się znaczący postęp w rozwoju technologi związanej z izolacją uzwojenia silnika (klasa izolacji F, H,C), pozwalając na pracę w znacznie wyższych temperaturach. Termiczna klasa izolacji uzwojenia silnika jest przedmiotem normy IEC 60085. Wyróżnia się tu odpowiednie klasy izolacji wraz z dopuszczalną maksymalną temperaturą pracy:
klasa A - temperatura pracy do 105oC,
klasa E - temperatura pracy do 120oC,
klasa B - temperatura pracy do 130oC,
klasa F - temperatura pracy do 155oC,
klasa H - temperatura pracy do 180oC."
Teoretyzując 110 stopni będzie chyba optymalne, co sądzicie? |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 02 Lip, 2014
|
|
|
W każdym podręczniku traktującym o elektryczności można znaleźć podział materiałów izolacyjnych na klasy wraz z podanym przykładem materiału.
Jak już pisałem, bardzo powszechną klasą izolacji jest B - 130 st. C to nie jest jakiś znowu szał. Odważę się na stwierdzenie, że silniki rowerowe wykonuje się przynajmniej w klasie B - nikt tego nie podaje, ale te 130 st. C, co jest niejako "standardem", powinny wytrzymać.
Myślę, że w Twoim pojeździe uzwojenia bez problemu uzyskają temp. 100-110 st. C, przynajmniej chwilowo. Były już rady, aby odcięcie zrealizować przy 120-130 st. C i to wydaje się być racjonalne - silnik przeżyje i nie będzie ciągłych wyłączeń. A tak w ogóle, to gdy zamontujesz czujnik/termostat, to się okaże, jak to wygląda w praktyce. |
|
|
|
|
smdrwf12300 [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 02 Lip, 2014
|
|
|
Panowie .. a w jakiej klasie temperaturowej macie magnesy neodymowe ?? 100 czy 200 stopni celciusza ?.Większośc tanich Chinskich magnesów ma 100 stopni ... wiec może sie okazac ze kable wam wytrzymają a magnesy się przemagnesują i silnik nie bedzie dawał pełnej mocy . |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 02 Lip, 2014
|
|
|
Nie ma takiej możliwości z uwagi na budowę silnika.
Silnik się cały spali, a magnesy nie będą mieć więcej jak 100st |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|