Pytanko o baterie i ogólne |
Autor |
Wiadomość |
voytecc
początkujący
Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 6 Skąd: stg
|
Wysłany: Pon 26 Sty, 2015 Pytanko o baterie i ogólne
|
|
|
Witam Wszystkich
Zna ktoś tą baterię ? Nie potrzeba do niej ładowarki ? Można ładować bezpośrednio z sieci ?
http://allegro.pl/bateria...4955629442.html
p.s.
chce przerobić swój rower najtaniej jak się da do jazdy 4km do pracy
czy wystarczy mi silnik + akumulator + przełącznik ? czy obędzie się bez sterownika ?
poleci ktoś jakiś tani system????
myślałem nad czymś takim ale nie wiem czy to dobry system http://emmoto.blogspot.co...-mocowania.html
skłaniam się ku silnikowi w piaście chyba tańsze niż 8fun (8fun tylko jeden talerz na korbie )
Mam identycznego bike'a DIY no name jak ten OBRAZEK i OBRAZEK1 ale oczywiście bez elektryki i błotników... czy ktoś może mi powiedzieć jakiej firmy ma mostek i kierownice bo chciałbym też u siebie takie rozwiązanie zastosować gdyż u mnie mostek krótki (problemy z kręgosłupem)
Pozdrawiam |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 26 Sty, 2015
|
|
|
Tak trzeba ładowarke na 36v do żelowych aku. Sterownik jest konieczny żeby normalnie jeździć.
Rolka to bardzo słaby pomysł. |
|
|
|
|
voytecc
początkujący
Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 6 Skąd: stg
|
Wysłany: Pon 26 Sty, 2015
|
|
|
Zmyliło mnie to złącze AC ...szkoda...dodatkowe koszta...
pytanko: czy do każdego silnika muszę kupić sterownik aby silnik działał ? (do jakich silników tego sterownika nie potrzeba )
do czego służy sterownik ? |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 26 Sty, 2015
|
|
|
Żeby plynnie regulować obroty silnika - podłączyć manetke.
Teoretycznie silnik szczotkowy powinien działać po podłączeniu bezpośrednio do aku ale nigdy nie sprawdzalem w jaki sposób to zadziała więc nie wypowiadam się |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pon 26 Sty, 2015
|
|
|
Włącz tą baterię do gniazdka a zobaczysz prześliczne zjawisko. Tuż po nim powstanie chmura na kształt grzyba albo cygara... Po tym fakcie w najlepszym razie wymienisz bezpieczniki w domu i kupisz nową baterię. O ile wogóle przeżyjesz... NIE PODŁĄCZAJ TEJ BATERII BEZPOŚREDNIO DO GNIAZDKA!!!
Wykonanie włącznika który bezpośrednio będzie włączać i wyłączać silnik da radę zrobić - tylko Twój kręgosłup tego nie wytrzyma - ciągłe szarpnięcia będą przy włączaniu i wyłączaniu napędu a powolna jazda nie będzie prawie możliwa. Druga sprawa - stycznik cy też przekaźnik wytrzyma może z 500 włączeń i się zespawa albo wypali mu się styk... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 26 Sty, 2015
|
|
|
Odpowiem może w punktach :
1.Nie da się żadnej baterii ładować bezpośrednio z sieci (prąd zmienny a bateria stały)
2.Nawet najtańsza "przeróbka" na elektryczny jest znacznie droższa niż gotowy a nawet fabryczny, używany, dostępny na portalu aukcyjnym (można nawet wykorzystać części do przebudowy własnego)
3.Napęd "rolkowy" to prymitywne i mało efektywne rozwiązanie mające tylko i wyłącznie wady a z zalet jedynie to że jest. |
|
|
|
|
voytecc
początkujący
Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 6 Skąd: stg
|
Wysłany: Pon 26 Sty, 2015
|
|
|
Dzięki wibi rzeczowo i konkretnie...
hmmm...to mnie zmartwiłeś ale tak myślałem że taniej będzie kupić używkę ale przecież nie o to chodzi...
ok... co lepsze i czemu...
silnik w kole z przodu czy z tyłu ? |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 26 Sty, 2015
|
|
|
Dla jazdy zawsze lepszy jest silnik w tylnym kole głównie z uwagi na ciężar, gdy jest w przednim.Wprawdzie jazda na dystansie jaki planujesz (4km) to raczej rekreacja nawet bez silnika ale...i tak lepszy z tyłu. Silnik w przednim kole jest zdecydowanie łatwiejszy w budowie i wiele firm (i samoróbki) w ten właśnie,tańszy sposób swoje rowery "ulepsza". Generalnie chyba najlepszym jest napęd "centralny" bo ma szereg zalet (m/n nisko umieszczony środek ciężkości) ale z kolei jest drogim (do adaptacji) i nie tylko. |
|
|
|
|
radasss
dyrektor Radosław
Pomógł: 7 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 413 Skąd: Luboń/k.Poznania
|
Wysłany: Pon 26 Sty, 2015
|
|
|
Zdecydowanie z tyłu. Tylna oś jest na ogół mocniej dociążona i dlatego we wszelakich pojazdach napęd tylny umożliwia przekazanie większej mocy niż przedni. Jest jeszcze takie powiedzenie: "gdyby napęd przedni był lepszy chodzilibyśmy na rękach". Dobrą analogią jest np. gepard, do setki w 2 sekundy. Przy napędzie przednim niemożliwe. Ogólnie zdecydowana większość jednośladów to tylny napęd. |
_________________ warsztatmotocykli.pl |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 26 Sty, 2015
|
|
|
Jesli ma byc to napęd do jazdy rekreacyjnej czyli do 25-30 km to może być małym silnikiem 250-350 W. Wtedy nie jest takie jedoznaczne co jest lepsze. Ja twierdzę ze lekki silnik z przodu + napęd wlasnymi nogami na tyl daje stabilnosc i zrównoważone prowadzenie roweru. Taki pseudo odpowiednik napędu na 4 kola w samochodach |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 26 Sty, 2015
|
|
|
Napęd przedni przy mocy powyżej >800W zrywa przyczepność, a to jest bardzo niefajne i psuje komfort oraz bezpieczeństwo.
Ale tak przy 500W to już jest lepiej no i odrobinę taniej (o koszt wolnobiegu) |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
voytecc
początkujący
Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 6 Skąd: stg
|
Wysłany: Wto 27 Sty, 2015
|
|
|
Jaka cena wolnobiegu do elektryka ?
Czy nie lepiej zainwestować w gotowy system ??? Myślę że taniej sam nie złożę ... ewentualnie można zaoszczędzić na samorobnej baterii ale resztę i tak trzeba kupić
np : http://www.rowery-elektry...silnik-rowerowy
EDIT:
za ile można najtaniej złożyć instalacje ? proszę o typy(jakąś sensowna w sensie producenta podzespołów) ? wiem że jest wiele czynników ale moja wymagania
Vmax do 30km/h , zasięg 20km, silnik z przodu bo taniej(jazda rekreacyjna) , może kiedyś byłaby zmiana na tył z rosnącym aptetytem
Może ktoś chce swojego rumaka przerobić na mocniejszego i sprzedać koledze swój system |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 27 Sty, 2015
|
|
|
http://www.maxev.pl/k2,ze...ji-rowerow.html
Tu masz fajne zestawy 250-500W i do tego taniej.
Praktyka mówi, że osoby mówiące "jak najtaniej" wykładają na rower o wiele więcej pieniędzy, czasu i środków niż ktoś, kto tego nie mówi. Taka dobra rada |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
voytecc
początkujący
Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 6 Skąd: stg
|
Wysłany: Wto 27 Sty, 2015
|
|
|
Dlatego pisałem "jakaś sensowna w sensie producenta podzespołów"
Gdybym myslał inaczej już bym kupił gotowca z marketu....
byłem na tej stronce co poleciłeś
Co to znaczy silnik bezoporowy ? cichszy ? lepszy ? |
Ostatnio zmieniony przez tas Wto 27 Sty, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 27 Sty, 2015
|
|
|
To oznacza, że ma w środku mechanizm i się wysprzęgla podczas jazdy bez silnika. Dzięi temu sam silnik w kole się nie obraca, co zmniejsza troszkę opory toczenia (choć i tak są one nieduże). |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|