Jakie opony do fulla na jazde w terenie |
Autor |
Wiadomość |
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 17 Gru, 2014 Jakie opony do fulla na jazde w terenie
|
|
|
Chce zamontować jakieś 3-calowe 26" do jazdy po błotach i śniegu a jednocześnie muszą być ciężkie i nieprzebijalne czyli najlepiej wieczne, mam obręcze o szer. 30mm. Czy ma ktoś coś godnego polecenia i źródło miejsca gdzie można co takiego nabyć? Na znanym portalu aukcyjnym ceny wahają się od 50-200zł za sztuke mimo że wyglądają niemal identycznie.. |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Śro 17 Gru, 2014
|
|
|
Na przód muddy marry 2.5", na tył od motoru jeżeli ma być niezniszczalna i nieprzebijalna. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 17 Gru, 2014
|
|
|
A coś na 26" ?
Może przesadziłem ze słowem niezniszczalna. Dobrze jakby się nie przebiła przy najechaniu na jakąś zbitą butelke czy ostry kamień. No i zależy mi na jak najszerszej dla zwiększonej trakcji |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 17 Gru, 2014
|
|
|
Zawsze możesz iść do salonu rowerowego.
Dokonaj organoleptycznego sprawdzenia. Wybierz twardą oponę, ciężką, na drucie. Koniecznie grubościenną. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
tumich
brygadzista
Dołączył: 16 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: małopolska
|
Wysłany: Śro 17 Gru, 2014
|
|
|
Myślicie, że Schwalbe Super Moto X nada się dobrze na asfalt do ebike? Zauważyłem, że producenci e-bików coraz częściej je wybierają np. Focus albo Cube.
|
|
|
|
|
scale
młodzik born to vertride
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 79 Skąd: górny śląsk
|
Wysłany: Czw 18 Gru, 2014
|
|
|
tas napisał/a: | Zawsze możesz iść do salonu rowerowego.
Dokonaj organoleptycznego sprawdzenia. Wybierz twardą oponę, ciężką, na drucie. Koniecznie grubościenną. |
Opony w teren nie powinny być wykonane z twardej mieszanki gumy szczególnie przednia opona powinna mieć mieszankę 40-42a, na tył wystarczy 60a. Opona powinna mieć podwójny oplot (tzw 2-ply). Polecam opony Maxxis, które są w miarę tanie w porównaniu do konkurencji (Continental, Schwalbe). Na przód model minion DHF, na tył Minion DHR, na warunki mokre i błotniste są opony Wetscream, Swampthing. Oczywiście są też produkty innych firm, ale i ceny z innej półki |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 18 Gru, 2014
|
|
|
Pytanie jest, czy autor szuka opon do zwyczajnego roweru fulla w teren, czy do fulla eketrycznego w teren.
W pierwszym przypadku masz rację, takie opony powinno się wybrać.
W drugim przypadku, niestety, ale nie masz racji, zwyczajne miękkie opony w terenie na ebajku są nie do zaakceptowania. Charakterystyka prędkości, manewrów, obciążenia opon jest bliższa motocrosowi niż rowerowi. Wszystkie te miękkie papierowe opony to jest 1-2 miesiące i są łyse z tym swoim bieżniczkiem na 2mm. Jeśli nie wybierzesz mocnej, wytrzymałej, grubej opony z dużą ilością gumy do zdarcia to będziesz wymieniać je nieadekwatnie często.
Dlatego trzeba iść do rowerowego i samemu wybrać do takich zastosowań grube opony. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 18 Gru, 2014
|
|
|
Pamiętam jeszcze czasy gdy się szło do sklepu rowerowego i pytało o opony 26cali na 2.2cala, "macie?" - "Mamy". Teraz mieszanki, bieżniki wzorki itd..
Tas: dlatego właśnie chce porównywać wagi, na chłopski rozum im cięższa tym więcej gumy.
Scale: Miniony też są jednak drogie, lepsze maxxisy 2.5 cala to 150zł za sztuke
Co byście powiedzieli na WILDLIFE LEOPARD Duro? Cena kusi no i jest właśnie ciężka i ma gruby bieżnik. |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 18 Gru, 2014
|
|
|
Ok, wziąłem te leopardy, jak się szybko zużyją to pomyśle o czymś twardszym z gumą 70a, na aledrogo chodzą takie chińczyki 1.8kg po 50zł. |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Czw 18 Gru, 2014
|
|
|
Jak wjechałem na oponie z mieszanką 70A do lasu po deszczu to czułem się jakbym wyszedł w skarpetkach na lodowisko. 42A schodzi w mgnieniu oko, na asfalcie to już dramat, ale trzyma konkretnie. 60A to dobry kompromis |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
scale
młodzik born to vertride
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 79 Skąd: górny śląsk
|
Wysłany: Czw 18 Gru, 2014
|
|
|
sietaz napisał/a: | Jak wjechałem na oponie z mieszanką 70A do lasu po deszczu to czułem się jakbym wyszedł w skarpetkach na lodowisko. |
W tym wypadku szerokość obręczy oraz ciśnienie powietrza ma zasadnicze znaczenie. Im szersza obręcz tym mniejsze ciśnienie a co za tym idzie lepsza przyczepność w terenie. Dla mnie porządna opona w terenie to podstawa, tak jak sprawne hamulce. Jeżdziłem na różnych oponach od Schwalbe, Conti, Michelin i innych cenionych w świecie producentów opon rowerowych dopero u Maxxis"a znalazłem "tanie " opony, które oferują największą uniwersalność zastosowania w terenie od jazdy po korzeniach przez szuter po skały. Na stanie mam 4 komplety ogumienia które dobieram w zależności od panujących warunków i terenu.
Na zawodach enduro użuwam zestawu Maxxis'a DHF 2,5 EXO 42a/ DHR 2,35 2-ply 42a
Na wypady w góry wybieram ww.DHF/ HR 2.35 60a
Na wypady w las stasuję Schwalne Fat Albert 2,35/ Maxxis Ardent 2,35
Na błoto Maxxis Wetscream 2-ply 42a/ HR 2,35 60a
W następnym sezonie zapewne zainwastuję w Spezialized Butcher SX
Miniona można dostać za 119zł |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 19 Gru, 2014
|
|
|
Ja mam dhf 2.7 60A na jazdę po śniegu. Szkoda, że go zniszczyłem obcinając bieżnik bo byłby na sprzedaż - za twarda mieszanka jak dla mnie bo zbyt wolno się zużywał. Jeżeli tej zimy (patrząc na temperaturę dzisiaj toraczej wiosny) będzie jakikolwiek śnieg to kkupuję coś 42a |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 19 Gru, 2014
|
|
|
Te co kupiłem mają niby 52A więc jeszcze inny kompromis chyba mniej standardowy, sam jestem ciekawy jak szybko się to będzie zużywać |
|
|
|
|
scale
młodzik born to vertride
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 79 Skąd: górny śląsk
|
Wysłany: Pią 19 Gru, 2014
|
|
|
sietaz napisał/a: | Jeżeli tej zimy (patrząc na temperaturę dzisiaj toraczej wiosny) będzie jakikolwiek śnieg to kkupuję coś 42a |
U mnie w zeszłym roku zewnętrzna warstwa gumy (42a) popękała na mrozie (temp. -8-10C°) |
|
|
|
|
|