ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
KMX poziomy Nine continent 12x5 30Ah li-ion Panasonic NCR ;)
Autor Wiadomość
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1335
Skąd: Łódź
  Wysłany: Pon 25 Maj, 2015   KMX poziomy Nine continent 12x5 30Ah li-ion Panasonic NCR ;)

Witam. Chciałbym przedstawić kolejną konstrukcję super szybkiego roweru, tym razem leżącego na 3 kołach z amortyzacją z tyłu.

DO budowy zastosowałem:

-Silnik nine continent 12x5
-Akumulator li-ion 30Ah na testowanych ogniwach Ichargerem, 130 ogniw panasonic NCR 18650A
-Sterownik infineon 1300W 27A -
Zamierzam ograniczyć trochę moc, właśnie takim sterownikiem, aby akumulatory nie siadały jak w poprzedniej konstrukcji. Sterownik ma min funkcje tempomatu, która już była testowana - utrzymanie stałej prędkości bez kręcenia manetką - wygodne rozwiązanie ;)
Ma odzysk energii z hamowania - rozwiązanie to ma na celu zaoszczędzić v-brake, który przy takiej masie roweru i mocy silnika szybko się ściera, bo wiadomo, że odzysk będzie znikomy...

- Dodatkowo niezależny pas na wyłącznik
- manetka
- kierunkowskazy
- stacyjka
- klamki elektryczne stopu
- wyświetlacz energii (watt meter na kierownicy)
- przycisk blokowania prędkości do 25km/h w razie kontroli jakbym przekroczył 60km/h w mieście :D

Szacowana prędkość 56km/h na tym silniku.

Skrzynka drewniana :twisted: świetnie się sprawdza ale tym razem będzie polakierowana na czerwony lub czarny albo obklejona folią carbon.

Rowerek wyposarzony w 2 tarczówki chwilowo mechaniczne, ale będą shimano br-m455 jak kasy starczy.

18 biegów latarka cree q10W rowerek na wypasie (mercedes w tej klasie)

Na razie kilka fot przygotowania elektryki ;) na bieżąco będę udokumentowywać postępy ;)

Tak to chodzi narazie bez silnika - pierwsze testy:
https://www.youtube.com/watch?v=ligkORIF4xc

a tak posuwają się prace:








Po pierwszej przejażdżce, już bym nie wsiadł na zwykły rower - powodem tego przy prędkości 50km/h nawet mimo amortyzowanej sztycy jak się wleci w dziurę, to tak promieniuje na krękosłup od siodełka, jakby człowiek kilofem dostał ;) ostatnio to aż musiałem się zatrzymać i przejść, bo nie mogłem wytrzymać. Tutaj mamy rozłożony ciężar na całą powierzchnię kręgosłupa, amortyzowany tył i będzie jeszcze całe siedzenie wyłożone żelowaną gumą; no i jeszcze zagłówek niedługo przyjdzie.
 
 
Rafał 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 290
Skąd: wawa
Wysłany: Pon 25 Maj, 2015   

Co to za model kmxa?

Jezdzilem kiedys bardzo podobna trajka. Wygoda i predkosc pierwsza klasa.

Powodzenia w budowie
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1335
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 26 Maj, 2015   

Trajka wykonana przez krzysztofa Binko wg ogólnodostępnych projektów.
Użyta stal do budowy Cr-Mo 4130 jak dobrze pamiętam. Rowerek bardzo dobrze pospawany migomatem w osłonie gazowej, lakierowany proszkowo pistoletem. Przód tarczówki abid bb7 a osprzęt średniej klasy - pod elektrykę na lepszy szkoda pieniędzy ;)

Śmiga się tym super bez zastrzeżeń - nawet oryginalna delta wymięka przy tej konstrukcji
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1335
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 26 Maj, 2015   

Co myślicie o silniku nine continent 12x5, bo mam pewne obawy co do poboru prądu przy kole 26" zastanawiam się, czy nie lepiej byłoby zamontować silnik np 10x06 albo 9x7

Ten 12x5 na pewno bierze sporą moc ze sterownika, a zasilanie jest na okoł0 48V i max 27A.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 26 Maj, 2015   

12x5 to slaby wybór do 26cali. Weź 9x7 to będziesz miał przynajmniej akceptowalny moment :razz: .

10x6 w kole 24cale czuje się że wolałby mniejsze a co musi być przy jeszcze szybszym nawinięciu i większym kole.. :neutral:
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1335
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 26 Maj, 2015   

a słyszał ktoś o czymś takim jak nine continent JZ36 250W? Mam coś takiego, ale na 48V znalazłem informacje, że ma 330W, więc chyba stanowczo za mało, żeby rozbujać maszynę do ponad 40km/h
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1335
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 31 Maj, 2015   

Zamówiłem silnik continent 9x7 0,95km/h na 1V.

Wydaje się być dobrym kompromisem pomiędzy prędkością a mocą.
Będzie działać na sterowniku infineon 27A. Liczę na pobór mocy podczas jazdy około 1000W.
Sterownik daje max 1300W na przyspieszenie, więc rakiety z niego się nie zrobi, ale mam nadzieję, że z prędkością 45km/h zrobi przebieg podchodzący pod 100km na baterii 48V 30Ah.

Z ciekawych rzeczy w koszyku na baterie zrobiłem jeszcze powerbank 1S4P :roll:
Rower wyposażony jest już w radio, uchwyt do telefonu / gps, ładowarkę, kierunkowskazy, światło, bezprzewodową i zwykłą manualną stacyjkę (połączone szeregowo) podłączony przycisk tempomatu, zamontowany voltmeter, złożona już całkowicie bateria :razz: i jeszcze silnik nie złożony - na dniach się go zrobi jak szprychy przyjdą z maxeva.

Ładowarka ma służyć awaryjnie, ale z radiem już wybrałem się w podróż i kurcze to jest to czego mi było potrzeba - położyć się wygodnie i posłuchać radia, a niedługo mimo, że można się będzie położyć i posłuchać radia, to jeszcze nie będzie trzeba pedałować :mrgreen: Można się będzie odprężyć i dojechać NA CZAS do celu.

Auta już nie odpalałem przez miesiąc od kąt skończyłem poprzedni ebike cały czas jeżdżę rowerem :)
 
 
irrs 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 274
Skąd: Poznan.
Wysłany: Pon 01 Cze, 2015   

A propos tego auta. Może trzeba by go przestawić lekko, zeby opon nie uciskało w jednym miejscu, albo akumulator podładować?
W sumie przydałby się jakiś zestaw rad jak konserwować nieużywane auto.
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1335
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 01 Cze, 2015   

No :D niedługo będzie trzeba cylinder zalać olejem, żeby nie zardzewiał :P
A tak na poważnie jutro ma padać, więc je rozruszam i będę musiał jeszcze silnik do zaplecenia zawieźć :)
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group