Przesunięty przez: tas Pon 01 Gru, 2014 |
FUJI THRILL 3000W |
Autor |
Wiadomość |
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 30 Kwi, 2015
|
|
|
Ostatnio naprawiałem "usterkę" polegającą na tym, że bocznik został zamontowany między baterią i BMSem, a nie tak jak powinno być miedzy BMSem, a sterownikiem.
Objaw był taki, że po wyładowaniu baterii do 75% prąd sterownika spadał z 30A do 10A (napomnę, że sterownik nie programowalny i mający na stałe 30A).
I teraz wyobraźcie sobie ile czasu i prób/podejść kosztowało znalezienie tej zależności...
Czasem się dzieją takie cuda, że serio, można zwątpić |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Czw 30 Kwi, 2015
|
|
|
Spróbuje się pobawić pierwsze z bocznikiem. Pierwsze może dam go między bms a sterownikiem, gdyż to jest zmiana kabli tylko a mam wszystko przykręcane na oczka do bocznika. Jeżeli będzie odcinać to wywalę go całkowicie.
Jednak to na 100% bocznik. Widocznie nie może być przed BMS. W momencie gdy dałem go między sterownik a bms już nie odcina.
Szkoda po wtedy nie wykrywa ładowania i chyba muszę za każdym razem resetować wartość akumulatora.
Tyle problemów a sam go tam dałem. Dzięki TAS za podpowiedź. |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Czw 30 Kwi, 2015
|
|
|
No super czyli sukces Na początku się mi on nie podobał, ale patrze takie ciele to chyba na nim nie ma dużo spadków, jednak nie dawał mi cały czas spokoju. Czyli morał na koniec taki że zaraz za pakietem powinien być BMS na jak najkrótszych przewodach. Następnie za BMS całe różne ustrojstwa |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Czw 30 Kwi, 2015
|
|
|
Co może powodować taki bocznik, że bms odcina? Powoduję spadki napięcia?
Mój bocznik to 50a /60mv |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Czw 30 Kwi, 2015
|
|
|
Dokładnie coś się na nim odkłada, im większy prąd tym większy na nim spadek. Jest to kawałek bocznika ale jak morał z całej historii pokazuje nie może być między pakietem a BMSem. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Czw 30 Kwi, 2015
|
|
|
Dziwne było to, że w przypadku małego napięcia wystarczyło przekręcenie manetki i odcinka. Przy naładowanym już sam widziałeś trzeba było go po męczyć. Szkoda, gdyż teraz mój ev computer będzie trochę upośledzony, ale przynajmniej rower jeździ:D
Jeszcze pewnie halle to wymiany, ale to już czysto moja winna. |
Ostatnio zmieniony przez ap0f1s Czw 30 Kwi, 2015, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Czw 30 Kwi, 2015
|
|
|
Mówi się trudno nie wszystkie wynalazki wszędzie się nadają Problem był dziwny. Bocznik mi się nie podobał, ale sam mi mówiłeś na początku że ktoś tam Ci doradził żeby bocznik wsadzić przed BMsem , popatrzyłem na niego niezły kloc, to nie powinno się na nim sporo odkładać, a tu jednak wystarczyło aby zakłócić poprawną pracę BMSa |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Czw 30 Kwi, 2015
|
|
|
Czy jazda bez halli przez jakiś czas może coś zaszkodzić? Zanim dojdą to trochę potrwa. Jeszcze muszę poszukać jakie kupić.
I jak wygląda sprawa z minusem przetwornicy, który ma być podłączony do pola -P w bms. Mam tak mało miejsca tam, że ciężko zmieścić cokolwiek, mogę go podłączyć ten minus np. do bocznika? Jeżeli ma się coś stać to jakoś znowu go wcisnę do pola -p, ale jak nie ma znaczenia albo może być gdziekolwiek między sterownikiem a bms to byłoby fajnie. |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 30 Kwi, 2015
|
|
|
Jazda bez halli nie jest niczym złym. Ja u siebie mam chyba uszkodzone albo kable sie gdzieś przetarły ale jeżdze bez i nie ma problemu.
Przetwornice podłącz za bocznikiem to bedziesz wiedział ile pobiera.
Ale w sumie może być gdziekolwiek za bmsem. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 01 Maj, 2015
|
|
|
ap0f1s napisał/a: | Co może powodować taki bocznik, że bms odcina? Powoduję spadki napięcia?
Mój bocznik to 50a /60mv |
BMS ma swoj bocznik i Ty dodałes drugi. Dla BMS odkladał się prąd/napiecie ok dwukrotnie. Więc MUSIAŁ głupieć... |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Nie 03 Maj, 2015
|
|
|
Pierwsza pełna jazda zrobiona. Jeżdżę na razie bez łańcucha, także cały przejazd jest na silniku. Mając akusa 10ah przejechałem 35km po asfalcie z czego 30% to górki 70% teren płaski. Więc z wspomaganiem powinno być spokojnie 50km co mnie cieszy.
Niestety jak już przywalę i się nie pilnuję z manetką to zasięg na samym silniku to 25km. Trzeba sprawdzić jak będzie z wspomaganiem.
Zdziwienie ludzi jest niesamowite. Jadąc polna drogą obok Krosa, zatrzymując się przed zerwanym mostkiem. Biorę rower za pas przeskakuję i jadę dalej. Gościu wkurzony mówiąc jak to możliwe, że to jedzie tak szybko i jest takie lekkie. Musiał się wrócić |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 03 Maj, 2015
|
|
|
ap0f1s napisał/a: | ..
Zdziwienie ludzi jest niesamowite.
...jak to możliwe, że to jedzie tak szybko .. |
Jeszcze spotkasz wielu zdziwionych ludzi |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Nie 03 Maj, 2015
|
|
|
Ebajk daje dużo radości z jazdy Teraz wynagradza ci sie trud włożony w uruchomienie tylko nie spocznij na laurach i go ukończ finalnie. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Nie 03 Maj, 2015
|
|
|
Jeszcze trochę roboty jest. Mam nadzieję że czujnikami halla niema dużo zachodu. Dziwne dzisiaj zwiększyłem moc na 45a i 110 prąd fazy i jakoś się wydaję, że mniej pobiera prądu. Przejechałem 40km na samym silniku co dla mnie było dużo. |
_________________ Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 03 Maj, 2015
|
|
|
Trudno jednoznacznie porównywać wyniki. Wystarczy zmiana wiatru i wyniki mogą być różne nawet o kilkadziesiąt procent. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|