czy ten silnik da radę? |
Autor |
Wiadomość |
Filip123
początkujący Filip123
Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 24 Skąd: koszalin
|
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014 czy ten silnik da radę?
|
|
|
Witam
jestem tu nowy na forum, więc najpierw się przywitam. Cześć wszystkim!
Od niedawna zacząłem budować konstrukcje elektryczne, pierwsza była motorynka elektryczna (już rozkręcona), a druga to hulajnoga elektryczna (w fazie budowy). No właśnie
i mam pytanie dotyczące tego drugiego wynalazku. Mianowicie zamontowane koła są o obwodzie około 97cm (zwykłe od mini bike-a) a waga całej konstrukcji wraz z kierowcą będzie wynosiła 120kg. Ostanio na stronie magmy kupiłem silnik z przekładnią z tego linku:
http://magma.sklep.pl/pro...LEKTRYCZNY.html
I tu nasówa mi się pytanie czy powyższy napęd będzie w stanie poruszyć moją konstrukcję aby też pokonywała jakieś tam wzniesienia powiedzmy 13%, przypominam że przekładnia na silniku to 1:16?
Pozdrawiam Filip |
|
|
|
|
szalony [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014
|
|
|
To bedzie sie wlekło ... popatrz na obroty. bedziesz jechał tępem żólwia. To silnik do wózka dla inwalidy a nie do konstrukcji ev |
|
|
|
|
Filip123
początkujący Filip123
Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 24 Skąd: koszalin
|
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014
|
|
|
Dzięki za odpowiedź. Mi raczej nie chodzi o prękość, z obliczeń wychodzi mi okolo 10km/h
i tyle w zupełności wystarcza. Głównie zależy mi na mocy. Więc jak pojazd będzie miał w miarę dużą moc? |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014
|
|
|
Mocy nie zwiększysz - 200W będzie mieć tyle ile ma silnik. Jeśli przełozysz napęd na koło z wyjścia przekładni w stosunku 1:1 to będziesz mieć ok. 16 Nm na kole. Pod górki będzie dość ciężko i w dodatku baaaaardzo pomału. 13% to już spora góra jest. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
Filip123
początkujący Filip123
Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 24 Skąd: koszalin
|
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014
|
|
|
Wiem, przekładnia tylko zwiększa moment obrotowy kosztem prędkości.
Czyli silnik nie da rady? |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014
|
|
|
Cytat: | Czyli silnik nie da rady? |
Pod 13 % górę to już może nie dać rady. Powiem Ci z doświadczenia - miałem 250W z przełożeniem 7,27 i kołami 26 cali średnicy - i silnik widział wcześniej górkę niż ja sam. tyle że moje pędzidło conieco jechało a twoje się by ledwie toczyło. Ciężko stwierdzić czy da radę czy nie. Moim zdaniem raczej będzie miał ciężko - i prędkości rzędu 10 km/h raczej pozostaną w sferze marzeń - to się będzie ledwo turlało... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
Filip123
początkujący Filip123
Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 24 Skąd: koszalin
|
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014
|
|
|
Dziękuje za odpowiedzi.
Do Nostusek. Czy chociaż na prostej miałeś dobrą prędkość? Wieź też pod uwagę, że mój pojazd ma średnice 12 cali i większą przekładnie niż ty. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014
|
|
|
Ja miałem w rowerze taki jak ten ( może być inne napięcie)
http://magma.sklep.pl/pro...-350W-1016.html
Jest wbudowana przekładnia 10:1 i jak by trzeba zmniejszyć jeszcze obroty to nie będzie dużego przełożenia dodatkowej przekładni. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 02 Wrz, 2014
|
|
|
Filip123 napisał/a: | Do Nostusek. Czy chociaż na prostej miałeś dobrą prędkość? Wieź też pod uwagę, że mój pojazd ma średnice 12 cali i większą przekładnie niż ty. |
Na prostej na 250W dwa razy byłem bliski osiągnięcia prędkości konstrukcyjnej roweru którą wg obliczeń mam na poziomie 42km/h. U ciebie duże przełożenie + małe koła = wolna jazda. Poszukaj sobie na forum pod hasłem - KALKULATOR ROWEROWY - jak znajdziesz to podstawiasz swoje dane i wyliczy ci wszystko ślicznie w Excelu. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
Joki
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Cze 2013 Posty: 81 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Wto 02 Wrz, 2014
|
|
|
U mnie w hulajnodze 250W, która na równej prostej zbliża się do 20km/h, każda najmniejsza nawet pochyłość jest dużym obciążeniem. Jeśli dodatkowo jest pod wiatr to można w ogóle nie pojechać.
Przy przełożeniu osiągającym 10km/h powinno radzić sobie lepiej ale nadal będzie ciężko. |
_________________ Sebastian
http://logado.pl
http://daihatsu.com.pl |
|
|
|
|
Filip123
początkujący Filip123
Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 24 Skąd: koszalin
|
Wysłany: Wto 02 Wrz, 2014
|
|
|
Dzięki. Chyba muszę zmienić śilnik na inny, więc jaki śilnik byście palecali, najlepiej już z wbudowaną przekładnią aby pojazd byłby w stanie wjechać na w miarę duże wzniesienia (prędkość może być mała) najlepiej na 24v.
Dziękuję wszystkim za pomoc |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 02 Wrz, 2014
|
|
|
Jeśli chcesz jeździć po wzniesieniach w terenie to przekładniowe silniki są kiepskim wyborem. To są delikatne urządzenia, nie lubią przeciążeń terenowych. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Wto 02 Wrz, 2014
|
|
|
Moja rada to zastosuj silnik 500w i przekładnie w piaście a nie w silniku to znaczy zębatkę napędowa przymocuj do zębatki piasty wielobiegowej ja mam piastę trzy biegową ona pierwszy bieg redukuje o jedną trzecią drugi bieg to jeden do jednego i trzeci o jedną trzecią obwodu koła, przyspiesza zębatka na silniku z magmy 11 ząbków a na piaście 80 przy kole 20" możesz zastosować piastę z większa ilością biegów wtedy.
Jak mi się wydaje musisz popytać najlepiej na forum poziome zależnie od piasty chyba dwa lub trzy pierwsze są redukujące. Ja jako że też pagórkowaty teren jest u mnie, zastosowałem taką piastę miałem silnik wcześniej 350W i spaliłem go jakiś kolega z forum też, dlatego polecam przekładnię w piaście i silnik 500W .
Mój pojazd na tej piaście silniku 500Wat i 24V zasilania przy wadze akumulatorów 14kg ja 70 kg i roweru myślę że 17 kg. Osiąga na pierwszym biegu jakieś 24 km/h na drugim około 34. i na trzecim biegu 44 km/h Pozdrawiam |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 03 Wrz, 2014
|
|
|
Jak pracuje ten silnik - mam zakusy taki nabyć. Jak z mocowaniem zębatki itp.
Ja osobiście sądzę że ten silnik nie jest słaby na 10 km/h, w razie czego zwiększ napięcie. |
|
|
|
|
Filip123
początkujący Filip123
Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 24 Skąd: koszalin
|
Wysłany: Śro 03 Wrz, 2014
|
|
|
witam.
Mmoto powiem Ci, ze ten silnik moim zdaniem jest dobry. Główna zębatka jest plastikowa ze skośnymi zębami. Co do sposobu montowania zębatki to wytoczyłem sobie trzpień z tarczą do której przykręca się dowolną zębatkę jak byś chciał to podęślę tutaj zdjęcia.
Potrzebny jest też adapter ze wzgledu na specyficzne mocowanie, oczywiście jest w miarę łatwy do zrobienia.
Tymczasowo napęd podłączyłem do cztrokołowca i powiem, że nawet nieźle podjeżdża.
Też myślełem, że na prostej będę silnik przewoltowywał.
ps. Jak chcesz foty to pisz śmiało
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|