ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
programowanie Infineon EB318
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 20 Sie, 2014   

Używam zwykłego konwertera USB-TTL za 5zł wpinanego bezpośrednio w PCB (a dokładniej w kabelki wyprowadzone ze sterownika).
Jest fotka w poradniku odnośnie konfiguracji.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
seba664 
młodzik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 62
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: Sob 23 Sie, 2014   Problem z uruchomieniem Infineon EB318

Mam problem z dopiero co kupionym sterownikiem Infineon EB 318
Po podłączeniu zasilania i złączeniu przewodów z stacyjki ( różowy i czerwony) nic się nie dzieje silnik się nie kręci,brak reakcji na manetkę
Sprawdzałem napięcie podawane na manetkę i na halle i jest 0.2V zamiast 5v
Pomiędzy - zasilania sterownika a każdą z faz jest około 6k rezystancja
pomiedzy + sterownika a kazda z faz jakieś 9k rezystancja

Co może być przyczyną ?
Sterownik nówka sztuka dopiero co zakupiony :/
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 23 Sie, 2014   

Ojj, coś nie masz farta z tym składaniem ;)
Na pewno zasilacz sterownik z napięcia wyższego niż Vmin?
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
seba664 
młodzik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 62
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: Sob 23 Sie, 2014   

tak BMS podaje 59 v aktualnie

jak się programuje sterownik to gdy pisze finished to trzeba dać stop transmit czy to kiedyś samo się wyłączy ? Może za krótko czekam przy programowaniu?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 23 Sie, 2014   

Ustaw próg napięcia minimalnego na 20V, zapisz, niech przeleci ze 3x pasek zakończono i sprawdź.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
seba664 
młodzik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 62
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: Sob 23 Sie, 2014   

niestety bez róźnicy :/
A może w sterowniku jest jakiś bezpiecznik ? Może fabrycznie walnięty czy cos :/
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 23 Sie, 2014   

Nope, nie ma bezpiecznika, że tak powiem, musi działać od razu.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Sob 23 Sie, 2014   

Jak nasz za wysoko zaprogramowany próg odcięcia Low Voltage w stosunku do napięcia akku to i tak powinieneś mieć napięcie na czujnikach hala a i jaką wartość ustawiłeś Regen Voltage bo jak masz niższe niż napięcie baterii to też sterownik się nie uruchomi

A co do programowania sterownika na EB318 to z programatora powinno być 5 przewodów do PCB

Do programowania sterownik nie musi być podpięty do zasilania
_________________
pozdr
Tomek
Ostatnio zmieniony przez tomson Sob 23 Sie, 2014, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
seba664 
młodzik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 62
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: Sob 23 Sie, 2014   

Tak mam połączony sterownik z USB-RS232

regen voltage ustawione na 75


A więc tak:
BMS daje 60 v gdy podłączę do niego voltomierz,ale gdy podłączę do niego jakiekolwiek obciążenie napięcie spada do około 1 v.... co jest z nim nie tak ??

podłączyłem na chwilę akumulatorki bez bms do sterownika po chwili silnik zaczął się kręcić (od razu w prawidłową stronę) kręcił się około 10 sekund po tym czasie wyleciał mi kabelek zasilający który był na chwilę do próby czy coś się będzie działo
teraz silnik nie chce już się kręcić próbowałem jeszcze raz zaprogramować aby sterownik chciał się skalibrować ale nic z tego zero reakcji

manetkę sprawdziłem działa prawidłowo
co jeszcze może być przyczyną że silnik nie kręci się ?




na silniku była naklejka RH205C 10*6 2711 czy to oznacza że jest to silnik 10 na 6 ?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 24 Sie, 2014   

To wygląda na pomieszaną konfigurację przy programowaniu + inne problemy.
Dlaczego BMS odcina ci zasilanie? Nieprawidłowo zrobione podłączenie czy co?
Dlaczego ustawiłeś napięcie regeneracji na 75V?

Po podłączeniu zasilania 1 raz zawsze przeprowadzasz procedurę uruchomienia BMSa poprzez podłączenie do niego ładowarki na chwilę. Dopiero wtedy BMS się uruchamia i pozostaje włączony już na stałe.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
seba664 
młodzik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 62
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: Nie 24 Sie, 2014   

Aha nie wiedziałem o tym że trzeba na chwile podłączyć bms do ładowarki zrobię to dzisiaj i msm nadzieje ze problem z bms zniknie :)
Napiecie 75 dałem bo mam pakiet 16s wiec bym potrzebował jakieś 67v a że nie ma takiej opcji to dałem tą wyższą przy ustawieniu na 60 v nie będzie mi ładował akumulatorków gdy one będą miały ponad 60 v

spróbuję wgrać do sterownika szablon tak jak jest w programie bez zmian :)

na manetkę i na czujniki sterownik daje 5v od momentu gdy pierwszy raz bezpośrednio pod aku podłączyłem

BMS podłączony do ładowarki daje na sterownik normalne napięcie a gdy odłączę od ładowarki spada do 2-3 v na sterownik

BMS naładował baterię prawidłowo ale po zakończeniu ładowania dalej nie daje pełnego napięcia tylko1-2 v na sterownik :(
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Nie 24 Sie, 2014   

Jakiego masz BMSa ? zrób fotkę, może coś doradzę.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
seba664 
młodzik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 62
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: Nie 24 Sie, 2014   

dokładnie ten http://nexun.pl/sklep/lad...ion-80a20a.html

ładuje baterie prawidłowo
gdy ładuje baterie daje na sterownik normalne napięcie
gdy ładowarkę odłączę od BMS daje 1-2v na sterownik
BMS nówka sztuka podłączone wszystko dobrze od 1 razu
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pon 25 Sie, 2014   

BMS znam ostatnio się takim bawiłem :) Myślę że nie jest uszkodzony. Hmmm. Wyżej piszesz że jest na wyjściu 60V, po naładowaniu powinno być około 67V. Weź pomierz każdą sekcję czy ma właściwe napięci, może któraś sekcja jest uszkodzona lub ma za niskie napięcie, lub nie łączy. Z czego masz zbudowaną baterie??
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
seba664 
młodzik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 62
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: Pon 25 Sie, 2014   

sterownik odpaliłem jazda testowa zaliczona frajda suuuuper :D :D

Jaki maksymalny bezpieczny prąd mogę ustawić na tym sterowniku EB 318 ??
Podają 65 A to 65 mogę ustawić jako pobierany z aku czy jako prąd fazy max ?
aku spokojnie to wytrzyma :)
Kable do silnika mam wymienione na większego przekroju :)


Pozostał problem z BMS do rozwiązania :(


To było mierzone gdy nie była naładowana do pełna

jak jest naładowana do pełna to daje dobre napięcie 67 (dopóki ładowarka działa)

baterię mam z turningy zrobioną balansuje tez dobrze :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group