programowanie Infineon EB318 |
Autor |
Wiadomość |
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 20 Sie, 2014
|
|
|
Używam zwykłego konwertera USB-TTL za 5zł wpinanego bezpośrednio w PCB (a dokładniej w kabelki wyprowadzone ze sterownika).
Jest fotka w poradniku odnośnie konfiguracji.
|
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
seba664
młodzik
Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 62 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: Sob 23 Sie, 2014 Problem z uruchomieniem Infineon EB318
|
|
|
Mam problem z dopiero co kupionym sterownikiem Infineon EB 318
Po podłączeniu zasilania i złączeniu przewodów z stacyjki ( różowy i czerwony) nic się nie dzieje silnik się nie kręci,brak reakcji na manetkę
Sprawdzałem napięcie podawane na manetkę i na halle i jest 0.2V zamiast 5v
Pomiędzy - zasilania sterownika a każdą z faz jest około 6k rezystancja
pomiedzy + sterownika a kazda z faz jakieś 9k rezystancja
Co może być przyczyną ?
Sterownik nówka sztuka dopiero co zakupiony :/ |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 23 Sie, 2014
|
|
|
Ojj, coś nie masz farta z tym składaniem
Na pewno zasilacz sterownik z napięcia wyższego niż Vmin? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
seba664
młodzik
Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 62 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: Sob 23 Sie, 2014
|
|
|
tak BMS podaje 59 v aktualnie
jak się programuje sterownik to gdy pisze finished to trzeba dać stop transmit czy to kiedyś samo się wyłączy ? Może za krótko czekam przy programowaniu? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 23 Sie, 2014
|
|
|
Ustaw próg napięcia minimalnego na 20V, zapisz, niech przeleci ze 3x pasek zakończono i sprawdź. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
seba664
młodzik
Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 62 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: Sob 23 Sie, 2014
|
|
|
niestety bez róźnicy :/
A może w sterowniku jest jakiś bezpiecznik ? Może fabrycznie walnięty czy cos :/ |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 23 Sie, 2014
|
|
|
Nope, nie ma bezpiecznika, że tak powiem, musi działać od razu. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Sob 23 Sie, 2014
|
|
|
Jak nasz za wysoko zaprogramowany próg odcięcia Low Voltage w stosunku do napięcia akku to i tak powinieneś mieć napięcie na czujnikach hala a i jaką wartość ustawiłeś Regen Voltage bo jak masz niższe niż napięcie baterii to też sterownik się nie uruchomi
A co do programowania sterownika na EB318 to z programatora powinno być 5 przewodów do PCB
Do programowania sterownik nie musi być podpięty do zasilania |
_________________ pozdr
Tomek |
Ostatnio zmieniony przez tomson Sob 23 Sie, 2014, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
seba664
młodzik
Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 62 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: Sob 23 Sie, 2014
|
|
|
Tak mam połączony sterownik z USB-RS232
regen voltage ustawione na 75
A więc tak:
BMS daje 60 v gdy podłączę do niego voltomierz,ale gdy podłączę do niego jakiekolwiek obciążenie napięcie spada do około 1 v.... co jest z nim nie tak ??
podłączyłem na chwilę akumulatorki bez bms do sterownika po chwili silnik zaczął się kręcić (od razu w prawidłową stronę) kręcił się około 10 sekund po tym czasie wyleciał mi kabelek zasilający który był na chwilę do próby czy coś się będzie działo
teraz silnik nie chce już się kręcić próbowałem jeszcze raz zaprogramować aby sterownik chciał się skalibrować ale nic z tego zero reakcji
manetkę sprawdziłem działa prawidłowo
co jeszcze może być przyczyną że silnik nie kręci się ?
na silniku była naklejka RH205C 10*6 2711 czy to oznacza że jest to silnik 10 na 6 ? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 24 Sie, 2014
|
|
|
To wygląda na pomieszaną konfigurację przy programowaniu + inne problemy.
Dlaczego BMS odcina ci zasilanie? Nieprawidłowo zrobione podłączenie czy co?
Dlaczego ustawiłeś napięcie regeneracji na 75V?
Po podłączeniu zasilania 1 raz zawsze przeprowadzasz procedurę uruchomienia BMSa poprzez podłączenie do niego ładowarki na chwilę. Dopiero wtedy BMS się uruchamia i pozostaje włączony już na stałe. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
seba664
młodzik
Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 62 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: Nie 24 Sie, 2014
|
|
|
Aha nie wiedziałem o tym że trzeba na chwile podłączyć bms do ładowarki zrobię to dzisiaj i msm nadzieje ze problem z bms zniknie
Napiecie 75 dałem bo mam pakiet 16s wiec bym potrzebował jakieś 67v a że nie ma takiej opcji to dałem tą wyższą przy ustawieniu na 60 v nie będzie mi ładował akumulatorków gdy one będą miały ponad 60 v
spróbuję wgrać do sterownika szablon tak jak jest w programie bez zmian
na manetkę i na czujniki sterownik daje 5v od momentu gdy pierwszy raz bezpośrednio pod aku podłączyłem
BMS podłączony do ładowarki daje na sterownik normalne napięcie a gdy odłączę od ładowarki spada do 2-3 v na sterownik
BMS naładował baterię prawidłowo ale po zakończeniu ładowania dalej nie daje pełnego napięcia tylko1-2 v na sterownik |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
|
|
|
|
seba664
młodzik
Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 62 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: Nie 24 Sie, 2014
|
|
|
dokładnie ten http://nexun.pl/sklep/lad...ion-80a20a.html
ładuje baterie prawidłowo
gdy ładuje baterie daje na sterownik normalne napięcie
gdy ładowarkę odłączę od BMS daje 1-2v na sterownik
BMS nówka sztuka podłączone wszystko dobrze od 1 razu |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pon 25 Sie, 2014
|
|
|
BMS znam ostatnio się takim bawiłem Myślę że nie jest uszkodzony. Hmmm. Wyżej piszesz że jest na wyjściu 60V, po naładowaniu powinno być około 67V. Weź pomierz każdą sekcję czy ma właściwe napięci, może któraś sekcja jest uszkodzona lub ma za niskie napięcie, lub nie łączy. Z czego masz zbudowaną baterie?? |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
seba664
młodzik
Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 62 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: Pon 25 Sie, 2014
|
|
|
sterownik odpaliłem jazda testowa zaliczona frajda suuuuper :D
Jaki maksymalny bezpieczny prąd mogę ustawić na tym sterowniku EB 318 ??
Podają 65 A to 65 mogę ustawić jako pobierany z aku czy jako prąd fazy max ?
aku spokojnie to wytrzyma
Kable do silnika mam wymienione na większego przekroju
Pozostał problem z BMS do rozwiązania
To było mierzone gdy nie była naładowana do pełna
jak jest naładowana do pełna to daje dobre napięcie 67 (dopóki ładowarka działa)
baterię mam z turningy zrobioną balansuje tez dobrze |
|
|
|
|
|