ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
MY1016Z zestaw z magmy
Autor Wiadomość
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Nie 04 Sty, 2015   

Myślę, że taki mały silnik to jedynie w opcji MID-drive; jedyna szansa dla niego to właśnie wykorzystanie tylnych przekładni. Zastosowanie go na przednim kole robi z niego bezprzekładniowca o naprawdę nikłej mocy...
 
 
arge 
początkujący


Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 25
Skąd: Oświęcim
Wysłany: Nie 04 Sty, 2015   

Może i mylę pojęcia ale jeszcze mam wynalazek taki jak MY1016 bez przekładni z rolką 35mm i napędza to przednie koło. Jak się rolka nie ślizga to zasuwa to aż miło, tylko kwestia oczywiście oporów po prostu masakra :wink: Co do mida to oczywiście rownież uważam to za naprawdę idealne rozwiązanie ale to z przednim kołem również chciałbym zbudować bo mam takie koło w zapasie. Dlatego chcę mieć jak najwięcej opinii na temat tego rowiązania.
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 05 Sty, 2015   

bloodyopel napisał/a:
Yin, a można gdziekolwiek dostać taniej takie korby, nowe bądź używane (najtańsze w trialshop to 150zł; to źródło znałem)?


Niestety u nas tylko trialshop. Można jeszcze polować na ebay. Opcja nr 3 - stalowa korba z marketowego chinczyka, odcinamy blaty i na ich miejsce spawamy miskę suportu ( dobraną tak by zębatka zakręcała się wraz z obrotami silnika.) Zresztą zrobiłem taką korbę - porobię fotki i wrzucę na forum.


arge napisał/a:
Panowie, a co sądzicie o drugim rozwiązaniu. Montaż tylnego kola w przedni widelec 26cali z piastą typu "kontra" z pojedynczą zębatką z wolnobiegiem tam będzie pewnie zębatka 16z i silnik 250w 24v z przekładnią i zębatka na silniku prawdopodobnie 11z ? co takie rozwiązanie warte?


Najbardziej sensownym rozwiązaniem ( z tych tańszych) jest dospawanie do korony widelca sztywnego z przodu profilu prostokątnego na którym mocujemy silnik ( przekładniowy MZ) i rozgięcie widelca z 100mm na 135mm co umorzyli nam zamontowanie tylnego koła z kasetą w przednim widelcu. Zostaje wspawać hak przerzutki, założyć przerzutkę i mamy 8 biegowe wspomaganie elektryczne z przodu i klasyczny napęd na tył.

Zanim ktoś się oburzy że się nie da i że to niebezpieczne: jeździłem na 2 poziomkach z rozgiętym widelcem - 0 problemów, rozwiązanie jest zresztą całkiem popularne:
http://www.englishcycles....wd-recumbent-2/
http://www.atomiczombie.c...0Recumbent.aspx
https://www.youtube.com/watch?v=RguFpnITQhM
https://www.youtube.com/watch?v=b9GPDJctkXs
 
 
arge 
początkujący


Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 25
Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto 06 Sty, 2015   

No powiem szczerze że jest to mega rozwiązanie :smile: 8biegów to by było coś. Ale musiałbym chyba widelec zmienić bo ten mój jest masakrycznie gruby, i nawet rozgięcie go 5mm będzie nie lada wyzwaniem, a tyle będę musiał go rozgiąć chcący wpasować to koło. Koledzy ale co z tym silnikiem da to rady w tej konfiguracji czy nie bardzo? na jakie osiągi mogę liczyć, przypominam zębatka na silniku 11z na piaście 16z silnik MY1016Z 250W 24v według magmy podobno do tej zębatki na silniku pasuje łańcuch rowerowy. Kto miał coś z tym motorem do czynienia? bo ja go znam tylko z opowieści :mrgreen:
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 06 Sty, 2015   

Pod rowerowy, ale jednorzędowy. Nie wiem czy w magmie nie było alternatywnej zębatki pod łańcuch 8 rzędowy. Co do silnika - przekładniowy da radę tylko wybierz jego mocniejszą wersję 350w - jest troszkę szersza od wersji 250w. Reszta to kwestia biegów kaseta 11-32 lub 34 jak uda Ci się znaleźć powinna dać odpowiednią rozpiętość i na podjazdy i na szybką jazdę.

Co do widelca - wrzuć fotkę. Ja rozginałem ręcznie przez nałożenie rurek na golenie widelca w celu zwiększenia dźwigni. Tylko trzeba to robić z wyczuciem żeby rozgiąć obie strony równomiernie.
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Wto 06 Sty, 2015   

Yin napisał/a:
Zresztą zrobiłem taką korbę - porobię fotki i wrzucę na forum.


No więc czekamy :grin:
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Śro 07 Sty, 2015   

Mówisz i masz :) http://forum.arbiter.pl/v...p?p=51761#51761
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group