ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
programowanie Infineon EB318
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 24 Sie, 2014   

No to teraz napisz w czym tkwił problem, będzie dla potomnych.
Po pierwszej jeździe już chcesz podkręcać sterownik? Źle to wróży na przyszłość, serio.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
seba664 
młodzik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 62
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: Nie 24 Sie, 2014   

nie chce podkręcać,przerabiać
chce żeby pracował na swoich maksymalnych parametrach na jakich może bez przeróbki :) Podają 65 A więc jak można tyle tylko nie wiem czy z aku ? czy max prad fazy?? to tyle ustawię :) )


Kabelki w silnku wymieniłem już teraz żeby mieć spokój w przyszłości :) Jak wyjąłem silnik z pudełka to już była w niektórych izolacja na wierzchu i to też po części zaważyło na tym że się zdecydowałem od razu wymienić je :)

Problem polegał na tym że jak podłączamy niebieski kabelek z zielonym do programowania przez usb rs 232

To dopóki tych kabelków spowrotem się nie rozłączy to się właśnie dzieją takie cuda jak ja miałem rozłączyłem i od razu zaczęło śmigać :)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 24 Sie, 2014   

Jak będziesz użytkować sprzęt na granicy wytrzymałości, a nie masz wiedzy i doświadczenia w obsłudze dużych mocy - to prosta droga do uszkodzenia.
Ma początek proponuję nie przekraczać 55A. Szczególnie, że nie masz żadnego zabezpieczenia termicznego czegokolwiek.
Nie podaje się nigdy prądu fazy, bo to parametr niejako wtórny za ogólnym poborem energii z akumulatorów.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
seba664 
młodzik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 62
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: Nie 24 Sie, 2014   

Ok dzięki za rady :)
tak więc ustawię 55 A aktualnie mam 35 A u mnie są same płaskie tereny a jak jest pod górkę to delikatnie tak więc silnik się nie przemęczy :) Dzisiaj po 2km drogi silnik nawet delikatnie ciepły nie był sterownik był delikatnie ciepły ale był zamknięty w sakwie (od jutra będzie siedział na ramie tak więc bedzie miał dobre chłodzenie)

Rower będzie używany na dojazdy do pracy jakieś 14 km w jedną stronę 99% trasy to też płaski teren :)

A prąd chcę zwiększyć bo chodzi mi o przyśpieszenie aby na skrzyżowaniach ładnie startować :)



Żeby uzyskać prędkość max muszę ustawić speed limit na 99 i speed 1,2,3,4 na 120 % ??

Dałem przedłużkę 2 mm na tarczę hamulcową ale jeszcze zacisk mi się nie mieści z tylnego hamulca więc będę musiał pomyśleć nad jakimiś podkładkami.
 
 
seba664 
młodzik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 62
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: Pon 25 Sie, 2014   

Wpadł mi do głowy pomysł na rozwiązanie problemu z moim BMS

Będę miał stacyjkę do sterownika i ona mogła by też włączać mostek pomiędzy złączami -B i -C z tego obrazka wtedy BMS działa poprawnie czyli daje odpowiednie napięcie na sterownik :) ) a gdy wyłączę stacyjkę (mostek będzie przerwany) i mogę ładować aku :) )

Czy ten mostek nie zaszkodzi BMS ? czy BMS dalej będzie działał prawidłowo przy ładowaniu i pilnował cel przy rozładowywaniu ??
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Śro 27 Sie, 2014   

Ustawienia prądu fazowego silnika jest odpowiedzialny za akcelerację silnika i tu musisz trochę się pobawić z ustawieniami pradu
_________________
pozdr
Tomek
 
 
AdamM 
młodzik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 83
Skąd: Chorzów/Częstochowa
Wysłany: Pią 19 Wrz, 2014   

Czy ten sterownik daje możliwość hamowania silnikiem i ładowania przy tym akumulatorów?
_________________
KTM Electric Flite - wciąż w budowie
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Pią 19 Wrz, 2014   

Można ustawić hamowanie samym silnikiem jak i hamowanie z odzyskiem ale w terenie płaskim hamowanie z odzyskiem na rowerze to się mija z celem.Przy hamowaniu silnikiem po jakimś czasie zaczęło mi się koło odkręcać z silnikiem to też dałem sobie spokój.
_________________
pozdr
Tomek
 
 
AdamM 
młodzik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 83
Skąd: Chorzów/Częstochowa
Wysłany: Pią 19 Wrz, 2014   

Dzięki za informacje. Czytałem że zyski z takiej funkcji, w rowerach, są minimalne ale zawsze to fajniej mieć taką możliwość jeśli chce się z tym poeksperymentować. :)
 
 
Skrzypas 
początkujący


Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 25 Lip, 2016   

Cześć, to mój pierwszy post, o ile mnie pamięć nie myli.

Mam problem z proramowaniem infineona eb318. Kilka razy udało mi się go zaprogramować i rower śmigał. Tym razem chciałem ustawić sobie ograniczenie prędkości. Podczas podłączania adaptera usb-ttl ten zielony kabelek z infineona, który u mnie lata luzem i go "nadziewam" na pin rxd, zahaczył o któryś z pozostałych pinów. Na nieszczęście, usb-ttl był wtedy już wpięty w PCta i zamigały na nim niebieskie diodki (być może tam się coś zwarło - nie wiem)

usb-ttl działa prawidłowo (sprawdziłem wg http://www.trishtech.com/...r-in-windows/), ale kiedy klikam "start transmit", to nie pojawia się pasek "transmit guage" i jest tylko informacja "Start Transmit".

Jeśli chodzi o diodki na usb-ttl, to jak odpalę start transmit z adapterem w laptopie, ale bez podpiętego sterownika, to miga jedna diodka. Kiedy podłączę sterownik, migają 2 diodki.

Czy ktoś ma jakieś przypuszczenie co mogło paść?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group