ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Praca silnika bez hali z wolnobiegiem
Autor Wiadomość
Piotr Waldowski 
początkujący
PWA


Wiek: 65
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 4
Skąd: Police
Wysłany: Pon 14 Lip, 2014   Praca silnika bez hali z wolnobiegiem

Witam

To mój pierwszy post na forum więc pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
Teraz mogę przedstawić swój problem.
Od kolegi tomasza_kombi kupiłem sterownik BAC-028x Goldenmotor ze względu na jego uniwersalność (oczywiście uniwersalność kontrolera :wink: ). Mam do tego koło z silnikiem przekładniowy z wolnobiegiem BLDC bez hallotronów od roweru firmy FISCHER. Sterownik jest przystosowany do pracy bez hali. I tu zaczynają się schody. By silnik zaczął pracować trzeba go ruszyć . Do tyłu nie ma problemu (bo wolnobieg działa tylko przy jeździe do przodu) więc silnik startuje , działa manetka , tempomat i było by pięknie tyle że nie kręci się koło bo to jest dla silnika kierunek w którym działa wolnobieg. Po przełączeniu kierunku obrotów czy to programowo na sterowniku czy zmianą podłączenia przewodów nie można poruszyć silnikiem bo to jest dla koła kierunek z wolnobiegiem. Rowery z tym silnikiem pracują czyli wychodzi mi że musi być to kwestia odpowiedniego kontrolera który potrafi wystartować silnik bez tego ruchu początkowego koła. Czy ktoś z was ma jakieś doświadczenie z takimi silnikami (zwracam uwagę na wolnobieg)
Proszę o pomoc bo ja nie mam żadnego doświadczenia z silnikami BLDC.
 
 
smdrwf12300
[Usunięty]

Wysłany: Pon 14 Lip, 2014   

Cześć , z silnikiem bez halli powinno być tak że żeby silnik wystartował musimy mu nadać obroty początkowe ( czyli musimy zakręcić pedałami ) i na tej podstawie (BEMF z faz ) kontroler będzie podawał odpowiednią sekwencje na fazy. Reasumując musisz wykonać jakis obrót kołem za pomocą pedałów żeby to ruszyło.Jak chcesz startować z miejsca to musisz mieć halle.Tu masz link z opisem :http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011/03/silnik-bldc-podlaczamy-testujemy.html
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 14 Lip, 2014   

Jak ma silnik z wolnobiegiem, to nic nie pomoże pedałowanie, bo silnik nie zakręci na wolnobiegu.
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pon 14 Lip, 2014   

Potrzebny odpowiedni sterownik który startuje od 0.
Jak coś mam na sprzedaż.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
Piotr Waldowski 
początkujący
PWA


Wiek: 65
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 4
Skąd: Police
Wysłany: Sob 19 Lip, 2014   

Już uruchomiłem silnik i okazuje się że wystarczył prosty i najtańszy sterownik w moim wypadku 36V 15A 6MOS BestMotor . Sterownik który zastosowałem pierwotnie BAC-028x Goldenmotor potrzebował do określenia położenia silnika minimalnego ruchu kołem a w moim przypadku z wolnobiegem jest to niemożliwe. Sterownik BestMotor wysyła krótkie impulsy by poruszyć kołem (słychać je jak lekko metaliczny stukot ) i jeżeli w tym momencie operujemy płynnie i delikatnie manetką silnik bez problemu rusza ( oczywiście przy ruszaniu wspomagamy go ale na jałowo to rusza bez problemu z pozycji zatrzymanej ) Ważne jest to delikatne operowanie manetką bo otwierając ją na max silnik nie ruszy. Może są sterowniki które potrafią przy ruszaniu same to kontrolować ale mój BestMotor nie. Idzie się przyzwyczaić. Przypadkowo przy pierwszym uruchomieniu rozpięła mi się jedna z faz , silnik stukał tak jak przy normalnym ruszaniu ale oczywiście nie mógł wystartować. Panika pełna , drugi sterownik i nie działa, ale spokojny przegląd instalacji i ulga.
Silnik TSD 100F na biegu jałowym rozpędza się do 33 km/h a pod moim obciążenie (90 kg) do 27 km/h. Średnio utrzymuje około 26 km/h. Może demonem przyspieszenia nie jest ale na moje potrzeby wystarcza. Zastanawiam się nad jednym czy przy zwarciu kabli silnika przy przednim napędzie wylatuje się przez kierownicę ? Koło jest zupełnie blokowane czy tylko mocno obciążone. Ma ktoś w tym temacie (nieprzyjemne) doświadczenie.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 19 Lip, 2014   

Przecież jest wolnobieg.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Piotr Waldowski 
początkujący
PWA


Wiek: 65
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 4
Skąd: Police
Wysłany: Sob 19 Lip, 2014   

Nie pomyślałem o wolnobiegu. Czasami warto użyć mózgu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group