ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanko o baterie i ogólne
Autor Wiadomość
voytecc 
początkujący


Dołączył: 26 Sty 2015
Posty: 6
Skąd: stg
Wysłany: Pon 26 Sty, 2015   Pytanko o baterie i ogólne

Witam Wszystkich

Zna ktoś tą baterię ? Nie potrzeba do niej ładowarki ? Można ładować bezpośrednio z sieci ?

http://allegro.pl/bateria...4955629442.html

p.s.

chce przerobić swój rower najtaniej jak się da do jazdy 4km do pracy

czy wystarczy mi silnik + akumulator + przełącznik ? czy obędzie się bez sterownika ?

poleci ktoś jakiś tani system????

myślałem nad czymś takim ale nie wiem czy to dobry system http://emmoto.blogspot.co...-mocowania.html


skłaniam się ku silnikowi w piaście chyba tańsze niż 8fun (8fun tylko jeden talerz na korbie :roll: )

Mam identycznego bike'a DIY no name jak ten OBRAZEK i OBRAZEK1 ale oczywiście bez elektryki i błotników... czy ktoś może mi powiedzieć jakiej firmy ma mostek i kierownice bo chciałbym też u siebie takie rozwiązanie zastosować gdyż u mnie mostek krótki (problemy z kręgosłupem)
Pozdrawiam
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 26 Sty, 2015   

Tak trzeba ładowarke na 36v do żelowych aku. Sterownik jest konieczny żeby normalnie jeździć.
Rolka to bardzo słaby pomysł.
 
 
voytecc 
początkujący


Dołączył: 26 Sty 2015
Posty: 6
Skąd: stg
Wysłany: Pon 26 Sty, 2015   

Zmyliło mnie to złącze AC ...szkoda...dodatkowe koszta...


pytanko: czy do każdego silnika muszę kupić sterownik aby silnik działał ? (do jakich silników tego sterownika nie potrzeba )

do czego służy sterownik ?
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 26 Sty, 2015   

Żeby plynnie regulować obroty silnika - podłączyć manetke.
Teoretycznie silnik szczotkowy powinien działać po podłączeniu bezpośrednio do aku ale nigdy nie sprawdzalem w jaki sposób to zadziała więc nie wypowiadam się
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pon 26 Sty, 2015   

Włącz tą baterię do gniazdka a zobaczysz prześliczne zjawisko. Tuż po nim powstanie chmura na kształt grzyba albo cygara... Po tym fakcie w najlepszym razie wymienisz bezpieczniki w domu i kupisz nową baterię. O ile wogóle przeżyjesz... NIE PODŁĄCZAJ TEJ BATERII BEZPOŚREDNIO DO GNIAZDKA!!!

Wykonanie włącznika który bezpośrednio będzie włączać i wyłączać silnik da radę zrobić - tylko Twój kręgosłup tego nie wytrzyma - ciągłe szarpnięcia będą przy włączaniu i wyłączaniu napędu a powolna jazda nie będzie prawie możliwa. Druga sprawa - stycznik cy też przekaźnik wytrzyma może z 500 włączeń i się zespawa albo wypali mu się styk...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 26 Sty, 2015   

Odpowiem może w punktach :
1.Nie da się żadnej baterii ładować bezpośrednio z sieci (prąd zmienny a bateria stały)
2.Nawet najtańsza "przeróbka" na elektryczny jest znacznie droższa niż gotowy a nawet fabryczny, używany, dostępny na portalu aukcyjnym (można nawet wykorzystać części do przebudowy własnego)
3.Napęd "rolkowy" to prymitywne i mało efektywne rozwiązanie mające tylko i wyłącznie wady a z zalet jedynie to że jest.
 
 
voytecc 
początkujący


Dołączył: 26 Sty 2015
Posty: 6
Skąd: stg
Wysłany: Pon 26 Sty, 2015   

Dzięki wibi rzeczowo i konkretnie...

hmmm...to mnie zmartwiłeś ale tak myślałem że taniej będzie kupić używkę ale przecież nie o to chodzi...


ok... co lepsze i czemu...

silnik w kole z przodu czy z tyłu ?
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 26 Sty, 2015   

Dla jazdy zawsze lepszy jest silnik w tylnym kole głównie z uwagi na ciężar, gdy jest w przednim.Wprawdzie jazda na dystansie jaki planujesz (4km) to raczej rekreacja nawet bez silnika ale...i tak lepszy z tyłu. Silnik w przednim kole jest zdecydowanie łatwiejszy w budowie i wiele firm (i samoróbki) w ten właśnie,tańszy sposób swoje rowery "ulepsza". Generalnie chyba najlepszym jest napęd "centralny" bo ma szereg zalet (m/n nisko umieszczony środek ciężkości) ale z kolei jest drogim (do adaptacji) i nie tylko.
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Pon 26 Sty, 2015   

Zdecydowanie z tyłu. Tylna oś jest na ogół mocniej dociążona i dlatego we wszelakich pojazdach napęd tylny umożliwia przekazanie większej mocy niż przedni. Jest jeszcze takie powiedzenie: "gdyby napęd przedni był lepszy chodzilibyśmy na rękach". Dobrą analogią jest np. gepard, do setki w 2 sekundy. Przy napędzie przednim niemożliwe. Ogólnie zdecydowana większość jednośladów to tylny napęd.
_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 26 Sty, 2015   

Jesli ma byc to napęd do jazdy rekreacyjnej czyli do 25-30 km to może być małym silnikiem 250-350 W. Wtedy nie jest takie jedoznaczne co jest lepsze. Ja twierdzę ze lekki silnik z przodu + napęd wlasnymi nogami na tyl daje stabilnosc i zrównoważone prowadzenie roweru. Taki pseudo odpowiednik napędu na 4 kola w samochodach :-)
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 26 Sty, 2015   

Napęd przedni przy mocy powyżej >800W zrywa przyczepność, a to jest bardzo niefajne i psuje komfort oraz bezpieczeństwo.
Ale tak przy 500W to już jest lepiej no i odrobinę taniej (o koszt wolnobiegu)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
voytecc 
początkujący


Dołączył: 26 Sty 2015
Posty: 6
Skąd: stg
Wysłany: Wto 27 Sty, 2015   

Jaka cena wolnobiegu do elektryka ?

Czy nie lepiej zainwestować w gotowy system ??? Myślę że taniej sam nie złożę ... ewentualnie można zaoszczędzić na samorobnej baterii ale resztę i tak trzeba kupić

np : http://www.rowery-elektry...silnik-rowerowy

EDIT:

za ile można najtaniej złożyć instalacje ? proszę o typy(jakąś sensowna w sensie producenta podzespołów) ? wiem że jest wiele czynników ale moja wymagania

Vmax do 30km/h , zasięg 20km, silnik z przodu bo taniej(jazda rekreacyjna) , może kiedyś byłaby zmiana na tył z rosnącym aptetytem :lol:

Może ktoś chce swojego rumaka przerobić na mocniejszego i sprzedać koledze swój system :wink:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 27 Sty, 2015   

http://www.maxev.pl/k2,ze...ji-rowerow.html

Tu masz fajne zestawy 250-500W i do tego taniej.

Praktyka mówi, że osoby mówiące "jak najtaniej" wykładają na rower o wiele więcej pieniędzy, czasu i środków niż ktoś, kto tego nie mówi. Taka dobra rada ;)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
voytecc 
początkujący


Dołączył: 26 Sty 2015
Posty: 6
Skąd: stg
Wysłany: Wto 27 Sty, 2015   

Dlatego pisałem "jakaś sensowna w sensie producenta podzespołów"

Gdybym myslał inaczej już bym kupił gotowca z marketu....

byłem na tej stronce co poleciłeś

Co to znaczy silnik bezoporowy ? cichszy ? lepszy ?
Ostatnio zmieniony przez tas Wto 27 Sty, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 27 Sty, 2015   

To oznacza, że ma w środku mechanizm i się wysprzęgla podczas jazdy bez silnika. Dzięi temu sam silnik w kole się nie obraca, co zmniejsza troszkę opory toczenia (choć i tak są one nieduże).
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group