|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Spalony sterownik ? TDK-2W 36V/500W |
Autor |
Wiadomość |
bartek24m
dyrektor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 428 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 13 Paź, 2014 Spalony sterownik ? TDK-2W 36V/500W
|
|
|
Witam,
mam problem z sterownikiem TDK-2W prawdopodobna przyczyna awarii to podłączenie hamulca pod złe przewody na wtyczce.
Opis kabli wychodzących ze sterownika:
#1 wtyk męski (kostka) tu jestem pewny że to zasilanie i podłączenie do akumulatorów (czarny i czerwony) [grube]
#2 zielony pojedynczy [gruby]
#3 żółty pojedynczy [gruby]
#4 niebieski pojedynczy [gruby]
#5 brązowy pojedynczy [gruby] (nie był podłączony do niczego w rowerze)
#6 czujnik PAS (potrójne: czarny, czerwony, zielony) [cienkie]
#7 manetka gazy (potrójne: czarny, czerwony, zielony) [cienkie]
#8 kostka z 5 cienkimi kabelkami (czarny, czerwony oraz niebieski zielony żółty)
#9 kostka z 2 cienkimi kabelkami (czarny, czerwony) [cienkie]
#10 2 pojedyncze kabelki (białe) wychodzące ze sterownika które można razem połaczyć [cienkie]
#11 2 x gniazdo wykonane z 2 kabelków ( zółty i czarny) dopiero teraz domyśliłem się że miały prowadzić do hamulców [cienkie]
Zakupiłem rower elektryczny i podczas podłączania nie byłem pewny jednego kabelka odchodzącego od hamulców (1 kabelek który pasował do gniazda #9 oraz do #11 zdecydowałem się na podłączenie do wtyku nr. #9 i to był mój bład.
Podczas jazdy wszystko wyglądało w porządku, silnik reagował na manetkę gazu oraz na czujnik PAS.
Problem zrobił się jak chciałem zmienić przerzutkę, spadł mi łańcuch i zablokował tylne koło. Od razu dałem po hamulcach jednak to nie odcięło zasilania a silnik dalej pracował na maksymalnych obrotach, hamulce zatrzymały rower ale silnik pracował dalej i palił gumę na asfalcie. Nagle zaczął dym lecieć z okolic wszystkich kabli.
Podejrzewam że podłączyłem kabelki od hamulca zamiast do gniazda #11 to do gniazda #9
Kable od silnika były dużo cieńsze niż te od sterownika dlatego to one się spaliły. Szczególnie ucierpiały 2 (spalona osłona i zwęglona linka przewodu)
Po ponownym podłączeniu silnik nie reaguje na manetkę gazu ani kręcenie pedałami (PAS) jedynie wyświetla się poziom naładowania akumulatora.
Kable wychodzące od sterownika były troszeczkę grubsze i wyglądają na całe.
Rozkręciłem sterownik w celu poszukiwania jakiegoś przepalonego elementu lub smrodu spalenizny ale nic nie znalazłem takiego.
Jedyna możliwość uruchomienia silnika to podpięcie wszystkich przewodów oraz ponowne rozłączenie i podłączenie przewodów od manetki gazu, wtedy silnik odrazu wchodzi na najwyższe obroty.
Jeżeli wszystkie kable są podpięte i tylko rozłączam i podłączam zasilanie to silnik stoi w miejscu tak jak by czekał na sygnał od PAS lub od Manetki
Czy wg. was sterownik jest cały, czy jeżeli sterownik się pali to zostawia w sobie jakiś ślad ?
Oglądałem dokładnie płytkę sterownika i nic tam nie było zwęglonego, kable od sterownika całe, natomiast mocno ucierpiały kable które szły w stronę kierownicy. (to dlatego bo użyto cieńszych przewodów)
Podejrzewam że kabel od manetki gazu mógł się przepalić.
Proszę was o radę co mogę zrobić od czego zacząć sprawdzanie sterownika. |
Ostatnio zmieniony przez bartek24m Pon 13 Paź, 2014, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 13 Paź, 2014
|
|
|
Prawdopodobnie spiąłeś klamki z kabelkami służącymi do zasilania wskaźnika baterii/alarmu. Dlatego użycie hamulca spowodowało zwarcie z głównego zasilania baterii.
Na pewno za skutkowało to spaleniem tych kabli. A to z kolei na pewno spowodowało uszkodzenie innych przewodów w wiązce na kierownicę. Prawdopodobnie wraz z kablem od hamulca szedł kabel od manetki i poprzez uszkodzoną izolację mogło jej się dostać strzał z +V z baterii.
Sprawdź czy sterownik daje na manetkę +5V
Sprawdź czy manetka daje na sterownik prawidłowy sygnał 0.7-4.2V zależny od jej wychylenia.
Wygląda jakby przynajmniej manetka była uszkodzona. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
bartek24m
dyrektor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 428 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 13 Paź, 2014
|
|
|
Dzieki tas za odpowiedź, dodałem zdjęcie wysokiej rozdzielczości,
Jak sprawdzić czy manetka daje prawidłowy sygnał do sterownika ?
mam rozłaczyć wtyk od manetki gazu i przyłożyć miernik, z podłączonymi kablami ?
Czy mogłby ktoś wyjaśnić czym są pozostałe te grube kable pojedyncze?
Oraz te białe 2 kabelki czy mam je spinać ze sobą czy nie ? |
Ostatnio zmieniony przez bartek24m Pon 13 Paź, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 13 Paź, 2014
|
|
|
Pojedynczy kabelek brązowy nie wiadomo od czego jest, trzeba by zobaczyć jak się nazywa pole do którego jest dolutowany wewnątrz sterownika. może to być od funkcji"Brake-Hi"
2 Białe to są raczej od ograniczenia prędkości do 25km/h
Sprawdzenia manetki dokonujesz multimetrem
Wpinasz się miedzy czarny, a czerwony i sprawdzasz, czy jest tam 5V
Potem wpinasz się między czarny, a ten trzeci kolor (sygnał) i sprawdzasz czy ruszając manetką zmienia się wartość napięcia.
Trzeba to robić przy włączonym sterowniku (rowerze) i z manetką. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
bartek24m
dyrektor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 428 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 15 Paź, 2014
|
|
|
Sprawdziłem, stopiły izolacje od przewodu manetki gazu i połączyły się ze sobą powodując zwarcie, po przetestowaniu z innym kablem rower działa bez zarzutu.
Potrzebuje teraz poprowadzić nowe od kierownicy do sterownika.
Sterownik mam umieszczony na bagażniku w kuferku.
1. zasilanie lampy i miernika naładowania baterii (2 żyły)
2. od manetki gazu (3 żyły)
3. lewy hamulec (2 żyły)
4. prawy hamulec (2 żyły)
Zastanawiam się jakiej grubości powinny być żyły w przewodzie.
Chciałbym kupić 1 przewód z 9 żyłami i popodłanczać to wszystko. Kupując przewód 9 żyłowy 0,5mm będzie on bardzo gruby.
Czy można użyć przewodu od internetu z tymi bardzo cienkimi żyłkami jest ich tam chyba 8.
Jak wy rozwiązujecie przeciągnięcie przewodów od kierownicy do sterownika ? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 15 Paź, 2014
|
|
|
Przewód może być cienki (0.2mm), ale to musi być linka, nie drut bo on się połamie przy wyginaniu. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Śro 15 Paź, 2014
|
|
|
O właśnie, linka. Ten przewód "od internetu" to jest chyba taki jak w sieciach komputerowych a tam jest drut i raczej się poprzełamuje. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 15 Paź, 2014
|
|
|
Po co 9 przewodów?
1 - masa
2 - 5V manetka
3 - sygnał z manetki
4 - hamulec (zwierany do masy, łączysz obie klamki razem)
5 - zasilanie wskaźnika napięcia baterii i lampy
Są skrętki komputerowe robione z linki. |
|
|
|
|
skarpendybel
początkujący
Dołączył: 28 Wrz 2015 Posty: 1 Skąd: gd
|
Wysłany: Pon 28 Wrz, 2015
|
|
|
Przepraszam że odgrzebuje stary temat.
Czy ktoś wie jaki to jest sterownik, chodzi o fazy. 120 czy 60 stopni? Będe wdzięczny za info.
Chodzi o sterownik TDK-2W 36V/500W oczywiście.
Zjarał się i muszę kupić jakiś co by się nadawał do mojego zaprzęgu. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|