ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Opinia o Multistar High Capacity 4S 16000mAh Multi-Rotor Lip
Autor Wiadomość
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Czw 29 Sty, 2015   Opinia o Multistar High Capacity 4S 16000mAh Multi-Rotor Lip

Witam

Czy miał ktoś styczność z takimi ogniwami ? Są obecnie dostępne w EU Warehouse
https://www.hobbyking.com...idproduct=66309

Jakieś opinie, ocena? Są bardzo ciekawe zwłaszcza co do pojemności, wystarczyły by takie 4 sztuki w bajku :P Jak ktoś coś wie na ich temat to proszę pisać :)
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 29 Sty, 2015   

Droższe niż turnigy 4s1p i do tego tylko 10c... nie ma co porównywać nawet :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
kondzio927 
prezes
WWW.KONDZIO-BIKE.PL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 554
Skąd: CZĘSTOCHOWA
Wysłany: Czw 29 Sty, 2015   

tas napisał/a:
Droższe niż turnigy 4s1p i do tego tylko 10c... nie ma co porównywać nawet :)

...cenowo wychodzi podobnie ale są lżejsze i chyba łatwiej z upchaniem w ramie.
Pewnie w słabszych rowerach dałyby radę (2c prądu ciągłego).
Zerkałem na endless... i tam głównie biorą je pod uwagę do centralnego bbs02 (czyli właśnie małe prądy).
Ale z opiniami będzie ciężko bo te aku są raczej od niedawna
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Czw 29 Sty, 2015   

Kurcze czy ja wiem czy to takie małe prądy, producent podaje ciągłe 10C a chwilowe 20C! Uwzględniając pojemność daje to 160A prądu ciągłego, chwilowego 320A! :D . Właśnie do bajka by były fajne, bo nie trzeba się bawić w dużo złącz i kabelków przez co ewentualna awaryjność spada. Przydał by się opinia kogoś kto to stosuje i używa. Jak wygląda żywotność, pojemność po kilkudziesięciu cyklach. Zgrabny pakiecik mógłby z tego wyjść ;) W sumie ze zmianą pakietu mi się nie spieszy, na chwilę obecną męczę moje Li-Ion-y :D
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 29 Sty, 2015   

Małe C świadczy bezpośrednio o ilości cykli (żywotności) jakie akumulator przeżyje użytkowany jakimkolwiek prądem, nie koniecznie maksymalnym w porównaniu do takiego samego prądu pobieranego z aku o wyższym C (mniejszym Rw) :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Czw 29 Sty, 2015   

Droższe o około 10$ na każde 0.236kWh
Ich zaleta w porównaniu do popularnych tutaj pakietów to:
-zajmują dużo mniej miejsca
-dużo lżejsze
-dużo mniejsza kabelkologia
-dużo łatwiejsza dla nowicjuszy budowa pakietu
-dużo większa teoretyczna niezawodność( ponad 3x)
-brak obudowy plastikowej
Wady:
-może być gorzej z upchaniem ich w ramie ze względów na wymiary
-brak obudowy plastikowej
-droższe
- nie wiadomo jak z żywotnością


Prądem 10c bym się nie przejmował, zakładając że ktoś będzie ciągnął tylko na pół gwizdka z baterii więc jest to prąd rzędu 80A więc bardzo wystarczający i to przy pakiecie zaledwie 1p
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Czw 29 Sty, 2015   

tas napisał/a:
Małe C świadczy bezpośrednio o ilości cykli (żywotności) jakie akumulator przeżyje użytkowany jakimkolwiek prądem, nie koniecznie maksymalnym w porównaniu do takiego samego prądu pobieranego z aku o wyższym C (mniejszym Rw) :P


LiFePO4 mają zaledwie 2C i przy prawidłowym użytkowaniu przekraczają 3000 cykli i co Ty na to?
C świadczy o wydolności a nie żywotności, gdyby tak było to tych popularnych turnigy by nikt nie kupił bo lepiej dołożyć trochę i mieć porządne na długo z dużym prądem a o ile się nie mylę czy 20c czy 60c, żywotność mają podobną, i jedno i drugie pada podobnie.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 29 Sty, 2015   

A ja na to, że nie czytasz ze zrozumieniem...
Porównujemy LiPo o różnym C, a nie różne chemie o różnym C.
Skoro twierdzisz, że w obrębie jednej chemii C nie gra roli to pooglądaj jak wygląda statystyczna żywotność aku B-Grade, Zippy, Turnigy i NanoTec. Możesz tu zacytować HK z oficjalnej notki na ich stronie.
C to jest parametr WTÓRNY, pochodna takiej jakości ogniw i jak najbardziej można się nią wzorować przy porównywaniu szacowanej żywotności ogniw.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw 29 Sty, 2015   

Ładny akumulator by z tego wyszedł. Dla mnie to trzy takie i wio :D To może być ciekawa alternatywa dla popularnych turnigy. Może skusi się ktoś na test?
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Czw 29 Sty, 2015   

LiPo czy LiFePO4 to i to litowce.
Szukając baterii szukałem info o zippy i turnigy nano i o dziwo jedne i drugie miały podobną renomę, jedne i drugie padały tak samo, wybrałem dlatego zippy bo jednak o turnigy nano było więcej negatywnych komentarzy, zarówno częściej padały jak i duzo częściej zdarzało się że nowe miały padnięte cele.
Teraz wytłumacz mi dlaczego tak :?:
Przecież turnigy nano jest kilka klas lepsze od zippy i droższe nie mówiąc o wysokim współczynniku C.
Absolutnie nie widzę żadnego powiązania współczynnika C do żywotności no chyba że się przeciąża dużym prądem co w przypadku rowerów jest mało prawdopodobne.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 29 Sty, 2015   

Ponieważ kupując akumulator za 100$ masz od niego więsze wymagania niż kupując za 30$. Ponieważ nanoteci się bierze do najbardziej mocarnych konstrukcji. To nie jest winą akumulatorów, że czytasz o nich złe rzeczy w takich ilościach. To jest psychologia użytkowników i proste warunki, w jakich dany typ akumulatora jest statystycznie używany.

Domyślam się, że współczynnik C daje pojęcie o budowie wewnętrznej cel, a dokładniej o powierzchni która uczestniczy w procesie przekazywania energii między poszczególnymi warstwami oraz czystości samego "elektrolitu".
W akumulatorze, który potrafi znieść duże obciążenie jego budowa powoduje, że zwiększanie jego RW w skutek normalnego cyklu zachodzi zdecydowanie wolniej bo takie same reakcje i ich intensywność (czyli takie same prądy w porównywanych akumulatorach) podczas wymiany energii przypada na więcej powierzchni anody/katody oraz czystość samego hmm litu?.
Tak to sobie tłumaczę i ma to potwierdzenie w obserwacjach/doświadczeniach/informacjach na necie.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 29 Sty, 2015   

We wszystkich typach aku, przy większych prądach elektrody muszą być "mocniejsze" i rośnie masa, więc stosunek Ah/kg spada.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 01 Mar, 2015   

Patrzcie co przed chwilą znalazłem na facebooku "vector e-bike" (https://www.facebook.com/vectorebike?fref=photo). Może jutro do nich napiszę jak sprawują się te akumulatory.

pakiet vector.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 892 raz(y) 93,4 KB

 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pon 02 Mar, 2015   

Mechano napisał/a:
Może jutro do nich napiszę jak sprawują się te akumulatory.

Nic się nie dowiesz. Na stronie są rowery osób które kupiły te ramy poza pomarańczowym.
Szukaj uzytkownika na endless jeżeli chcesz się coś dowiedzieć.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
ajs 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 165
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: Sob 04 Kwi, 2015   

A ja zamierzam w niedługim czasie przetestować te baterie. Na razie są niedostępne w hk. Baterie będę budował z 4 sztuk. Dam znać jak się sprawują w "praniu" ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group