|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Opinia o Multistar High Capacity 4S 16000mAh Multi-Rotor Lip |
Autor |
Wiadomość |
ajs
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Paź 2014 Posty: 165 Skąd: Gorzów Wielkopolski
|
|
|
|
|
xlineage [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 18 Cze, 2015
|
|
|
obecnie testuje 6s 10000
jak ktos pisal:
"Droższe o około 10$ na każde 0.236kWh
Ich zaleta w porównaniu do popularnych tutaj pakietów to:
-zajmują dużo mniej miejsca
-dużo lżejsze
-dużo mniejsza kabelkologia
-dużo łatwiejsza dla nowicjuszy budowa pakietu
-dużo większa teoretyczna niezawodność( ponad 3x)
-brak obudowy plastikowej
Wady:
-może być gorzej z upchaniem ich w ramie ze względów na wymiary
-brak obudowy plastikowej
-droższe
- nie wiadomo jak z żywotnością "
a teraz moje subiektywne spostrzeżenia:
jesli chodzi o zalety to:
+ ze zajmuja duzo mniej miejsca, w taka sama torbe włoże 35ah turnigy 6s 5000 (waga 10,7kg , 5l objetosci) , w ta sama torbe upcham 50ah 6s 10000. (5.3l objetosci) , a porownujac wage to 30ah 6s 10000 to jakies niecałe 7.5kg
+mniej kabli
+minamalne ryzyko zwarcia dzieki wtyczke xt90, w 4mm łatwo można + z - spiąć, albo pogubic się w bateriach. Tutaj możemy tylko balansery spiać razem równolegle, gdy bateria bedzie połączona szeregowo.
+3kg lżejsze porównując pakiet turnigów 30ah 6s 5000
+gruby kabel, choć nie wiem po co skoro 10c x 10ah = 100A pradu ciaglego, turnigy 4s 20c tez maja 100A , więc o co chodzi ?
+dostajesz baterie zamiast 10ah okolo 10.5-11ah
+bardzo podobne wymiarowo do 6s turnigów 5000 (ciut wieksze)
+10ah mozesz polaczyc z innymi 5ah np szeregowo i wymienic na kolejne 5ah jak poprzednia padnie.
+2 baterie to az 10ah 12s to tylko 2 buzzer alarmy. (1 na baterie)
wady:
-trzeba kupić dodatkowe kable, przejściówki, najlepiej na 4mm (chodzi mi tu o ładowarke i ładowanie np. (na płytce równolegle 6sztuk na raz =6x dodatkowy kabelek) gdyż mało jest , a sumie brak rzeczy na wtyczki xt90. Można zmienić na xt60 albo 4mm, ale tracimy wtedy gwarancje na baterie.
-brak przejsciowek w EU, zazwyczaj prosto z Chin
-cele naładowane powyzej 4.10+ maja rozjazdy, naladowane wahaja sie 4.14-4.20 od nowosci.
-długo się balansuja w porównaniu z 4s tunigy 5000 ( a dopiero ponizej 10ładowan)
-drozsze, aczkolwiek mysle ze waga i objetosc to rekompensuje.
acha i jeszce uwaga, multistar to też są turnigy |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 18 Cze, 2015
|
|
|
Zauważ, że mniejsza waga to nie jest zaleta, tylko wada.
Zmniejszyli wagę, bo... bo co, nie dali plastikowej obudowy 25gram? No nie. Mniej elektrod, mniej litu, gorsze C, mniejsze prądy, wyższe relatwynie "C" podczas rozładowywania to mniejsza żywotność. To są fakty niestety.
Nowe aku, a mają problem już z rozjazdami. Być może to tylko defekt ładowarki, a być może spuścizna "zalet".
No ale zobaczymy za 100 cykli. Pisaj jak się dalej będzie sprawa rozwijać, przecierasz nowe szlaki, to jest ciekawy temat. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
legend
brygadzista
Dołączył: 09 Kwi 2013 Posty: 240 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 21 Lip, 2015
|
|
|
Teraz te Multistary są na przecenie - 4S 10Ah za 37EUR z europejskiej hurtowni:
http://www.hobbyking.com/...idProduct=65272
Też rozważałem, ale wymiary mi nie pasują...
PS. Mniejsze Multistary mają całkiem przyzwoite parametry: 3S, 1400mAh, 40/80C |
|
|
|
|
tomeckm
początkujący
Dołączył: 11 Sie 2015 Posty: 38 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 14 Sie, 2015
|
|
|
Teraz już są po 26 EUR w Europie za 4s 10 ah , Tas mówi jedak że pakiety się rozjeżdżają i baterie nic nie warte- czy wie ktoś coś więcej ? |
|
|
|
|
scale
młodzik born to vertride
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 79 Skąd: górny śląsk
|
Wysłany: Sob 15 Sie, 2015
|
|
|
ile te pakiety w końcu ważą? 804g czy ponad 1000g? |
|
|
|
|
kondzio927
prezes WWW.KONDZIO-BIKE.PL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 554 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Sob 15 Sie, 2015
|
|
|
821g |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Sob 15 Sie, 2015
|
|
|
Jak ktoś się w końcu skusi i kupi oraz zrobi kilkadziesiąt cykli to może coś się dowiemy, o ile podzieli się na forum opinią . Faktycznie cena 4s10ah jest w magazynie EU bardzo atrakcyjna. Można mieć bardzo ciekawą baterie na dodatek nową 16s20Ah za około 900PLN, nawet liiony będą miały ciężko to przebić, . Na chwilę obecną pozostają opinie pod bateriami zamieszczone na HK. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
tomeckm
początkujący
Dołączył: 11 Sie 2015 Posty: 38 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 15 Sie, 2015
|
|
|
A przy jakim obciążeniu na te 10 Ah , tak się rozjeżdżają te baterie ? |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Nie 16 Sie, 2015
|
|
|
W sumie nieważne bo jak są rozjazdy to nie najlepiej świadczy o ogniwach . |
|
|
|
|
tomeckm
początkujący
Dołączył: 11 Sie 2015 Posty: 38 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 16 Sie, 2015
|
|
|
A czy takie rozjazdy mogą wynikać tylko z różnych RW poszczególnych cel , czy jeszcze z czegoś dodatkowo ? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 16 Sie, 2015
|
|
|
No rozjazd zawsze ma przyczynę w różnicach w Rw oraz użytkowaniu aku przy prądach takich, że te różnice robią się ważne (poszczególne cele nagrzewają się do różnych temperatur)
A dlaczego mogą występować różnice w Rw to już jest temat rozległy.
Można przypuszczać, że głównym powodem jest 30$/10Ah |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
tomeckm
początkujący
Dołączył: 11 Sie 2015 Posty: 38 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 16 Sie, 2015
|
|
|
Tak się zapytałem o to obciążenie , bo kupiłem Turnigy niebieskie mające opinię
"dobrych" 2,65 Ah i obciążałem prądem 33a (ok 60% C maks ciągłego) i było 4,2 4,17 4,16 itd. a jak zrównolegliłem X3 to są super równiutkie. A tu na taki pakiet to też może być z połowa C maksymalnego ciągłego, czyli to może być chyba normalne biorąc pod uwagę ich specyfikację ?
Dążę to tego , że chciałbym uzyskać Waszą opinię (raczej podejrzenie) czy to są po prostu ogniwa o gorszej specyfikacji , czy jest to asortyment wadliwy, którego się pozbywają bo coś nie wyszło ? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 16 Sie, 2015
|
|
|
Za mało ludków jeździ na tych aku aby znać ogólną przydatność tychże to zastosowań EV.
Póki co wszystko wskazuje na słabą jakość i nieprzydatność tych aku (cena, promocje, niskie C, brak obudowy, pierwsze wzmianki o rozjazdach, niska waga itp itd) do naszych potrzeb. A znowu ryzykować zakup czegoś takiego, aby zaoszczędzić 15% na budżecie ebajka (o ile trafimy na tą dziwną wyprzedaż, bo normalnie wychodzą drożej niż alternatywne lepsze rozwiązania) to już zakrawa na nieprzemyślany krok. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 16 Sie, 2015
|
|
|
One mają jedną cechę bardzo na plus. Mianowicie mają mniejszą objętość na kwh. Co prawda ze względu na większe pakiety jednostkowe trudniej upchać je w niekubicznych kształtach lecz jeśli masz możliwość zabudowy pakietu zbliżonego do 6 cianu towepchniesz więcej. |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|