ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Upgrade roweru 24v 10 Ah kilka pytan.
Autor Wiadomość
stinky 
początkujący


Wiek: 50
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 20
Skąd: Mcr
Wysłany: Pią 17 Paź, 2014   Upgrade roweru 24v 10 Ah kilka pytan.

Witam

Kupilem sobie uzywany rower el na dojazdy do pracy.

Po pierwszym dniu testow wychodzi ze mam ok 15km ze wspomaganiem a max predkosc to 20 bez wspomagania.

Silnik to Bafang 250W 24V
Jak rozumie sie go da puscic na wyzsze napiecie? Kolo 26 inch.

Akumulator 7S5P, ogniwa do wymiany i niestety nie bedzie na lipo bo zona sie boi ze wybuchna a beda normalne ogniwa laptopowe. Do obudowy baterii wejda max 42 ogniwa, po usunieciu bms 46.


Do pracy mam 15km, 135kg rower i ja.

I teraz pytania:
Da sie przewoltowac ten silnik? Na ile V bezpiecznie?
36 lub 48V?

W baterii jest bms. Zajmuje miejsce na 4 ogniwa.
Niestety nie ma mozliwosci rozbudowy na wieksze napiecie (trzeba by lutowac rezystory etc a to juz szybciej kupic nowy BMS).


Czy bujac sie z bms czy tylko wstawic pakiety i wyprowadzic zlacze balansera (dwie polowki bo ladowanie do 6S)?

Ogniwa tutaj od kolegi z forum.
I w jakiej konfiguracji ta bateria do silnika i wagi?
Ladowac drugi raz moge w pracy na powrot.

Podejrzewam ze sterownik pociagnie te 36 v. Mam zamiar sprawdzic doswiadczalne dajac mu 9S z aku od helika.

A jak upale sterownik to co polecacie, z tempomatem najlepiej.
Aliexpress moze byc dochodzi szybciej niz z PL.


Co polecicie drogie Brawo?
Ostatnio zmieniony przez Pią 17 Paź, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 17 Paź, 2014   

Powinno spokojnie wytrzymać 36V, ale pamiętaj, że kontroler nie odłączy ci napięcia po rozładowaniu pakietu, bo jest przewidziany do innego zasilania. Przy każdych przewoltowaniach silnika trzeba na początku kontrolować jego temperaturę, by nie spalić uzwojeń. (ja już to zrobiłem dwa razy i teraz jeżdżę z termometrem w silniku) ;)
 
 
stinky 
początkujący


Wiek: 50
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 20
Skąd: Mcr
Wysłany: Pią 17 Paź, 2014   

A co z bms? Jak zwykle ogniwa 2800 laptopowe i ladowanie zwykla ladowarka oraz od czasu do czasu balansowanie to jest ok czy nie?

Zawsze ladowalem z balancerem ale na 9S juz troche drogo, albo trzeba rozpinac na mniejsze.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 17 Paź, 2014   

Ja używam tylko żeli, więc nie mam doświadczenia z innymi rodzajami akumulatorów, ale nie wydaje mi się, żeby balansowanie było potrzebne przy każdym ładowaniu, jeśli akumulatory są od tego samego producenta i z tej samej serii.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 17 Paź, 2014   

Ja bym zrobił 7S6P. 250 W przy ok28 V to 15 km na sprawnych akumulatorach spokojnie przejedziesz.
Przecież jesli jezdzisz ze wspomaganiem to powinno pójść i 30 km.
Oczywiście lepiej gdyby weszlo 8S6P.
Sądzę że obecnie nie jest problem z napięciem ale wydajnością prądową 5P.
Czyli pytanie : Chcesz szybciej jechać czy dalej ?
Czy kontrolowałeś W CZASIE JAZDY jakie są napiecia na segmentach w momencie max poboru prądu ?
Warto to zrobić bo pomiar napięcia całego pakietu bywa złudny.
Mozesz częsciej ładować bez BMS i balancera ale koniecznie wyprowadż złącze i włącz monitor który będzie kontrolował napięcia jednocześnie na każdym segmencie.
Jesli nastapi rozjazd napiec > 50 mV balansuj lub doładuj najnizszy segment w trybie 1S.
Do wyjazdowego ładowania (np. w pracy) warto mieć taki awaryjny zasilacz +/- przeznaczony do li-ion/lipo. Lepiej jest jest to napięcie standardowe czyli z rodziny 24 lub 36 V, bo sa takie kompaktowe zasilacze dodawane do fabrycznych rowerów.
Ja dodatkowo w takich przypadkach używam balansera "analogowego" - niski koszt, dowolna ilość S, prostota i niezawodna eksploatacja.
Przycina napiecie zbyt wysokiej celi i dioda LED na każdym segmencie rozpala się im wiekszy płynie prad balansowania, czyli w trakcie ładowania widać optycznie narastajace nierówności cel.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
szalony
[Usunięty]

Wysłany: Pią 17 Paź, 2014   

u mnie 250w my1016 przewoltowałem na 42V i jezdził bardzo długo az zachciało mi sie 50V co go w 2 tygodnie wykonczyło. ale 42V znosił idealnie i miał kopyto tylko ze grzał sie ale 40km/h na kołach 26 cali było :D przełozenie x12
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pią 17 Paź, 2014   

stinky napisał/a:
Silnik to Bafang 250W 24V

Jak rozumie sie go da puscic na wyzsze napiecie? Kolo 26 inch.

Ja przy kole 20" daje 13s i 25A. Pikacz pokazuje 1,25kW, więc silnik raczej można podkręcić. Przy kołach 26" to raczej nie ma sensu. Może 7, max 10s.
 
 
bartek24m 
dyrektor



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 428
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 19 Paź, 2014   

wcześniej jeździłem na PAS 200W 36V przewoltowałem go na 48V i nie pamiętam żeby silnik nawet po długich trasach był ciepły.

Teraz jeżdżę na manetkowym 500W 36V (bez przewoltowania) i po 25 km drogi asfaltowej silnik dość ciepły (ale jeszcze nie gorący)
Czy mam się czego obawiać ? Czy silnik po takiej trasie powinien być ciepły ?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 19 Paź, 2014   

Tak. Moje są ciepłe.
 
 
stinky 
początkujący


Wiek: 50
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 20
Skąd: Mcr
Wysłany: Sob 25 Paź, 2014   

Panowie, czas po pierwszych testach kupić sterownik ;-)

Nie, nie spaliłem jeszcze starego ale niestety ma ograniczenie do 25km/h.
I doszukałem się na pedelcu, że nie lubią te sterowniki wiecej niż 30v, więc do nowego sterownika zostawie 8S.

Ja mam teraz turnigy połączone 8S2P i jeździ. Niestety 25km/h i przestaje, a potencjał jest ;-)

Który sterownik z MAŁYCH bo niestety mam bardzo mało miejsca dostępnych na aliexpress jest w miarę do ogarnięcia?
Do mnie chińczyk przysyła szybciej niż z PL idzie, więc aliexpress jest ok.

Teraz mam 8S a będzie 12S. Lipo.

Miałem wymienic oryginalne LiIon ale chyba BMS jest padnięty, bo przy wyłączonym kluczyku pokazuje 1,1-1,6V na wyjściu baterii (na stykach do roweru).
Jak się kupi BMS to się wymieni. Ale i też kłopot z transportem, żaden kurier tego nie chce wieźć.

Czyli:
1. Jakiś sprawdzony sterownik na 8 - 12S?
2. Ktoś jedzie do UK autem? Ogniw bym dodał do transportu.

Edyt:
Kupiłem sobie takie coś: http://www.ebay.com/itm/121218283416

13funtów ;-)

ALe gdyby ktoś polecił coś z aliexpress, bede wdzieczny.
 
 
stinky 
początkujący


Wiek: 50
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 20
Skąd: Mcr
Wysłany: Nie 26 Paź, 2014   

Post pod postem ale...

Zlutowałem wszystko do kupy, dołożyłem wattmeter (co prawda nie pikacz ale działa) i:

asfalt, płasko, kierowca 110 ze śniadaniem do pracy.
wagi roweru nie mam jak ogarnąć.

12A start i jazda
25.2km/h odciecie
375-380W jazda


Niezależnie czy kręcę czy nie, czy manetką startuje, zawsze jest 12A. Binarnie, 0 albo 12 :-) )

Czyli mój cel 15 km/strone do pracy sie raczej nie uda 8s 10Ah i z nowym sterownikiem poćwiczę 12S, to powinno dać radę 12S 10Ah.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Paź, 2014   

Coś ci źle ten prąd pokazuje. Nie ma takiej możliwości, by prąd płynął cały czas taki sam. Posprawdzaj to.
 
 
stinky 
początkujący


Wiek: 50
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 20
Skąd: Mcr
Wysłany: Nie 26 Paź, 2014   

zeeltom napisał/a:
Coś ci źle ten prąd pokazuje. Nie ma takiej możliwości, by prąd płynął cały czas taki sam. Posprawdzaj to.


No właśnie tak jest. Wattmeter i normalny miernik mówią to samo.
Zamówiłem inny sterownik, może się coś zmieni. Ten rower ma 3+ lata więc czego wymagać.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Nie 26 Paź, 2014   

Dlaczego nie? Jak sterownik ma ograniczenia ust. na 12 A a zapotrzebowanie na moc jest takie, że brałby po rozpędzeniu np. 19A to ustali się prędkość a ogranicznik nadal działa. Chociaż przy 25km/h powinno być mniej niż 380W...
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 26 Paź, 2014   

Watomierz wskazuje zapewnie 380 W jako moc chwilową.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group