|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Ładowarki z odsiarczaniem czy warto? |
Autor |
Wiadomość |
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 16 Wrz, 2014
|
|
|
Ja regeneracji aku nie uważam za zabobony. Aku aby go uznać za "dobry" powinien mieć 80% poj. nominalnej. Mam na "sumieniu" kilkanaście ton. Aku o masie pół tony (nowy) to ok 10kpln, regeneracja to ok tygodnia. Co do pomiarów to tak z ostatniego tygodnia. Zadanie odpalić taki amerykański szkolny autobus. Zabrałem aku, ładowarkę i inne gadżety. Na miejscu chciałem podładować aku, ale dowiedziałem się że w zeszłym roku próbowali je ładować i nie przyjmowały prądu. Założyłem inne aku, autobus odpalił, ale stare wziąłem. Podłączyłem pod ładowarkę (szeregowo dwie 12V) i przy 60V brak poboru prądu, więc pojedynczo ładuję, 60V po ok 15 min osiągam 50A i ok 14V, potem obydwa (już szeregowo), jakieś 20 min, a potem prąd 10A. Po kilku dniach zmierzona pojemność to 60 i 76 Ah (nie znam nominalnej, ale waga to ponad 20 kg, więc gdzieś koło 100). Dla potomnych, naładuję sprawdzę elektrolit i jeszcze raz zmierzę. Wyniki niebawem... |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 16 Wrz, 2014
|
|
|
gienek333 napisał/a: | Podłączyłem pod ładowarkę (szeregowo dwie 12V) i przy 60V brak poboru prądu, więc pojedynczo ładuję, 60V po ok 15 min osiągam 50A i ok 14V, |
Właśnie, wysokie napięcie jest potrzebne, aby rozpuścić kryształy PbSO4. Logicznie to wygląda biorąc pod uwagę fakt, że odsiarczanie prowadzi się impulsami o napięciu dochodzącym - wg niepotwierdzonych źródeł - do nawet 150V. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 16 Wrz, 2014
|
|
|
Ich się nie rozpuszcza, tylko kruszy, "przebijając" prądem. W "Młodym Techniku" opisy były bez tak dużych prądów, bo tyrystory na kilkaset A kosztowały majątek, a dzisiaj można je znaleźć na śmietniku. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Śro 17 Wrz, 2014
|
|
|
Dokładnie - aby spowodować żeby kryształy odpadły do płyty to trzeba je potraktować nie tyle napięciem co prądem. Dlatego impulsowo podaje się szpile wysokiego napięcia które wymusza przepływ prądu i niejako wstrząsa płytami akumulatora. Ale jak dla mnie - odsiarczanie jest bez sensu. A a co do akumulatorów ołowiowych o masie ok. 20 kg - jak dla mnie to góra 80Ah albo badziewne 100-tki (nie podałeś wymiarów skrzynki - tak bym ci powiedział)... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 17 Wrz, 2014
|
|
|
Nostusek napisał/a: | Dokładnie - aby spowodować żeby kryształy odpadły do płyty to trzeba je potraktować nie tyle napięciem co prądem. |
Bez napięcia prąd nie popłynie.
Nostusek napisał/a: | Ale jak dla mnie - odsiarczanie jest bez sensu. |
Dla sprzedawcy każde działanie powodujące spadek sprzedaży jest bez sensu. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 17 Wrz, 2014
|
|
|
Słowo się rzekło... Masa aku to 27.4 kg, wymiary w cm 32x16.5x22, pojemność słabszego (rozładowanie prądem od 15A do 12A, pomiar Hk010, do 10,5V) 71Ah, drugiego nie mierzyłem (miał ponad 11V), pracują równolegle i ja z wyniku jestem zadowolony. Koszt nowych to ponad 1000 pln, a ja (za regenerację wezmę 100pln). |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
maniakev
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 124
|
Wysłany: Sob 20 Wrz, 2014
|
|
|
Co do odsiarczania widziałem na YT sposób z solą gorzką ale nie udało mi się dostać takowej więc nie wypróbowałem sposobu. Może ktoś ma takie doświadczenia. |
|
|
|
|
Pir-serwis
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 333 Skąd: Ostrowiec Warszawa
|
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014
|
|
|
W moich Trojanach ta sól jest prawie od nowości.
Ma być ponoć lepiej.
Jak na razie jak nowe.
Mowie to po ilości km,nie testach pojemnościowych.
Ale za mało cykli minęło i czasu (oczywiście prawidłowo eksploatowane) by były zmiany.
Ja dopiero mam 150cykli w swoich. |
_________________ Paweł-Elektryczny Citroen BX |
|
|
|
|
Pir-serwis
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 333 Skąd: Ostrowiec Warszawa
|
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014
|
|
|
Może i źle się wyraziłem.
Mam zrobione (wykorzystane) 150 jednostek LEU jakie Trojan podaje. Dla mych aku to 383. |
_________________ Paweł-Elektryczny Citroen BX |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|