System Rower Miejski + Elektryczny Rower Miejski |
Autor |
Wiadomość |
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 01 Paź, 2014 System Rower Miejski + Elektryczny Rower Miejski
|
|
|
Pracuję nad studium roweru miejskiego i chciałbym żeby w 30% były to rowery elektryczne, gdzie szukać oferentów? Proszę o wszystkie opinie na temat rowerów miejskich.
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 01 Paź, 2014
|
|
|
ALeossochozzi? |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 01 Paź, 2014
|
|
|
Dokładnie czy gdziekolwiek są systemy rowerów elektrycznych, studium wykonalności u nas można zrobić tylko dla rowerów klasycznych za niewielkie pieniądze ok 25- 30 tys. zł. A co z elektrykami?!
No i czy w ogóle rowery miejskie są potrzebne. Czy to tylko wyrzucanie budżetowych pieniędzy. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 01 Paź, 2014
|
|
|
Nie kumam, żaba nie jestem
Chodzi ci o wypożyczalnie rowerów? |
|
|
|
|
AdamM
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 83 Skąd: Chorzów/Częstochowa
|
Wysłany: Śro 01 Paź, 2014
|
|
|
Domyślam się że mmoto chce właśnie pracuje nad jakimś projektem wypożyczalni rowerów miejskich (nie do końca rozumiem znaczenie słowa studium w tym kontekście). Chce żeby część rowerów w tej wypożyczalni stanowiły rowery elektryczne i teraz szuka sposobu na "ocenę i analizę potencjału projektu, która ma wesprzeć proces decyzyjny poprzez obiektywne i racjonalne określenie jego mocnych i słabych stron oraz możliwości i zagrożeń z nim związanych, zasobów, jakie będą niezbędne do realizacji projektu, oraz ocenę szans jego powodzenia"[1]. Czyżby chodziło o jakiś "projekt unijny"?
[1] http://pl.wikipedia.org/w...konalno%C5%9Bci |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Śro 01 Paź, 2014
|
|
|
No nie wiem, już zwykłe rowery miejskie są konkurecyjne dla komunikacji miejskiej. Elektryki nawet 250 wat mogłoby opustoszyć autobusy i tramwaje. W każdym razie też już nad tym myślałem i na pewno musiałby dawać moc proporcjonalnie do wysiłku rowerzysty czyli bez manetek. No i pytanie jak to ładować - bardziej skomplikowane stacje, koszt obsługi i konserwacji. Pomysł jest idealny na rozkorkowanie miast tylko koszt dość wysoki |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 01 Paź, 2014
|
|
|
W studium musisz uwzględnić kradzieże calych i części rowerów elektrycznych. Z tego powodu takie projekty upadna zanim powstaną. Wystarczy poczytać o historii kradziezy rowerów miejskich klasycznych w różnych miastach Europy. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 01 Paź, 2014
|
|
|
Widzę po mapce, że macie tam dużo wody
|
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
robbo2k
stażysta
Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 136 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Śro 01 Paź, 2014
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | W studium musisz uwzględnić kradzieże calych i części rowerów elektrycznych. Z tego powodu takie projekty upadna zanim powstaną. Wystarczy poczytać o historii kradziezy rowerów miejskich klasycznych w różnych miastach Europy. |
Ledwie 3% zaginionych rowerów to nie jest jakas masakra
- Teraz brakuje nam około stu rowerów - przyznaje Tomasz Wojtkiewicz. W systemie Veturilo i dwóch kompatybilnych - Bemowo Bike i Konstancińskim Rowerze Miejskim - łącznie powinno być dostępnych ok. 2,7 tys. rowerów.
Cały tekst: http://warszawa.gazeta.pl...l#ixzz3EuxV61z4 |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 02 Paź, 2014
|
|
|
No tak, dokładnie chodziło mi o wywołanie dyskusji nad rowerami miejskimi.
W Szczecinie to wielki sukces, brakuje rowerów na stacjach.
A po co ktoś kradnie rowery miejskie???
"Konstanciński Rower Miejski wystartuje 15 czerwca. Za uruchomienie wypożyczalni oraz ich trzyletnią obsługę samorząd Konstancina-Jeziorny zapłaci 745.712,50 złotych."
5 stacji 55 rowerów
Podobnie jakbym chciał w Policach. |
|
|
|
|
robbo2k
stażysta
Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 136 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Czw 02 Paź, 2014
|
|
|
Ale Konstacin to warszawskie Veturilo tylko pod innym logo. Druga rzecz jesli idzie o elektryki to ladowanie musi byc automatyczne po zapieciu do stacji inaczej bedzie to bez sensu.
Stacje powinny byc z monitoringiem a ramy rowerow z GPS tak jak maja rzekomo niektore nextbika, zeby wzmocnic bezpieczenstwo.
Ogolnie zeby bylo taniej warto rozwazyc polaczenie ze Szczecinem w jeden system jako jedno konto. |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 02 Paź, 2014
|
|
|
No tak ładowanie musi być indukcyjne. Ze Szczecinem pewnie warto, jednak rozliczenia z innym powiatem są trudne. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 02 Paź, 2014
|
|
|
mmoto napisał/a: |
A po co ktoś kradnie rowery miejskie???
. |
Na części, do przeróbek..
Elektryczne tym bardziej są atrakcyjne. Z tego powodu wycofano je chyba z Londyny czy/i PAryża i na małą skalę uruchomiono skutery elektryczne bo masywniejsze i wbudowane śledzenie GPS.
W Holandii i innych krajach rowery miejskie sa b. ubogie, nie mają nawet przerzutek i nie są atrakcją ... dla złodzieji. Nasze (Veturilo) trzeba przyznac są atrakcyjniejsze... |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 03 Paź, 2014
|
|
|
Zdaje się że kradzieże to problem operatora roweru miejskiego, w ramach umowy ma on utrzymywać określoną ilość rowerów, chyba się nie mylę? |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 03 Paź, 2014
|
|
|
Operatorzy z koleji kalkuluja wspolczynnik ryzyka i koszt 1 szt wzrasta. Zreszta sprawy bezpieczenstwa, monitoringu miejskiego moga byc w umowach tez okreslone. Ale dlla rowerow elektrycznych sprawa jest jeszcze bardziej skomplikowana, przeciez oddany wyladowany rower jest niesprawny przez kilka godz i do tego wielokrotnie bardziej narazony na kradzieze. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|