Enduro tricker ;) |
Autor |
Wiadomość |
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 24 Cze, 2014
|
|
|
Fajny stojak, jaki ma udźwig? Muszę zmajstrować coś podobnego, ale się zastanawiam, jak ugryźć mocowanie rowerów skuteropodobnych. |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Wto 24 Cze, 2014
|
|
|
Teraz tylko jakieś pojemniki na aku po bokach ramy i w teren .
Ja zrobiłem tak :
Po kliku trochę większe .
Rama 21cali . W pojemnikach 20s4p ale jest miejsca jeszcze na 1s 4p a dodatkowo między pojemnikami na 3s 4p.
Najlepsze jest to że rama z przesyłką kosztowała mnie 250zł a materiał na pojemniki 50zł. |
|
|
|
|
kubuskubus
stażysta
Dołączył: 06 Gru 2012 Posty: 169
|
Wysłany: Wto 24 Cze, 2014
|
|
|
A kiedy bedzie opis |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 24 Cze, 2014
|
|
|
No właśnie z mocowaniem aku to jeszcze się zastanawiamy. Nie potrzeba tu wielkiego zasięgu. Więc może pierwsza wersja będzie 16s1p. Będą odpowiednie mocowania na batki. Ale jest rozważana opcja w torbie podsiodłowej. A także plecakowa. Zobaczymy. Rower ma być zdolny do skoków trików itd. Generalnie trasa trialowa do pracy 5-7 kilometrów.
A stojak ma udźwig chyba 30 kilo. Rower na focie ma jakieś 15 plus silnik z 6-7 kilo.
Można go swobodnie całego powiesić. stojak obciążać chyba do 30 kilo. Powiesiłem na nim za rurę główną rower el 35 -38 kilo. Ale to raczej kres jego możliwości i nie wiem czy intensywnym używaniu coś by nie poszło. Ale dobrym rozwiązaniem jest właśnie podnoszenie w opadzie jednego koła. Wtedy jest bardzo stabilnie przy sporych masach. Nogi stojaka mają otwory do przykręcenia do podłogi. Swój kupiłem na allegro na jakiejś wyprzedaży. Dość podobne za coś 120-150zl można nabyć od czasu do czsau w lidlu. |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 24 Cze, 2014
|
|
|
Pykacz,
ta rama którą masz jest na koła 24"? |
|
|
|
|
sannis
brygadzista
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 299 Skąd: z Parku
|
Wysłany: Wto 24 Cze, 2014
|
|
|
toft napisał/a: | Rower ma być zdolny do skoków trików itd. Generalnie trasa trialowa do pracy 5-7 kilometrów. |
Ooo to, to chodzi Dobry trynd. |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Wto 24 Cze, 2014
|
|
|
lkuc18 napisał/a: | Pykacz,
ta rama którą masz jest na koła 24"? |
Fabrycznie jest na 26 ale założyłem 24 bo mi tak bardziej pasuje (większy Nm na kole). |
|
|
|
|
sannis
brygadzista
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 299 Skąd: z Parku
|
Wysłany: Wto 24 Cze, 2014
|
|
|
[quote="Pykacz"] lkuc18 napisał/a: | Pykacz, założyłem 24 bo mi tak bardziej pasuje (większy Nm na kole). |
Czy różnica mom.obr jest wyraźna w porównaniu do 26? Bo to że będzie niższy, zwrotniejszy to inna sprawa. |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Wto 24 Cze, 2014
|
|
|
kubuskubus napisał/a: |
A kiedy bedzie opis |
Jak już to raczej w zimie bo teraz wolę jeździć niż się produkować przed kompem . Z resztą rower podobny do wielu innych . To tylko rower co tu można o nim pisać . Zwłaszcza że główne podzespoły EV takie jak u innych (silnik 28xx , sterownik 1500W , aku Li-Po) .
[quote="sannis"] Pykacz napisał/a: | lkuc18 napisał/a: | Pykacz, założyłem 24 bo mi tak bardziej pasuje (większy Nm na kole). |
Czy różnica mom.obr jest wyraźna w porównaniu do 26? Bo to że będzie niższy, zwrotniejszy to inna sprawa. |
A tego nie wiem bo nigdy na kołach 26 nie jeździłem . Od razu na 24 . W moim przypadku jest raczej wyższy niż w oryginale i to sporo bo przedni amortyzator dałem 178mm a tylny 240 . Zwrotnością nie kierowałem się wcale chodziło mi tylko i wyłącznie o większy Nm na kole bo przez pomyłkę dostał mi się silnik 9x7 zamiast 7x9 .
No ale nie śmiećmy toftowi w jego temacie . |
|
|
|
|
tumich
brygadzista
Dołączył: 16 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: małopolska
|
Wysłany: Pon 07 Lip, 2014 Re: Enduro tricker ;)
|
|
|
toft napisał/a: | A obecnie składa się taki rowerek. Ze względu na ramkę dość skrętny. Przydałoby się pewnie w sadzić nieco lepsiejszy wideł ale rama (nieco z odzysku) ma taką geometrię że wyższe widły średnio się sprawdzają.
Obrazek
Pozdr. |
W sakwie podsiodłowej masz jakieś aku? |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 07 Lip, 2014
|
|
|
Nie. Aku tam nie ma jeszcze. Ponieważ są rozważane różne opcje. To nie mój rower. Ja tylko od czasu do czasu radzę i odwalam szarą robotę. Na dzień dziś został zakupiony bagażnik na rurę pod siodłową ( choć byłem zwolennikiem innego rozwiązania). Aktualnie dostępnych jest 8 sztuk hardcasów. CO z tego wyjdzie - Ano dyskutujemy możliwości. BO ze względu na zasięg wystarczyłyby i 4... No ale apetyt... Pozdro:). |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 25 Lip, 2014
|
|
|
To gdzie on (ona) jeździ w tym bereciku? Do kościoła? |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 25 Lip, 2014
|
|
|
Ano on:). A w bereciku to do pracy zapewne:). Wczoraj zacząłem dojeżdżać taki mały pakiecik lipo 16s 5ah. Czyli napięcie jak u kolegi. Taka ciekawostka w porównaniu do 20s w moim odczuciu znacznie słabiej ciągnie, jednak... silnik chodzi znacznie płynniej, przyjemniej. Mniej chrobocąco zwłaszcza przy małych napięciach. No i jest znacznie chłodniejszy. Przy 20s czuć że to już był jego szczyt możliwości na dłuższą metę. Piszę o tym bo wracam powoli na 16s ze względu na chęć zwiększenia pojemności aku. I tak akurat mi będzie łatwiej taka dygresja. SWoją drogą robiliśmy wyścigi małe. Wyniki są zaskakujące. Muszę przyjrzeć się swojemu sprzętowi (znaczy koledze brzuchowi) bo zdaje się jest on przyczyną niespodziewanych wyników tych wyścigów. Przynajmiej tak do 40-42. Potem sytuacja zmienia się. 20s. Pzd:). |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
|