ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
MY1016Z zestaw z magmy
Autor Wiadomość
arge 
początkujący


Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 25
Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pon 29 Gru, 2014   MY1016Z zestaw z magmy

Co o takim zestawie sądzicie? jakie to może mieć osiągi przy kole 26cali?

http://magma.sklep.pl/pro...o-24V-250W.html
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Wto 30 Gru, 2014   

arge napisał/a:
jakie to może mieć osiągi przy kole 26cali?
Cytat:

Co o takim zestawie sądzicie? jakie to może mieć osiągi przy kole 26cali?


Osiągi? Hmmm.... Toczopełzanie ze startem troszkę wolniejszym niż zółw....
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 30 Gru, 2014   

Przerabiałem kiedyś rower na taki silnik z przekładnią, ale na 20 calowych kołach, to nie było aż tak tragicznie. Zbierał się całkiem przyzwoicie i latało to około 25 km/h. Tylko, że nie napędzało to bezpośrednio łańcucha, a była tam osobna zębatka na tylnym kole.
Do 26 cali raczej bym tego nie stosował, chyba, że z tyłu będzie przerzutka, może to coś da.
 
 
arge 
początkujący


Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 25
Skąd: Oświęcim
Wysłany: Czw 01 Sty, 2015   

powiem szczerze że widziałem już na popularnym serwisie aukcyjnym rowery z zamontowanym właśnie takim silnikiem. Zamontowane było to nad przednim kołem i napędzało to niby przednie koło za pomocą zębatki 16z, ale o osiągach nic nikt nie pisał. Drugim rozwiązaniem było napędzanie tak naprawdę korby na największą zębatkę i wolnobieg był jakimś cudem zamontowany na silniku z jakąś małą zębatką. Oba rozwiązania są mi całkowicie obce, w wykonaniu tego silnika. Dla tego pytam co sądzicie o tych rozwiązaniach z tym silnikiem.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 01 Sty, 2015   

Coś tam klecę. Jak zrobię, to pokażę ;)
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Czw 01 Sty, 2015   

arge napisał/a:
Drugim rozwiązaniem było napędzanie tak naprawdę korby na największą zębatkę i wolnobieg był jakimś cudem zamontowany na silniku z jakąś małą zębatką.

Chyba masz na myśli to rozwiązanie: http://bimoto.pl/zestawy-...ktrycznymi-bldc
Budowę zestawu korbowego można znaleźć na stronach Biura Patentowego, albo jeszcze bliżej: wpisz "Bimoto" do szukajki na naszym forum.
http://bimoto.pl/informacje-techniczne
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Pią 02 Sty, 2015   

arge napisał/a:
Drugim rozwiązaniem było napędzanie tak naprawdę korby na największą zębatkę i wolnobieg był jakimś cudem zamontowany na silniku z jakąś małą zębatką. Oba rozwiązania są mi całkowicie obce, w wykonaniu tego silnika. Dla tego pytam co sądzicie o tych rozwiązaniach z tym silnikiem.


Ten układ nazywa się mid drive. Mam mida na tym silniku. Bardzo fajna sprawa bo:
-Pożera mniej energii niż popularne silniki 9c w piaście
-Pozwala brać podjazdy typu ''ściana" i jednocześnie jest całkiem szybką jazdę na prostym.
-Pozwala łatwo dostosować wspomaganie do pedałowania
-Całość elektryczno mechaniczna jest lżejsza 3-4 kg niż przy zestawie z 9c

Przykładowe zestawienie mojego mida 24v 350w ( bat. 8s2p) na rowerze mtb hardtail z moim drugim e bajkiem na 9c 10x6 ( sterownik 48v batka 12s2p li po) rower full na ramie schwinn rocket 88:
Mid 30-33km zasięgu, 9c 24-25km zasięgu. Oba przy podobnym stylu jazdy (Jeżdżę dosyć ostro, ale ciągle wspomagam pedałując). Prędkości średnie podobne, na tych samych trasach: 29-31 km/h dla mida i 30-32 dla 9c.

Wady mida to hałas przekładni (choć to i zaleta bo jak jedziemy śmieszką to piesi schodzą ;) )
i fakt że szybciej zużywa zębatki na kole. No i do kosztów eksplantacji trzeba doliczyć też jednorzędowe łańcuchy silnika.


Z plusów bajka z 9c: Lepiej się zbiera ( nie trzeba wachlować biegami) znacznie cichszy silnik, całość jest bardziej bezobsługowa.
 
 
arge 
początkujący


Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 25
Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pią 02 Sty, 2015   

A czy mogłbyś mi podpowiedzieć jak z wolnobiegiem, czy masz zamontowany na korbie czy przy silniku? bo takie wlaśnie rozwiązania gdzieś na necie znalazlem. Co do przerobki korby to mimo schematów na stronce podanej przez kolegę w poście wyżej to ja po prostu nie wiem jak wyczarować podobną korbę. Po prostu nie mam koncepcji jak to zmontować, co użyć itd. a nie chcę tego rozwiązania odpuszczać bo mi się bardzo taki mid podoba i wydaje mi się że ma potencjał choć co do 250w 24v z przekładnią to nie jestem pewien czy da radę.
 
 
scale 
młodzik
born to vertride


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 79
Skąd: górny śląsk
Wysłany: Pią 02 Sty, 2015   

trochę informacji i zdjęc różnych konstrukcji masz tu:
https://www.electricbike.com/mid-drive-kits/
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 03 Sty, 2015   

arge napisał/a:
A czy mogłbyś mi podpowiedzieć jak z wolnobiegiem, czy masz zamontowany na korbie czy przy silniku?

I na korbie i na silniku. Dzięki temu mogę:
-Jechać na samych pedałach bez oporu silnika
-Jechać na samym silniku gdy pedały stoją w miejscu
-Pedałować wspomagając silnik

Do zamontowania zębatki na korbie potrzebujesz korbę traialową: http://www.trialshop.pl/pl/40-korby

Do zamontowania zębatki na silniku do zębatki silnika trzeba przyspawać miskę supportu i na nią nakręcamy wolnobieg. Tu istotne jest by miska byla z odpowiedniej strony suportu - tak by silnik w czasie jazdy dokręcał zębatkę, inaczej będzie się odkręcać.

arge napisał/a:
choć co do 250w 24v z przekładnią to nie jestem pewien czy da radę.


U mnie jest zasilany 33,v więc przewoltowany przy wadze 80kg mykam nim z pedałowaniem po 45km/h po płaskim. Pod górki gdzie normalnie jadę 15-20 km/h z wspomaganiem lecę 30-35 km/h.
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Sob 03 Sty, 2015   

Yin, a można gdziekolwiek dostać taniej takie korby, nowe bądź używane (najtańsze w trialshop to 150zł; to źródło znałem)?
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Nie 04 Sty, 2015   

bloodyopel napisał/a:
Yin, a można gdziekolwiek dostać taniej takie korby, nowe bądź używane (najtańsze w trialshop to 150zł; to źródło znałem)?


Na allegro możesz nie szukać... nie ma...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
arge 
początkujący


Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 25
Skąd: Oświęcim
Wysłany: Nie 04 Sty, 2015   

Panowie, a co sądzicie o drugim rozwiązaniu. Montaż tylnego kola w przedni widelec 26cali z piastą typu "kontra" z pojedynczą zębatką z wolnobiegiem tam będzie pewnie zębatka 16z i silnik 250w 24v z przekładnią i zębatka na silniku prawdopodobnie 11z ? co takie rozwiązanie warte?
Z tego co tak sobie przeglądałem to typowy silnik w piaście 250w z przekładnią planetarną ma 251rpm a silnik 250w 24v my1016 z przekladnią ma 353rpm na wyjściu jak się do tego odnieść? teoretycznie powinien na chłopski rozum mieć większy v-max
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Nie 04 Sty, 2015   

arge napisał/a:
teoretycznie powinien na chłopski rozum mieć większy v-max


Tak - o ile moc mu na to pozwoli.

Ja męczyłem MY1016 bezprzekładniowego (2500 obr/min) gdzie na silniku miałem 11Z a na kole 80Z. Koła 26". Ruszyć ruszało po płaskim ale wystarczało żeby na drodze pojawiła się niewielka górka i silnik nie miał już mocy.
Na tym samym przełożeniu silnik 500W radzi sobie zdecydowanie lepiej - bynajmniej nie grzeje się tak jak na 250W... A zjarmoliłem 250-tki 2szt...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
arge 
początkujący


Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 25
Skąd: Oświęcim
Wysłany: Nie 04 Sty, 2015   

Masz rację, ale jeszcze łudzę się że ta wbudowana przekładnia w tym MY1016 powinna coś dać więcej od takiego zwykłego bez przekładniowego. Przecież ten bez przekładni ma ok 0,9NM a ten z przekładnią coś chyba ok 9 z czymś NM jeżeli się mylę to proszę poprawcie mnie szybko żebym nie siał propagandy :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group