ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
SABVOTON sterownik wektorowy
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 20 Lis, 2016   

1. Ten przewód nie działa sam, wpina się go w moduł stacyjki w skuterach i motocyklach (sterownik z uwagi na moc jest przeznaczony właśnie do nich)
2. Zmiana kierunku obrotu koła z zadanym prądem fazowym
3. W SVMC nie występuje, jest tylko Hi, w SSC są oba (masz SVMC)
4. Jeden odłącza silnik podczas hamowania, drugi dodatkowo zaczyna hamować silnikiem, oba muszą być włączone aby regeneracyjne hamowanie działało (+dodatkowe restrykcje typu napiecie naładowania akumulatora).
5. Jeśli w opcjach boost jest wyłączony (nie używamy boost, nie ma go fizycznie) to sterownik po ustawieniu maksymalnego prądu fazowego działa na nim ciągle. Boost to jedna z opcjonalnych (i mniej ważnych) funkcji. W nowych wersjach sterownika dodali (wreszcie) odczyt temperatury z silnika oraz funkcję 3 speed, trzeba tylko rozgryźć dokładnie jak to działa, bo jak zwykle na rynek anglojęzyczny dokumentacji brak :/
6. Tempomat w sterownikach wektorowych nie jest tempomatem znanym z blokowych, paradoksalnie nie stabilizuje prędkości tylko moment obrotowy. Paradoksalnie po aktywacji tempomatu prędkość jest tak samo zmienna jak bez niego.

Co ciekawe, te ich zabawy z brakiem i dokładaniem funcki są podyktowane ograniczoną do 21 przewodów złączka wyjściową ze sterownika. Wszystkie te opcje są w środku sterownika możliwe do aktywacji czy podłączenia (stosując odpowiedni program PC) ale zazwyczaj nie ma sensu rozkręcać nowego sprawnego sterownika i poprawiać po producencie.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Tektronic 
brygadzista
Pasjonat Elektroniki


Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 269
Skąd: Toruń
Wysłany: Nie 20 Lis, 2016   

Ebisef napisał/a:
Przestudiowałem całą dokumentację dotyczącą Sabvotona jaką udało mi się pozyskać z internetu lecz nadal mam wątpliwości dotyczące kilku sygnałów.

1) Sygnał anti-theft(L) u mnie występuje na przewodzie koloru brązowego w parze z nieopisanym przewodem koloru pomarańczowego. Sygnał ten nie jest dostępny w podstawowej wersji sterownika, podobno przy większym zamówieniu może on zostać zaimplementowany. Wykorzystuje się go w skuterach i wózkach elektrycznych. Aktywuje się go poprzez podanie stanu niskiego GND. Wiecie czy w podstawowej wersji sterownika te przewody spełniają jakąś funkcję?

2) Sygnał reverse (pojedynczy przewód koloru białego) – Aktywacja stanem niskim GND, parametr dotyczący tego sygnału to „Reverse Speed adjustment”. Czy jest to po prostu zmiana kierunku obracania się koła, czyli wsteczny z zadanym prądem fazowym?

3) Czy w waszych Sabvotonach występuje sygnał „low brake”? Czy różni się on od sygnału „brake H”? W dokumentacji znalazłem informację mówiącą, że Brake H i low brake nie może być używane w tym samym czasie co oznacza, że oba te sygnału występują jednocześnie w sterowniku.

4) Jaka jest różnica pomiędzy parametrem „Electric brake” a „General brake”? Aby mieć włączone hamowanie regeneracyjne „Electric brake” sygnał „General brake” powinien być dezaktywowany.

5) Sygnał BOOST – aktywowany poprzez podanie stanu niskiego GND przez 2s na czas max 1min. Mój sterownik nie posiada tego przewodu. Czy może on się kryć pod przewodem różowym o nazwie „high speed”?

6) Sygnał cruise, przewód w przezroczystej izolacji aktywowany poprzez podanie stanu niskiego GND. Trzymamy manetkę w zadanej pozycji przez 2s a następnie aktywujemy sygnał cruise – zostaje włączony tempomat. Wyłącza się on po ponownym użyciu manetki lub załączeniu hamulca. Tego przewodu mój sterownik również nie posiada. Czy ten sygnał może kryć się pod nazwą „low speed” ?

Poprawcie mnie jeśli coś źle zrozumiałem lub dopiszcie jeśli wiecie coś więcej na temat tych sygnałów :) . Jak uda mi się zebrać komplet informacji to chciałbym to wszystko spisać w jednym miejscu i udostępnić :)

Załaczam schemat elektryczny mojego ebika ze sterownikiem Sabvotona:
Obrazek


Oooooo :o

Jaki ładny czytelny schemat :cool:
 
 
Ebisef 
młodzik



Dołączył: 08 Sie 2016
Posty: 58
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 20 Lis, 2016   

Rozkręciłem swój sterownik (SVMC072080 20150929) i spisałem każdy pin wtyczki, kolor przewodu i miejsce do którego prowadzi. Wszystko jest w załączonym pliku xls :)

Zastanawialiście się jaki uC siedzi w Sabvotonie ponieważ nasi mali przyjaciele zamazują opis na układzie scalonym, u mnie nie zamazali :) .
Jest to TI TMS320F2802.

przewody sabvoton.xls
Pobierz Plik ściągnięto 353 raz(y) 15,5 KB

_________________
Popełniłem:
Poison 3kW
Kona Stinky Nine 3kW
Aktualnie rzeźbię Falcona
inst: ebisef
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017   

Hello

Mój poprzedni Sab: 72150 miał funkcje threespeed, której do dziś nie rozkminiłem.

Nowy Sab: 72080 z Nexuna ma natomiast funkcje jak kolega powyżej wymienia:
High Speed
Low Speed



Wtyczka trzypinowa identycznej budowy jak manetka.

Czy orientuje się ktoś czy to jest funkcja, która pozwala Sabvotona ustawić na dwie opcje Szybką i Wolniejszą i przypisać je do jakiegoś przycisku? (np: tego poniżej i suwaka na nim?)



Help....
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017   

Dokładnie tak to działa, prędkości się konfiguruje w programie.
Te funkcje są zamiennie z boost/tempomatem, w oprogramowaniu można zmieniać sterownikowi te funkcje zamiennie.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017   

Dzięki TAS

Przestudiowałem opcje w sofcie, wychodzi na to, że to ustawia się w sekcji MOTOR opcji: Speed Limit Mode Select?



Zgadza się?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017   

Jeśli przewody są aktywne to w tej zakłądce motor limit speed i poniżej.
jeśli nie są aktywne i działa tampomat/boost zamiast 3 speed to nalezy to najpierw zmienić, a do tego służy ta chińska wersja programu.



Kminie jak ten program przetłumaczyć na nasze bo ma ciekawe funkcje w stylu ograniczenie mocy przy rosnącej temp silnika.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017   

O rety, ale krzaki :)

A skąd TAS można pobrać tą chińską wersje softu?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017   

Plik masz ponizej.
Dlatego jest takie zamieszanie z oprogramowaniem bo sabvotona kupiła inna firma i teraz to się nazywa MQCON :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
ravkill 
brygadzista
sir :)


Pomógł: 7 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Sie 2016
Posty: 291
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017   

Teraz się te maleństwa pojawiły? http://www.sabvoton.com/p...ml#.WHzVD1PhCUk czy też były wcześniej?


Model No Voltage Max DC current Max phase current Over voltage
SVMC048060 48V 60A 150A 70V
SVMC048080

48V 80A 200A 70V
SVMC048100 48V 100A 260A 70V
SVMC048150 48V 150A 350A 70V
SVMC060080 60V 80A 200A 85V
SVMC060100 60V 100A 260A 85V
SVMC060150 60V 150A 350A 85V
SVMC072080 72V 80A 200A 95V
SVMC072100 72V 100A 260A 95V
SVMC072150 72V 150A 350A 95V
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017   

Są już od jakiegoś czasu
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017   

Dzięki TAS za soft oraz instrukcje!

Podsumowując:
1) W Chińskim sofcie zmieniam tryb z Boosta/threespeed/it i inne......
2) Zapisuje (OK)
3) Następnie odpalam normalny anglojęzyczny soft?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017   

no i tam sobie ustalasz prędkosci itp
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017   

Dziękować dobry człowieku :)
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 17 Sty, 2017   

Wiem, post pod postem, ale inaczej nikt tego nie przeczyta.

Ostatni level podłączenia kabelkologii Savbotona z wtyczką do przycisku z funkcją suwaka:

Przycisk:


Wtyczka Sabvotona High Speed, Low Speed:


W Nexunie czytamy (odnośnie kabli przycisku)
"Czarny przycisk 3 pozycyjny ON (zielony) -OFF (czerwony) -ON (niebieski)"
(pozostałe kable z przycisku są przypisane do innej funkcji guzików)

No za chole.... nie mogę tego skumać.
Eksperymentować?



Help....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group