ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Budowa jednośladu z silnikiem DC.
Autor Wiadomość
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Wto 18 Lis, 2014   

Według mnie nie ma to żadnego znaczenia . Zrobi się z tego taki układ samoregulujący się .
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Wto 18 Lis, 2014   

No właśnie, Problem może być tylko przy biegu jałowym ale wtedy silnik nie napędza nic. Jak się je obciąży to obroty spadają i się wszystko wyrównuje. A jak jest pojazd, który ma po jednym silniku na koło? Nie skręca przecież bo silniki mają różnne parametry. Różnice w prądzie i momencie są podejżewam pomijalne.
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Czw 20 Lis, 2014   

Pytam się bo wiem że firma valeo stosuje wolne koła w alternatorach ze względu na dynamiczne ruchy szczególnie w silnikach wysokoprężnych.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Czw 20 Lis, 2014   

Te naprężenia podobno mają negatywny wpływ na jego pracę i powoduje szybsze jego zużycie. W sprzężonych silnikach chciał bym aby żaden ze sobą nie kłucił się i żeby były nie zależne
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
adam4x 
młodzik


Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 88
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 20 Lis, 2014   

Jak pisałem we wcześniejszym poście, miałem kiedyś gokarta napędzanego niezależnie dwoma silnikami - jeden silnik napędzał tylne lewe koło, drugi - tylne prawe koło. Gdy pojazd jechał prosto po równej nawierzchni - oba tylne koła kręciły się z jednakową prędkością - zatem i silniki kręciły się tak samo szybko. Gdy gokart skręcał, silnik napędzający koło obracające się wolniej był bardziej obciążony i pobierał po prostu większy prąd od drugiego silnika. Nie było żadnych problemów z pracą silników. Pojazd jechał bardzo dobrze na wprost i równie bardzo dobrze skręcał. Jako ciekawostkę podam, że przy przełożeniu zapewniającym prędkość maks. 35 km/h i obciążeniu tylnej osi ok. 100 kG, przy gwałtownym starcie na drodze gruntowej, gokart zakręcał w miejscu obydwoma tylnymi kołami (silniki z Magmy - 1kW/48V każdy).
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Pią 21 Lis, 2014   

Adam4x, dziękuję za wypowiedź. Skoro mówisz że nie ma komplikacji to spróbuje tak zrobić. Fajna ciekawostka. Przy takich kółkach moment musiał być naprawdę duży w tym gokardzie.:-).
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Śro 26 Lis, 2014   

Fajny akumulator i coś za tani. :???:

http://allegro.pl/bateria...4837050911.html

Co o tym myślicie?
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 26 Lis, 2014   

A w komentarze zajrzałeś? :P
I w opis: 30Ah dla prądu 0.2C
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 26 Lis, 2014   

A jednoczesnie parametry BMS prad odcięcia 40A. Cos ten aku z tym BMS nie pasuje.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Śro 26 Lis, 2014   

A co tu ma nie pasować. Bms odcina jak jest ustawione, pewnie aku tyle wytrzyma. Pojemność jest podawana dla małych prądów żeby wartość była większa. Powszechna praktyka.
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Czw 27 Lis, 2014   

Nawet jeżeli na przy pradzie 2c ma 15 ah to i tak jest tanio. Z ładowarka jeszcze.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Czw 27 Lis, 2014   

Jaki był by koszt akumulatora 48V 20ah?. Moc jaką miał by wytrzymywać to 2,5 kw. Chodzi mi o lekki akumulator więc żele odpadają. Czy budowa akumulatora z ogniw turnigy to najbardziej opłacalna opcja?.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 27 Lis, 2014   

tomeczekokok napisał/a:
Nawet jeżeli na przy pradzie 2c ma 15 ah

No właśnie to jest b. wątpliwe. Pojemność jest mierzona przy 6A. Może sie okazać że ma b. miękką charakterystykę i przy 15-20 A spada b. napięcie do tego stopnia że niemożliwa jest szybsza jazda, pod górę itp. W takim przypadku pojemność ma wtórne znaczenie.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Czw 27 Lis, 2014   

Jeszcze znalazłem coś takiego.

http://olx.pl/oferta/bate...67-ID6ZZbb.html
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group