ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Pon 01 Gru, 2014
FUJI THRILL 3000W
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 30 Kwi, 2015   

Ostatnio naprawiałem "usterkę" polegającą na tym, że bocznik został zamontowany między baterią i BMSem, a nie tak jak powinno być miedzy BMSem, a sterownikiem.
Objaw był taki, że po wyładowaniu baterii do 75% prąd sterownika spadał z 30A do 10A (napomnę, że sterownik nie programowalny i mający na stałe 30A).
I teraz wyobraźcie sobie ile czasu i prób/podejść kosztowało znalezienie tej zależności...
Czasem się dzieją takie cuda, że serio, można zwątpić :D
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Czw 30 Kwi, 2015   

Spróbuje się pobawić pierwsze z bocznikiem. Pierwsze może dam go między bms a sterownikiem, gdyż to jest zmiana kabli tylko a mam wszystko przykręcane na oczka do bocznika. Jeżeli będzie odcinać to wywalę go całkowicie.


Jednak to na 100% bocznik. Widocznie nie może być przed BMS. W momencie gdy dałem go między sterownik a bms już nie odcina.
Szkoda po wtedy nie wykrywa ładowania i chyba muszę za każdym razem resetować wartość akumulatora.
Tyle problemów a sam go tam dałem. Dzięki TAS za podpowiedź.
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Czw 30 Kwi, 2015   

No super czyli sukces :) Na początku się mi on nie podobał, ale patrze takie ciele to chyba na nim nie ma dużo spadków, jednak nie dawał mi cały czas spokoju. Czyli morał na koniec taki że zaraz za pakietem powinien być BMS na jak najkrótszych przewodach. Następnie za BMS całe różne ustrojstwa :P
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Czw 30 Kwi, 2015   

Co może powodować taki bocznik, że bms odcina? Powoduję spadki napięcia?
Mój bocznik to 50a /60mv
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Czw 30 Kwi, 2015   

Dokładnie coś się na nim odkłada, im większy prąd tym większy na nim spadek. Jest to kawałek bocznika ale jak morał z całej historii pokazuje nie może być między pakietem a BMSem.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Czw 30 Kwi, 2015   

Dziwne było to, że w przypadku małego napięcia wystarczyło przekręcenie manetki i odcinka. Przy naładowanym już sam widziałeś trzeba było go po męczyć. Szkoda, gdyż teraz mój ev computer będzie trochę upośledzony, ale przynajmniej rower jeździ:D
Jeszcze pewnie halle to wymiany, ale to już czysto moja winna.
Ostatnio zmieniony przez ap0f1s Czw 30 Kwi, 2015, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Czw 30 Kwi, 2015   

Mówi się trudno nie wszystkie wynalazki wszędzie się nadają :P Problem był dziwny. Bocznik mi się nie podobał, ale sam mi mówiłeś na początku że ktoś tam Ci doradził żeby bocznik wsadzić przed BMsem :D , popatrzyłem na niego niezły kloc, to nie powinno się na nim sporo odkładać, a tu jednak wystarczyło aby zakłócić poprawną pracę BMSa :P
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Czw 30 Kwi, 2015   

Czy jazda bez halli przez jakiś czas może coś zaszkodzić? Zanim dojdą to trochę potrwa. Jeszcze muszę poszukać jakie kupić.
I jak wygląda sprawa z minusem przetwornicy, który ma być podłączony do pola -P w bms. Mam tak mało miejsca tam, że ciężko zmieścić cokolwiek, mogę go podłączyć ten minus np. do bocznika? Jeżeli ma się coś stać to jakoś znowu go wcisnę do pola -p, ale jak nie ma znaczenia albo może być gdziekolwiek między sterownikiem a bms to byłoby fajnie.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 30 Kwi, 2015   

Jazda bez halli nie jest niczym złym. Ja u siebie mam chyba uszkodzone albo kable sie gdzieś przetarły ale jeżdze bez i nie ma problemu.

Przetwornice podłącz za bocznikiem to bedziesz wiedział ile pobiera.
Ale w sumie może być gdziekolwiek za bmsem.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 01 Maj, 2015   

ap0f1s napisał/a:
Co może powodować taki bocznik, że bms odcina? Powoduję spadki napięcia?
Mój bocznik to 50a /60mv

BMS ma swoj bocznik i Ty dodałes drugi. Dla BMS odkladał się prąd/napiecie ok dwukrotnie. Więc MUSIAŁ głupieć...
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
  Wysłany: Nie 03 Maj, 2015   

Pierwsza pełna jazda zrobiona. Jeżdżę na razie bez łańcucha, także cały przejazd jest na silniku. Mając akusa 10ah przejechałem 35km po asfalcie z czego 30% to górki 70% teren płaski. Więc z wspomaganiem powinno być spokojnie 50km co mnie cieszy.

Niestety jak już przywalę i się nie pilnuję z manetką to zasięg na samym silniku to 25km. Trzeba sprawdzić jak będzie z wspomaganiem.

Zdziwienie ludzi jest niesamowite. Jadąc polna drogą obok Krosa, zatrzymując się przed zerwanym mostkiem. Biorę rower za pas przeskakuję i jadę dalej. Gościu wkurzony mówiąc jak to możliwe, że to jedzie tak szybko i jest takie lekkie. Musiał się wrócić
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 03 Maj, 2015   

ap0f1s napisał/a:
..
Zdziwienie ludzi jest niesamowite.
...jak to możliwe, że to jedzie tak szybko ..

Jeszcze spotkasz wielu zdziwionych ludzi :-)
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Nie 03 Maj, 2015   

Ebajk daje dużo radości z jazdy :-) Teraz wynagradza ci sie trud włożony w uruchomienie :) tylko nie spocznij na laurach i go ukończ finalnie.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Nie 03 Maj, 2015   

Jeszcze trochę roboty jest. Mam nadzieję że czujnikami halla niema dużo zachodu. Dziwne dzisiaj zwiększyłem moc na 45a i 110 prąd fazy i jakoś się wydaję, że mniej pobiera prądu. Przejechałem 40km na samym silniku co dla mnie było dużo.
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 03 Maj, 2015   

Trudno jednoznacznie porównywać wyniki. Wystarczy zmiana wiatru i wyniki mogą być różne nawet o kilkadziesiąt procent.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group