ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Przerobka hulajnogi elektrycznej
Autor Wiadomość
danlancher
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Maj, 2007   

WItam

Przerabiales cos w tej ramie? Masz o wiele wiele wiecej miejsca na aku niz ja. U mnie ta kieszen jest waska strasznie. Tylny widelec tez pasz skierowany pod skosem w dol.

Co do silnika to 500W 24V naaapewno nie. Przeciez on by ciagnal z 35A... a nie o to chodzi.Predzej juz na 48V,ale nie bede mial chyba gdzie upchac aku.
 
 
grzegorz
[Usunięty]

Wysłany: Wto 22 Maj, 2007   

Ja rame przerabiałem całkowicie tak żeby orginalna skorupa pasiła.
Jak nie 500W to 450W 36V i zasil to 48V jak bądzie mało to później 60V
Silnik 450W ma nominalnie 16A czyli bardzo ładnie przy rozruchu będzie ok 20 paru i to jest ok
 
 
danlancher
[Usunięty]

Wysłany: Wto 22 Maj, 2007   

W praktyce jest jednak inaczej. Przy ruszaniu 25A bite bedzie rzrec. Zastanowie sie moze nad tym 450W... nie wiem tylko czy kupie aku 24Ah bo sa drogie...
 
 
danlancher
[Usunięty]

Wysłany: Wto 22 Maj, 2007   

Zastosuje jednak ten 450 - 500W. wzialbym nawet ten 500W 48V na 10-11A tylko bym musial dobrze rame przerobic...

Co do regulatora to moze ma ktos schemat i wie jak przerobic regiel do silnika 200W 24V na 48V 500W?
Bo chyba to zrobie. I nie wiem czemu,ale manetka mi nie dziala :|


edit:ok,juz mam
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Śro 23 Maj, 2007   

http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=127 - tu masz trochę o tuningu kontrolera. Ale dotyczy to takiego regulatora, jak na tym schemacie http://www.erover.republi...r_regulator.pdf nie wiem jak w innych. U mnie kontroler zrobiony na podstawie tego schematu ze zmodyfikowaną końcówką mocy steruje 2 silnikami 250W 24V i jest ok
 
 
GlowaSkrzydlowa
[Usunięty]

Wysłany: Śro 23 Maj, 2007   Inna rama

A co byś powiedział na taki materiał bazowy do przebudowy?
http://www.otomoto.pl/ind...show&id=M388748
dajesz 1200 zł i robisz pod nowy swój styl.
To zdaje się ta sama rama co u eAndre'a co opisuje swój skuter na galerii http://ev.arbiter.pl/galeria/solo.electra.
 
 
RAMZES
[Usunięty]

Wysłany: Śro 23 Maj, 2007   

Witam a jak byś zastosował dwa silniki 250w 24v przykrecasz drugi nad pierwszym dłuzszy łańcuch i po kłopocie wiem ze sprawność mniejsza ja tak zrobiłem do sterowania wykorzystałem dwa sterowniki 36v 350w po szt. na silnik i sterowane jedną manetką
do tego dałem 3 aku 18ah 20km przejedziesz spokojnie i przyśpieszenie rozsądne silniki mi sie niegrzały nawet na vmaxie robiły sie lekko ciepłe.
 
 
danlancher
[Usunięty]

Wysłany: Śro 23 Maj, 2007   

RAMZES ile max wyciagniesz na tym? Watpie zebym tak zrobil... gorny silnik bedzie wystawal spod obudowy.. woile dac 1 mocny.
Co do regulatora to chyba juz go nie przerobie bo mi hallotron nie dziala.Wiec bede robil regiel na 555....

P.S. Udalo mi sie opdratowac akumulatory,prawie. Juz 3 dzien je reanimuje i jest calkiem niezle...
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Śro 23 Maj, 2007   

Manetkę można kupić za 30 zł albo w jej miejsce dać potencjometr i wymyślić jakiś sposób sterowania tym. To nie są wcale takie złe kontrolery, tylko dobrze je trochę podrasować...
 
 
danlancher
[Usunięty]

Wysłany: Śro 23 Maj, 2007   

PIsalem juz,ze kontorler zrobie na ne555 :) manetke mam i moze jakos uda mi sie w nia zamocowac ten potek...
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Śro 23 Maj, 2007   

Zrobisz jak uważasz, nie wiem jednak czy nie chcesz wylać dziecka wraz z kąpielą. Ten chiński kontroler jest o tyle fajny, że ma zabezpieczenie nadprądowe i zabezpieczenie przed zbyt niskim napięciem akumulatorów. A jaki regulator dokładnie zamierzasz zrobić?
 
 
danlancher
[Usunięty]

Wysłany: Śro 23 Maj, 2007   

Ograniczenie pradowe raczej nie bedzie potrzebne. Dam jakies pozadne irfz'y.
Zrobile regiel na 555 ktory bedzie pracowal jako generator astabilny.Wypelnienie bedze regulowal potkiem. POdam sygnal na bazy mos'ow polaczonych rownolegle. Do tego jeszce pare diod schootkiego,zenerkow...
 
 
RAMZES
[Usunięty]

Wysłany: Śro 23 Maj, 2007   

górny silnik mozesz dać po drugiej stronie dobrać wysokość aby nie ocierał o koło albo wydłuzyć widełki v max to ok 45kmh na prostej z górki padało nawet 55 ale jak by ominoąć kontrolery to pewnie jescze wiecej.
sam zastanawiam sie nad kupnem silników 2x450w ale jestem laik z elektroniki i niedam sobie rady ze sterownikiem pod te silniki.
 
 
Maxio0
[Usunięty]

Wysłany: Czw 24 Maj, 2007   

Do Danlanchera : Ogranicznik prądowy nie służy do zabezpieczania sterownika przed nadmiernym natężeniem prądu tylko do zabezpieczenia silników przed spaleniem i akumulatorów przed zbyt dużymi prądami. Jeżeli obciążysz akumulatory prądem większym niż 2C to błyskawicznie padną.
Mojemu koledze który też eksperymentuje z dużymi mocami 4-ry nowe żele 12V 12Ah posłużyły 2 tygodnie :D
 
 
danlancher
[Usunięty]

Wysłany: Czw 24 Maj, 2007   

To moze jednak pomysle nad tym ograniczeniem :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group