SABVOTON sterownik wektorowy |
Autor |
Wiadomość |
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 20 Lis, 2016
|
|
|
1. Ten przewód nie działa sam, wpina się go w moduł stacyjki w skuterach i motocyklach (sterownik z uwagi na moc jest przeznaczony właśnie do nich)
2. Zmiana kierunku obrotu koła z zadanym prądem fazowym
3. W SVMC nie występuje, jest tylko Hi, w SSC są oba (masz SVMC)
4. Jeden odłącza silnik podczas hamowania, drugi dodatkowo zaczyna hamować silnikiem, oba muszą być włączone aby regeneracyjne hamowanie działało (+dodatkowe restrykcje typu napiecie naładowania akumulatora).
5. Jeśli w opcjach boost jest wyłączony (nie używamy boost, nie ma go fizycznie) to sterownik po ustawieniu maksymalnego prądu fazowego działa na nim ciągle. Boost to jedna z opcjonalnych (i mniej ważnych) funkcji. W nowych wersjach sterownika dodali (wreszcie) odczyt temperatury z silnika oraz funkcję 3 speed, trzeba tylko rozgryźć dokładnie jak to działa, bo jak zwykle na rynek anglojęzyczny dokumentacji brak :/
6. Tempomat w sterownikach wektorowych nie jest tempomatem znanym z blokowych, paradoksalnie nie stabilizuje prędkości tylko moment obrotowy. Paradoksalnie po aktywacji tempomatu prędkość jest tak samo zmienna jak bez niego.
Co ciekawe, te ich zabawy z brakiem i dokładaniem funcki są podyktowane ograniczoną do 21 przewodów złączka wyjściową ze sterownika. Wszystkie te opcje są w środku sterownika możliwe do aktywacji czy podłączenia (stosując odpowiedni program PC) ale zazwyczaj nie ma sensu rozkręcać nowego sprawnego sterownika i poprawiać po producencie. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Tektronic
brygadzista Pasjonat Elektroniki
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 269 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Nie 20 Lis, 2016
|
|
|
Ebisef napisał/a: | Przestudiowałem całą dokumentację dotyczącą Sabvotona jaką udało mi się pozyskać z internetu lecz nadal mam wątpliwości dotyczące kilku sygnałów.
1) Sygnał anti-theft(L) u mnie występuje na przewodzie koloru brązowego w parze z nieopisanym przewodem koloru pomarańczowego. Sygnał ten nie jest dostępny w podstawowej wersji sterownika, podobno przy większym zamówieniu może on zostać zaimplementowany. Wykorzystuje się go w skuterach i wózkach elektrycznych. Aktywuje się go poprzez podanie stanu niskiego GND. Wiecie czy w podstawowej wersji sterownika te przewody spełniają jakąś funkcję?
2) Sygnał reverse (pojedynczy przewód koloru białego) – Aktywacja stanem niskim GND, parametr dotyczący tego sygnału to „Reverse Speed adjustment”. Czy jest to po prostu zmiana kierunku obracania się koła, czyli wsteczny z zadanym prądem fazowym?
3) Czy w waszych Sabvotonach występuje sygnał „low brake”? Czy różni się on od sygnału „brake H”? W dokumentacji znalazłem informację mówiącą, że Brake H i low brake nie może być używane w tym samym czasie co oznacza, że oba te sygnału występują jednocześnie w sterowniku.
4) Jaka jest różnica pomiędzy parametrem „Electric brake” a „General brake”? Aby mieć włączone hamowanie regeneracyjne „Electric brake” sygnał „General brake” powinien być dezaktywowany.
5) Sygnał BOOST – aktywowany poprzez podanie stanu niskiego GND przez 2s na czas max 1min. Mój sterownik nie posiada tego przewodu. Czy może on się kryć pod przewodem różowym o nazwie „high speed”?
6) Sygnał cruise, przewód w przezroczystej izolacji aktywowany poprzez podanie stanu niskiego GND. Trzymamy manetkę w zadanej pozycji przez 2s a następnie aktywujemy sygnał cruise – zostaje włączony tempomat. Wyłącza się on po ponownym użyciu manetki lub załączeniu hamulca. Tego przewodu mój sterownik również nie posiada. Czy ten sygnał może kryć się pod nazwą „low speed” ?
Poprawcie mnie jeśli coś źle zrozumiałem lub dopiszcie jeśli wiecie coś więcej na temat tych sygnałów . Jak uda mi się zebrać komplet informacji to chciałbym to wszystko spisać w jednym miejscu i udostępnić
Załaczam schemat elektryczny mojego ebika ze sterownikiem Sabvotona:
Obrazek |
Oooooo
Jaki ładny czytelny schemat |
|
|
|
|
Ebisef
młodzik
Dołączył: 08 Sie 2016 Posty: 58 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 20 Lis, 2016
|
|
|
Rozkręciłem swój sterownik (SVMC072080 20150929) i spisałem każdy pin wtyczki, kolor przewodu i miejsce do którego prowadzi. Wszystko jest w załączonym pliku xls
Zastanawialiście się jaki uC siedzi w Sabvotonie ponieważ nasi mali przyjaciele zamazują opis na układzie scalonym, u mnie nie zamazali .
Jest to TI TMS320F2802.
przewody sabvoton.xls
|
Pobierz Plik ściągnięto 353 raz(y) 15,5 KB |
|
_________________ Popełniłem:
Poison 3kW
Kona Stinky Nine 3kW
Aktualnie rzeźbię Falcona
inst: ebisef |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017
|
|
|
Hello
Mój poprzedni Sab: 72150 miał funkcje threespeed, której do dziś nie rozkminiłem.
Nowy Sab: 72080 z Nexuna ma natomiast funkcje jak kolega powyżej wymienia:
High Speed
Low Speed
Wtyczka trzypinowa identycznej budowy jak manetka.
Czy orientuje się ktoś czy to jest funkcja, która pozwala Sabvotona ustawić na dwie opcje Szybką i Wolniejszą i przypisać je do jakiegoś przycisku? (np: tego poniżej i suwaka na nim?)
Help.... |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017
|
|
|
Dokładnie tak to działa, prędkości się konfiguruje w programie.
Te funkcje są zamiennie z boost/tempomatem, w oprogramowaniu można zmieniać sterownikowi te funkcje zamiennie. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017
|
|
|
Dzięki TAS
Przestudiowałem opcje w sofcie, wychodzi na to, że to ustawia się w sekcji MOTOR opcji: Speed Limit Mode Select?
Zgadza się? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017
|
|
|
Jeśli przewody są aktywne to w tej zakłądce motor limit speed i poniżej.
jeśli nie są aktywne i działa tampomat/boost zamiast 3 speed to nalezy to najpierw zmienić, a do tego służy ta chińska wersja programu.
Kminie jak ten program przetłumaczyć na nasze bo ma ciekawe funkcje w stylu ograniczenie mocy przy rosnącej temp silnika. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017
|
|
|
O rety, ale krzaki
A skąd TAS można pobrać tą chińską wersje softu? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017
|
|
|
Plik masz ponizej.
Dlatego jest takie zamieszanie z oprogramowaniem bo sabvotona kupiła inna firma i teraz to się nazywa MQCON |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
ravkill
brygadzista sir :)
Pomógł: 7 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Sie 2016 Posty: 291 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017
|
|
|
Teraz się te maleństwa pojawiły? http://www.sabvoton.com/p...ml#.WHzVD1PhCUk czy też były wcześniej?
Model No Voltage Max DC current Max phase current Over voltage
SVMC048060 48V 60A 150A 70V
SVMC048080
48V 80A 200A 70V
SVMC048100 48V 100A 260A 70V
SVMC048150 48V 150A 350A 70V
SVMC060080 60V 80A 200A 85V
SVMC060100 60V 100A 260A 85V
SVMC060150 60V 150A 350A 85V
SVMC072080 72V 80A 200A 95V
SVMC072100 72V 100A 260A 95V
SVMC072150 72V 150A 350A 95V |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017
|
|
|
Są już od jakiegoś czasu |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017
|
|
|
Dzięki TAS za soft oraz instrukcje!
Podsumowując:
1) W Chińskim sofcie zmieniam tryb z Boosta/threespeed/it i inne......
2) Zapisuje (OK)
3) Następnie odpalam normalny anglojęzyczny soft? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017
|
|
|
no i tam sobie ustalasz prędkosci itp |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017
|
|
|
Dziękować dobry człowieku |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 17 Sty, 2017
|
|
|
Wiem, post pod postem, ale inaczej nikt tego nie przeczyta.
Ostatni level podłączenia kabelkologii Savbotona z wtyczką do przycisku z funkcją suwaka:
Przycisk:
Wtyczka Sabvotona High Speed, Low Speed:
W Nexunie czytamy (odnośnie kabli przycisku)
"Czarny przycisk 3 pozycyjny ON (zielony) -OFF (czerwony) -ON (niebieski)"
(pozostałe kable z przycisku są przypisane do innej funkcji guzików)
No za chole.... nie mogę tego skumać.
Eksperymentować?
Help.... |
|
|
|
|
|