|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Zestaw do przeróbki roweru na li-po lub podobne. |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 15 Mar, 2015 Zestaw do przeróbki roweru na li-po lub podobne.
|
|
|
Muszę przerobić rower na ev i szukam zestawu kontroler na manetkę, akumulator 15Ah 12s3p z BMS, alarmami i ładowarką z wyrównaniem. Silnik będzie najprawdopodobniej BLDC z wolnobiegiem na 24V i zasilany z 36V.
Jako, że nie siedzę w tych akumulatorach, proszę o podsunięcie gotowych rozwiązań, bądź oferty na złożenie takiego zestawu. Chcę to porównać do zwykłego zasilnia z 3 żeli i znać różnicę w cenie. Jeśli będzie makabrycznie drogo, to przerabiam to na zwykłe żele. Dla porównania koszt kontrolera, ładowarki i akumulatorów wyniesie mnie dla żeli (nie licząc silnika) niecałe 700 zł. |
Ostatnio zmieniony przez zeeltom Nie 15 Mar, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Nie 15 Mar, 2015
|
|
|
zeeltom, jeśli zasilać chcesz z 36V to raczej 10s3p a jeśli BMS to po co alarmy?
Chyba wszystko zależy od prądów jakie chcesz pchać w silnik, jeśli relatywnie niskie - bateria liion, nawet ta od nas z bazarku; jeśli wyżesze - pakiet lipo na naszych popularnych tu turnigach |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 15 Mar, 2015
|
|
|
Sorry, źle policzyłem, pisałem o 3 sztukach w twardych obudowach, a to wychodzi 12s
Już poprawiłem.
Pisałem, że się nie znam, moim hobby są żele |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Nie 15 Mar, 2015
|
|
|
Jeśli hardcase'y turnigy to sama bateria - 9 pakietów po ~120zł daje Ci już prawie 1100zł. Dla porównania bateryjka na liionach tutaj z forum - 10s ~10Ah z BMS i ładowarką to koszt ~500zł.
Tyle że z tej na liionach ciągniesz 7-10A, na lipo kilkadziesiąt amperów bez problemu więc ponawia się pytanie jakich mocy oczekujesz od roweru? |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 15 Mar, 2015
|
|
|
Trochę przesadzasz z ceną. Turnigy są teraz po 26.07 dolara plus 11 za przesyłkę. Po za tym 9 turnigów to będzie 12s3p czyli 44.4 15 ah czyli znacznie więcej niż 10s3p z lionów. Z kolei żeby zmieścić się w założeniach zeltoma trzeba by dać 8s3p. Jeśli jest to silnik 24v to się domyślam, że nie żre dużo amperów więc liony będą lepsze bo można złożyć te 10s
Gdzie masz takie zestawy blody? |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 15 Mar, 2015
|
|
|
Jesli to ma byc silnik 24V z zamiarem zasilania go 》 30V to sądzę nalezy zalozyc 8S x 4,2 V = 33V
Baterie 18650 wysokopradowe 8S5P da prad ok 25-30A - koszt podzespolow to około 500 zl z bms i zasilacz = 700 zl |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 15 Mar, 2015
|
|
|
Ale to trzeba dać 8s7p jeśli mówimy o aku od "traktora" z działu sprzedam a to już jest 700 zł za aku vs 650zł za turnigy. Nie żebym znowu lansował turnigy bo jestem zdania, że jeżeli robimy rower dla osoby nie znającej tematu to lepiej dać liony(zwłaszcza, że z tego co widzę to ma być silnik 24v 350w czyli 15 A w nominale) |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 15 Mar, 2015
|
|
|
Zapewne rowniez mozna uzyc "standardowego" 10S5P w obudowie metalowej Gazelle. Byl/jest w dziale sprzedam za przyzwoitą cenę. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 15 Mar, 2015
|
|
|
Silnik ma być 24V 350w ale zasilany z 36V.
Myśląc o pakietach miałem na myśli 3 szt w szeregu po 14,8V, to daje 40 parę V ze spadkiem do 36V
Docelowo miało być 3 żele 12V 14Ah, te z Grodziska więc 36V, ale patrzę za bardziej nowoczesnym zasilaniem, bo rower ma jechać później do Niemiec.
Z tym, że obsługiwać ma to laik, więc nie chcę niespodzianek. |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 15 Mar, 2015
|
|
|
W pełni naładowane 12s będzie mieć 50.4v - co na to silnik? |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 15 Mar, 2015
|
|
|
No to widzę same problemy
Chyba pozostanę przy żelach (jak zwykle ja ) i będę miał święty spokój
I będzie taniej
Ten znajomy ma przejeżdżać przez las ścieżką rowerową do pracy około 8 km w jedną stronę.
Zele powinny spokojnie wystarczyć |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 15 Mar, 2015
|
|
|
Oba rozwiązania (18650) czy turnigi to wg mnie porównywalny czas bez serwisu > 3 lata.
A po tym i w Niemczech i w Polsce jest w 100 % serwisowalne
Wazne jest : obudowa/mechanika mocowania no i lepiej gdyby był standardowy dla rowerów fabrycznych zasilacz. 42 V - 10 S jest typowe. 8 czy 12 S juz raczej nie. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pon 16 Mar, 2015
|
|
|
Ja bym proponował 10 s złożone z 18650 + balancer + ładowarka od roweru 42V. Zestaw popularny, bezpieczny, bez kombinacji. Zeeltom, przestań z tymi żelami... |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 16 Mar, 2015
|
|
|
Kupuję 3 sztuki za 375zł do nich ładowarkę za 60 zł i mam z bani 36V 14Ah. Do kontroli ostatecznie 3 x woltomierz cyfrowy za 11 zł sztuka. Waga nie jest kłopotem, bo powiedzmy 8 kg więcej, niż litowe o tej samej pojemności, to nie jest duży problem.
Ile mnie będzie kosztował odpowiednik w litowych z bms i ładowarką? |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pon 16 Mar, 2015
|
|
|
Jak by dobrze poszukać to ze 300 zł więcej tylko pytanie- odpowiednik jeżeli chodzi o pojemność czy o zasięg
Powiedz mi - ile cykli pożyje taki żel przy prądzie 1C? |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
Ostatnio zmieniony przez sietaz Pon 16 Mar, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|