ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki amortyzator do fulla?
Autor Wiadomość
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Pią 12 Gru, 2014   

kondzio927 napisał/a:
Pykacz napisał/a:
Nie mam żadnego oleju (chciałem dopiero wlać by zrobić otwartą kąpiel olejową)

obawiam się ,że większa ilość oleju w goleniach dolnych może spowodować spore wycieki :sad:
w większości amorków z zamkniętą komorą tłumika, w goleniach mają max 15ml oleju 15w.
A jeśli dobrze rozumuje to oryginalnie był tam smar,więc kup smar(stały) do amorów i "serwisuj" :razz:


Właśnie poskładałem amor do kupy . Okazało się że sprężyna jest odpowiedniej twardości . Całą sprawę psuje zbyt duże tłumienie amortyzatora (pomimo że jest na max odpuszczony) . Może z czasem się trochę zużyje to będzie lepiej ? Ten tłumik jest bardzo wrażliwy na temp otoczenia (twardnieje jego praca jak jest zimno) . Kilkanaście pełnych szybkich ruchów i robi się cieplejszy i zaczyna mniej tłumić a amor robi się bardziej miękki . Chyba nic z tym się nie da zrobić bo tłumik jest szczelny i jednorazowy jak w np klapie samochodu . Nie ma jak w nim wymienić oleju na rzadszy .
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Sob 13 Gru, 2014   

Może masz tłumik powietrzny i dlatego tak to wygląda. Powietrze jest wrażliwe na zmiany tmeperatury natomiast olej nie i olej harakteryzuje się lepszą pracą. W takim wypadku nic nie zrobisz, pozostaje czekać na cieplejsze dni.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Sob 13 Gru, 2014   

Panie pykacz, zamknięte kartridże też się rozbiera i przerabia na kąpiel otwartą. ;) Olej też jest wrażliwy na temp, w niskiej niektóre robią się jak kisiel :( mój fork tak ma niestety.
 
 
kondzio927 
prezes
WWW.KONDZIO-BIKE.PL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 554
Skąd: CZĘSTOCHOWA
Wysłany: Sob 13 Gru, 2014   

Pykacz napisał/a:
Chyba nic z tym się nie da zrobić bo tłumik jest szczelny i jednorazowy jak w np klapie samochodu . Nie ma jak w nim wymienić oleju na rzadszy .

...na pewno się da :
-po zdjęciu "nóżek" od spodu jest zegerek
-jeśli go niema ,musisz odkręcić korek od góry i wypchnąć tłumik

oczywiście w związku z brakiem jakichkolwiek manualów i podpowiedzi w sieci odnośnie tego modelu wszystko należy robić ostrożnie i zapamiętać kolejność .
nie wiemy również co tam jest za olej ,więc pozostanie nam metoda prób i błędów odnośnie gęstości
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Sob 13 Gru, 2014   

No właśnie nie wiem czy tam jest olej czy powietrze . Nie znam się na tym (pierwszy raz rozbierałem amor) . Ale zdaje się na naklejce jest napisane że pod ciśnieniem , nie wrzucać do ognia i nie dziurawić czy jakoś tak więc chyba gazowy ? :roll: Nie ma żadnych pierścieni zegera itp .Jest po prostu zaprasowany z końców i tyle (typowa jednorazówka).
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Sob 13 Gru, 2014   

Więc to zamknięty kartridż, w środku jest olej i gaz. Można go nawiercić w odpowiednich miejscach (3 dziury) i zalać goleń odpowiednim olejem, wtedy mamy kąpiel otwartą. :D
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 13 Gru, 2014   

Ja to bym wymienił ten kartdriż. Tylko dziwna sprawa - skoro jest tam gaz to dlaczego przy niskich temperaturach twardnieje - to nie logiczne. Chyba, że jest tam najgorszego sortu olej, który szybko się utwardza przy spadku temperatury
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Sob 13 Gru, 2014   

Czuje że przez swój wiek jestem olewany...-.- W tym kartridżu jest olej...w środku są takie sitka, olej przeciska się przez dziurki i tłumi, regulując tłumienie zmieniamy wielkość dziurek. Można przerobić go na kąpiel otwartą i zalać dobrej jakości mniej lepkim olejem. W zima olej robi się jak galaretka, próbował ktoś kiedyś jeść galaretkę przez słomkę? :D
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Sob 13 Gru, 2014   

Mam gęstniejący (chiński) olej w amortyzatorach skutera. Jak jest mróz to przód skutera jakby nie miał resorowania, w zasadzie stoi na dębowo. Wymiana oleju na dobry jakościowo i rzadszy pomogła by.
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 13 Gru, 2014   

Ja to zrozumiałem, że tam jest gaz który pełni dodatkową rolę przy tłumienia, a to jest najzwyczajnie w świecie zaprasowane i dlatego jest ostrzeżenie żeby nie wrzucać do ognia.

Czyli najlepszy tuning jaki można zrobić to taki jak mówi Freerider. Ja bym dał 10w bo masa całkowita roweru pykacza jest dosyć duża
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Pon 15 Gru, 2014   

Freerider napisał/a:
Czuje że przez swój wiek jestem olewany...-.- W tym kartridżu jest olej...w środku są takie sitka, olej przeciska się przez dziurki i tłumi, regulując tłumienie zmieniamy wielkość dziurek. Można przerobić go na kąpiel otwartą i zalać dobrej jakości mniej lepkim olejem. W zima olej robi się jak galaretka, próbował ktoś kiedyś jeść galaretkę przez słomkę? :D


Wiesz ja tam nigdy nie rozbierałem amorka a co dopiero mówić o modyfikacji tłumika . Nie chcę po prostu tego uszkodzić bo z zakupem ewentualnie nowego nie będzie łatwo.
Jeśli jest tam jakiś gaz to co się stanie jak to przewiercę (uleci i nie będzie gorzej) ? W którym miejscu wiercić ? Jak go zalać na nowo ? Otwarta kąpiel olejowa to zalanie nowego oleju do samego tłumika czy do całej goleni ? Skąd odpowiedni olej ? Ma znaczenie jaki skład by ewentualnie nie zniszczyć uszczelnień nieodpowiednim?
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Pon 15 Gru, 2014   

Musisz nawiercic przed tłoczkiem, za i na samym koncu kartridża. Olejem zalewasz goleń amortyzatora, dlatego nazywa się to kąpielą otwartą. Olej specjalny, ale bez przesady, wystarczy taki dedykowany do amortyzatorów tylko nie Amortyzol bo jest do niczego. Jeśli tłumik jest zapowietrzony to może ograniczać skok, w środku jest tez wtedy spore ciśnienie ale bez przesady. Można wiercic np przez kubeczek. W każdym tłumiku otwory muszą być w innym miejscu aby tłumik poprawnie pracowal. Lepkość oleju dobiera się pod siebie, ja najczęściej leje 2.5w. Na zagranicznych forach sporo takich przerubek ;)
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 15 Gru, 2014   

Ja bym na miejscu Pykacza, bez awaryjnego amorka się za to nie zabierał. Już lepiej znaleźć tłumik, a często można kupić je za bezcen i to z porządnego amora
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
medykmtb
[Usunięty]

Wysłany: Wto 16 Gru, 2014   

Freerider napisał/a:
Musisz nawiercic przed tłoczkiem, za i na samym koncu kartridża. Olejem zalewasz goleń amortyzatora, dlatego nazywa się to kąpielą otwartą. Olej specjalny, ale bez przesady, wystarczy taki dedykowany do amortyzatorów tylko nie Amortyzol bo jest do niczego. Jeśli tłumik jest zapowietrzony to może ograniczać skok, w środku jest tez wtedy spore ciśnienie ale bez przesady. Można wiercic np przez kubeczek. W każdym tłumiku otwory muszą być w innym miejscu aby tłumik poprawnie pracowal. Lepkość oleju dobiera się pod siebie, ja najczęściej leje 2.5w. Na zagranicznych forach sporo takich przerubek ;)
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
  Wysłany: Wto 16 Gru, 2014   

sietaz napisał/a:
Ja bym na miejscu Pykacza, bez awaryjnego amorka się za to nie zabierał. Już lepiej znaleźć tłumik, a często można kupić je za bezcen i to z porządnego amora


Jeśli amorek mu dobrze chodzi to oczywiście że nie ma co kombinować, ja tam po prostu piszę że jest taka możliwość w ogóle. Lubie poprawiać fabrykę.

Medykmtb cytujesz mnie bez dodania komentarza do tego? :o
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group