ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
SABVOTON sterownik wektorowy
Autor Wiadomość
lkuc18 
kierownik


Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 314
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 24 Lut, 2015   

A jakie są różnice w pracy silników przy takim sterowaniu w dolnym zakresie obrotów, np. porównując 10x6 do 7x9, czy są one dużo mniejsze niż przy zwykłym sterowaniu?

Ogólnie to jak to jest, ten sterownik steruje wektorowo czy sinusoidalnie? Bo w temacie wątku jest napisane "sterownik wektorowy". Myślałem że właśnie dzięki sterowaniu sinusoidalnemu są lepsze osiągi w niskim zakresie obrotów i oszczędności.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 24 Lut, 2015   

sterownik wektorowy też daje sygnał sinusoidalny chodź ma dużo bardziej zaawansowany algorytm sterowania przez co masz lepsze osiągi. Cały czas czekamy na porównanie tasa który zobowiązał się to kiedyś przetestować.
Sterownik czysto sinusoidalny daje tylko cichą pracę i nic ponad to
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 24 Lut, 2015   

musicie poczekać, aż skończę bajka :)
Chociaż z drugiej strony jeździ już kilka gotowych konstrukcji na takich sterownikach, mogliby się pochwalić, a nie chować ;)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto 24 Lut, 2015   

w przypadku mojej ciezkiej wersji bajka prad spadl do 40A z 45A ktore mialem wczesniej
ale tez zmienilem silnik wiec trudno jednoznacznie stwerdzic, ale mimo ograniczenia mocy na poziomie 12% start jest lepszy niz przy wstandardowym steroniku trapezowym ustawionym na 45A dopiero po okolo 40-50m wyronuja sie rowery i trapezowychodzi w wydajniejsza prace.

Trudno mi jest to jednoznacznie to uznac ale na wlasnym odczuciu to w niskich obrotach sprawuje sie fajnie , a ze ostatnio kola daja rade (zagadka nie wyjasniona) przestaly mi strzelac szprychy to laduje wiecej ludzi tak wiec wystartowal na nominanie 72v i 40A i pojechal z masa ~~ 670kg , niestety na pikacza czekam to bede mugl cos wiecej powedziec i wyreguloac ustawienia do optymlanych bo jest ciagle jedna zagadka ktorej nie potrafie pojac.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 24 Lut, 2015   

Ja skolei nigdy nie używałem obecnego silnika 9c kasetowca ze sterownikiem trapezowym więc nie mam porównania ale zaskoczyła mnie pozytywnie wartość odzysku energii podczas jazdy. Przy normalnej jeżdzie asfaltem mam 6-8% energii odzyskanej względem tej oddanej więc to już całkiem konkretna wartość no i najlepsze jest to że prawie wogóle tego hamowania nie czuje. Może ta funkcja bardziej blokuje koło przy mocniejszych silnikach i wtedy jest jeszcze lepiej? Przy zjeździie z ostrej górki mam nawet 800W ładowania :)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 24 Lut, 2015   

to FOC działa też w drugą stronę? :D
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 25 Lut, 2015   

No nie :D nie wiem jak to wyjaśnić :P nigdy wcześniej nie używałem regena bo to miało być niby 1%
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 25 Lut, 2015   

A może najzwyczajniej sabvoton ma lepszą przetwornice napięcia?
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 01 Mar, 2015   

Cytat:
A może najzwyczajniej sabvoton ma lepszą przetwornice napięcia?

Może tak.
Wczoraj miałem kolejny rekord odnośnie regena po powrocie do domu. Teren był mocno górzysty ale i tak mnie wynik zaskoczył
(napięcie mam 48V, Sabvotona mam ustawionego na slide recharge 10A i electric brake recharge 30A)


 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 01 Mar, 2015   

No na górkach przy ciągłym hamowaniu to tak, zważywszy, że ten sterownik w terenie daje naprawdę gigantyczne oszczędności (im wolniej się jedzie, tym większe) na poziomie 30%.

Dla przykładu jak wjechałem na górę Skrzyczne z prędkością stałą 25km/h ze wspomaganiem to na sterowniku blokowym zużyłem 8Ah (i piekarnik 150st na silniku), a na FOC 5.8Ah (110st, czyli ledwo co ciepły)

Tutaj upatruję dobrych wyników w % regeneracji. Czyli dobry teren pod częste hamowanie + ekonomia sama z siebie.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 01 Mar, 2015   

To już wiadomo dlaczego to takie drogie.
 
 
kondzio927 
prezes
WWW.KONDZIO-BIKE.PL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 554
Skąd: CZĘSTOCHOWA
Wysłany: Nie 01 Mar, 2015   

qaz33 napisał/a:
electric brake recharge 30A

...to ustawienie jako hamulec !? im większa wartość prądu tym mocniejsze hamowanie tak ?
a co to slide recharge 10A ?
w opisie tego sterownika wyczytałem:
" Sterowanie odzyskowym hamowaniem oraz przyśpieszaniem przy pomocy 1 manetki" - jak to działa ?
Podpowiecie jeszcze jak "prosto" zrobić hamulec "regenowy" przy hydraulicznych hamulcach -dodatkowy przycisk na kierownicy? :roll:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 01 Mar, 2015   

Przez pierwsze 20% skoku manetki jest hamowanie, na 20-25% wychylenia jest luz, 25%-100% przyśpieszenie
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 01 Mar, 2015   

U mnie działa to tak ze jak zjezdzam z górki bez używania manetki a sterownik wykrywa ze mimo wszystko przyspieszam to automatycznie włącza ładowanie. Można zaprogramować sobie przy jakiej prędkości ma sie on włączać. U mnie jest to 40 km/h.

Kiedys wrzucalem opis jak przerobić hamulec hydrauliczny na ebike. Poszukaj w archiwum.
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie 01 Mar, 2015   

Sterownik jest bystry , wczoraj dwukrotnie odciol mi zasilanie , pierw w sytulacji gdy mi sie spiezylo i ciagle cisnolem hamulec but (to mnie troche zdziwilo bo on nawet letn nie jest)

a drugim razem gdy zlamala mi sie os w jednym z kol (w moim przypadu kolo trze guma o widelec jak cholera) i rower jedzie 5-10km/h z cala moca . To tu rozumiem ze wykryl przeciazenie w pierwszymprzypadku troche mnie zdziwil , bo nie migal diodami sygnalizujacmi co kolwiek tylko zgasl , wlaczenie i wylaczeni stacyjki nic nie dalo dopiero musial wypiac i wpiac baterie by ruszyl.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group