Problem z włączeniem tempomatu |
Autor |
Wiadomość |
Grzeslaw
początkujący
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 06 Sty 2014 Posty: 10 Skąd: Piła
|
Wysłany: Wto 20 Maj, 2014 Problem z włączeniem tempomatu
|
|
|
Witam,
Mam problem z włączeniem tempomatu, wydaje mi się, że próbowałem uruchomić go na różne sposoby jednak się nie udało. Mały żółty człowieczek wraz ze sterownikiem udostępnił mi rozpiskę złącz, którą dołączam w załączniku. Jak to u was jest? Czy wystarczy, że zewrzecie np. K1 z GND czy może jeszcze trzeba załączyć CRUISE?
Opis wyprowadzeń z kontrolera |
Ostatnio zmieniony przez tas Wto 08 Lip, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
spj
stażysta
Dołączył: 18 Maj 2011 Posty: 160 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 20 Maj, 2014
|
|
|
Według rozpiski to trzeba zewrzeć Q z GDN czyli (pink z black).
Ja znowu mam sterownik 1500W 60V i pomimo, że zwieram podczas jazdy dwa szare przewody (u mnie funkcja tempomatu) nie mam żadnej reakcji. Będę musiał kiedyś rozkręcić mój sterownik. |
_________________ Jeżdżę na : EV4 Falcon V2
"Make everything as simple as possible, but not simpler" Albert Einstein |
|
|
|
|
Grzeslaw
początkujący
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 06 Sty 2014 Posty: 10 Skąd: Piła
|
Wysłany: Wto 20 Maj, 2014
|
|
|
Próbowałem zwierać piny od złącza Cruise oraz od złącza Speed w różnych kombinacjach oraz pojedynczo same złącza lecz nic się nie działo. Załączałem te piny zarówno na postoju jak i podczas jazdy. Najgorsze jest to, że teraz mam nogę w gipsie i nie mogę tego jeszcze raz na chwile obecną sprawdzić, dlatego też chciałem się dowiedzieć jak taki tempomat uruchamia się w waszych ebajkach:) |
|
|
|
|
sid662
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Kwi 2014 Posty: 29 Skąd: Grudziadz
|
Wysłany: Wto 20 Maj, 2014
|
|
|
U mnie to samo - właśnie próbowałem zwierać na chwilę i na stałe dwa szare przewody od tempomatu przy różnych prędkościach i nic. Sterownik 1500W 60V z nexun`a - trzeba jeszcze powalczyć z tym. Wg opisu cytuję : "Szary, Szary- Tempomat - Należy zastosować przycisk chwilowo zwierny. Tempomat można aktywować dla prędkosci powyżej 15km/h. Wyłaczyc tempomat można poprzez: użycie hamulców, dodanie gazu na manetce lub naciśnięciu ponownie przycisku tempomatu " |
|
|
|
|
spj
stażysta
Dołączył: 18 Maj 2011 Posty: 160 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 20 Maj, 2014
|
|
|
To widzę, że nie tylko ja mam ten problem, szkoda bo ta funkcja jest przydatna zwłaszcza, że mam na dojazdach do pracy długie proste i mi kciuk drętwieje od trzymania manetki |
_________________ Jeżdżę na : EV4 Falcon V2
"Make everything as simple as possible, but not simpler" Albert Einstein |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 20 Maj, 2014
|
|
|
- Rozpędzamy się do prędkości powiedzmy 20km/h, trzymamy manetkę wychyloną
- naciskamy na przycisk tempomatu lub na chwilę zwieramy przewody raz - trzymając manetkę wychyloną
- puszczamy przycisk
- puszczamy manetkę
Musi działać kurde |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
spj
stażysta
Dołączył: 18 Maj 2011 Posty: 160 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 20 Maj, 2014
|
|
|
No właśnie prosta sprawa dwa kabelki, a nie działa
Próbowałem już różnych sposobów, jeszcze muszę spróbować łączenia któregoś z szarych kabelków do GND. |
_________________ Jeżdżę na : EV4 Falcon V2
"Make everything as simple as possible, but not simpler" Albert Einstein |
|
|
|
|
radwan
młodzik
Wiek: 43 Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 72 Skąd: Polska
|
Wysłany: Wto 20 Maj, 2014
|
|
|
U mnie w manualu jest taki opis . Być może Wam pomoże.
Niestety jesacze nie miałem okazji spawdzić działania. Dopiero składam zestaw do kupy.
"Joint blue and black wire connector access to Automatic cruise mode(holding twist throttle for 6seconds enter Automatic cruise mode);Connect tobutton switch access to Manual cruise mode.With this function it is much more easy for you toholding your e-bike's speed,without keeping twist thehandle."
Chyba żywcem z google tlanslator ,ale da się cos zrozumieć |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Wto 20 Maj, 2014
|
|
|
U mnie tempomat działa, ale w inny sposób, jeżeli trzymam manetkę w takiej samej pozycji przez kilka sekund to uruchamia się samoczynnie tempomat, zapamiętuje ustawienie i trzyma prędkość. Ustawienie kasuje się po ponownym przekręceniu manetki. Oczywiście funkcję tempomatu trzeba włączyć zwierając odpowiednie przewody. |
|
|
|
|
spj
stażysta
Dołączył: 18 Maj 2011 Posty: 160 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 21 Maj, 2014
|
|
|
Hehe, przetestowałem funkcje "tempomat", na moim sterowniku 1500W 60V łącząc chwilowo podczas jazdy dwa szare przewody. I okazało się, że mój rower jak dotychczas jeździł tak koło 52km/h, po wciśnięciu (chwilowo) przycisku tempomat dobił do 59km/h
Jadę sobie mam manetkę wciśniętą na full rower rozwija 52kmh naciskam raz, rower zwalnia do 40kmh, naciskam jeszcze raz, nagle tak jak po nitro dobija do 59kmh
U mnie zwarcie tych kabelków przełącza jak by pomiędzy funkcją "speed" , coś wydaje mi się że chińczycy pomylili pady lutownicze w sterowniku. Jak znajdę odrobinę czasu to rozkręcę sterownik i obadam sprawę. |
_________________ Jeżdżę na : EV4 Falcon V2
"Make everything as simple as possible, but not simpler" Albert Einstein |
|
|
|
|
sid662
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Kwi 2014 Posty: 29 Skąd: Grudziadz
|
Wysłany: Śro 21 Maj, 2014
|
|
|
spj, U mnie nadal nie działa - sprawdziłem kabelkologie - przedzwoniłem włącznik, podłączyłem na nowo i NIC
Jak Ci się uda daj znać co było nie tak, ja też jeszcze jutro popróbuję bo dziś już sił brak. |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Czw 22 Maj, 2014
|
|
|
W sterownikach z rodziny PCB EBXX zadziałanie tempomatu jest dwuetapowe.
najpierw trzeba aktywować funkcję w sterowniku przez podłączenie do masy odpowiedniego pinu na PCB a następnie wychylić manetkę do określonej pozycji i utrzymać ten stan przez określony zakres czasu (domyślnie w sterowniku jest ustawione 15s) |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
sid662
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Kwi 2014 Posty: 29 Skąd: Grudziadz
|
Wysłany: Pią 23 Maj, 2014
|
|
|
spj, Rzeczywiście u mnie też przycisk tempomatu działa jak NOS w samochodzie
Po wciśnięciu dostaje niezłego kopa powyżej 50km/h i nawet 68 osiągnąłem a do tej pory max bez wiatru 59. Ciekawa sprawa nawet przydatna ale tempomat bardziej by się przydał - nie obędzie się bez rozebrania sterownika ale to dopiero jak zalaminuję skrzyneczkę i będę wywalał obudowę. |
|
|
|
|
spj
stażysta
Dołączył: 18 Maj 2011 Posty: 160 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 23 Maj, 2014
|
|
|
Próbowałem też tak jak pisze Tomson i nic.
Rozkręciłem sterownik i wszystko wygląda na OK, jeden szary podłączony pod GND, a drugi szary pod pad z oznaczeniem XH. |
_________________ Jeżdżę na : EV4 Falcon V2
"Make everything as simple as possible, but not simpler" Albert Einstein |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 16 Cze, 2014
|
|
|
Oke, to teraz opiszę co i jak.
Niektóre sterowniki posiadają tempomat w formie tzw Auto-Cruise. Jest to automatyczny tempomat.
Zasada działania:
Po aktywacji tempomatu (przycisk ON-OFF podłączony do szarych przewodów Cruise) wychylenie manetki na około 8sek i przytrzymanie w jednej pozycji aktywuje tempomat.
Puszczamy manetkę, a rower nadal jedzie sam.
Kładę nacisk, że przycisk ON-OFF musi być na kierownicy aby dezaktywować tempomat jeśli nie zamierzamy z niego korzystać. Jazda ciągle na aktywowanym i oczekującym na włączenie tempomacie jest nierozważne!
Tempomat wyłącza się w sytuacji, gdy:
- ponownie wychylimy manetkę
- wyłączymy przycisk manetki (czyli rozewrzemy szare przewody)
- zewrzemy przewody hamulca
Należy pamiętać, że zarówno manetka jak i hamowanie z odzyskiem działają tylko, jeśli sterownik kręci kołem do przodu.
O co chodzi:
Po podłączeniu 1 raz silnika i włączeniu samonauki - sterownik zaczyna kręcić kołem najpierw do przodu. Jednak mimo złego podłączenia przewodów fazowych koło kręci się do tyłu. Normalną procedurą jest teraz zmiana kierunku obrotu koła "do przodu" ale de facto aktywujemy wsteczny w sterowniku wyłączając sobie obie funkcje
Rozwiązaniem jest zamiana dowolnych 2 przewodów fazowych w silniku i przeprowadzenie samo nauki jeszcze raz. Sterownik ponownie aktywuje swoją jazdę do przodu ale tym razem koło będzie kręciło się prawidłowo, zostaną ustawione nowe kolejności hali i tempomat się aktywuje. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|