ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Piaggio Free electric moped
Autor Wiadomość
Użytkownik
[Usunięty]

Wysłany: Czw 18 Paź, 2007   

Głowa Skrzydlowa: no wlasnie w tym problem ze z paskami to nic sie nie wymysli, jezeli chodzi pasy klinowe to musza one jak pisalem miec okreslone tarcie na talerze aby sie nie slizgaly, zadne cuda tu nie pomogą, co do pasków zebatych to dziala to troche inaczej i dosc wydajniej niz klinowe ale u mnie sie to nie nada, mi chodzi o jakis mechanizm aby modz przelaczac biegi w czasie jazdy, myslalem o tym i przychodzily mi dziwne rzeczy do glowy :) np przerzutka rowerowa z wyzszej polki, trzeba by tu przy takich mocach zastosowac juz sprzet klasy shimano deore minimum ale tez by pewnie nie wytrzymalo dlugo bo moc jaka by tam byla przenoszona byla by to sila 10 ludzi...... tak ze odpada, wynalazki takie jak skrzynia biegów rowerowa marki shimano nexus tez odpada przy tych mocach zaraz siadzie o tu link dla zaintersowanych do roweru EV idealne - http://allegro.pl/item254...us_sg_8c20.html
chyba ze by dac przerzutke czy tego nexusa miedzy silnikiem a przekladnia kola.... tam panuja wysokie obroty wiec i moment jest MAŁY zapewne porownywalny z momentem jaki tworzy pedalujacy czlowiek. PRzerzutka pewnie obroty rzedu 3000 by wytrzymala ale ten nexus to nie wiem ....
tutaj jeszcze sachs 3 biegowy, osobiscie wolal bym 3 biegowa http://allegro.pl/item256...an_bdb_bcm.html

myslalem tez nad uzyciem skrzyni biegów z jawki czy simsona, ale nie bardzo bylo by gdzie ja wsadzic a samo przelaczanie bylo by uciazliwe

jest jeszcze cos ciekawego, widzialem na allegro kiedys maly stary silnik jak od motoroweru z automatyczna skrzynia biegów, porobno byla to skrzynia zebata a nie wariator, kosztowalo okolo 200 zl jak by sie uprzec toby nawet bylo....

przyszly mi nawet takie durnoty jak wykonanie elektronicznego przelaczania biegów w skrzymi jawki, czyli 1 silniczek sprzeglo, 2 silniczek wajcha i pod komputerek, normalnie Jawka TipTronic :) heh ale tak z 2 strony moze nie bylo by to takie gupie ?? jak by dac almela, i 2 slniki krokowe .... 1 bieg do 25 km/h, 2 bieg 25 - 50 km/h a 3 bieg 50 i wiecej... przy wlaczeniu hamulca komp automatycznie rozlacza sprzeglo, lub nie rozlacza hamujac silnikiem.

jak nic nie wymysle to skonczy sie na daniu silnika 3 kW bez skrzyni i tyle
 
 
NocnyPtak
brygadzista
konstruktor-amator



Wiek: 61
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 229
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 19 Paź, 2007   

Dawid R napisał/a:
chyba ze by dac przerzutke czy tego nexusa miedzy silnikiem a przekladnia kola.... tam panuja wysokie obroty wiec i moment jest MAŁY zapewne porownywalny z momentem jaki tworzy pedalujacy czlowiek. PRzerzutka pewnie obroty rzedu 3000 by wytrzymala ale ten nexus to nie wiem ....

Nie wygłupiaj się :shock:
Ja mam Nexus Integra 3 między silnikiem a kołem i on nie wytrzymał nawet 1000km. a ja mam silnik o mocy 350W !
Przy silniku 3 KW, to byłby tylko jeden delikatny trzask :P i z wszystkich "biegów" zostałby tylko luz... :twisted:
_________________
Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl
 
 
Użytkownik
[Usunięty]

Wysłany: Pią 19 Paź, 2007   

NocnyPtak - no to jedną z alternatyw mamy z głowy ;) tak podejzewalem .... wogle przy takich obrotach to pewnie mocno to by sie grzalo, ale co do 3 biegowych to chyba lepiej zainwestowac z sachsa, tansze i mocniejsze od nexusa.

Analizuje teraz temat motorowerowych skrzyn biegów z przelaczaniem biegów w manetce przy ręku, jak sie dowiem co i jak dam znac.
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Nie 28 Paź, 2007   

Tak mnie podkręca ten temat, żeby się ruszyć i zelektryfikować swojego rdzewiejacego komara, wprawdzie nie jest to Piaggio, ale co tam :)
Mam sprawę z grubsza obmyślaną - w ruch pójdą 2 silniczki 600W pozbawione już przekładni ślimakowej. Ich połączenie z oryginalną skrzynią komara chce zrealizować na pasku zębatym. Myśle żeby odpuścić sobie finezyjne rozwiązania i koło zębate zamocować do koła z magnesami nad iskrownikiem. Wygląda prosto, zobaczymy czy będzie skutecznie... jeśli tylko czasu i zapału starczy;)
 
 
Użytkownik
[Usunięty]

Wysłany: Pią 02 Lis, 2007   

Marucha79 moja odpowiedz w Twoim temacie....

co do skrzyni biegów z przelaczaniem w manetce ręcznej, skrzynia ma 2 biegi, manetka jest pod dzwignia sprzegla, manetka jak od gazu, trzeba jedna reka nadusic sprzeglo i ta sama ręka krecic manetką, zdaje sie to malo wygodne jest, ale ma jeden plus, latwo do tego dorobic silnik krokowy ktory bedzie krecil manetką zamiast kierowcy bazujac na np predkosci skutera - to jest pewna mysl .....
 
 
Użytkownik
[Usunięty]

Wysłany: Pon 05 Lis, 2007   

ja coraz bardziej sie sklaniam do uzycia przerzutki rowerowej jako skrzyni biegów, sprawdzila sie idealnie w De-Rowerze 1, jak by to zastosowac osprzęt shimano Deore (wysoka wytrzymalosc, bardzo dobre stopy metali) to mysle ze by wytrzymalo, samo przelaczanie biegów byloby wygodne w manetce lub w klamkomanetce... Free ma sprzęglo odsrodkowe przy tylnym kole taka buca dosc gruba, jak by je wywalic idealnie wejdzie tam wielotryb (kaseta) rowerowy. Aby łancuch sie ładnie pokrywal z wszystkimi trybami kasety, zebatka przednia czyli ta na wale silnika czy walu korbowego musi byc na przesownej tulejce ktora przesówa sie po wale w lewo i prawo, zebatka sama sie ulozyc w zaleznosci od polozenia lancucha na wielotrybie na koncu karteru silnika.

Niestety odzysk hamowania przy takim rozwiazaniu nie bedzie mozliwy ze względu na przerzutke ..... jak by wywalic wolnobieg to przy hamowaniu łancuch naciagnie przerzutke i bedzie dziwnie skakac po wielotrybie, mysle ze dla odzysku trzeba by zastosowac oddzielny silnik od hinskiego skutera (ma magnesy stałe), taki ok 500W, dla picu mozna dac z przodu na przednie kolo jakis male nie rzucajacy sie oczy ok 250W ;)

Aby silnik napedowy dzialal jako generator prądu trzeba by zrezygnowac z przerzutki i dac skrzynie biegów 2 biegowa od motorynki, w ktorej przelaczanie biegów byloby strasznie kłopotliwe, chyba ze by je zautomatyzowac jak gdzies wczesniej pisalem....

tutaj ktos juz mysla o free elektrycznym http://grupy.scigacz.pl/R...61,2006_11.html

a tu mniej wiecej fotka aby bylo wiadomo o co chodzi
 
 
Użytkownik
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Lut, 2008   

no i sprzedalem skuter :/ i nie ma czego przerabiać. Ostatnio pomyślałęm o zakupie motocykla bez silnika i bez papierów cos fajnego ok 600ccm. I rejestracja na motorower elektryczny marki SAM. Czyli motor z silnikiem do 4kW. Zobaczymy może cos z tego wyjdzie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group