|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przemieszczacz 9C (7x9) 10s12P |
Autor |
Wiadomość |
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Czw 11 Wrz, 2014 Przemieszczacz 9C (7x9) 10s12P
|
|
|
Rower powstał na bazie jakiegoś starego stalowego badziewia Gdybym wcześniej wiedział że z tym rowerem i jego osprzętem będzie tyle problemu to rower poleciał by na złom. Niestety problemy wyszły w trakcie tak że w zasadzie z rowera została tylko sama rama i korba, resztę trzeba było wymienić. Hamulce wymienione na Vki, klamki z mikro-stykami do odcinania zasilania silnika przy hamowaniu, wolno-bieg Schimano 6 z Mega range. Fajnie lekko się kręci pod gorę na najwyższym przełożeniu bez używania wspomagania. Konik musiał być dostosowany pod wolno-bieg Mega Range tak więc założyłem Shimano Tourney i do tego manetkę Shimano sl-tx30. Części tanie ale dają radę Teraz chyba najciekawsze silnik to 9C RH205 7x9. Zasila to akumulator 36V 26AH 10S12P zbudowany z ogniw Panaonica CGR18650CG razem jest 120 ogniw. Akumulator kontrolowany jest poprzez BMSa (10s). Silnik napędza sterownik 9FET 500W z pomiarów wyszło że w silnik pchane jest 800W. Sterownik nie modyfikowany, choć producent zostawił miejsce na mały upgrade pod względem prądowym Rower został wyposażony w oświetlenie na przodzie dioda 1W z tyłu też, w przyszłości zostanie dodane dodatkowe oświetlenie bo ten 1W z przodu to trochę mało, napędza to mała przetwornica ale o wielkim potencjale Vmax to 60V na wyjściu możliwość regulacji napięcia od 1,2 do 35V. Nie jest to demon prędkości dlatego nazwa Przemieszczasz, leci max 25km/h ale żadna górka mu nie straszna . Spełnia swoje główne zadanie którym jest sprawne i bezstresowe przemieszczanie sie z punktu A do B Na koniec dodam że rower powstał dla Seniorki i
Przetwornica
BMS(10s)
Akumulator
|
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
Ostatnio zmieniony przez Eryk1000 Pią 12 Wrz, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 12 Wrz, 2014
|
|
|
25 km bo użytkownik wiecej nie jezdzi ?. Przy tym silniku i aku raczej >30 km. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Pią 12 Wrz, 2014
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | 25 km bo użytkownik wiecej nie jezdzi ?. Przy tym silniku i aku raczej >30 km. |
Użytkownik to seniorka jak napisane, przemieszczasz fajny ja też taką przetwornice u siebie muszę zamontować bo mam ciekawe światełko samo-róbke gdzie kupiłeś ogniwa do akumulatora ? |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pią 12 Wrz, 2014
|
|
|
Głównym założeniem było złożenie roweru ekonomicznie ale z zachowaniem rozsądku.Ogniwa pochodzą z rozbiórki baterii z rowerów Gazella w których padły BMSy, kiedyś kupiłem ich trochę więcej bo była okazja, te są ostanie. Podobny akumulator złożony z tych ogniw mam u siebie w E-Giant Terrago . Sercem przetwornicy jest układ LM2596 HVS o zwiększonym max napięciu wejściowym |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|