ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Chłodzenie olejem
Autor Wiadomość
Mobwar 
młodzik
Mobwar


Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 59
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Wto 22 Lis, 2016   

Do ferrofluidu odpowietrzenie nie jest konieczne bo nie jest też konieczne super uszczelnienie silnika. Ferrofluid ma przewagę nad olejem bo sam trzyma się blach i magnesów. Odpowietrzenie jest konieczne przy gdy chcemy przystosować silnik do zaolejowania lub też przystosowania go do wjeżdżania w głęboką wodę lub mega błoto.
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Śro 23 Lis, 2016   

Czy w zestawie "HubSinks" żeberka od radiatorów nie powinny być obrócone o 90 stopni tak aby pęd powietrza podczas jazdy mógł swobodnie przepływać przez kanały?.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 23 Lis, 2016   

tomeczekokok napisał/a:
Czy w zestawie "HubSinks" żeberka od radiatorów nie powinny być obrócone o 90 stopni tak aby pęd powietrza podczas jazdy mógł swobodnie przepływać przez kanały?.

Nie wykluczone ze byłoby troche wiecej powietrza miedzy nimi, ale taka konstrukcja nie dopasuje sie do silnika o odrobine mniejszej srednicy. Żebra w poprzek pozwolą dociągnac radiator do silnika jesli byłyby niewielkie niedokładnosci w wykonaniu. No i chyba lepiej wygląda :)
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Śro 23 Lis, 2016   

pomysł przedni z tym radiatorem, muszę poszukać w firmie bo gdzieś wala sie karton z radiatorami z komputerów morze uda się je pozaginać, ale ja widzę inny problem po przejeździe w błotku piachu blotku piachu itd koło będzie o tyle cięższe ile przyklei sie do radiatora i pozostaje mycie tego "jeża', jak pisał wczoraj tas myjka odpada :sad: a wiec przelecieć szmatką każde żebro - mało ciekawe, no ale wydaje sie chyba niezbędne jak chce sie mieć te 10-115 kw to trzeba pucować co każdą wyprawę do lasu
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 23 Lis, 2016   

jest szansa ze od odsrodkowej siły odpadnie
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Śro 23 Lis, 2016   

Nie ma, poszczególne sekcję radiatora są łączone ze sobą śrubami. Jeśli ktoś ma możliwości wykonania takich radiatorów w sensowniejszej cenie to wróże dobry zbyt :)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 23 Lis, 2016   

A to magnesy się grzeją w silniku, że im pomagają radiatory? :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 23 Lis, 2016   

Lol tas, Ferro odprowadza ciepło na magnesy -> obudowę i potem radiator.

Od siły odśrodkowej nie odpada bo mocowane na śruby i termoklej.

Żeberka specjalnie są w ten sposób bo wtedy większe wiry powietrza się robią i jest efektywniej, testowali też odwrócone i działały gorzej.
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Śro 23 Lis, 2016   

atomek1000 napisał/a:

Od siły odśrodkowej nie odpada bo mocowane na śruby i termoklej.


Przemek napisał/a:
przejeździe w błotku piachu blotku piachu itd koło będzie o tyle cięższe ile przyklei sie do radiatora i pozostaje mycie tego "jeża',

Cytat:
jest szansa ze od odsrodkowej siły odpadnie


z tym odpadaniem to nie chodzi o radiator tylko blotko :lol:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 23 Lis, 2016   

No właśnie ale ferro nie dotyka uzwojeń? No to jak przenosi to ciepło? Przez powietrze? :D
Prosty człowiek ze mnie, nie potrafię sobie tego wyobrazić :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 23 Lis, 2016   

tas napisał/a:
No właśnie ale ferro nie dotyka uzwojeń? No to jak przenosi to ciepło? Przez powietrze? :D
Prosty człowiek ze mnie, nie potrafię sobie tego wyobrazić :P


Nie robiłem tego chłodzeni w silniku ale ferrofluid w mojej branzy jest uzywany i znam odrobine jego nature.
Jesli bedzie go duzo to bedzie sie rozchlapywał po silniku i tym samym zestudzi tez uzwojenia. Bedzie na pewno zmierzał w kierunku magnesów.
Zasadniczo juz sam kontakt statora z obudową zmniejszy troche temperature silnika, bo bez zadnej cieczy, wymiana ciepła nastepuje jedynie za posrednictwem powietrza.

Druga sprawa to ze przy duzych prądach i czestotliwosciach grzac sie moze predzej rdzeń, bo się nasyca, niz uzwojenie.
Na pewno najlepszym rozwiązaniem jest nalac 100gramow oleju do silnika aby on studził całośc.

Przy okazji pytanie. W moim silniku Bionx oska wypłaszczona na przewody była z dwóch stron. Gdyby drugą stroną (albo ta sama jak jest miejsce) wyprowadzic rurki miedziane od zwojnicy przetaczajacej wode do studzenia oleju ? Gdzies z przodu zastosowac małą chłodniczke.
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Śro 23 Lis, 2016   

hmm ja też prosty jestem i na moje rozumowanie to jeśli ferro lubi magnetyczne/ferrytyczne "rzeczy" to w momencie gdy cewka indukuje pole to ferro "chwyta ją na ten moment tak jak chwyta magnez??
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 23 Lis, 2016   

Przemek napisał/a:
hmm ja też prosty jestem i na moje rozumowanie to jeśli ferro lubi magnetyczne/ferrytyczne "rzeczy" to w momencie gdy cewka indukuje pole to ferro "chwyta ją na ten moment tak jak chwyta magnez??


Z tym, ze cewki polaryzowane są raz w jedną raz w drugą strone. Nie wiem jak takie szybkozmienne pole wpłynie na przyciąganie ferrofluidu.

Podobno mozna zrobic ferrofluid w domu z oleju i taśm VHS.
Samą taśme trzeba wrzucic do rozcieńczalnika aby ferro odpadło, wyjąc taśme o ile sie nie rozpusciła ( a wskazane zeby sie nie rozpusciła), odparowac rozcieńczalnik i dodac oleju.
Wiem ze czarny proszek kruszyl sie jak rozciągałem taśme, ale moze da sie to zrobic rozcieńczalnikiem (nitro, birol).
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Śro 23 Lis, 2016   

Z tym, ze cewki polaryzowane są raz w jedną raz w drugą stronę
. Nie wiem jak takie szybkozmienne pole wpłynie na przyciąganie ferro


myślę ze to niema takiego znaczenia (polaryzacja) ferro lubi i + i-, zależy jak ferro będzie wypełniać lukę pomiędzy magnesami a cewkami, jeśli będzie go mało to ledwo muśnie a jeśli prawie równo to cewka przyciągnie i odda "jakieś "ciepło"
tak myślę? :roll:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 23 Lis, 2016   

Skoro tam się leje 2-5ml tego cuda (a dokłądniej nakłada na szczeliny miedzy magnesami), to nie za bardzo brzmi aby cokolwiek tam chlupotało :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group