|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
RAIDEN aka ThunderBolt |
Autor |
Wiadomość |
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 09 Lut, 2015
|
|
|
No ja wiem, ale jednak jakąś wagę chyba ma
Pytam, bo ciekawi mnie, czy można złożyć maszynę w wadze poniżej 40kg. Nie wszyscy lubią 55kg krążowniki. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pon 09 Lut, 2015
|
|
|
2kw to nie potworek do minimum socjalne do przyjemności z jazdy
Mixhal zapomniał chyba dodać, że środek ciężkości jest przesuwany w dół również przez: wagę silnika (jak ktoś wstawi hubzille), większa ilość aku, cięższe opony i obręcze
To jest inna kategoria ebike'a i rządzi się już zupełnie innymi prawami geometrii i rozmieszczenia wagi |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
bartek
prezes Łebmajster
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Kwi 2011 Posty: 508 Skąd: Włoszczowa
|
Wysłany: Pon 09 Lut, 2015
|
|
|
sietaz napisał/a: | 2kw to nie potworek do minimum socjalne do przyjemności z jazdy |
Toż przecież napisałem że "potworek"
W moim mniemaniu tak od 1,5 do 2,5KW to potworek, 2,5-5KW to potwór, a powyżej to już istne monstrum
A no właśnie... takie pojazdy to jest osobny rozdział motoryzacji. |
_________________ -
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE
Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
- |
|
|
|
|
Traktor69
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 84 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Wto 10 Lut, 2015
|
|
|
MixhaL napisał/a: | Wiesz po co takie rowerki mają duży prześwit? Bo ustawiasz sobie odpowiedni SAG i rower masz automatycznie 30% niżej, czyli support prawdopodobnie niżej niż w przeciętnym HT
|
Popieram w całej rozciągłosci i na dowód załaczam szkic.
SAG może sięgać nawet 40%. Na rysunku jest 38%.
Poza tym, jeśli kolega Cezar38 chce kręcić na takim rowerku maratony po szosie to niepotrzebny mu skok 200 mm. Krótszy skok to równocześnie krótszy amortyzator. Wtedy geometria wygląda idealnie, co równiez widac na rysunku i pedałować można elegancko.
Z przekrokiem też nie ma problemu (74,7 cm)
Pamietać jednak należy , że jest to rama "L" więc poniżej 175 cm wzrostu moze byc ciezko.
Ja nie zamierzam "latać" na tym rowerku, wiec przy moim Vectorze na pewno bedę celował w krótszy amor i krótszy damper. Czyli taka "terenówka" troche do poszpanowania na bulwarze i troche w terenie ... ha ha ha
pzdr |
Ostatnio zmieniony przez Traktor69 Wto 10 Lut, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Traktor69
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 84 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Wto 10 Lut, 2015
|
|
|
tas napisał/a: | Ile waży taka kóstomowa rama? |
Jak widać na załączonym obrazku 11,19 kg
pzdr |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Wto 10 Lut, 2015
|
|
|
Ważyłem u siebie ale tylko trójkąt na wadze łazienkowej i wyszło 8.2kg. Niestety waga wskazuje mi od5kg i nie wiem ile dokładnie sam wahacz waży. Wygląda na to ze jest to najcięższa rama. Nie wiem jak bomber. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 10 Lut, 2015
|
|
|
Optycznie nie jest jakaś szczególnie masywna, więc pewnie duża waga wynika z grubej blachy? Ile on ma, 2mm? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Wto 10 Lut, 2015
|
|
|
Właśnie wróciłem z pomiarów ramy.
Ogólnie to cała konstrukcja jest oparta na ramie. Pocieszające jest to że np w pojazdach konstrukcje ramowe są dużo wytrzymalsze niż konstrukcje samonośne. Mam nadzieję że podobnie jest w tym przypadku.
Rama w środku wygląda tak:
Czyli boki, dół, góra, tył są zrobione z...dalej Wam pokażę.
Najcieńsza blacha i to 2mm, została użyta tylko przy główce ramy aby zmocować te malutkie boczki.
Cała rama jest prawdopodobnie zrobiona z blachy 3mm, przynajmniej tak mi się wydaje z optycznego obadania gdyż suwmiarką nie idzie sprawdzić.
Newralgiczne miejsca narażone na działanie największych sił są zrobione z blachy 5mm np wzmocnienia, miejsce mocowania dampera itp.
Starałem się to przedstawić na foto jednak z powodu braku odniesienia to chyba niezbyt widać różnicę w grubości poszczególnych elementów.
Na koniec elementy o których wspomniałem na początku.
Wygląda na to że są zrobione jakby z bardzo cieniutkiej blachy, następnie w środku gruba warstwa jakby plastiku i znowu blacha, przynajmniej z przekroju tak to wygląda bo w dotyku jest inne odczucie. |
|
|
|
|
scale
młodzik born to vertride
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 79 Skąd: górny śląsk
|
Wysłany: Wto 10 Lut, 2015
|
|
|
Ten materiał nazywa alucobond, stosowany jest w systemach elewacyjnych, czyli do osłaniania budynków |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Wto 10 Lut, 2015
|
|
|
scale napisał/a: | Ten materiał nazywa alucobond, |
Albo alubond, tubond, tkbond, dibond...
Różne firmy różnie to nazywają
0,3 lub 0,5 mm aluminium / 3-4 mm polietylenu i znów alu. |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 11 Lut, 2015
|
|
|
Gdzie i za ile takie panele w Polsce można dostać? |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Śro 11 Lut, 2015
|
|
|
Wrzuć dibond w gogle, z tego co widzę to nie jest zbyt tania sprawa |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 11 Lut, 2015
|
|
|
Można znaleźć podrobki tego dibondu za polowe ceny. Sam się zastanawiałem czy nie zrobić z tego obudowy. |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Śro 11 Lut, 2015
|
|
|
Z tego co znalazłem najtańsza wersja tego materiału to chyba tubond.
No i pojawił się pierwszy zgrzyt.
Rozstaw mocowania na trójkącie wahacza jest o około 2.5mm szerszy niż sam wahacz.
Przedstawia to sam filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=_U9i3v-XHi8
Napisałem do Artura ale od 2 dni brak odpowiedzi pomimo iż odebrał wiadomość.
Ponowiłem dzisiaj wiadomość, zobaczymy czy odpisze.
Nie problem zastosować cieńszą podkładkę no ale w końcu ja za to płacę i wymagam. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|