|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Jaki amortyzator do fulla? |
Autor |
Wiadomość |
medykmtb [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Gru, 2014
|
|
|
nie wyszlo mi cos i komentarz nie wskoczyl, wiem jednak jedno. nie wierce,tylko kupuje model ktory napewno ma opcje otwartej kapieli, i nie rzezbie w(....).kartridze sa i byly do bani, robione sa by zmniejszyc mase amorka nie by je "agrotuningowac", a w ev 500g wiecej nie zmieni.moje zdanie wynika z blisko 20 letniego stazu w temacie wyczynowych mtb.ja mam marzocchi monstera za 900zl uzywke z allegro i jest wiele lepszy mocniejszy i przede wszystkim niemal bezobslugowy.nie ma porownania z jakimis parchami typu rockshit, czy rst.jak ktos nie ma kasy niech kupi suntoura jest optymalny,potem to tylko uzywane marzocchi-ale uwaga nie wszystkie modele byly udane,warto zasiegnac opinii w sieci |
Ostatnio zmieniony przez Pią 26 Gru, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Freerider
kierownik
Pomógł: 3 razy Wiek: 27 Dołączył: 29 Lis 2014 Posty: 320 Skąd: Królików
|
Wysłany: Wto 23 Gru, 2014
|
|
|
Marzocchi monster za 900zł z allegro? o.O Czy ja mam jakiś inny internet? Rock shock to parch? A co z boxxerem? Że niby do niczego się nie nadaje? Mam 17lat, niedouczony i mało jeszcze przeżyłem, ty piszesz że masz 20 letnie doświadczenie, no brawo, ale nawet pisać nie potrafisz. Do czego wpakowałeś tego monstera? Monstery mają około 590mm a to dużo więcej niż przeciętne amortyzatory i nie można ich pakować byle gdzie! Jeśli ktoś buduje pod to ramę to ja rozumiem ale normalnie 888 wystarczy każdemu, to amortyzator z górnej półki. Jeśli uważasz że Rock shock to shit to co dopiero powiesz o fox 40? Przecież serwis trzeba robić co przejazd, ale one są przeznaczone do ostrego downhillu, monster był by tam wyśmiany, ciężkie, wielkie i z średnią pracą. Brak słów, zjedz śledzia i daj fote tego monstera za 900zł w cudowne ramie. |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Śro 24 Gru, 2014
|
|
|
Monstera można wyrwać za 900 zł
A freerider mówisz chyba super monster który ma 300 mm skoku. Widziałem to gdzieś chyba za 1300 dolarów |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
Freerider
kierownik
Pomógł: 3 razy Wiek: 27 Dołączył: 29 Lis 2014 Posty: 320 Skąd: Królików
|
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Śro 24 Gru, 2014
|
|
|
Wypucowałem , nasmarowałem i złożyłem na powrót w całość . Zostanie fabryczny stan . |
|
|
|
|
medykmtb [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 26 Gru, 2014
|
|
|
"freerider"przyjedz na zlot 2015, byc moze zobaczysz 2 szt rowerow na monsterach.nie gotuj sie tak,zachowujesz sie naprawde jak gimb.fox jest amorkiem do dh wyczynowego,wiec nikomu nie przeszkadza ze po wyscigu rozklada caly amor, nie nadaje sie jednak zbytnio do standardowego uzytkowania po miescie i lasach.napisalem ze niskobudzetowy suntour,nie jest zly, ty jak czytam bazujesz tylko na opiniach ktore niekoniecznie naprawde cos wiedza (czesto pisza opinie nawet nieposiadajac takowych rzeczy, nie uzywajac)i z tego budujesz swoja opinie ktora rozpowszechniasz jako swoja.zalosne.
co do monstera, poszukaj sobie tak ze 2lata i znajdziesz.jest allegro, tablica,ebay, znajomi w sklepach rowerowych i da sie kupic.osobiscie nie uznaje firmy rock shox-slaby serwis-wszystko jest jako wina uzytkownika,coz dla mnie kupa.co do amortyzatorow marzocchi, poczytaj sobie i o nich, chyba zapomniales ze otwarta kapiel bywa tam w "zestawie"dla mnie to ci co pisza ze monster zle dziala nie wiedza ze posiada on sporo regulacji(trzeba tylko umiec z nich korzystac),jest wiele twardosci sprezyn do okreslonej wagi,charakteru jazdy,mozna tez pobawic sie z gestoscia oleju.z tego co piszesz nie bede cie jednak traktowal powaznie i nie z racji na wiek,ale ignorancje ktorej dalej juz nie bede komentowal |
|
|
|
|
medykmtb [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 26 Gru, 2014
|
|
|
jesli ktos szuka pomocy, chetnie doradze w wyborze sensownego amortyzatora na przod lub tyl uwzgledniajac oczywiscie mozliwosci ram, mozliwosci finansowe przeznaczenie i oczekiwania.mam za soba ponad 100tys km doswiadczenia w temacie eksploatacji amortyzowanych rowerow.glownie jednak wyzszej klasy, co nie przeszkadza by przekazac na co zwracac uwage przed zakupem i przy instalacji, by sie potem nie wk(..) "co to ja zrobilem i po co" |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 26 Gru, 2014
|
|
|
Reasumując OBIEKTYWNIE 5 stron wątku "jaki amortyzator do fula":
- Obojętnie jaki, nie ma sensu pytać o rady, bo ile jest osób tyle opinii i zamiast radą pomagać to tylko wprowadzają chaos Każdy amor ma tyle samo zwolenników, co przeciwników.
- Do 600zł - nowy suntour
- Od 700zł - używana 2-półka (alledrogo, olx, znajomi, komisy i serwisy rowerowe)
- Od 2000zł - nowa 2 półka
- Kupując używkę dobrze jest to zrobić z osobą posiadającą wiedzę na ten temat, by doradziła i nie kupiło się bubla, któe to wprowadzają do obiegu nieuczciwi DH/FR-owcy
- O amora trzeba dbać, żeby po pół roku go nie zniszczyć.
- Nawet najlepszy amor źle ustawiony ze źle dobraną sprężyną będzie o wiele gorszy niż najtańszy dobrze ustawiony Santour
Aha, zauważyłem ciekawą skłonność ludzką. Kiedy dyskusja "co lepsze" zaognia się w konflikt (tak jak powyżej) to zawsze są wyciągane takie pocieszne ekstremalne argumenty typu 5 pokręteł regulacji, skok amora 600mm. Ludkowie, litości, 95% ludzi nawet ma gdzieś regulację, nie widzą żadnej różnicy w tłumieniu ustawionym na "4" czy "7", nie robią DH ani FRu, do lasu jadą raz w tygodniu na 1-3h pojeździć rekreacyjnie albo się bawi w symboliczne XC. Patrzcie pod kątem tych 95% ludków, a nie pozostałych 5% wariatów DHowców, co oni doskonale wiedzą jaki amor wybrać. I potem, wy z tych 5%, się kłócicie między sobą bez celu, przerzucacie się tłumieniami, pokrętłami, ten ma serwis taki, tamten pśraki, tamten na allegro jest raz w roku, tamten ma do wyboru 8 sprężyn, a normalny typowy kowalski chcący mieć lepszy amor niż ma teraz (bez przepłacania) nic nie ma z tych waszych literek
Chcecie się przydać ze swoją wiedzą? Rzućcie tu czasem linka z alledrogo/OLX z amorem. Dobrym, z rozsądną ceną, sprawdzoną konstrukcją. To jest ta pomoc, z której pewnie wielu skorzysta. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Freerider
kierownik
Pomógł: 3 razy Wiek: 27 Dołączył: 29 Lis 2014 Posty: 320 Skąd: Królików
|
Wysłany: Pią 26 Gru, 2014
|
|
|
Dla takich przeciętnych kowalskich są marzocchi ale juniot t z 2003/6 roku, jeśli są zadbane to jeszcze długo będą służyć. Bardzo wytrzymałe, nie ma masy pokręteł, wystarczy podstawowa wiedza. Amortyzator nie jest po to aby wygodnie się jechało ale po to aby koło miało cały czas przyczepność.
Medykmtb gimb.fox-a to sobie wypraszam, może i jestem od ciebie duuużo młodszy no ale właśnie, jestem młodszy i uwielbiam szaleć, jeździłem na wielu rowerach choć mój przy twoim wygląda pewnie jak śmietnik. Pracuje co wakacje żeby opłacać swoją pasję. Kocham rowery i zawsze pomogę drugiemu riderowi, dlaczego tu pisze. Medyk,Tas jeśli ktoś nie potrafi ustawić tłumienia choćby powrotu bo to ważne to po co mu super amortyzator? On potrzebuje czegoś prostego jak cep, wytrzymałego i nie do zajechania. Na pewno nie powietrze tylko stalowa sprężyna, klasyczna budowa, otwarta kąpiel bez żadnych wodotrysków. Medyk co powiesz o RST storm super? Ludzie na niego psioczą bo to RST! Radzickie system tłumienia, a działa i to nawet dobrze, golenie 36mm to już nie rureczki, nic nie cieknie i nie stuka, kosztuje grubo poniżej 1000zł a używkę wyrwiemy za 400zł, junior t ostatnio poszedł za 400zł na aledrogo, często spotyka się starsze 888 które zawsze będą lepsze od nowego w tej samej cenie. Ale do tak wysokich amortyzatorów potrzeba odpowiedniej ramy, my o tym bardzo dobrze wiemy bo to nasza pasja ale przeciętna osoba nie. Nie kłóćmy się, wspólnymi siłami można więcej. |
|
|
|
|
medykmtb [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 26 Gru, 2014
|
|
|
mialem go w reku tego rst-ka i nieomal nie zostal zakupiony dopoki nie dostalem dobrej oferty- monstera, nieco obnizylem polki i wczesniejsza rama z geometria do 160mm wydala z monsterem.co do rst niby jest spoko, 36mm to prawie jak 40 ..., ja zawsze uzywam jednak harmonijek oslaniajacych lagi co zwieksza zywotnosc uszczelek kilkunastokrotnie a w rst nie da sie zalozyc(jak zreszta teraz w wiekszosci amorkow robia, drugi ale dla mnie osobiscie minus to ze nie jest to tzw dwupolka i nawet sztywna os nie pomoze, jak skrecasz i hamujesz po prostu bedzie sie bujac,a tego nie lubie jakby zaraz mial sie pozbyc kola,bo nie tylko jest nieprzyjemne ale niebezpieczne, nie daje uczucia pewnosci roweru .dla mnie w doborze istotne sa: trwalosc, niepodatnosc na nawet nieumiejetne ladowania(co czasem konczyc sie moze przykrymi konsekwencjami w przypadku slabych lag) no i komfort jazdy/przyczepnosc. fakt ze monster do soporej ilosci ram po prostu sie nie nada,bo maja za maly skok tylu, ale jesli wg mnie mysli sie powaznie o pojezdzie ev fullu, to masa bedzie duza a tu sie przyda mocny sprzet.na tym nie lubie oszczedzac.uzywek slabszych firm raczej bym sie wystrzegal, bo serwisu nie maja za dobrego, a wez tu sprawdz na oko co jest ok.jezdzilem na wielu amorkach i tylnich i przednich, po latach wyrobilem sobie naprawde dobre zdanie o marzocchi,choc raczej omijam modele z elementami z magnezu, mialem super t i wlasnie magnezowy fragment zie rozkraczyl, juniory t tez miewaly magnezowe korony przed czym przestrzegam,mozna ze starych modeli czaaasem trafic z1 105mm, z1 fr 130mm, co do skoku ok 160 mm zdania sa bardzo podzielone ale raczej dwupolka nawet z magnezem bedzie mocniejsza niz rst.wazne by miala jednak juz tzw sztywna os jak w super t nie jak w juniorze standardowa,choc i bywaly oemowe wersje juniora na sztywna os.
slowem temat rzeka |
|
|
|
|
medykmtb [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 27 Gru, 2014
|
|
|
Tas spoko, niech ktos zapyta a poszukam mu czegos na miare, to wlasnie powiedzialem.
ze wzgledu na mnogosc wszystkiego myslalem ze nie ma co zasmiecac forum tekstem typu:ludzie sa amorki sa ramy sa costam.,poza tym codziennie nie da rady wszedzie sprawdzac wszystkiego.za duzo danych. jak ktos czegos szuka niech poprosi,ale konkrety...do czego za ile mniej wiecej a ja znajde,zaproponuje, i amorek i rame i sporo gratow innych do roweru.pozdr, M. |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Pią 16 Sty, 2015
|
|
|
Czy ktoś z "oblatanych" w temacie amorków i damperków pomoże znaleźć tulejki do takiego damperka ? http://allegro.pl/damper-...4967325149.html
Ja w tej materii ciemny jak tabaka w rogu więc potrzebuję pomocy .
Generalnie potrzeba mi tylko 1 dolnej tulejki . Do tego 2 sworznie montażowe . Nie wiem czy fabrycznie w tym damperku były sworznie czy połówkowe tulejki montażowe . Pomoże ktoś ? |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pią 16 Sty, 2015
|
|
|
żaden problem, pisesz do proshock( czy jakoś tak się nazywają i podajesz im dokładnie co chcesz, dorobią Ci na życzenie.
Musisz znać rozmiar montażowy ramy. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
sannis
brygadzista
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 299 Skąd: z Parku
|
Wysłany: Pią 16 Sty, 2015
|
|
|
MixhaL napisał/a: | żaden problem, pisesz do proshock( czy jakoś tak się nazywają i podajesz im dokładnie co chcesz, dorobią Ci na życzenie.
Musisz znać rozmiar montażowy ramy. |
Mam podobny problem z moją Vanilką i wertuję neta pod tym kątem. Ten proshock jest drogi i ma takie sobie opinie, ludzie z dh zone sugerują iść do tokarza i to jest chyba najlepsze wyjście. |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|