ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik 4kw zaplot na słoneczko
Autor Wiadomość
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 07 Gru, 2014   Silnik 4kw zaplot na słoneczko

Cześć.
Jak w trmacie. Próbował ktoś zaplatać silnik dd puszczany na około max 4kw na tak zwane słoneczko w kole 20 cali? Jaka jest orientacyjna długość szprych? (rozmiar standard czyli 243 mm średnicy) Jak z wytrzymałością koła? Jak z łatwością centrowania.
Pozdrawiam.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Patriko 
brygadzista


Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 242
Skąd: Słupca
Wysłany: Nie 07 Gru, 2014   

Zapomniałeś dopisać jaki silnik chcesz wplatać :wink:
_________________
Jeżdżę na: Coma 3000
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 07 Gru, 2014   

:) no podałem standardowy rozmiar średnicy czyli np 9c goldenmotor i tym podobne.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
kondzio927 
prezes
WWW.KONDZIO-BIKE.PL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 554
Skąd: CZĘSTOCHOWA
Wysłany: Nie 07 Gru, 2014   

...najprościej będzie użyć kalkulatora do szprych :roll: :?:
np.http://www.sapim.be/kalkulator-dlugosci-szprych
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 07 Gru, 2014   

W serwisie rowerowym skonsultuj. To Ci naświetlą zalety słoneczka od bardzo praktycznej strony. Ogólnie to mówią, żeby unikać, chyba, że jest to absolutnie niezbędne (np szprycha ma 80mm i nie da się zapleść inaczej)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 07 Gru, 2014   

Są różne opinie:

"- słoneczko - charakteryzuje sie największa odpornością pionową ale prawie zerową boczną. Oznacza to ze do jazdy na wprost jest dobre przy większym zakręcie by mogły wystąpić problemy. stosowany na przednie koło w szosach.
- pół słoneczko - szprychy są na słoneczko od lewej strony piasty, po stronie napędu (kasety) szprychy są krzyrzowane. Zaplot stosowany w szosówkach, mieszczuchach, moze w crosach.
- krzyże - im wiecej krzyży tym koło bardziej podatne na uderzenia z góry ale mocniejsze na boczne przeciążenia. Optymalnym i chyba najpopularniejszym zaplotem jest a raczej są 3 krzyże. 4 stosuje sie w BMXach"

" Słoneczko ma najlepszą sztywność i pionową i boczną. Było to badane laboratoryjnie.
Jednak słoneczko fatalnie przenosi siły skrętne, dając słoneczko do koła napędowego, poskręca Wam szprychy. Dlatego stosuje się zaplot na krzyże, żeby szprycha mogła ciagnąć, lub być ciagnięta jak ma się hamulce tarczowe czy bębnowe.
Słoneczko ma jeszcze tą wade że szprycha działa prostopadle do kołnierza piasty i praktycznie próbuje go wyrwać, w zaplocie na słoneczko siły korzystniej rozchodzą się po kołnierzu. "
Ostatnio zmieniony przez zeeltom Pon 08 Gru, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Nie 07 Gru, 2014   

Toft, uprzedziłeś mnie. Będę miał ten sam problem. Przy takiej konfikuracji wyszło mi tak mniej więcej około 80 mm szprychy. Nie wyobrażam sobie słoneczka. Będę kombinować żeby był 1 krzyż. No i jeszcze problem skąd szprychy.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 08 Gru, 2014   

No właśnie chodzi o opinie praktyczne. Zwłaszcza wytrzymałość. A słoneczko bo takie szprychy na 80 chyba gdzies są motorowe właśnie.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Czw 11 Gru, 2014   

Jestem w trakcie składania roweru dla ojczulka na koła 20cali. Jak dojdą szprychy to się podzielę tym jak wyszło. Oczywiście na 1 krzyż zaplot .
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Sob 13 Gru, 2014   

Zaplotę chyba tak jak na tej stronie. Szprychy około 100mm.
http://cn9continent.en.al...otor_RH205.html
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Sob 13 Gru, 2014   

Można też w ten sposób wtedy będą mniej szprychy przy nyplach wygięte . http://www.electricbicycl...cpie-page1.html
 
 
medykmtb
[Usunięty]

Wysłany: Wto 16 Gru, 2014   

ja mam kolo ok 5kw clyte 5403 24 cale, zaplecione na sloneczko, szprychy 3,5mm choc w drugim rowerze 3,3mm tez wystarczaja.sztywnosc, wytrzymalosc sa ok,wazne by kupic mocna obrecz.nie ma co sie bawic w zaplatanie na jakiekolwiek krzyze, bo mocowanie nypla bedzie pod zlym katem w obreczy i tam obrecz moze pekac.wmotorach obrecze maja wyjscia do nypli pod katem i problemu nie ma to crossingu szprych.w zwyklych malychkolach odradzam
 
 
lkuc18 
kierownik


Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 314
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 23 Gru, 2014   

U mnie kółko 24" zaplecione na słoneczko wygląda tak:
.
Póki co zero problemów a silnik 7x9 sięc moment obrotowy niemały, ale waga moja nieduża (60kg, roweru jeszcze nie ważyłem). Co prawda dużo jeszcze na nim nie jeździłem bo deszcze non stop ale jak będą problemy to dam znać. Ogólnie sam bałem się słoneczka ale koło jest sztywne. Trudność zaplotu jest dziecinna. Grubość szprych 2,2 mm.
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Śro 24 Gru, 2014   

Przy zaplocie na słoneczko odpada problem pękania szprych czyli gniazda szprych wychodzą pod kątem prostym dlatego też szprychy można naciągnąć mocniej i w miarę to usztywni koło.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Śro 24 Gru, 2014   

MixhaL napisał/a:
Przy zaplocie na słoneczko odpada problem pękania szprych czyli gniazda szprych wychodzą pod kątem prostym dlatego też szprychy można naciągnąć mocniej i w miarę to usztywni koło.

A należy się wtedy bać ? Rozerwanie piasty nie grozi ? Bo z tego co mi raz przy kupnie przedniej piasty w sklepie rowerowym mówili to niektóre firmy mają zaznaczone w specyfikacji że np zaplot na min 3 krzyże . :roll:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group