e-Trek 29" |
Autor |
Wiadomość |
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 21 Wrz, 2014
|
|
|
Aż się prosi jakiś zielony napis dać na skrzynkę |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Rafał
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 290 Skąd: wawa
|
Wysłany: Nie 21 Wrz, 2014
|
|
|
Dzięki leoxxx za link. Większe fotki po kliknięciu w miniaturkę.
tas napisał/a: | Aż się prosi jakiś zielony napis dać na skrzynkę |
Tas ta konstrukcja jest w dużej mierze inspirowana Twoim pojazdem. |
|
|
|
|
Adamo
brygadzista
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 02 Cze 2014 Posty: 204 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: Nie 21 Wrz, 2014
|
|
|
Bardzo "kulturalnie" i czysto wyszło
Trójkąt wąski i rodzi się pytanie jak wsio wpakowałeś do środka ?
More fotek |
_________________ Co siejesz to zbierasz. |
|
|
|
|
Patriko
brygadzista
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 05 Mar 2014 Posty: 242 Skąd: Słupca
|
Wysłany: Nie 21 Wrz, 2014
|
|
|
Dokładnie podrzuć fotki jak wszystko tam upakowałeś
Wygodnie Ci się operuje tą manetką? wydaje się być daleko od chwytu. |
_________________ Jeżdżę na: Coma 3000 |
|
|
|
|
Rafał
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 290 Skąd: wawa
|
Wysłany: Nie 21 Wrz, 2014
|
|
|
Adamo napisał/a: | Bardzo "kulturalnie" i czysto wyszło
Trójkąt wąski i rodzi się pytanie jak wsio wpakowałeś do środka ?
More fotek |
Tak połączyłem ogniwa by maksymalnie wiele się ich zmieściło. Pudło miało być nawet weższe, na długość ogniwa 18650 plus obudowa, a sterownik miał być na zewnątrz. Po przymiarkach wyszło, że lepiej to wygląda jak wszystko jest schowane.
Patriko napisał/a: | Wygodnie Ci się operuje tą manetką? wydaje się być daleko od chwytu. |
To najlepsze ułożenie jakie udało mi się uzyskać po wielu próbach. Napewno wygodniej było z obrotową regulacją przerzutek i manetką kciukową (tak miałem w poprzedniej konstrukcji), ale chciałem mieć pewny chwyt i dlatego zostały przykręcane pełne chwyty, cynglowe dźwigie przerzutek i manetka kciukowa.
Bezpieczeństwo kosztem wygody.
Pierwsze ładowanie po 48km weszło 7900mah*3,7V*21s=613,83Wh czyli 12,79 Wh/km. Nie jest źle biorąc pod uwagę to, że prędkości są większe niż poprzednio. |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 21 Wrz, 2014
|
|
|
Na żywo wygląda pewnie jeszcze lepiej. Tas ma rację, zielony napis na skrzynce bardzo dobrze by się prezentował.
Nie mów, że mieszkasz gdzieś przy skaryszaku? |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
Rafał
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 290 Skąd: wawa
|
Wysłany: Pon 22 Wrz, 2014
|
|
|
sietaz napisał/a: | Na żywo wygląda pewnie jeszcze lepiej. Tas ma rację, zielony napis na skrzynce bardzo dobrze by się prezentował.
Nie mów, że mieszkasz gdzieś przy skaryszaku? |
Punkt za spostrzegawczość. Do skoryszaka mam parę kilometrów. |
|
|
|
|
Rafał
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 290 Skąd: wawa
|
Wysłany: Wto 21 Paź, 2014
|
|
|
Pierwsze 500 km przejechane. Średnie zużycie od 12 do 14wh/km.
Akumulator przebudowany na s18p10, bo na 21s na jedynce osiągałem 47km/h co było zdecydowanie za szybko.
Póki co udało mi się wyciągnąć z niego 18Ah czyli 18*18*3,7=1200wh. Jestem zadowolony jak na używane polaptopowe ogniwa. Przy łagodniej eksploatacji do 40km/h mam zasięg 100km.
Następne rzeczy do ogarnięcia:
1. Zasilacz 400watt by szybiej ładować i nie żąglować kabami. Balansować pakiet mam zamiar raz na 10 ładowań.
2. Watomierz ala pikacz.
3. Torque arm.
4. Czujniki hamowania do klamek, bardziej w celu by wspomóc hamowanie, niż by uzyskać korzyści z regena. |
|
|
|
|
tumich
brygadzista
Dołączył: 16 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: małopolska
|
Wysłany: Wto 21 Paź, 2014
|
|
|
Jakiej pojemności te ogniwa i marka? |
|
|
|
|
jaca622
początkujący jaca622
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Wrz 2014 Posty: 40 Skąd: Police
|
|
|
|
|
tumich
brygadzista
Dołączył: 16 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: małopolska
|
Wysłany: Śro 22 Paź, 2014
|
|
|
Ten link dużo mi nie pomógł
Czyli masz pakiet z mieszanki różnych marek i pojemnosci ogniw 18650? |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 22 Paź, 2014
|
|
|
Rafał napisał/a: |
Akumulator przebudowany na s18p10,..
... Jestem zadowolony jak na używane polaptopowe ogniwa. Przy łagodniej eksploatacji do 40km/h mam zasięg 100km.
.... Balansować pakiet mam zamiar raz na 10 ładowań.
|
Przy takiej ilości ciasno upakowanych używanych ogniw, polutowanych na stałe warto zapewnić sobie monitorowanie zachowania segmentów podczas jazdy. Parwdopodobieństwo uszkodzeń nie jest małe a samo balansowanie tylko poprawia skutek a wazne znać/zapobiegac przyczynie. Ciasne upakowanie i duży prąd ładowania to również czynnik temperaturowy i czasem dziwne zachowanie ogniw równoległych.
Swoja droga podziwiam Cie że na takim siodełku wytrzymasz 100 km
Gratulacje za mocny ale lekko wyglądający zestaw. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Rafał
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 290 Skąd: wawa
|
Wysłany: Śro 22 Paź, 2014
|
|
|
tumich napisał/a: | Czyli masz pakiet z mieszanki różnych marek i pojemnosci ogniw 18650? |
Głównie mam ogniwa Sanyo, Samsunga, troche Panasowniców i Sony. Pojemności są różne, ale pakiet przebudowywalem już dużo razy i tak zmienialem ogniwa by segmenty były równe. Wiekszość już tak zrównałem że zarówno przy ładowaniu i rozładowywaniu różnica jest poniżej 0,1V. Także balansowanie prawie nie jest potrzebne. WojtekErnest napisał/a: | Ciasne upakowanie i duży prąd ładowania to również czynnik temperaturowy i czasem dziwne zachowanie ogniw równoległych. |
Narazie prąd ładowania mam 150 watt co przy pakiecie =18*10*3,7*2,2=1465watt daje około 1/10c. Więc jest to bardzo maly prąd a będzie zwiekszony do 400 watt co daje około 1/4c.
Poza tym wszystkie ogniwa które grzały się przy prądzie ładowania 1/2 C i przy rozładowywaniu 3A wyrzucilem. Także nie mam problemu z grzaniem się ogniw. WojtekErnest napisał/a: | Swoja droga podziwiam Cie że na takim siodełku wytrzymasz 100 km |
Siodełko może nie wygląda ale jest całkiem wygodne. 100km na elektryku zajmuje mi mniej niz połowę czasu na normalnym rowerze. |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Śro 22 Paź, 2014
|
|
|
Ważyłeś go? |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 22 Paź, 2014
|
|
|
Rafał napisał/a: | ..ale pakiet przebudowywalem już dużo razy i tak zmienialem ogniwa by segmenty były równe. Wiekszość już tak zrównałem że zarówno przy ładowaniu i rozładowywaniu różnica jest poniżej 0,1V. ....
Narazie prąd ładowania mam 150 watt co przy pakiecie =18*10*3,7*2,2=1465watt daje około 1/10c. Więc jest to bardzo maly prąd a będzie zwiekszony do 400 watt co daje około 1/4c.
Poza tym wszystkie ogniwa które grzały się przy prądzie ładowania 1/2 C i przy rozładowywaniu 3A wyrzucilem. . |
Czyli podszedłeś do sprawy 'zawodowo' Przy okazji wrzuć fotkę otworzonego pojemnika na aku. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|